Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ INNY] Piszczy podczas porannego odpalania

Silniki benzynowe
0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 19 sty 2012, 21:14

RomanS pisze:Dobra, dosyć żartów. Albo to auto ma zdecydowanie większy przebieg albo jakąś przeszłość. Nie mówcie tylko, że Audi A6C6 to takie kiepsko wykonane auta, bo to w maluchu czasami dłuzej wytrzymywało.
Coś z tym wozem Maćka jest nie tak... to prawda...

No niestety... teraz jak widzę to trend u producentów jest taki, aby zarobić jak najwięcej na serwisie...

MaciejTFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 400
Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2012
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: MaciejTFSI » 20 sty 2012, 15:26

Auto zaznacze jeszcze raz ze zostalo kupione jako pol roczne demonstracyjne z salonu niemieckiego audi&lambo . rolki i paski wymieniam wszystkie i wole miec swiety spokuj niz ciagle dalej szukac czegos...a chodzilo mi ze mam piaste cale to mocowanie krzywe przy kole do wymiany od kraweznika co uderzylem i stad mialem bicie podczas jazdy ale juz to usuwam .

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 20 sty 2012, 18:07

MaciejTFSI pisze:a chodzilo mi ze mam piaste cale to mocowanie krzywe przy kole do wymiany od kraweznika co uderzylem i stad mialem bicie podczas jazdy
MaciejTFSI, haha, Ty to jestes miszczem !!! w gmatwaniu opisu sytuacji <okok>

Jak w temat o piskach wpakowałeś koło to pomyslałem, ze chodzi o jakieś koło pasowe. A Ty o kole jezdnym, haha :)
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
RASUK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 310
Rejestracja: 25 kwie 2010, 18:48
Lokalizacja: Londyn

Post autor: RASUK » 20 sty 2012, 18:27

PODLACZAM SIE DO TEMATU:

zauwazylem podobna rzecz, po odpaleniu zimnego auta i ruszeniu, slysze takie dziwne gwizdanie przy rozpedzaniu, slychac to tylko w okolicach 1500 obrotow, jak wyjde lekko ponad to ustaje, oscyluje tylko przy 1500 i niewielkiej predkosci. Jak tylko auto kawalek przejedzie to potem nawet po zwolnieniu i zejsciu do tych obrotow juz tego NIE slychac. Jesli chodzi o prowadzenie samochodu/jazde to nie odnotowalem zadnych problemow. Co do paskow to niedawno profilaktycznie wymienilem ten pasek co jest kolo alternatora (nie wiem jak sie po polsku nazywa, w UK to 'drive belt').

Przebieg jakies 110.000km

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 20 sty 2012, 19:06

RASUK, łącznie z rolkami i napinaczem? Po polsku to pasek wielorowkowy... Trzeba by się przyjrzeć, czy wszystko z nim ok i ew. poszukać łożyska, które może wydawać dziwne dźwięki... np. kompresora klimatyzacji...

Awatar użytkownika
RASUK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 310
Rejestracja: 25 kwie 2010, 18:48
Lokalizacja: Londyn

Post autor: RASUK » 20 sty 2012, 23:19

Obrazek

Wymienili mi tylko pasek jako ze raz ze nie byl wymieniany od poczatku, a dwa ze kapal mi na niego troche olej z tych elementow ktore sa po lewej i prawej str silnika (nie wiem jak to sie nazywa dlatego wrzucam zdjecie). Do tego nasluchalem sie ze jak ten pasek strzeli to moze ladnie namieszac, ponoc go gdzies tam wkreca i caly olej z silnika moze wybombic i narobic balaganu. Stary pasek jak zgialem w palcach to widac bylo ze juz byl popekany takze dobry strzal. Koles wrzucil auto na podnosnik i wymienil go 'od dolu' bez wyciagania innych elementow/czesci.

A powodem kapania oleju byla wy****ne juz ze starosci uszczelki elementow o ktorych pisalem wyzej (zdjecie). Jak ogladalem woz to kumpel ktory pojechal ze mna zauwazyl ze jedna ze srub juz sie 'pocila' i stwierdzil ze prawdopodobnie uszczelki beda do wymiany..po pare mies znalazlem slady oleju pod pokrywa silnika pod autem (stan oleju sprawdzany byl na biezaco jednak nie zszedl ponizej poziomu minimum), a wiec postanowilem zlecic wymiane uszczelek, komplet uszczelek &pound;60 + 3 godz robocizny. Od tego czasu suchutko..

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 20 sty 2012, 23:36

RASUK pisze:Wymienili mi tylko pasek
Podtrzymuje swoje zdanie, że takie elementy należy wymieniać razem... rolki, pasek i napinacz... nie jest to wielki koszt... Trzeba zdiagnozować co piszczy... jeśli sam pasek, to możesz sprobować polać go wodą i zobaczyć czy na moment zniknie hałas...

MaciejTFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 400
Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2012
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: MaciejTFSI » 21 sty 2012, 01:10

no dokladnie i ja usuwajac swoje awarie robie wszystko kompletnie zeby cieszyc sie na dlugi czas wkoncu bo pozniej cena roboty wychodzi x2 itp...

Awatar użytkownika
RASUK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 310
Rejestracja: 25 kwie 2010, 18:48
Lokalizacja: Londyn

Post autor: RASUK » 21 sty 2012, 11:28

to dzieje sie tylko w trakcie jazdy na malej predkosci i przez chwile po ruszeniu (pare minut max) w okolicy 1500 obrotow + - 150 obrotow. Nie dam rady jechac z otwarta maska i druga reka polewac <rotfl>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 21 sty 2012, 12:16

RASUK pisze:to dzieje sie tylko w trakcie jazdy na malej predkosci i przez chwile po ruszeniu (pare minut max) w okolicy 1500 obrotow + - 150 obrotow. Nie dam rady jechac z otwarta maska i druga reka polewac
RASUK, na logikę biorąc to jeśli na postoju przy tych obrotach nie piszczy a w czasie jazdy piszczy to przyczyny nalezy szukać w mechaniźmie który działa w czasie jazdy a na postoju przy pracującym silniku nie <okok>

Oczywiscie są mechanizmy ktore działają w obu przypadkach ale zmienia się np. ich obciążenie. Ale czy obciązenie paska wieloklinowego zmienia sie zależnie czy silnik pracuje w czasie jazdy czy na postoju ??? Jakos nie przychodzi mi nic do głowy <mysli>

Wiec może to trywializując jest np. k;locek hamulcowy ???
Części samochodowe online - Motostacja pl

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 21 sty 2012, 13:09

RomanS pisze: czy silnik pracuje w czasie jazdy czy na postoju ? Jakos nie przychodzi mi nic do głowy
W tym przypadku stawiał bym na wyższe obroty i nasilanie się dźwięku... Stąd podczas jazdy jest to bardziej słyszalne...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 21 sty 2012, 14:24

0x4B25A pisze:W tym przypadku stawiał bym na wyższe obroty i nasilanie się dźwięku... Stąd podczas jazdy jest to bardziej słyszalne
Jezeli na postoju dodamy gazu i uzyskamy 1500 obr/min to chyba wtedy będzie bardziej słyszalne niż podczas jazdy ???

Poza tym trzymać gaz może pomocnik a my możemy osłuchiwać skąd piszczy ?

No ale to na pewno kolega już zrobił, więc pisze, że piszczy tylko w czasie jazdy <mysli>
Części samochodowe online - Motostacja pl

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 21 sty 2012, 14:56

RomanS pisze:No ale to na pewno kolega już zrobił, więc pisze, że piszczy tylko w czasie jazdy
Nie byłbym taki pewien ;) Poczekajmy co napisze...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 21 sty 2012, 15:06

RASUK pisze:to dzieje sie tylko w trakcie jazdy na malej predkosci i przez chwile po ruszeniu (pare minut max) w okolicy 1500 obrotow + - 150 obrotow. Nie dam rady jechac z otwarta maska i druga reka polewac
No a z tego to nie wynika ?
Części samochodowe online - Motostacja pl

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 21 sty 2012, 15:34

RomanS pisze:
RASUK pisze:to dzieje sie tylko w trakcie jazdy na malej predkosci i przez chwile po ruszeniu (pare minut max) w okolicy 1500 obrotow + - 150 obrotow. Nie dam rady jechac z otwarta maska i druga reka polewac
No a z tego to nie wynika ?
Zwróć uwagę na frazy 'tylko w trakcie jazdy' oraz 'chwilę po ruszeniu'... czyli, nie wynika...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja