[ INNY] Piszczy podczas porannego odpalania
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
RomanS, powiem szczerze ze nie mam czasu myslec i sie rozwodzic, nie usmiecha mi sie tez wrzucac monet do kieszeni mechanika podczas gdy on bedzie mi rozbieral auto na czesci i sprawdzal po kolei kazde lozysko, liczylem ze znajdzie sie ktos kto doswiadczyl podobnego problemu i mi cos podpowie
.. Nie wydaje Wam sie dziwne ze po paru min pracy silnika dzwiek przestaje byc slyszalny, jesli byloby to lozysko to dzwiek by raczej nie zanikal, mam racje? Moj mechanik mi cos wspominal o jakims mechanizmie ktory sie aktywuje po starcie zimnego silnika (V8) i ze to niby normalne. Mowiac to opieral sie tylko na moim opisie, NIE slyszal tego, filmiku tez jeszcze nie widzial takze nie traktujcie tego jako jego diagnozy..

- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
No kolego, to Ty mając na co dzieĂą kontakt z tym autem i możliwość obsłuchania go w te i wewte nie wiesz skąd ten odgłos dobiega a ja niby mam Ci go naprawic przez internetRASUK pisze:RomanS, powiem szczerze ze nie mam czasu myslec i sie rozwodzic, nie usmiecha mi sie tez wrzucac monet do kieszeni mechanika podczas gdy on bedzie mi rozbieral auto na czesci i sprawdzal po kolei kazde lozysko, liczylem ze znajdzie sie ktos kto doswiadczyl podobnego problemu i mi cos podpowie


Części samochodowe online - Motostacja pl
Romek mial zly dzien czy moze humor nie dopisuje..? Jak juz zaczalem to juz i Tobie wyjasnie

dla Twojej wiadomosci powiem Ci ze z tym autem mam kontakt srednio co kilka dni..RomanS pisze:mając na co dzieĂą kontakt z tym autem
sadzisz ze przecietny uzytkowanik samochodu, ktory ma kontakt z autem na codzien, jest zawsze w stanie dokladnie zlokalizowac zrodlo dzwieku w samochodzie?RomanS pisze:możliwość obsłuchania go w te i wewte nie wiesz skąd ten odgłos dobiega
nie napisalem ze Ty albo ktos inny ma mi to naprawic przez internet, tylko nagralem dokladny film z dobrej jakosci dzwiekiem i zapytalem/liczylem na to, ze moze znajdzie sie ktos kto juz przez to przeszedl..RomanS pisze:a ja niby mam Ci go naprawic przez internet
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
RASUK, nie gniewaj się
, może zbyt cierpko zabrzmiało to co napisałem wcześniej
IMO nie wielka jest szansa aby to się dało zdiagnozować przez internet
Może ktos się wstrzeli z pomysłem ale to będzie bardziej łut szczęścia. Napisałem powyżej mając na uwadze jak ja bym szukał przyczyny i to jest prawda, ze unikam diagnozowania "pacjenta" na odległość. Po ilus tam wpadkach życie nauczylo mnie ostrożnosci w wydawaniu sądów. Może to byc cos trywialnego, jakaś niedokręcona brzęcząca podkąłdka( ale w Twoim dźwieku to nie bardzo).
Nie ma chyba innej rady jak osłuchanie auta uchem bądź stetoskopem i odkrycie hałasującego mechanizmu.
Bardziej mi się kojarzy, że jakis mechanizm stawia zbyt duży opór i stąd odgłos przeciążenia tego mechanizmu (np. pompa wspomagania, po rozgrzaniu płynu opór maleje i odgłos cichnie
? - hipoteza !
) bądź elementów go napędzających.
A próbowałeś w trakcie tego dźwięku poruszać kierownicą albo i krótkotrwale (!) dokręcić do oporu ? Ma to wplyw na jakąś zmianę dźwięku ? (jak do oporu to na pewno się zmieni ale to normalne, nie trzymaj długo max kilka sekund)


IMO nie wielka jest szansa aby to się dało zdiagnozować przez internet

Może ktos się wstrzeli z pomysłem ale to będzie bardziej łut szczęścia. Napisałem powyżej mając na uwadze jak ja bym szukał przyczyny i to jest prawda, ze unikam diagnozowania "pacjenta" na odległość. Po ilus tam wpadkach życie nauczylo mnie ostrożnosci w wydawaniu sądów. Może to byc cos trywialnego, jakaś niedokręcona brzęcząca podkąłdka( ale w Twoim dźwieku to nie bardzo).
Nie ma chyba innej rady jak osłuchanie auta uchem bądź stetoskopem i odkrycie hałasującego mechanizmu.
Bardziej mi się kojarzy, że jakis mechanizm stawia zbyt duży opór i stąd odgłos przeciążenia tego mechanizmu (np. pompa wspomagania, po rozgrzaniu płynu opór maleje i odgłos cichnie


A próbowałeś w trakcie tego dźwięku poruszać kierownicą albo i krótkotrwale (!) dokręcić do oporu ? Ma to wplyw na jakąś zmianę dźwięku ? (jak do oporu to na pewno się zmieni ale to normalne, nie trzymaj długo max kilka sekund)
Części samochodowe online - Motostacja pl
Chodzi o to, aby zaczać od prostych rzeczy... takich, które jesteś w stanie w jakiś sposób zlokalizować bez rozbierania silnika itp. Stąd włąsnie pomysł, aby szukać 'buczącego' łozyska na pasku... tam jest wiele elementów i niestety wiele z nich ulega zużyciu... kompresor klimy, pompa wspomagania, łożyskowanie wału korbowego itp. Do tego rolki napinające i prowadzące... Innymi słowy sporo kręcących się z duża prędkością elementów...RASUK pisze:Skad w ogole przypuszczenie ze to moga byc akurat lozyska i to wlasnie w tym pasku?
U mnie np. przy ok. 72kkm już wymieniłem przy okazji łożysko kompresora klimatyzacji... są serwisy, które to zrobią... trzeba wymontować element, podjechać i zregenerują... przynajmniej w Warszawie tak jest... to tym bardziej w Londynie...
P.S. I nie ma się co na nas oburzać... poprostu podsuwamy pewne pomysły a czy z nich skorzystasz czy nie to już leży w Twojej gestii... mogą oczywiście być zupełnie nietrafione... ale od czegoś trzeba zacząć... najlepiej najtaĂąszego albo darmowego

RomanS, nie rozumiem dlaczego Cie dziwi ze ktos z uzytkownikow moglby bez problemu zdiagnozowac to 'cos' na podstawie wlasnych doswiadczen, po obejrzeniu fillmiku i przeczytaniu opisu..przeciez kazde c6 v8 4.2 jest tak samo zbudowane, chyba nie sadzisz ze jestem pierwsza osoba z tym problemem
.. ?
0x4B25A, to co piszesz jest logiczne, wiadomo ze jak sie za to zabiore to nie bede wymienial od razu silnika tylko zaczne od prostych rzeczy; i tutaj znowu, zanim zaczne wymieniac lozyska to podjade do paru warsztatow i dam posluchac, jak TO nie pomoze, to wtedy moge zaczac od prostych elementow tak jak mowisz.. Jako ze poki co ziemia mi sie nie pali pod nogami, to pomyslalem ze najpierw zapytam tutaj, wkleje filmik, opis, a noz kogos to spotkalo, a noz jest to typowy problem tych wersji A6, chyba warto zapytac no nie? Nie rozumiem dlaczego kolege Romka to tak dziwi, w koncu taki jest chyba cel istnienia tego forum, prawda..?

0x4B25A, to co piszesz jest logiczne, wiadomo ze jak sie za to zabiore to nie bede wymienial od razu silnika tylko zaczne od prostych rzeczy; i tutaj znowu, zanim zaczne wymieniac lozyska to podjade do paru warsztatow i dam posluchac, jak TO nie pomoze, to wtedy moge zaczac od prostych elementow tak jak mowisz.. Jako ze poki co ziemia mi sie nie pali pod nogami, to pomyslalem ze najpierw zapytam tutaj, wkleje filmik, opis, a noz kogos to spotkalo, a noz jest to typowy problem tych wersji A6, chyba warto zapytac no nie? Nie rozumiem dlaczego kolege Romka to tak dziwi, w koncu taki jest chyba cel istnienia tego forum, prawda..?
to wymieniles czy zregenerowales .. ?0x4B25A pisze:wymieniłem przy okazji łożysko kompresora klimatyzacji... są serwisy, które to zrobią... trzeba wymontować element, podjechać i zregenerują

..rozumiem ze to bylo do kolegi Romana a nie do mnie.. ?0x4B25A pisze:nie ma się co na nas oburzać

no to przeciez od tego zaczalem, od zapytania tutaj czy ktos moze wie, sadze ze opis dalem dokaldny, wrzucilem filmik z dobrej jakosci dzwiekiem, na zywo wiecej nic nie zobaczysz/uslyszysz poza ewentualnie zrodlem dzwieku czego i tak nie da sie zagwarantowac, komus kogo to dotknelo to co dalem wystarczy by to skojarzyc i napisac, prawda.. ?0x4B25A pisze:od czegoś trzeba zacząć... najlepiej najtaĂąszego albo darmowego
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
RASUK, napisze krótko: czy jak jesteś chory to tez nie idziesz do lekarza tylko się leczysz e-mailowo ?RASUK pisze:RomanS, nie rozumiem dlaczego Cie dziwi ze ktos z uzytkownikow moglby bez problemu zdiagnozowac to 'cos' na podstawie wlasnych doswiadczen, po obejrzeniu fillmiku i przeczytaniu opisu..przeciez kazde c6 v8 4.2 jest tak samo zbudowane, chyba nie sadzisz ze jestem pierwsza osoba z tym problemem .. ?

A czy jestes pierwszą osobą... No napisze szczerze, że nie jestes wcale pierwszą osobą która jeszcze nic nie sprawdziła ale chce aby jakaś wróżka to zdiagnozowała przez internet

Ja bym to widział tak abys osłuchał silnik, ściągnął osłony, obejrzał toto co masz pod maską i napisał co już wyeliminowałeś a z czym nie dajesz rady.
Jesli jak piszesz kompletnie się na tym nie znasz to łozyska tym bardziej nie wymienisz.
Podstawa to dobra diagnoza a nie zgaduj zgadula. Niestety jak nic jeszcze nie sprawdziłeś to przyczyną może być niemal WSZYSTKO

Części samochodowe online - Motostacja pl
Mam w 100 % ten sam problem co kolega RASUK ....
Identycznie jak na tym filmiki co wstawił , tak samo tylko na zimnym silniku...
Szkoda ze kolega nie napisał czy rozwiązał problem,niestety ja nie mogę rozwiązać problemu, sprawdzałem stetoskopem i dźwięk wydobywa się ewidentnie z miski olejowej ,czy mogło coś się stać z pompą oleju w tym silniku
? Ktoś mnie nakierował że może to być sprzęgło kinetyczne w skrzyni i dźwięk własnie rozchodzi się na miskę
Ma ktoś jakiś pomysł
?
Identycznie jak na tym filmiki co wstawił , tak samo tylko na zimnym silniku...
Szkoda ze kolega nie napisał czy rozwiązał problem,niestety ja nie mogę rozwiązać problemu, sprawdzałem stetoskopem i dźwięk wydobywa się ewidentnie z miski olejowej ,czy mogło coś się stać z pompą oleju w tym silniku


