Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Jak sprawdzić czy kompresor klimy działa (vag-com)

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
r_afaello
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 25 cze 2009, 07:26
Imię: Rafał
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: r_afaello » 06 maja 2012, 07:33

Piotruś pisze:
r_afaello pisze:Doradźcie coś.
Proponuję:

- najpierw tak:
http://allegro.pl/crc-airco-cleaner-akt ... 86444.html
( CRC AIRCO CLEANER aktywna piana do czyszczenia klimatyzacji)

- potem tak:
http://allegro.pl/motip-najlepszy-odgrz ... 17118.html
(MOTIP PROFESSIONAL ÂŚRODEK CZYSZCZÂĄCY KLIMATYZACJę O POJEMNOÂŚCI 400 ML)

W obu przypadkach stosując się w miarę rygorystycznie do instrukcji użycia i albo będziesz miał problem w koĂącu z dyĂąki, albo zostanie wybudowa parownika.

Moim skromnym zdaniem. W żadnym razie nie gwarantuję Ci sukcesu (choć głeboko wierzę, ze może się udać), bo stopieĂą i rodzaj zabrudzeĂą klimy bywa zróżnicowany.

Chyba, że wypowie się jeszcze ktoś inny i podsunie nam wszystkim inną metodę pozbycia się problemu (?) .
Dzięki.
Dalej będę próbował stosować się do Twoich podpowiedzi.
Rozumiem że kolejność jest zamierzona - najpierw CRC w filtr a następnie Motip w kratki od wewnątrz (ta metoda zawsze wydawała mi się najbardziej niebezpieczna jeśli chodzi o przypadkowe zawilgocenie/zamoczenie elementów elektrycznych - chociaż liczę że audi jest szczelne).
Kupię oba preparaty i jak etap pierwszy przyniesie skutek to i tak nic nie stracę bo 2 preparat użyję sobie profilaktycznie za kilka miesięcy wiec OK.
RomanS pisze: Jeden ktoś wyjał wentylator ale mial problem bo nie mógł ręki wsadzić do parownika. No ja też nie mogłem, ale do jednej strony parownika dostęp jest co pozwoliło mi przy uzyciu pianki z rurką załadować tam grubą warstwę piany a potem włozyć wentylator i włączyc go na chwilę c owepchnęł opianę do środka.
Mozna było ? Można ! <okok>
Tak to ja.
Wyjęcie wentylatora było całkowicie nieprzydatne. Jak wspominałem ręki nie dało się włożyć a w celu aplikacji pianki którą też zrobiłem odkręciłem czujnik, który jest jeszcze bliżej parownika (o połowę). Efektu to nie przyniosło - być może fakt że użyłem Wurtha, który jako płyn od razu wyleciał odpływem a pianka to tani środek ze stacji benzynowej kóry jako profilaktyka moze i by się sprawdził ale tu był mało skuteczny. Fakt faktem pobrudziłem rączki i starłem się to zrobić w miarę dokładnie i poświęciłem troche czasu na demontarz schowka i prubę dostania się jak najgłębiej do parownika.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 06 maja 2012, 08:06

r_afaello pisze:Tak to ja.
Wyjęcie wentylatora było całkowicie nieprzydatne. Jak wspominałem ręki nie dało się włożyć a w celu aplikacji pianki
No to nie wiem.... rękę masz może dużą albo ja mam bardziej giętką ? :)

Ja chyba lepiej kombinowałem bo od strony wentylatora przy użyciu pianki z aplikatorem (taki wężyk 60-80 cm :) ) całkowicie załadowałem parownik <okok> .
Wiadomo, że puszki bez aplikatora do środka nie wsadzisz (a wężyk jak najbardziej tak <okok> ), ale jak wyczyściłeś wnętrze obudowy i sam wentylator (chociaż o tym nie wspominasz, więc nie wiem na pewno) to juz coś <okok> .
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 10 maja 2012, 11:04

Panowie nie działała mi klima myślałem że czynnik się już skończył bo przy klimie nie było nic robione przez 3 lata. okazało się że przetarł się kabel od czujnika przy chłodnicy klimy.
Po naprawie kabelka wszystko działa ale zanim doszedłem do tego że to właśnie wina kabla to klime nabiliśmy na nowo... okazało się że komputerek w tej maszynce od klimy pokazywał że powinno wejść 670g czynnika a z klimy wyssał 780g czynnika.


i teraz nie wiem ile faktycznie ma być tego czynnika w moim aucie czy tak jak ta maszynka pokazała czy więcej...



Pozdrawiam :)
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 10 maja 2012, 11:07

xpbit pisze:i teraz nie wiem ile faktycznie ma być tego czynnika w moim aucie czy tak jak ta maszynka pokazała czy więcej...
A ile masz na naklejce od spodu maski (przy podszybiu od strony pasażera) ?
Części samochodowe online - Motostacja pl

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 10 maja 2012, 11:12

xpbit, a co masz na wlepie pod maską? Jeśli masz ORI elementy, to powinno tam to być napisane... <okok>

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 10 maja 2012, 11:17

maska jest nowa xD niestety wlepek właśnie brak :)
_________________________________ Audi Quattro______________________________

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 10 maja 2012, 11:25

xpbit, proponuję podjechać do dobrego serwisu... powinni Ci pomóc... odnośnie ilości czynnika/oleju...

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 10 maja 2012, 11:35

0x4B25A pisze:xpbit, proponuję podjechać do dobrego serwisu... powinni Ci pomóc... odnośnie ilości czynnika/oleju...
w "dobrym" serwisie nie byłem bo nie mam na to czasu nawet xD

gościu miał w miarę nowy sprzęt maksymalnie roczny i raczej dobrej jakości bo większość modeli i roczników była.

a nie ma takiej jakiejś średniej ilości tego czynnika jaka powinna być w klimie ?
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 10 maja 2012, 11:58

xpbit, najlepiej jakby spojrzał na taka naklejkę ktoś kto ma auto z takim samym silnikiem i z tego samego rocznika jak twoje.
Bo nieduże róznice jednak moga być (chociaz nie twierdzę, że są) bo możesz mieć kompresor taki lub inny, rurki dluzsze lub krótsze itp. i stąd pojemnośc układu może się różnić.

Jesli chodzi o to, że wyssano Ci więcej niż powinno byc to nic nadzwyczajnego, moze po prostu ktoś kiedyś wcześniej z takim zapasem napełnił klimę. Miałem jeszcze więcej "nadwagi" jak ruszyłem moja klimę (tez 3 lata po zakupie auta tego nie dotykałem a po tych 3 latach i tak było dużo za dużo). Jesli klima działa OK to najważniejsze, jak by było za mało to by nie ruszyła a jak jest za dużo czynnika to niezdrowo dla żywotnosci kompresora i reszty układu <okok> .

Nalezy oczywiście sprawdzić ile na pewno powinieneś mieć ale nie ma z tym gwałtu <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 10 maja 2012, 13:17

To dobrze :D klima chodzi teraz świetnie można powiedzieć że nawet lepiej chłodzi niż wcześniej xD
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 10 maja 2012, 14:23

Sprawdziłem treśc nalepki u siebie. Silnik 2,5 TDI, A6C5 2000 rok, Avant. Ilość czynnika wg naklejki to 550 + 50 g. Do tego olej, wiadomo.

Powinieneś mieć podobnie. <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 10 maja 2012, 16:16

RomanS, diesel ma inna wartość, a tam co koledze odessali to ma tez prawie dobrze bo nabija sie na plusie 50-100 tak jest na naklejce a temat własnie z jego silnikiem był i pamietam ze to sa dobre wartosci.

r_afaello
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 25 cze 2009, 07:26
Imię: Rafał
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: r_afaello » 11 maja 2012, 08:38

Piotruś pisze:
r_afaello pisze:Doradźcie coś.
Proponuję:

- najpierw tak:
http://allegro.pl/crc-airco-cleaner-akt ... 86444.html
( CRC AIRCO CLEANER aktywna piana do czyszczenia klimatyzacji)

- potem tak:
http://allegro.pl/motip-najlepszy-odgrz ... 17118.html
(MOTIP PROFESSIONAL ÂŚRODEK CZYSZCZÂĄCY KLIMATYZACJę O POJEMNOÂŚCI 400 ML)

W obu przypadkach stosując się w miarę rygorystycznie do instrukcji użycia i albo będziesz miał problem w koĂącu z dyĂąki, albo zostanie wybudowa parownika.

Moim skromnym zdaniem. W żadnym razie nie gwarantuję Ci sukcesu (choć głeboko wierzę, ze może się udać), bo stopieĂą i rodzaj zabrudzeĂą klimy bywa zróżnicowany.

Chyba, że wypowie się jeszcze ktoś inny i podsunie nam wszystkim inną metodę pozbycia się problemu (?) .
Ponownie zastosowałem się do Twojej rady.
Użyłem obydwu środków zgodnie z instrukcją (jedyne odstępstwo jakie zrobiłem to dawka, bo zużyłem pół każdej z puszek).
Jeszcze unosi się zapach tej chemii, który może "zagłuszać" smrodek grzybkowy ale czułe nozdrza mówią, że chyba jest OK. Zostało mi jeszcze środka więc jak jeszcze będzie potrzeba to go zużyje albo profilaktycznie za jakiś 1-3 miesiące.
Dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 11 maja 2012, 11:07

biernik pisze:RomanS, diesel ma inna wartość, a tam co koledze odessali to ma tez prawie dobrze bo nabija sie na plusie 50-100 tak jest na naklejce a temat własnie z jego silnikiem był i pamietam ze to sa dobre wartosci.

tylko dziwne że nic nie ubyło przez 3 lata xD

tzn że jak mam dobite prawie 700g to powinno być prawidłowo :)
_________________________________ Audi Quattro______________________________

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 11 maja 2012, 11:15

xpbit, po takim czasie to napewno coś powinno ubyć... po roku, ze sprawnego układu, trochę ubywa... oczywiście w granicach tolerancji... <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja