[ APR 2.8 193 KM] Czujnik temperatury silnika
[ APR 2.8 193 KM] Czujnik temperatury silnika
Witam!Pytanie jest takie:czy zielony czujnik temperatury silnika mogę zastosować u siebie z innej wersji silnika np.2.7 biturbo bądź 2.5TDI?Czy raczej będzie miał inne parametry?
No właśnie o to chodzi,że nie o cenę się rozchodzi.Na przestrzeni ostatniego roku wymieniałem tych czujników z 7.Po pewnym czasie każdy z nich zaczynał wariować.A to przekłamywał na zegary i mnie to irytowało a to na silnik i wtedy fura źle odpalała.Przeszedłem z tym tematem przez 2 warsztaty.Sprawdzali oporności,szukali przebić i oba zawsze dochodziły do wniosku,że wina jest słabej jakości obecnie produkowanych czujników.Tak więc teraz kombinuję zakup czujnika ORI ale używanego.A że od 2.8 nie spotkałem stąd mój temat.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 190
- Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Olsztyn
Miałem problemy z odpalaniem na zimnym. w vagu temp. silnika tyle co na termometrze, silnik nie odpala za pierwszym. Wymieniłem czujnik na nowy, odpala bez problemu. Czujniku pokazywały taką samą temp., na nowym nie ma problemów, na starym nie odpala.dgasek pisze:Może trzeba poszukać problemu gdzie indziej , bo to co mówisz jest raczej nieprawdopodobne.
Pozdr
Witam. Chciałbym podpiąć się pod temat. Mam problem z czujnikiem temp. silnika. Nie jest to ten czujnik na wężu od chłodnicy tylko jakiś inny. W sklepie z częściami koleś znalazł tylko ten czujnik ( taki zielony z owalną wtyką z jednej strony cztery piny ) ale po chwili powiedział ze może być jeszcze inny ale ten trzeba zamawiać w ASO. I faktycznie po odpięciu tego czujnika u mnie w aucie ( tego na wężu ) temperatura na zegarze dalej jest pokazywana i i wraz z czasem pracy silnika rośnie. Może nie ma styku na pinach albo jakieś inne cholerstwo bo temperaturę wskazuje a vag wskazuje właśnie błąd czujnika temperatury. Nie pamiętam dokładnie ale pisze coś o fizycznym braku tego czujnika czy jakoś tak ( znajomy podpinał swój laptop z kabelkiem ). ÂŚwieci się kontrolka silnika i wydaje mi się że od tego czasu pojawił się problem z rozruchem ( dłużej trzeba kręcić ) Czy któryś z kolegów może coś dopomóc czy czeka mnie wizyta w serwisie.
No to już jakaś podpowiedź. Jutro idę szukać tego czujnika i rozumiem ze jest czteropinowy i będzie przykręcony w blok silnika w okolicy przepustnicy ( do niej dochodzi taki elastyczny przewód powietrzny) czy może na jakimś wężu mam szukać? Zapytam jeszcze czy to lewa, prawa czy środkowa część silnika i mniej więcej na jakiej wysokości? Tych czujników tam jest kilka i nie chciałbym czegoś popieprzyć. Pozdrawiam