[ ASN 3.0 220 KM] Dusi się przy dodawaniu gazu! BÂŁAGAM O POM
german81, przepływomierz odpada, przecież podmieniałem z kolegą i żadnych zmian nie było...
[ Dodano: 2012-03-21, 21:27 ]
przed chwilą zdarzyło mi się takie coś... jadę a nagle zaczyna migać chcek engine i silnik tak się zaczął telepać jak by chodził na połowę garów i stracił moc, nie chciał jechać...
po chwili się zatrzymałem silnik skakał na około 400-500obr/min, zgasiłem... odczekałem chwilę, odpaliłem, z problemem, zatelepał się i unormował.. i dojechałem spokojnie 3km do domu... pod kąpa podłącze jutro... jak sądzicie co to może być... ? CEWKI?
[ Dodano: 2012-03-21, 21:27 ]
przed chwilą zdarzyło mi się takie coś... jadę a nagle zaczyna migać chcek engine i silnik tak się zaczął telepać jak by chodził na połowę garów i stracił moc, nie chciał jechać...
po chwili się zatrzymałem silnik skakał na około 400-500obr/min, zgasiłem... odczekałem chwilę, odpaliłem, z problemem, zatelepał się i unormował.. i dojechałem spokojnie 3km do domu... pod kąpa podłącze jutro... jak sądzicie co to może być... ? CEWKI?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: dolnośląskie
No tak jakby cewki. Jeszcze pozostaje sprawa jakości paliwa i czy filtr nie jest zapchany. Ewentualnie pompa paliwa. Najlepiej jakby to wziął dobry diagnosta i nim pojeździł przez jakiś czas. W momencie problemów trzeba szybko wykluczać po kolei wszystkie podejrzenia. W Głogowie jest bardzo dobry młody diagnosta, który rozkminia problemy z całego miasta, ale to druga strona Polski. Co do regulatorów pojemności dolotu to jak zdejmiesz tą pierwszą osłoną na której jest napisane 3.0 V6 to pod spodem są takie dwie czarne gruszki przekręcające wałek wchodzący w środek kolektora ssącego. Jak się to zepsuje to też potrafi skutkować nierówną pracą silnika, ale chyba takiej tragedii nie robi. Po odpaleniu silnika te gruszki powinny zacząć działać i przekręcić wałek.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jeśli będzie wypadanie zaplnu, to może wskazywać na cewki, ale nie musi, bo cały czas przypominam o wariującym kącie zapłonu.Merc pisze:german81, przepływomierz odpada, przecież podmieniałem z kolegą i żadnych zmian nie było...
[ Dodano: 2012-03-21, 21:27 ]
przed chwilą zdarzyło mi się takie coś... jadę a nagle zaczyna migać chcek engine i silnik tak się zaczął telepać jak by chodził na połowę garów i stracił moc, nie chciał jechać...
po chwili się zatrzymałem silnik skakał na około 400-500obr/min, zgasiłem... odczekałem chwilę, odpaliłem, z problemem, zatelepał się i unormował.. i dojechałem spokojnie 3km do domu... pod kąpa podłącze jutro... jak sądzicie co to może być... ? CEWKI?
Rozgrzej motor do roboczej - 90st na desce i zloguj na jałowym w jednym logu grupy 002 i 003, albo z menu advanced można wybrać poszczególne wskazania i przydałoby się mieć wiedzę o
- rpm, obciążenie, czas wtrysku, MAF, kąt zapłonu
niech trochę się pogibie na jałowym, a potem porób te swoje przygazówki, zobaczymy co wtedy komp robi z czasem wtrysku i kątem zapłonu, bo moim zdaniem to tu gdzieś jest pies pogrzebany.
Zrób też na jałowym grupę 090 i 093 - to w oddzielnym logu - obie.
mechanik mówił ze gdyby był filtr zapchany to by nie miał mocy na wysokich obrotach, a na wysokich moc ma i się kręci dobrze... problem jest z dolnymi...LOQ pisze: Jeszcze pozostaje sprawa jakości paliwa i czy filtr nie jest zapchany.
działa na 100%LOQ pisze:Po odpaleniu silnika te gruszki powinny zacząć działać i przekręcić wałek.
w sensie że ja powinienem się znać na tych wartościach 'live' czy po prostu mam to zlogować?Zagór pisze: i przydałoby się mieć wiedzę o
- rpm, obciążenie, czas wtrysku, MAF, kąt zapłonu
te auto już mnie wykaĂącza...


- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Masz to zlogować na jałowym + przegazówkiMerc pisze:w sensie że ja powinienem się znać na tych wartościach 'live' czy po prostu mam to zlogować?
Spokojnie, ja też miałem takie wrażenie, ale od jakiegoś czasu cieszę się że mam eSęMerc pisze:te auto już mnie wykaĂącza... a to miałobyć spełnienie moich marzeĂą...

odczytałem błedy po wczorajszym telepaniu silnika...
16684 P0300 Random Multiple Cylinder Misfire
Static - Value of resistance too small
16686 P0302 Cylinder 2 Misfire Detected
Static - Value of resistance too small
co to oznacza?
Logi może uda mi się zrobić potem...
przy okazji ze skrzyni biegów
01119 - to coś ważnego?
a i obserwowałem Ignition Timing Angle BTDC - wacha się w okolicach 7 - 16 na jałowym... dodanie troche gazu i 20 i wiecej... ?
co za tym stoi, tak może być?
16684 P0300 Random Multiple Cylinder Misfire
Static - Value of resistance too small
16686 P0302 Cylinder 2 Misfire Detected
Static - Value of resistance too small
co to oznacza?
Logi może uda mi się zrobić potem...
przy okazji ze skrzyni biegów
01119 - to coś ważnego?
a i obserwowałem Ignition Timing Angle BTDC - wacha się w okolicach 7 - 16 na jałowym... dodanie troche gazu i 20 i wiecej... ?
co za tym stoi, tak może być?
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Uwalona cewka na drugim cylindrze - środkowy po stronie pasażera.
Zamien z jakimś innym cewkę, przy okazji sprawdź wygląd świecy.
01119 to błąd powiązany z ABS i skrzynią - nic strasznego http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=60223
Zrób te logi o których pisałem dołącz jeszcze do tej listy w jednym logowaniu korekty STFT.
Zamien z jakimś innym cewkę, przy okazji sprawdź wygląd świecy.
01119 to błąd powiązany z ABS i skrzynią - nic strasznego http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=60223
Zrób te logi o których pisałem dołącz jeszcze do tej listy w jednym logowaniu korekty STFT.
ale ponoć jak cewka padnie to juz jest koniec i tyle... a on się potelepał i przestał, potem mu nic nie było, dzisiaj też chodził normalnie przez jakieś 20 min diagnozowania i zapłon nie wypadł ani razu... jak to w koĂącu? może cewka paść i zacząć działać? może być coś z instalacją?Zagór pisze:Uwalona cewka na drugim cylindrze - środkowy po stronie pasażera.
na starym silniku tez zapłon wypadał na 2-gim cylindrze... i tam był pęknięty... i co oznacza "- Value of resistance too small" ?słownik słowinikiem, ale w praktyce co to znaczy?
jeśli dziś bede miał dostęp do laptopa to robie logi, bo puki co miałem tylko tester przenośny...
świece są nowiutkie... co miałbym tam zobaczyć?
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Może tak być z kabelkami.
Cewka owszem pada i koniec, ale missfire to nie zawsze wina cewki, czasem świecy, czasem warunków panujących w komorze spalania - uchylone zawory
Błąd który wywalilo, to zbyt mała rezystancja obwodu pierwotnego cewki, może to być problem cewki, kabli, wtyczki.
Może tez być tak, ze problem pojawia się w specyficznych warunkach np. wysoka temperatura w komorze silnika.
Cewka owszem pada i koniec, ale missfire to nie zawsze wina cewki, czasem świecy, czasem warunków panujących w komorze spalania - uchylone zawory

Błąd który wywalilo, to zbyt mała rezystancja obwodu pierwotnego cewki, może to być problem cewki, kabli, wtyczki.
Może tez być tak, ze problem pojawia się w specyficznych warunkach np. wysoka temperatura w komorze silnika.
Merc, tutaj masz opisy błędu z Ross-Tech może coś Ci zaświat
16686/P0302/000770 - Cylinder 2 Wykryto przerw zapłonu
====
Możliwe przyczyny
Układ zapłonowy
Wtryskiwacze paliwa
Ciśnienie paliwa
KoĂączy się paliwo
Kanister EVAP zawór purge
System emisji par
Niska kompresja
Problemy podstawowy silnik
Moduł Controle uszkodzony
Uwagi specjalne
To wyszukiwanie cechą przerw w zapłonie w konkretnym cylindrze. Większość czasu powodem do przerw w zapłonie jest brak spalania w cylindrze z powodu braku iskry, złego dozowania paliwa, lub kompresja ubogich.
====================================================
16684/P0300/000768 - Random / Multiple Cylinder Wykryto przerw zapłonu
====
Możliwe przyczyny
Układ dolotowy powietrza wycieka
Dostawa paliwa uszkodzony
Wtryskiwacz (e) wadliwe
Przewód zapłonu (ów) i / lub Spark Plug (ów) wadliwe
Cewka zapłonowa (ów) wadliwe
Układ recyrkulacji spalin (EGR) zaworu (N18) zatrzymany / otwarty
Czujnik położenia wałka rozrządu (G40) wadliwe
Możliwe rozwiązania
Sprawdź rozpoznawania wypadania zapłonów
Sprawdź układzie zasysania powietrza
Sprawdź dopływ paliwa
Sprawdź Wtryskiwacz (e) i wtryskiwacz uszczelnienie
Sprawdź przewód zapłonu (y) i Spark Plug (S)
Sprawdź cewkę zapłonową (S)
Sprawdź recyrkulacji spalin (EGR) zawór (N18)
Sprawdź czujnik położenia wałka rozrządu (G40)
Uwagi specjalne
To oznacza, że ​​jeden DTC lub wielu cylindrów są wypadanie, ale ECU nie ujawnia cylinder.
16686/P0302/000770 - Cylinder 2 Wykryto przerw zapłonu
====
Możliwe przyczyny
Układ zapłonowy
Wtryskiwacze paliwa
Ciśnienie paliwa
KoĂączy się paliwo
Kanister EVAP zawór purge
System emisji par
Niska kompresja
Problemy podstawowy silnik
Moduł Controle uszkodzony
Uwagi specjalne
To wyszukiwanie cechą przerw w zapłonie w konkretnym cylindrze. Większość czasu powodem do przerw w zapłonie jest brak spalania w cylindrze z powodu braku iskry, złego dozowania paliwa, lub kompresja ubogich.
====================================================
16684/P0300/000768 - Random / Multiple Cylinder Wykryto przerw zapłonu
====
Możliwe przyczyny
Układ dolotowy powietrza wycieka
Dostawa paliwa uszkodzony
Wtryskiwacz (e) wadliwe
Przewód zapłonu (ów) i / lub Spark Plug (ów) wadliwe
Cewka zapłonowa (ów) wadliwe
Układ recyrkulacji spalin (EGR) zaworu (N18) zatrzymany / otwarty
Czujnik położenia wałka rozrządu (G40) wadliwe
Możliwe rozwiązania
Sprawdź rozpoznawania wypadania zapłonów
Sprawdź układzie zasysania powietrza
Sprawdź dopływ paliwa
Sprawdź Wtryskiwacz (e) i wtryskiwacz uszczelnienie
Sprawdź przewód zapłonu (y) i Spark Plug (S)
Sprawdź cewkę zapłonową (S)
Sprawdź recyrkulacji spalin (EGR) zawór (N18)
Sprawdź czujnik położenia wałka rozrządu (G40)
Uwagi specjalne
To oznacza, że ​​jeden DTC lub wielu cylindrów są wypadanie, ale ECU nie ujawnia cylinder.
dodam jeszcze inną obserwację... przy odpalaniu auta, czy jest ono zimne czy ciepłe, na obroty wskakuje maks do 1100 obr/min, gdzie takie same zdrowe silniki podkręcają się na ok 1800 obr/min... skoro nie można dojść czemu auto się dusi przy dodawaniu gazu z jałowych to może ktoś załapie czemu auto tak nisko się wkręca przy odpalaniu...
?, podejrzewam że przyczyna ta sama tylko inny punkt widzenia całej sprawy...

mam A4 z tym silnikiem i miałem podobne kłopoty, mianowicie kilka dni jeździł ok i nagle obroty na jałowym kulały, ciężko się wkręcał, przestawał reagować na pedał gazu itp. czasami to samo zanikało a czasami musiałem kasować błędy i po tym znowu jakiś czas chodził dobrze. Jak źle chodził miałem różne błędy np. przepływki, pedału gazu, wypadania zapłonów, przepustnicy itp. długo szukałem i znalazłem winnego - biała kostka pod komputerem silnika, była zaśniedziała po wyczyszczeniu już rok mam spokój. U mnie jest ona pod maską, po prawej stronie, pod komputerem silnika.
lmarrio, gdybys mógł cyknąc fotki gdzie tego szukać albo, fotkę tego elementu, byłbym wdzięczny... planuje posprawdzać główne masy jeszcze...
PANOWIE po zmroku gdy mam odpalone auto i otworze np drzwi i zapalą się lampki to wszystkie cały czas mrużą... migają mniej więcej w rytm pracy silnika jest to niemocno widoczne ale jednak... tak jak by były cały czas jakieś przepięcia na instalacji...
może po tym będzie ktoś w stanie powiedzieć co może być przyczyną?
[ Dodano: 2012-04-02, 22:00 ]
dzisiaj byłem w u pana który ma autoryzowany serwis ZAP'a, siedzi w akumulatorach 39 lat... podłączył mi do akumulatora przenośny tester z LCD i drukarką, po wykonaniu wszystkich czynności, jak zgaszony odpalony, obciążenie bez itp... wyszło że akumulator nadaje się do wymiany... poza tym akumulator jest, jak on to nazwał, miękki przez co te lampki tak mrużą... cały czas faluje napięcie przy odpalonym aucie... od 14,1 do 14,3...
co ciekawe i chciałbym wiedzieć, co jest grane, VAG pokazuje napięcie pomiędzy 13,5 a 13,7 oczywiście też bez obciążenia... jak wytłumaczyć to że dane z VAG'a nie pokrywają się z wysokiej klasy miernikiem który ma homologację...? zresztą mój miernik za 10zł pokazuje to samo... trochę dziwna sprawa... może tu gdzieś leży przyczyna? ciekawe, co?
widzę że wszyscy w temacie się poddali, nie ma już mądrych...
trochę ucichły wasze pomocne rady...
jak widać moje auto to jakiś ewenement na skalę światową i niedługo pozostanie go chyba tylko zezłomować...
[ Dodano: 2012-04-05, 01:08 ]
Panowie, czy ktoś się orientuje jaka jest dopuszczalna "Pulsacja napięcia" przy odpalonym aucie?
u mnie po zbadaniu testerem do akumulatorów wynik to 0.29V.
Co może być przyczyną takiej pulsacji z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami?
drugie pytanie...
czy Sondy Lambda mogą być uszkodzone i powodować złe sterowanie dawką paliwa, jednocześnie nie pokazując swojej niesprawności poprzez błędy w VAGu?
jeśli jest taka możliwość, to w jaki sposób wykryć uszkodzenie sondy skoro ona sama nie daje o tym znać...?
PANOWIE po zmroku gdy mam odpalone auto i otworze np drzwi i zapalą się lampki to wszystkie cały czas mrużą... migają mniej więcej w rytm pracy silnika jest to niemocno widoczne ale jednak... tak jak by były cały czas jakieś przepięcia na instalacji...
może po tym będzie ktoś w stanie powiedzieć co może być przyczyną?
[ Dodano: 2012-04-02, 22:00 ]
dzisiaj byłem w u pana który ma autoryzowany serwis ZAP'a, siedzi w akumulatorach 39 lat... podłączył mi do akumulatora przenośny tester z LCD i drukarką, po wykonaniu wszystkich czynności, jak zgaszony odpalony, obciążenie bez itp... wyszło że akumulator nadaje się do wymiany... poza tym akumulator jest, jak on to nazwał, miękki przez co te lampki tak mrużą... cały czas faluje napięcie przy odpalonym aucie... od 14,1 do 14,3...
co ciekawe i chciałbym wiedzieć, co jest grane, VAG pokazuje napięcie pomiędzy 13,5 a 13,7 oczywiście też bez obciążenia... jak wytłumaczyć to że dane z VAG'a nie pokrywają się z wysokiej klasy miernikiem który ma homologację...? zresztą mój miernik za 10zł pokazuje to samo... trochę dziwna sprawa... może tu gdzieś leży przyczyna? ciekawe, co?

widzę że wszyscy w temacie się poddali, nie ma już mądrych...

trochę ucichły wasze pomocne rady...

jak widać moje auto to jakiś ewenement na skalę światową i niedługo pozostanie go chyba tylko zezłomować...
[ Dodano: 2012-04-05, 01:08 ]
Panowie, czy ktoś się orientuje jaka jest dopuszczalna "Pulsacja napięcia" przy odpalonym aucie?
u mnie po zbadaniu testerem do akumulatorów wynik to 0.29V.
Co może być przyczyną takiej pulsacji z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami?
drugie pytanie...
czy Sondy Lambda mogą być uszkodzone i powodować złe sterowanie dawką paliwa, jednocześnie nie pokazując swojej niesprawności poprzez błędy w VAGu?
jeśli jest taka możliwość, to w jaki sposób wykryć uszkodzenie sondy skoro ona sama nie daje o tym znać...?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: dolnośląskie
Nie jestem diagnostą samochodowym ale dla mnie takie mrużenie to jest przebicie wysokiego napięcia do masy, ewentualnie słabe połączenie oświetlenia z masą. U mnie nic nie mruży. Jeśli masz możliwość to zamieĂą się z kimś na wszystkie cewki bo to najsłabszy punkt tego silnika. Może któraś przebija jakoś lipnie. Patrzyłeś, czy świece są identycznie wypalone i czy mają ten sam kolor??Merc pisze:PANOWIE po zmroku gdy mam odpalone auto i otworze np drzwi i zapalą się lampki to wszystkie cały czas mrużą... migają mniej więcej w rytm pracy silnika jest to niemocno widoczne ale jednak... tak jak by były cały czas jakieś przepięcia na instalacji...
może po tym będzie ktoś w stanie powiedzieć co może być przyczyną?
Falowanie na poziomie 0,2V to dla mnie nic nadzwyczajnego. Nie wiem co ma znaczyć miękki akumulator, ale z tymi wymianami to ostrożnie bo wszyscy chętnie wymieniają nawet jak nie ma potrzeby. Jak dodasz gazu to też mruży?? Może alternator na niskich impulsuje i stąd te mrużenie. Musiałbyś się oscyloskopem podpiąć i zobaczyć jak wygląda napięcie w funkcji bardzo krótkiego czasu, czy nie ma szpilek. Być może za alternatorem jest jakiś regulator napięcia który leży i nie wyrównuje poziomu napięcia.Merc pisze:[ Dodano: 2012-04-02, 22:00 ]
dzisiaj byłem w u pana który ma autoryzowany serwis ZAP'a, siedzi w akumulatorach 39 lat... podłączył mi do akumulatora przenośny tester z LCD i drukarką, po wykonaniu wszystkich czynności, jak zgaszony odpalony, obciążenie bez itp... wyszło że akumulator nadaje się do wymiany... poza tym akumulator jest, jak on to nazwał, miękki przez co te lampki tak mrużą... cały czas faluje napięcie przy odpalonym aucie... od 14,1 do 14,3...
co ciekawe i chciałbym wiedzieć, co jest grane, VAG pokazuje napięcie pomiędzy 13,5 a 13,7 oczywiście też bez obciążenia... jak wytłumaczyć to że dane z VAG'a nie pokrywają się z wysokiej klasy miernikiem który ma homologację...? zresztą mój miernik za 10zł pokazuje to samo... trochę dziwna sprawa... może tu gdzieś leży przyczyna? ciekawe, co?
Myślę, że ten silnik ma tyle aktywnych odbiorników, że zawsze obciążenie będzie się zmieniało a w skutek czego napięcie też. Będzie chwila, to zobaczę jak u mnie się zmienia.Merc pisze:[ Dodano: 2012-04-05, 01:08 ]
Panowie, czy ktoś się orientuje jaka jest dopuszczalna "Pulsacja napięcia" przy odpalonym aucie?
u mnie po zbadaniu testerem do akumulatorów wynik to 0.29V.
Co może być przyczyną takiej pulsacji z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami?
Wydaje mi się, że sonda będzie od razu wyłapana przez Vag. U mnie jak na początku gaz miał za ubogą mieszankę to od razu z sąd przyszła informacja i check engine. Sondy na bank jak są uszkodzone to będą źle sterować dawką ale tu będzie to od razu wyłapane. W moim B4 1.6 miałem kiedyś obciętą sondę przez chwilę, to do 100km/h nie mogłem się rozpędzić i palił 15lMerc pisze:drugie pytanie...
czy Sondy Lambda mogą być uszkodzone i powodować złe sterowanie dawką paliwa, jednocześnie nie pokazując swojej niesprawności poprzez błędy w VAGu?
jeśli jest taka możliwość, to w jaki sposób wykryć uszkodzenie sondy skoro ona sama nie daje o tym znać...?

Kolejny temat to katalizatory. Jak się zapcha to też różne figle się dzieją. Skoda, że mieszkasz tak daleko bo u mnie jest koleś, który będzie siedział dzieĂą i noc pzez tydzieĂą ale znajdzie zawsze
