[A6 C5 ALL] - działanie i naprawa tempomatu, tempomat
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 08 paź 2009, 00:57
- Imię: Marcin
- Moje auto: S6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0TDi CLAB 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
to co znalazl marekwroc to wg ETKI jest "sterownik elektrycznej regulacji wysokosci polozenia kierwonicy", ja tez mam problem ze znalezieniem sterownika od tempomatu, moze jak gaz byl montowany to cos nagrzebali i ukryli, zagladalem z latarka pod schowek pasazera (wyjety) juz 3 razy i nie moge znalezc, szukalem tez pod kierownica i tez nic. Ma ktos moze pomysl gdzie jeszcze poszukac?
mitclan, nie sadze aby etka w tym przypadku miala racje. u mnie ten sterownik jest podlaczony przewodami, regulacje kierownicy mam reczna. patrzylem pod kierownica i za schowkiem, nie mam sterownika w metalowej obudowie. nie ma zadnych wiszacych kabli. jest tylko ten cud techniki. wiec teraz wiecej jest nie wiadomych dlaczego nie dziala tempomat..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
ETKA się raczej nie myli, poza tym spójrzcie np. tutaj --> http://www.allegro.pl/item857495381_a8_ ... 97_02.html lub tutaj --> http://cgi.ebay.de/Audi-A6-S6-RS6-A8-PL ... 3005r18497
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 277
- Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
- Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk
marekwroc, zajrzyj jeszcze raz pod kierownice, ale tak jakby pod sama kierownice (włóz głowę "na dywanik" i patrz do góry (oczywiście półka musi być zdjęta) - jeśli nie masz go za schowkiem po stronie pasażera to MUSI być pod kierownicą..
...a warto - mój tempomat sie obudził <yesyes> :!: co prawda po założeniu na pierwszej jeździe próbnej jeszcze nie dał znaku życia, ale kilka dni później znów wypróbowałem i zaczął działać!! na początku jeszcze ze 2-3 razy się sam wyłączył ale później było już tylko lepiej
...a warto - mój tempomat sie obudził <yesyes> :!: co prawda po założeniu na pierwszej jeździe próbnej jeszcze nie dał znaku życia, ale kilka dni później znów wypróbowałem i zaczął działać!! na początku jeszcze ze 2-3 razy się sam wyłączył ale później było już tylko lepiej
Witam kolegow naszej marki przepraszam ze pisze w waszym forum ale u nas jest malo rozwiniety temat tempomatu mam problem od kad kupilem moja s8. po kupnie mojej esy jechalem do domu i patrze sie a tu bzyk nie dziala tempomat. wiec zakupilem vaga (viaken rs232) zeby sprawdzic co jest grane. na vagu po wejsciu w ENGINE 1 potem w bloki pomiarowe 08 a potem 066 ukazalo mi sie :
1000 czyli aktywny tempomat
a w drugim okienku 0000
wiec zaczolem sprawdzac:
Pierwsze okienko:
wlaczony pedal hamulca lekko 1010
wlaczony pedal hamulca mocno 1011
(powinna pojawiac sie chyba jeszcze jedynka od sprzegla co prawda nie wiem bo automat nie ma pedalu spregla)
Drugie okienko:
wylaczony tempomat pozycja AUS 0000
wcisniety AUFN 1011
wlaczony tempomat pozycja EIN 0011
wcisniety przycisk FIX 0111
i tyle i nie dziala. Ale po zeskanowaniu ECU wywala mi dwa bledy:
16-Steering Wheel
1426 - controls in steering wheel (E221)
49-10 - No Comunications - Intermittent
17977 Regulacja prędkości - główny wyłącznik
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
te obydwa bledy po skasowaniu nie pojaiwaja sie az do momentu rozruchu silnika.
Pomozcie bo coz to za auto bez tempomatu a tym bardziej jak jest a nie dziala
1000 czyli aktywny tempomat
a w drugim okienku 0000
wiec zaczolem sprawdzac:
Pierwsze okienko:
wlaczony pedal hamulca lekko 1010
wlaczony pedal hamulca mocno 1011
(powinna pojawiac sie chyba jeszcze jedynka od sprzegla co prawda nie wiem bo automat nie ma pedalu spregla)
Drugie okienko:
wylaczony tempomat pozycja AUS 0000
wcisniety AUFN 1011
wlaczony tempomat pozycja EIN 0011
wcisniety przycisk FIX 0111
i tyle i nie dziala. Ale po zeskanowaniu ECU wywala mi dwa bledy:
16-Steering Wheel
1426 - controls in steering wheel (E221)
49-10 - No Comunications - Intermittent
17977 Regulacja prędkości - główny wyłącznik
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
te obydwa bledy po skasowaniu nie pojaiwaja sie az do momentu rozruchu silnika.
Pomozcie bo coz to za auto bez tempomatu a tym bardziej jak jest a nie dziala
Pozwoliłem sobię odgrzać kotleta
Po kupnie samochodu ok rok temu tempomat działał, raz nie działał, miałem wrażenie, że brakuje styku w manetce. Potem przestał działać i tak sobie zacząłem powoli dochodzić dlaczego.
Manetka rozebrana i wyczyszczona (nawet długie światła się pojawiły )
Grucha szczelna
Cięgło sprawne
Sterownik od tempomatu wyjęty i polutowany
Gdzie jeszcze mogę szukać winnych ? Na vagu nic nie wskóram, bo to nie diesel.
Może jakiś sposób na sprawdzenie pompy podciśnieniowej ?
Zauważyłem, że jak zdjąłem wężyk z gruchy to zarówno mogę w niego dmuchnąć jak i ciągnąć powietrze - czy tak ma być ?
Serdeczne Bóg zapłać za każdą poradę
Po kupnie samochodu ok rok temu tempomat działał, raz nie działał, miałem wrażenie, że brakuje styku w manetce. Potem przestał działać i tak sobie zacząłem powoli dochodzić dlaczego.
Manetka rozebrana i wyczyszczona (nawet długie światła się pojawiły )
Grucha szczelna
Cięgło sprawne
Sterownik od tempomatu wyjęty i polutowany
Gdzie jeszcze mogę szukać winnych ? Na vagu nic nie wskóram, bo to nie diesel.
Może jakiś sposób na sprawdzenie pompy podciśnieniowej ?
Zauważyłem, że jak zdjąłem wężyk z gruchy to zarówno mogę w niego dmuchnąć jak i ciągnąć powietrze - czy tak ma być ?
Serdeczne Bóg zapłać za każdą poradę
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
- Imię: MARIUSZ
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: SIEDLCE
Myślę że ten temat powinien ci pomóc poza tym jeśli wszystko sprawdzisz i będzie ok to sterownik tempomatu jest uszkodzony .
http://www.audi80.pl/b3-6a-montaz-tempo ... 599d1976a4
http://www.audi80.pl/b3-6a-montaz-tempo ... 599d1976a4
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 21 gru 2011, 22:33
- Lokalizacja: Białystok
Witam. To teraz ja odgrzeję kotleta. C5 3.0 Benza z 2001 roku - zalezy mi bardzo na dołożeniu tempomatu, kupiłem już nawet manetkę (bo i tak długie mi nie działają na obecnej) i myślałem, że będzie to takie łatwe jak w 2,5 TDi, ale zaczynam czytać, że macie w benzynach jakieś sterowniki tempomatu itp - czy w mojej też powinno to być? Czy przerabiał ktoś temat montazu tempomatu do 3.0?
pozdrawiam!
pozdrawiam!
- Cris9222
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 85
- Rejestracja: 16 maja 2011, 11:31
- Lokalizacja: Koło/Wielkopolska/Bydgoszcz
Na schemacie wygląda to tak samo jak do 2,4 i 2,8 także raczej się nie obędzie bez sterownika..
Zastanawia mnie tylko jego podłączenie.. te sterowniki pojawiały się w mechanicznych przepustnicach na linkę, gdzie były sterowane podciśnieniem za pomocą cięgien..
Ciekawe jak to jest podłączone w układzie z elektroniczną przepustnicą...
Zastanawia mnie tylko jego podłączenie.. te sterowniki pojawiały się w mechanicznych przepustnicach na linkę, gdzie były sterowane podciśnieniem za pomocą cięgien..
Ciekawe jak to jest podłączone w układzie z elektroniczną przepustnicą...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga