Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ASN 3.0 220 KM] Dusi się przy dodawaniu gazu! BÂŁAGAM O POM

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 18 mar 2012, 11:35

Merc,

Sprawdziłeś wskazania czujników temp jak pisałem wcześniej.
Bo jak któryś ma złe wskazania to logi nie będą miarodajne.

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 18 mar 2012, 18:00

grzemo, właśnie sprawdziłem.. temperatura cieczy chłodzącej 9C, temperatura na zewnątrz 9,5C

oto logi statyczne kanałów które miałem zrobić:
Log (0 - 031,002)
Log (1 - 032,033,032,033)


Log dynamiczny na 3cim biegu na tyle na ile mi droga i ruch pozwolił... dalej już była dupa czyjegoś auta i fotoradar 50km/h wiec może 500obr go konca skali zabrakło
Log (0 - 031,002,031,002)

przy tych warunkach udało mi się zrobić w pełni loga na 2gim biegu
Log (0 - 002,031)

i jeszcze raz na 3cim biegu ale już nie było gdzie jechać, chyba ze na czołówkę ;-)
Log (0 - 002,031)

i jeszcze raz na 2 gim biegu do koĂąca

Log (0 - 002,031)

i ewentualnie gdyby to się dało odczytać to zrobiłem przygazówkę, tak jak właśnie widać najbardziej te objawy zaduszania i zlogowałem to...

Log (0 - 002,031)


przy okazji pojawił się błąd skrzyni, mógłby ktoś powiedzieć co to?

"VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 4B0 927 156 EN
Component and/or Version: AG5 01V 3.0l5V RdW 0808
Software Coding: 0000001
Work Shop Code: WSC 00000
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 003 - Mechanical Failure - Intermittent"

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 18 mar 2012, 19:36

Problem jest z sondami, nie falują.
Trzeba sprawdzić we wtyczce czy czasem sonda nie ma zwarcia do plusa (jeśli tak to do wymiany) bądź gdzieś uszkodzony przewód od sondy.

Co do błędów to w ecu silnika nie ma bądź nie było żadnych błędów?
Gdyż błędy 18265, P1857, są powiązane z ecu silnika i najczęściej występują przy pojawieniu się błędów w silniku.

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 18 mar 2012, 20:19

w silniku żadnych ale to żadnych błędów od długiego czasu...

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 18 mar 2012, 20:30

Jeśli w silniku nie ma błędów a te ze skrzyni nie dają się wykasować to zapewne problem jest z komunikacją ecu i sterownika skrzyni. Możliwe że albo skrzynia lub silnik były wymieniane i pozostaje kwestia adaptacji lub coś z kabelkami.

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 18 mar 2012, 20:33

18265 - Load Signal: Error Message from ECU

Ten błąd sygnalizuje usterkę któregoś z elementów silnika. Oznacz to że ECU czyli sterownik silnika nie może przekazać wystarczających informacji do skrzyni biegów, ponieważ coś "nie hallo" z elementami silnika u Ciebie mogą to być sondy. W moim przypadku był to zabrudzony przepływomierz po wyczyszczeniu znikł błąd przepływki a także i ten o brak wiadomości skrzynia - silnik.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 18 mar 2012, 20:50

jestem właśnie po podmianie przepływki z kolegą posiadającym również 3.0 ASN (oczywiście sprawnie działający) i niestety ale żadnych zmian także przepływka odpada... musicie się doszukać czegoś w logach :/

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 18 mar 2012, 21:00

W logach ewidentnie sondy nie działają prawidłowo.

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 18 mar 2012, 21:05

A podmieniałeś cewki ?? To najczęstsza przyczyna nieprawidłowej pracy tego silnika, a objawy są naprawdę różne. Jest jeszcze ten regulator pojemności dolotu, który też lubi robić figle.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 18 mar 2012, 22:03

Przepływka jak najbardziej OK sądząc po Twoich logach.

[ Dodano: 2012-03-18, 22:06 ]
grzemo pisze:W logach ewidentnie sondy nie działają prawidłowo.
Gdzie to masz? bo ja na swoje oko widzę zę sondy pracują dobrze. Korekcje długo terminowe teżsą ok. bo ma -3.1 i-1.1 także mi się zdaje ze sondy są OK.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 18 mar 2012, 23:23

Sondy oczywiście pracują, czy idealnie to inna sprawa, jest test sond w OBD2.
Z logów nie podoba mi się jedno - obciążenie silnika większe niż 100%, a przecież to atmosferycznych silnik, więc obciążenie powinno zawierać się w zakresie 0-100%
Kolejna sprawa wskazanie przepływki, w/g danych z ross tech wiki, ilośc przepływajacego powietrza w okolicach rpm mocy max, powinna być bliska mocy max - 20%, więc u ciebie jest trochę za dużo tego powietrza, powinno być ok 180g/ms, a jest w okolicach 200.
Błąd który masz w skrzyni pojawił się na skutek jazdy z odpiętą przeplywką, skasuj i nie powinien wrócić.

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 19 mar 2012, 14:56

Zagór pisze:Błąd który masz w skrzyni pojawił się na skutek jazdy z odpiętą przeplywką, skasuj i nie powinien wrócić.
skasowałem przejechałem kilka kilometrów i już nic się nie pojawiło...
Zagór pisze:ilośc przepływajacego powietrza w okolicach rpm mocy max, powinna być bliska mocy max - 20%, więc u ciebie jest trochę za dużo tego powietrza, powinno być ok 180g/ms, a jest w okolicach 200.
teoretycznie tak, ale podmieniłem przepływkę i NIC się nie zmieniło wiec odpada... a co dalej? :/

[ Dodano: 2012-03-19, 14:58 ]
LOQ pisze: Jest jeszcze ten regulator pojemności dolotu, który też lubi robić figle.

co to jest?
nie bardzo wiem o co chodzi...
LOQ pisze:A podmieniałeś cewki To najczęstsza przyczyna nieprawidłowej pracy tego silnika, a objawy są naprawdę różne.
gdyby cewki były padnięte to prawdopodobnie byłoby wypadanie zapłonu... a nie ma... mogę podmienić bo mam jeszcze 4 inne i jedna nową... ale wątpię że coś to zmieni...

german81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 05 mar 2012, 22:29
Lokalizacja: wrocław

Post autor: german81 » 19 mar 2012, 20:22

Merc, zostaw narazie soby w spokoju .panowie sondy w tym silniku sa szerokopasmowe i one nie zmieniaja napiecia maja stałe napiecie 1,5 v .Merc, odepnij przepływke i zrób jeszcze raz logi statyczne z bloku 31 bo cos za duzo jak dla mnie mierzy przepływka i współczynik lamda bardzo skacze.
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 20 mar 2012, 13:04

german81, konieczne to? w czym to pomoże? dla mnie to jest problem bo ja nie mam laptopa, muszę go pożyczać i jeździć do kogoś na kasowanie błędów.. za każdym razem coś za to dając...
zrobiłem logi te co miałem zrobić, fajnie gdyby ktoś to odczytał...

german81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 05 mar 2012, 22:29
Lokalizacja: wrocław

Post autor: german81 » 21 mar 2012, 19:14

Merc, było by super jak bys zrobił te logi z odpieta przepływka bo widze ze przepływka troche za duzo widzi i sondy tez wariuja tylko nie jestem w stanie z tych logów powiedziec czy przycznyna jest przepływka czy sondy .a taniej jest zapłacic komus za logi i kasowanie błedów niz kupic czesc która okarze sie sprawna tym bardziej ze sondy i przepływka kosztuja pare ładnych stówek
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja