Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ INNY] Piszczy podczas porannego odpalania

Silniki benzynowe
0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 10 lut 2012, 08:39

RASUK, wg. mnie to nie może być pasek... pasek popiskuje zupełnie inaczej... a tu coś buczy... jeśli to wogóle element napędowo-prowadzący pasek, to trzeba po kolei sprawdzić łożyska poszczególnych elementów...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 10 lut 2012, 10:37

RASUK, jak dla mnie to zgadzam się z opinia 0x4B25A,

wyglada to na wyjące łozysko lub mechanizm. Myslaleś o np. pompie wspomagania lub alternatorze ?
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
RASUK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 310
Rejestracja: 25 kwie 2010, 18:48
Lokalizacja: Londyn

Post autor: RASUK » 10 lut 2012, 20:12

RomanS, powiem szczerze ze nie mam czasu myslec i sie rozwodzic, nie usmiecha mi sie tez wrzucac monet do kieszeni mechanika podczas gdy on bedzie mi rozbieral auto na czesci i sprawdzal po kolei kazde lozysko, liczylem ze znajdzie sie ktos kto doswiadczyl podobnego problemu i mi cos podpowie <figielek> .. Nie wydaje Wam sie dziwne ze po paru min pracy silnika dzwiek przestaje byc slyszalny, jesli byloby to lozysko to dzwiek by raczej nie zanikal, mam racje? Moj mechanik mi cos wspominal o jakims mechanizmie ktory sie aktywuje po starcie zimnego silnika (V8) i ze to niby normalne. Mowiac to opieral sie tylko na moim opisie, NIE slyszal tego, filmiku tez jeszcze nie widzial takze nie traktujcie tego jako jego diagnozy..

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 10 lut 2012, 20:51

RASUK pisze:rozbieral auto na czesci i sprawdzal po kolei kazde lozysko
Mówimy tylko o łożyskach, które 'leżą' na pasku wielorowkowym... wszystko dostępne od przodu i to bez jego rozbierania... najlepiej od spodu...

Awatar użytkownika
RASUK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 310
Rejestracja: 25 kwie 2010, 18:48
Lokalizacja: Londyn

Post autor: RASUK » 10 lut 2012, 22:04

Rozumiem, a zakladajac ze to lozyska na tym pasku wielorowkowym..co nalezy zrobic, wymienia sie cale lozyska czy jakis element w ktorym one sie znajduja?..

Skad w ogole przypuszczenie ze to moga byc akurat lozyska i to wlasnie w tym pasku?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 10 lut 2012, 22:40

RASUK pisze:RomanS, powiem szczerze ze nie mam czasu myslec i sie rozwodzic, nie usmiecha mi sie tez wrzucac monet do kieszeni mechanika podczas gdy on bedzie mi rozbieral auto na czesci i sprawdzal po kolei kazde lozysko, liczylem ze znajdzie sie ktos kto doswiadczyl podobnego problemu i mi cos podpowie
No kolego, to Ty mając na co dzieĂą kontakt z tym autem i możliwość obsłuchania go w te i wewte nie wiesz skąd ten odgłos dobiega a ja niby mam Ci go naprawic przez internet ??? <szok> <szok> <szok> <radocha>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
RASUK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 310
Rejestracja: 25 kwie 2010, 18:48
Lokalizacja: Londyn

Post autor: RASUK » 10 lut 2012, 23:48

Romek mial zly dzien czy moze humor nie dopisuje..? Jak juz zaczalem to juz i Tobie wyjasnie :)
RomanS pisze:mając na co dzieĂą kontakt z tym autem
dla Twojej wiadomosci powiem Ci ze z tym autem mam kontakt srednio co kilka dni..
RomanS pisze:możliwość obsłuchania go w te i wewte nie wiesz skąd ten odgłos dobiega
sadzisz ze przecietny uzytkowanik samochodu, ktory ma kontakt z autem na codzien, jest zawsze w stanie dokladnie zlokalizowac zrodlo dzwieku w samochodzie?
RomanS pisze:a ja niby mam Ci go naprawic przez internet
nie napisalem ze Ty albo ktos inny ma mi to naprawic przez internet, tylko nagralem dokladny film z dobrej jakosci dzwiekiem i zapytalem/liczylem na to, ze moze znajdzie sie ktos kto juz przez to przeszedl..

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 11 lut 2012, 00:02

RASUK, nie gniewaj się <okok> , może zbyt cierpko zabrzmiało to co napisałem wcześniej :)

IMO nie wielka jest szansa aby to się dało zdiagnozować przez internet <mysli>

Może ktos się wstrzeli z pomysłem ale to będzie bardziej łut szczęścia. Napisałem powyżej mając na uwadze jak ja bym szukał przyczyny i to jest prawda, ze unikam diagnozowania "pacjenta" na odległość. Po ilus tam wpadkach życie nauczylo mnie ostrożnosci w wydawaniu sądów. Może to byc cos trywialnego, jakaś niedokręcona brzęcząca podkąłdka( ale w Twoim dźwieku to nie bardzo).

Nie ma chyba innej rady jak osłuchanie auta uchem bądź stetoskopem i odkrycie hałasującego mechanizmu.

Bardziej mi się kojarzy, że jakis mechanizm stawia zbyt duży opór i stąd odgłos przeciążenia tego mechanizmu (np. pompa wspomagania, po rozgrzaniu płynu opór maleje i odgłos cichnie ??? - hipoteza ! <okok> ) bądź elementów go napędzających.

A próbowałeś w trakcie tego dźwięku poruszać kierownicą albo i krótkotrwale (!) dokręcić do oporu ? Ma to wplyw na jakąś zmianę dźwięku ? (jak do oporu to na pewno się zmieni ale to normalne, nie trzymaj długo max kilka sekund)
Części samochodowe online - Motostacja pl

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 11 lut 2012, 10:39

RASUK pisze:Skad w ogole przypuszczenie ze to moga byc akurat lozyska i to wlasnie w tym pasku?
Chodzi o to, aby zaczać od prostych rzeczy... takich, które jesteś w stanie w jakiś sposób zlokalizować bez rozbierania silnika itp. Stąd włąsnie pomysł, aby szukać 'buczącego' łozyska na pasku... tam jest wiele elementów i niestety wiele z nich ulega zużyciu... kompresor klimy, pompa wspomagania, łożyskowanie wału korbowego itp. Do tego rolki napinające i prowadzące... Innymi słowy sporo kręcących się z duża prędkością elementów...

U mnie np. przy ok. 72kkm już wymieniłem przy okazji łożysko kompresora klimatyzacji... są serwisy, które to zrobią... trzeba wymontować element, podjechać i zregenerują... przynajmniej w Warszawie tak jest... to tym bardziej w Londynie...

P.S. I nie ma się co na nas oburzać... poprostu podsuwamy pewne pomysły a czy z nich skorzystasz czy nie to już leży w Twojej gestii... mogą oczywiście być zupełnie nietrafione... ale od czegoś trzeba zacząć... najlepiej najtaĂąszego albo darmowego :)

Awatar użytkownika
RASUK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 310
Rejestracja: 25 kwie 2010, 18:48
Lokalizacja: Londyn

Post autor: RASUK » 11 lut 2012, 11:11

RomanS, nie rozumiem dlaczego Cie dziwi ze ktos z uzytkownikow moglby bez problemu zdiagnozowac to 'cos' na podstawie wlasnych doswiadczen, po obejrzeniu fillmiku i przeczytaniu opisu..przeciez kazde c6 v8 4.2 jest tak samo zbudowane, chyba nie sadzisz ze jestem pierwsza osoba z tym problemem :| .. ?

0x4B25A, to co piszesz jest logiczne, wiadomo ze jak sie za to zabiore to nie bede wymienial od razu silnika tylko zaczne od prostych rzeczy; i tutaj znowu, zanim zaczne wymieniac lozyska to podjade do paru warsztatow i dam posluchac, jak TO nie pomoze, to wtedy moge zaczac od prostych elementow tak jak mowisz.. Jako ze poki co ziemia mi sie nie pali pod nogami, to pomyslalem ze najpierw zapytam tutaj, wkleje filmik, opis, a noz kogos to spotkalo, a noz jest to typowy problem tych wersji A6, chyba warto zapytac no nie? Nie rozumiem dlaczego kolege Romka to tak dziwi, w koncu taki jest chyba cel istnienia tego forum, prawda..?
0x4B25A pisze:wymieniłem przy okazji łożysko kompresora klimatyzacji... są serwisy, które to zrobią... trzeba wymontować element, podjechać i zregenerują
to wymieniles czy zregenerowales .. ? :>
0x4B25A pisze:nie ma się co na nas oburzać
..rozumiem ze to bylo do kolegi Romana a nie do mnie.. ? <radocha>
0x4B25A pisze:od czegoś trzeba zacząć... najlepiej najtaĂąszego albo darmowego
no to przeciez od tego zaczalem, od zapytania tutaj czy ktos moze wie, sadze ze opis dalem dokaldny, wrzucilem filmik z dobrej jakosci dzwiekiem, na zywo wiecej nic nie zobaczysz/uslyszysz poza ewentualnie zrodlem dzwieku czego i tak nie da sie zagwarantowac, komus kogo to dotknelo to co dalem wystarczy by to skojarzyc i napisac, prawda.. ?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 11 lut 2012, 11:39

RASUK pisze:to wymieniles czy zregenerowales .. ?
ÂŁożysko wymieniłem... a ta cała operacja nazywa się regeneracją kompresora klimatyzacji...

Awatar użytkownika
RASUK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 310
Rejestracja: 25 kwie 2010, 18:48
Lokalizacja: Londyn

Post autor: RASUK » 11 lut 2012, 12:47

Spoko, postaram sie to ogarnac asap i napisze co bylo przyczyna, moze sie przyda nastepnej osobie tak by nie musiala sie glowic i prosic kolegi Romka by naprawil to przez internet hehe <rotfl>

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 11 lut 2012, 15:30

RASUK pisze:RomanS, nie rozumiem dlaczego Cie dziwi ze ktos z uzytkownikow moglby bez problemu zdiagnozowac to 'cos' na podstawie wlasnych doswiadczen, po obejrzeniu fillmiku i przeczytaniu opisu..przeciez kazde c6 v8 4.2 jest tak samo zbudowane, chyba nie sadzisz ze jestem pierwsza osoba z tym problemem .. ?
RASUK, napisze krótko: czy jak jesteś chory to tez nie idziesz do lekarza tylko się leczysz e-mailowo ? <luzik>

A czy jestes pierwszą osobą... No napisze szczerze, że nie jestes wcale pierwszą osobą która jeszcze nic nie sprawdziła ale chce aby jakaś wróżka to zdiagnozowała przez internet <okok>

Ja bym to widział tak abys osłuchał silnik, ściągnął osłony, obejrzał toto co masz pod maską i napisał co już wyeliminowałeś a z czym nie dajesz rady.

Jesli jak piszesz kompletnie się na tym nie znasz to łozyska tym bardziej nie wymienisz.

Podstawa to dobra diagnoza a nie zgaduj zgadula. Niestety jak nic jeszcze nie sprawdziłeś to przyczyną może być niemal WSZYSTKO <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
RASUK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 310
Rejestracja: 25 kwie 2010, 18:48
Lokalizacja: Londyn

Post autor: RASUK » 11 lut 2012, 17:35

Ok, zrobie co sie da i dam znac <okok>

kamilos90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 01 sie 2015, 00:25
Lokalizacja: warszawa

Post autor: kamilos90 » 26 paź 2015, 23:44

Mam w 100 % ten sam problem co kolega RASUK ....
Identycznie jak na tym filmiki co wstawił , tak samo tylko na zimnym silniku...
Szkoda ze kolega nie napisał czy rozwiązał problem,niestety ja nie mogę rozwiązać problemu, sprawdzałem stetoskopem i dźwięk wydobywa się ewidentnie z miski olejowej ,czy mogło coś się stać z pompą oleju w tym silniku ??? Ktoś mnie nakierował że może to być sprzęgło kinetyczne w skrzyni i dźwięk własnie rozchodzi się na miskę ;/ Ma ktoś jakiś pomysł ???

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja