Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ASN 3.0 220 KM] Dusi się przy dodawaniu gazu! BÂŁAGAM O POM

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 10 mar 2012, 08:36

U mnie jak kupiłem auto to te cudo było zaślepione bo było uszkodzone nie cykało. Kupiłem sprawne zamontowałem i znikły problemy z odpalaniem auta z drugim razem. <lol>
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

[ ASN 3.0 220 KM]

Post autor: Merc » 14 mar 2012, 17:25

jakie lejecie paliwo do 3.0 ASN, PB95 czy PB98?
ja tankuje PB95... czy to może być przyczyną? czy ten silnik musi mieć PB98 żeby pracował prawidłowo czy nie ma to większego znaczenia?


dodam kolejną obserwację... silnik pracuje na jałowych obrotach 640obr/min , kiedy dodaje mu leciutko gazu, najmniej jak tylko się da żeby tylko troche obroty się podniosły... to zaczyna wskakuje na ok 800 i do 700 z powrotem i zaczyna falować... 800-700 non stop... gaz na 100% trzymam równo aż mi noga sztywnieje od bezruchu, a obroty falują... natomiast na każdym innym zakresie obrotów stoją równo... tylko i wyłącznie na najmniejszym możliwym wciśnięciu tak się dzieje.... jakaś sugestia przyczyny?


PORAZ KOLEJNY PYTAM!
chcę dzisiaj zrobić logi statyczne i dynamiczne...

JAKIE KANAÂŁY MAM ZAPISAć????????????"

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 14 mar 2012, 18:43

Myślę że na początek powinieneś sprawdzić vagiem wskazania czujnika temp, jakie ma wskazania rano gdy silnik zimny (wydaje mi się że może być uszkodzony. Gdy jego wskazania będą się pokrywały z temp otoczenia to będzie oznaczało że jest sprawny i będzie można zrobić logi.
Na początek grupa 032 i 033. Zobaczymy jak pracują sondy i jakie masz korekty paliwowe.

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 16 mar 2012, 00:50

Log (0 - 004)
Log (1 - 003)
Log (2 - 010)
Log (3 - 002)
puki co zlogowałem statycznie następujące kanały, bo nim zrobiłem logowanie to nie miałem jeszcze odpowiedzi które logować...
może da się coś zauważyć tutaj?


sprawdzałem dzisiaj ciśnienie paliwa... jest cały czas 4 bar na odpalonym, w momencie dodania gazu skacze do 5,0 bar, wymieniłem regulator ciśnienia paliwa na drugi który posiadałem, i przy dodawaniu gazu skakało do 4,5-4,7 bar i zostawiłem ten, obydwa na jałowym miały 4.0 bar,
kolega mechanik sugerował przepływkę, że bywa tak że nie wyrzuca jej błędu i ona działa lecz nie prawidłowo natomiast może dawać złe wskazania... ;]
fantastycznie by było gdyby był ktoś z 3city z 3.0 ASN i chciałby się spotkać na chwilę aby podmienić przepływkę i zobaczyć czy będzie różnica... kupować w ciemno to jednak zbyt duży wydatek...

Kracy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 12 lut 2012, 09:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kracy » 16 mar 2012, 11:16

kolega mechanik sugerował przepływkę, że bywa tak że nie wyrzuca jej błędu i ona działa lecz nie prawidłowo natomiast może dawać złe wskazania... ;]
fantastycznie by było gdyby był ktoś z 3city z 3.0 ASN i chciałby się spotkać na chwilę aby podmienić przepływkę i zobaczyć czy będzie różnica... kupować w ciemno to jednak zbyt duży wydatek...[/quote]

Rzeczywiście może być tak, że koĂączy się przepływka, ale wtedy wskazania sondy lambda by skakały. Spróbuj przeczyścić przepustnicę.
U mnie pomogło, czyściłem acetonem.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 16 mar 2012, 11:49

Merc pisze:fantastycznie by było gdyby był ktoś z 3city z 3.0 ASN i chciałby się spotkać na chwilę aby podmienić przepływkę i zobaczyć czy będzie różnica... kupować w ciemno to jednak zbyt duży wydatek...
Odepnij ptrzepływkę i zrób test bez niej, auto da sobie radę, policzy obciążenie na podstawie położenia przepustnicy, jak będzie lepiej, leć po nową - żadne allegro, tylko nówka ze sklepu.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 16 mar 2012, 13:42

Na jałowych przepływka pokazuje prawidłowe wartości.
Dziwne są wskazania temp cieczy i temp powietrza w dolocie (grupa 004).
Możliwe że silnik był bardzo rozgrzany i dość długo chodził na wolnych, ale warto to sprawdzić.
Najlepiej rano gdy silnik jest wystudzony podłącz vaga, nie uruchamiaj silnika tylko sprawdź wskazania z grupy 004 (pozycja 3 i 4). Jeśli czujniki są dobre wskazania powinny być zbliżone do temp otoczenia.

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 16 mar 2012, 14:31

Kracy pisze:ale wtedy wskazania sondy lambda by skakały.
no troche skaczą... i wchodzą na minusowe wartości czyli mieszanka jest wzbogacona... jeśli dobrze wiem...

Zajcu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:01
Imię: Dawid
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Zajcu » 16 mar 2012, 15:49

o ile mi wiadomo sondy powinny skakać od - wartości do + ale wachania nie powinny być duże np od -5 do 10 , juz nie pamietam jakie wartości powinny być dokładnie. To co pisze to nie moja wiedza lecz mechanika u którego ostatnio sprawdzałem sondy. mogę się mylić.

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 16 mar 2012, 18:25

odpiąłem przepływkę... no wiadomo, chodzi inaczej ale czy lepiej? może trochę szybciej reaguje na gaz ale nie tak jak powinien... przy szybkim puknięciu i puszczeniu pedału gazu podkręci się może do 1300 obr/min... no a z przepływką do 1000 obr/min...

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 16 mar 2012, 20:02

Spojrzałem w Twoje logi, zastanawia mnie "szalejący" kąt zapłonu.
jakie paliwo lejesz?, sprawdzałeś stukowce?

Fontesen

Post autor: Fontesen » 16 mar 2012, 22:32

Kurde, kąt faktycznie szaleje. Wskazania są od 0,5 do 15>Masakryczne rozpietosci. Koniecznie zaloguj dynamicznie przepływkę mimo to że jałowe pokazuje dobrze.

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 17 mar 2012, 13:35

paliwo leje PB 95 tak jak pisałem wcześniej... tzn wartości na stukowcach są jakieś tam regulacyjne jak dobrze pamiętam... zrobić loga z czujników stukowych razem z przepływką i katami zapłonu?
jutro z kolegą podmienie przepływkę, zobaczymy co przyniesie ten fakt...

german81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 05 mar 2012, 22:29
Lokalizacja: wrocław

Post autor: german81 » 18 mar 2012, 10:18

Merc, zrób logi dynamiczne z bloku 2 31 i sprawdz jak jest wartosc w bloku 32 .kiedy miałes robiony rorzad bo ten skaczacy kat zapłony swiadczy o rozciagnietym pasku rorzadu lub walnietym napinaczu .
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 18 mar 2012, 11:12

german81, rozrząd jest nowy, ma może 2 tys km... wcześniej był na starym silniku ale tam zrobił może 500km i był przełożony... w rozrządzie nowe jest WSZYSTKO...
grzemo pisze:Na początek grupa 032 i 033. Zobaczymy jak pracują sondy i jakie masz korekty paliwowe.
german81 pisze:zrób logi dynamiczne z bloku 2 31 i sprawdz jak jest wartosc w bloku 32
to jak w koĂącu??? bo głupieje...

[ Dodano: 2012-03-18, 11:13 ]
german81, z bloku 002 jest zrobiony log, nie czytasz wszystkich postów?
Log (3 - 002)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja