
[ ASN 3.0 220 KM] Dusi się przy dodawaniu gazu! BÂŁAGAM O POM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
U mnie jak kupiłem auto to te cudo było zaślepione bo było uszkodzone nie cykało. Kupiłem sprawne zamontowałem i znikły problemy z odpalaniem auta z drugim razem. 

Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
[ ASN 3.0 220 KM]
jakie lejecie paliwo do 3.0 ASN, PB95 czy PB98?
ja tankuje PB95... czy to może być przyczyną? czy ten silnik musi mieć PB98 żeby pracował prawidłowo czy nie ma to większego znaczenia?
dodam kolejną obserwację... silnik pracuje na jałowych obrotach 640obr/min , kiedy dodaje mu leciutko gazu, najmniej jak tylko się da żeby tylko troche obroty się podniosły... to zaczyna wskakuje na ok 800 i do 700 z powrotem i zaczyna falować... 800-700 non stop... gaz na 100% trzymam równo aż mi noga sztywnieje od bezruchu, a obroty falują... natomiast na każdym innym zakresie obrotów stoją równo... tylko i wyłącznie na najmniejszym możliwym wciśnięciu tak się dzieje.... jakaś sugestia przyczyny?
PORAZ KOLEJNY PYTAM!
chcę dzisiaj zrobić logi statyczne i dynamiczne...
JAKIE KANAÂŁY MAM ZAPISAć????????????"
ja tankuje PB95... czy to może być przyczyną? czy ten silnik musi mieć PB98 żeby pracował prawidłowo czy nie ma to większego znaczenia?
dodam kolejną obserwację... silnik pracuje na jałowych obrotach 640obr/min , kiedy dodaje mu leciutko gazu, najmniej jak tylko się da żeby tylko troche obroty się podniosły... to zaczyna wskakuje na ok 800 i do 700 z powrotem i zaczyna falować... 800-700 non stop... gaz na 100% trzymam równo aż mi noga sztywnieje od bezruchu, a obroty falują... natomiast na każdym innym zakresie obrotów stoją równo... tylko i wyłącznie na najmniejszym możliwym wciśnięciu tak się dzieje.... jakaś sugestia przyczyny?
PORAZ KOLEJNY PYTAM!
chcę dzisiaj zrobić logi statyczne i dynamiczne...
JAKIE KANAÂŁY MAM ZAPISAć????????????"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Myślę że na początek powinieneś sprawdzić vagiem wskazania czujnika temp, jakie ma wskazania rano gdy silnik zimny (wydaje mi się że może być uszkodzony. Gdy jego wskazania będą się pokrywały z temp otoczenia to będzie oznaczało że jest sprawny i będzie można zrobić logi.
Na początek grupa 032 i 033. Zobaczymy jak pracują sondy i jakie masz korekty paliwowe.
Na początek grupa 032 i 033. Zobaczymy jak pracują sondy i jakie masz korekty paliwowe.
Log (0 - 004)
Log (1 - 003)
Log (2 - 010)
Log (3 - 002)
puki co zlogowałem statycznie następujące kanały, bo nim zrobiłem logowanie to nie miałem jeszcze odpowiedzi które logować...
może da się coś zauważyć tutaj?
sprawdzałem dzisiaj ciśnienie paliwa... jest cały czas 4 bar na odpalonym, w momencie dodania gazu skacze do 5,0 bar, wymieniłem regulator ciśnienia paliwa na drugi który posiadałem, i przy dodawaniu gazu skakało do 4,5-4,7 bar i zostawiłem ten, obydwa na jałowym miały 4.0 bar,
kolega mechanik sugerował przepływkę, że bywa tak że nie wyrzuca jej błędu i ona działa lecz nie prawidłowo natomiast może dawać złe wskazania...![;] ;]](https://a6klub.pl/images/smilies/krzywy.gif)
fantastycznie by było gdyby był ktoś z 3city z 3.0 ASN i chciałby się spotkać na chwilę aby podmienić przepływkę i zobaczyć czy będzie różnica... kupować w ciemno to jednak zbyt duży wydatek...
Log (1 - 003)
Log (2 - 010)
Log (3 - 002)
puki co zlogowałem statycznie następujące kanały, bo nim zrobiłem logowanie to nie miałem jeszcze odpowiedzi które logować...
może da się coś zauważyć tutaj?
sprawdzałem dzisiaj ciśnienie paliwa... jest cały czas 4 bar na odpalonym, w momencie dodania gazu skacze do 5,0 bar, wymieniłem regulator ciśnienia paliwa na drugi który posiadałem, i przy dodawaniu gazu skakało do 4,5-4,7 bar i zostawiłem ten, obydwa na jałowym miały 4.0 bar,
kolega mechanik sugerował przepływkę, że bywa tak że nie wyrzuca jej błędu i ona działa lecz nie prawidłowo natomiast może dawać złe wskazania...
![;] ;]](https://a6klub.pl/images/smilies/krzywy.gif)
fantastycznie by było gdyby był ktoś z 3city z 3.0 ASN i chciałby się spotkać na chwilę aby podmienić przepływkę i zobaczyć czy będzie różnica... kupować w ciemno to jednak zbyt duży wydatek...
kolega mechanik sugerował przepływkę, że bywa tak że nie wyrzuca jej błędu i ona działa lecz nie prawidłowo natomiast może dawać złe wskazania... ![;] ;]](https://a6klub.pl/images/smilies/krzywy.gif)
fantastycznie by było gdyby był ktoś z 3city z 3.0 ASN i chciałby się spotkać na chwilę aby podmienić przepływkę i zobaczyć czy będzie różnica... kupować w ciemno to jednak zbyt duży wydatek...[/quote]
Rzeczywiście może być tak, że koĂączy się przepływka, ale wtedy wskazania sondy lambda by skakały. Spróbuj przeczyścić przepustnicę.
U mnie pomogło, czyściłem acetonem.
![;] ;]](https://a6klub.pl/images/smilies/krzywy.gif)
fantastycznie by było gdyby był ktoś z 3city z 3.0 ASN i chciałby się spotkać na chwilę aby podmienić przepływkę i zobaczyć czy będzie różnica... kupować w ciemno to jednak zbyt duży wydatek...[/quote]
Rzeczywiście może być tak, że koĂączy się przepływka, ale wtedy wskazania sondy lambda by skakały. Spróbuj przeczyścić przepustnicę.
U mnie pomogło, czyściłem acetonem.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Odepnij ptrzepływkę i zrób test bez niej, auto da sobie radę, policzy obciążenie na podstawie położenia przepustnicy, jak będzie lepiej, leć po nową - żadne allegro, tylko nówka ze sklepu.Merc pisze:fantastycznie by było gdyby był ktoś z 3city z 3.0 ASN i chciałby się spotkać na chwilę aby podmienić przepływkę i zobaczyć czy będzie różnica... kupować w ciemno to jednak zbyt duży wydatek...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Na jałowych przepływka pokazuje prawidłowe wartości.
Dziwne są wskazania temp cieczy i temp powietrza w dolocie (grupa 004).
Możliwe że silnik był bardzo rozgrzany i dość długo chodził na wolnych, ale warto to sprawdzić.
Najlepiej rano gdy silnik jest wystudzony podłącz vaga, nie uruchamiaj silnika tylko sprawdź wskazania z grupy 004 (pozycja 3 i 4). Jeśli czujniki są dobre wskazania powinny być zbliżone do temp otoczenia.
Dziwne są wskazania temp cieczy i temp powietrza w dolocie (grupa 004).
Możliwe że silnik był bardzo rozgrzany i dość długo chodził na wolnych, ale warto to sprawdzić.
Najlepiej rano gdy silnik jest wystudzony podłącz vaga, nie uruchamiaj silnika tylko sprawdź wskazania z grupy 004 (pozycja 3 i 4). Jeśli czujniki są dobre wskazania powinny być zbliżone do temp otoczenia.
german81, rozrząd jest nowy, ma może 2 tys km... wcześniej był na starym silniku ale tam zrobił może 500km i był przełożony... w rozrządzie nowe jest WSZYSTKO...
[ Dodano: 2012-03-18, 11:13 ]
german81, z bloku 002 jest zrobiony log, nie czytasz wszystkich postów?
Log (3 - 002)
grzemo pisze:Na początek grupa 032 i 033. Zobaczymy jak pracują sondy i jakie masz korekty paliwowe.
to jak w koĂącu??? bo głupieje...german81 pisze:zrób logi dynamiczne z bloku 2 31 i sprawdz jak jest wartosc w bloku 32
[ Dodano: 2012-03-18, 11:13 ]
german81, z bloku 002 jest zrobiony log, nie czytasz wszystkich postów?
Log (3 - 002)