Pozostaje jeszcze pytanie jak ustawić silnik,wałki i pompę na blokadach bez dostępu do śruby na wale ? chyba że jest jakiś inny sposób na obrócenie wału bez ściągania zderzaka
[ AKN 2.5 150 KM] czy są problemy z wymiana jednego wałka
-
Wasabi30
-
Wasabi30
mozesz wrzucic 5-6 bieg wykrecic swiece zarowe (przy okazji sprawdzic je przed zima
) nastepnie podniesc jedne kolo i krecenie nim pomalu az do ustawienie silnika na OT. A jezeli skrzynia jest automatyczna to chyba mozna by bylo takze powykrecac swiece, a nastepnie delikatnie, po malu krecic silnikem przez srube z walka rozrzad (bez kompresji raczej to nie zaszkodzi, a pozatym kolo i tak pozniej bedzie odkrecane )
Chyba mozna by tak bylo to zdziałac praa ?
Chyba mozna by tak bylo to zdziałac praa ?
-
Kemil7 Audi a6 c5
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 6
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 15:02
- Lokalizacja: Mieszkowice
to bardzo prosta robota ustaw rozrząd na zero zdejmij koło z wałka i bez rozbierania przodu wymienisz bez problemu:D zablokuj pompe wiertłem 6 w bloku silnika masz taką zaślepkę plastikową na kluczyk 10 lub metalową na imbus tam podczas krecenia bedziesz czuł takie wgłebienie około 8mm a jak odkrecisz korek od oleju to w połowie powinien być znak na wałku ot
-
Kemil7 Audi a6 c5
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 6
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 15:02
- Lokalizacja: Mieszkowice
-
tx-didi
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
jezeli jest to wewnetrzny walek to naturalne, ze bez rozpiecia rozrzadu wymienic sie go nie uda. Akurat w tej kwestii nie ma 'odmiennych zdan' - roznica polega tylko jak to zrobic minimalnym nakladem pracy.... robiac samemu indywidualnie bedziesz musial zdecydowac, ktory sposob miesci sie w zakresie Twoich mozliwosci i narzędzi, jakimi dysponujesz.julio4350 pisze:Kurcze panowie tyle tutaj osób się wypowiedziało i każdy ma odmienne zdanie. Chyba zrezygnuje z wymiany wałka bo akurat jest to wałek wewnętrzny.
Jeszcze jedno pytanie czy jest możliwość wymiany popychacza hydraulicznego wraz z krzywką i podkładką bez zdejmowania wałka?
rozumiem ze miales na mysli dzwignie.... teoretycznie mozesz 'powalczyc' i poluzowac polpanewki, moze walek na tyle sie odchyli ze bedziesz w stanie wymienic popychac i dzwignie... jest to ryzyko, ze jak 'cos spadnie/zaklinuje sie' i tak bedziesz musial rozpinac rozrzad - tym razem bezdyskusyjnie i musisz sie z tym liczyc....
julio4350,
ja jestem zwolennikiem zasady 'po calosci'. Jednak gdybys decydowal sie na 'walke' - daj znac o wyniku.









