Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] Wymiana oleju i filtra

Silniki wysokoprężne
0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 03 lut 2012, 11:05

Piotruś pisze:wytrącający na dodatek jakieś dziwne kryształki
Piotrze, z całym szacunkiem, ale czy masz już 100% pewność, że to była wina oleju? Przypomnę, że kilka miesięcy temu jej nie miałeś... <mysli>

estor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 29 wrz 2011, 21:50
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: estor » 03 lut 2012, 11:06

ile osób tyle opinie , metlik w głowie jadę po motula bo mam go na miejscu od dystrybutora a z allegro wole nieryzykowac

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 03 lut 2012, 11:09

Piotruś już dawno pisał o Motulu i o tym co pozostawia w silniku. Ja zalałem go tylko 2 x i dałem sobie spokój ;)

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 03 lut 2012, 11:25

Ostatnio wyjąłem z bagażnika litrową butelkę mojego Liqui Moly i był trochę "zagęszczony" ~-15*C Nie wiem czy to dobrze czy źle nie mam porównania z innymi.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 03 lut 2012, 11:57

Piotruś, dziękuję za wyjaśnienia...

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 03 lut 2012, 13:54

Piotruś, Powiem Ci tak lałem Castrola do siebie zrezygnowałem ze względu na to że mi go brał jakieś 3 dolewki przy wymianie co 15 tyś km. Zalałem Motula jest idealnie nic nie dolewam silnik chodzi elegancko. Według Ciebie najlepszym olejem do naszych Diesli jest Liqui-Moly ? Ogólne opinie Motula i Liqui-Moly sa porównywalne. Szczerze powiem że ja sam już głupieje co mam wlewać do swojego silnika.

Salah Ad-Din
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 sty 2010, 11:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Salah Ad-Din » 03 lut 2012, 19:00

Piotruś , a jaki zalecasz Liqui-Moly do 3.0 TDI
Dodam że na Motulu się zawiodłem rok temu i zalałem castrolem.

http://allegro.pl/liqui-moly-top-tec-42 ... 78773.html
?
http://allegro.pl/liqui-moly-synthoil-5 ... 89753.html
?
http://allegro.pl/liqui-moly-top-tec-46 ... 15636.html
?
http://allegro.pl/liqui-moly-top-tec-43 ... 64927.html
?

jaki będzie najlepszy ?

Salah Ad-Din
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 sty 2010, 11:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Salah Ad-Din » 04 lut 2012, 16:54

Top-Tec 4200 (5W30) - zakupiony 9L

Piotruś dzięki za konkretną wskazówkę

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 07 lut 2012, 21:53

Droższy od sztandarowego SLX LongLife III, który występował tylko w opakowaniach 1 litr. Dodatkowo przy zakupie 2 baniek, 2 litry nam zostają.

W opisie tej aukcji jest napisane: "Longlife-04". Czy to jakaś nowość?

Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 08 lut 2012, 00:28

Aron pisze:W opisie tej aukcji jest napisane: "Longlife-04". Czy to jakaś nowość?
żadna nowość, to jest odpowiednik normy VW507 dla BMW

tak samo żadną nowośćią jest fakt, iż olej LM serii TopTec nie jest żadnym high tech oraz że nie wytrzymuje nawet podstawowego interwału VW, czyli 15000km. Po około 13000km ulega silnej degradacji i zaczyna gwałtownie "znikać" z miski i te pozostałe 2L dolewki może nawet nie uratować sytuacji zmuszając do dalszego zakupu (stąd możliwość jazdy nawet do 50000 - olej w tym czasie tak naprawdę będzie w pełni uzupełniony przynajmniej raz lub dwa razy). Nawet Castrol na którym wszyscy psy wieszają nie wykazuje tak negatywnych cech i wspmnieĂą z eksploatacji.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 08 lut 2012, 08:03

Co człowiek to inna opinia... :)

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 08 lut 2012, 12:11

a używa ktoś w 3.0 tdi oleju firmy Repsol?

Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 08 lut 2012, 12:54

0x4B25A pisze:Co człowiek to inna opinia... :)
w przypadku konkretnie LM daje się zauważyć reguła:
a) użytkownicy niezależni/przypadkowi nabywcy obiektywnie (tak można przyjąć) potwierdzają kilka faktów związanych z olejami LM do których należą: nadmierne zużycie, "zamulenie" silnika (odczuwalne przy mniejszych jednostkach), zwiększone zużycie paliwa
b) osoby powiązane z promocją tego produktu oczywiście przedstawiają sprawy inaczej

warto zwrócić uwagę na fakt, iż LM nie zostało wyselekcjonowane przez producentów silników do pierwszego zalania a głównym kanałem sprzedaży jest sprzedaż detaliczna z intensywną promocją w internecie. To akurat nie jest być może problem, istotniejsze jest to iż jako olej HC to olej ten jest zbyt drogi i tu pytanie: co sprawia, iż jego koszt koĂącowy musi być aż tak wysoki bo na pewno nie składniki z których jest wykonany ?
mkfryzjer pisze:a używa ktoś w 3.0 tdi oleju firmy Repsol?
po co komu takie egzotyczne oleje, nie tak dawno temu sformułowałem nawet tezę, iż niedługo poprzez fora uda się namówić użytkowników do zastosowania olejów kokosowych do smarowania silnika a aprobaty będzie wystawiał Procter & Gamble. W Europie środkowej dominuje kilka faktycznie znaczących koncernów olejowych gwarantujących pewien poziom i w zupełności wystarczy poprzeglądać karty katalogowe oferowanych przez te koncerny produktów aby sobie dobierać optymalny olej przez kolejne lata. Ja w ramach poszukiwania optymalnego rozwiązania kieruje się regułą (zresztą coraz częściej wskazywaną w literaturze, jak i na forum były wzmianki w kontekście ochrony rozrządu) jak najmniejszej lepkości przy jednoczesnym zachowaniu aprobat VW właściwych dla danego silnika. Trend ten zresztą jest jednym z wyznaczników projektu pojazdów EKO (oprócz zmniejszania masy, systemów Stop/GO itd.)

maddox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 18 gru 2011, 18:52
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: maddox » 09 lut 2012, 12:09

Panowie a co sądzicie o CASTROL EDGE PROFESSIONAL LONG LIFE lll 5W30 - na stronie castrola (chyba szwajcaria) nie ma SLX'a tylko ten.

Pytanie ... przy wymianie filtra kabinowego np knechta'a kupuje sie dwa.?

Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 09 lut 2012, 17:07

Piotruś pisze:Istnieją chyba jednak jakieś granice absurdu, wybujałej wyobraźni i pustej złośliwości, których nie powinno się przekraczać ...
uderz w stół a nożyce się odezwą, schemat zawsze jest dokładnie taki sam.
Piotruś pisze:obiektywnych faktach ... .
no właśnie, przytoczny zatem jeszcze kilka obowiązujących reguł które zaobserwowałem w zakresie promocji Liqui Moly oczywiście:

a) używanie wytłuszczeń w celu podkreślenia szczególnie wygodnych treści
b) są to osoby najczęściej "przyjezdne" na danym forum i średnio się orientują w budowie czy eksploatacji pojazdów do których chcą zalewać oleje czy doradzać co i jak zrobić.
c) oczywiście zaprzeczają jakimkolwiek powiązaniom i intencjom ale wystarcza kilka iteracji albo trochę czasu aby dostrzec, iż jest inaczej. W tym przypadku widać od razu po determinacji i użytych środkach.
d) osoby te za wszelką cenę próbują zakrzyczeć tych, którzy wyrażają niezależnie swoją opinię i nie jest ona wygodna
e) wokół nich krążą zawsze satelity na niskich orbitach w postaci innych użytkowników (ników) którzy im wtórują czy też kokietują wręcz.
Piotruś pisze:Po pierwsze gdyby Liqi-Moly było tak fatalnym produktem jak przedstawia to intermnauta Innova, to raczej nie uzyskałoby pozycji bezdyskusyjnego lidera na rynku niemieckim, z udziałem w sprzedaży (w 2011 roku) na poziomie 30%, przed Castrolem, Mobilem i Shellem :
no gdybyś wygłosił taką opinię na publicznym forum z udziałem szefów Castrola (zwłaszcza tego), Mobila, Shella czy nawet niemieckiego FUCHsa to byłaby spora konsternacja. Zwłaszcza ten pierwszy byłby zmieszany gdyż jego dział sprzedaży przedstawia mu na codzień inne dane. Lepiej pokaż z którego sklepu internetowego te statystyki a nie mówmy tu o całym rynku niemieckim czy jakimkolwiek.

Odpowiedzmy sobie na pytania:
1) który producent samochodów czy silników używa LM na tzw. pierwsze zalanie
2) która sieć ASO używa właśnie LM

a to są właśnie główne kanały sprzedaży olejów

no i dodatkowo kolejne pytanie
3) ile fabryk i rafinerii zagania do roboty BP przy produkcji Castrola aby obsłużyć popyt...a to są właśnie główne kanały zbytu dla olejów przeznaczonych dla pojazdów osobowych

to co prezentuje LM w zakresie potencjału to ja zaliczam do rodzinnej manufaktury (jeszcze kilka marek dołącza do tej listy) a o tym jaki to jest high tech to już wczesniej nadmieniłem.
Piotruś pisze:to właśnie Liqi-Moly zajmuje czołową pozycję jako strategiczny partner dla Audi, Mercedesa i BMW
no właśnie, i który z tych producentów ma odwagę wlewać LM do swoich silników schodzących z taśmy. Możemy rozszerzyć to pytanie o producentów z zakresu przemysłu czy transportu ciężkiego. Może z tego wyjść wielka czarna dziura i wtedy faktycznie nawoływanie do SF będzie miało uzasdanienie.

no ale idźmy jeszcze dalej w las a w zasadzie na rynek niemiecki. Otóż tutaj mamy link jednego z liderów sprzedaży internetowej olejów z niemiec. Firma ta sprzedaje głównie obie niemieckie marki: LM i FUCH's. Na pierwszej stronie widnieje informacja, które z olejów są bestsellerami.

http://www.motoroel.com/

Niemcy idiotami nie są, jak mają do wyboru LM albo FUCHS'a nie dość że lepszego to i tańszego (przy okazji będzie skąd takie koszty sprzedaży w LM) no to widać co wybierają. Zatem te statystyki to co najmniej krzywe przytargałeś... nadmieniam iż ten sklep nie prowadzi sprzedaży Castrola a taki fakt zakłóciłby mocno strukturę i kolejność bestsellerów.
Piotruś pisze:Lektura otrzymanych wyników okazała się jednak nudna i monotonna ... .
Tak, jak już tylko ktoś na się odważył opisać swoje spostrzeżenia to zaraz dało się zaobserwować próbę zakrzykiwania i rozpraszania tematu.
maddox pisze:Panowie a co sądzicie o CASTROL EDGE PROFESSIONAL LONG LIFE lll 5W30 - na stronie castrola (chyba szwajcaria) nie ma SLX'a tylko ten.

Pytanie ... przy wymianie filtra kabinowego np knechta'a kupuje sie dwa.?
SLX to odpowiedniki serii EDGE przeznaczone dla serwisów (a to czy 100% odpowiedniki to się nie dowiemy dopóki nie poślemy do labu próbek). Olej który wymieniłeś jest najpopularniejszym i najpowszechniej używanym w przypadku niemieckich pojazdów i chyba przewrotnie zadałeś to pytanie po tym, jak przytoczone powyżej statystyki pokazywały jakiś sztucznie wykreowany obraz zupełnie inny aniżeli rzeczywistość

Odnośnie filtrów to zależy od producenta. Ja kupiłem ostatnio dwie sztuki takiego węglowego no name i okazało się że w pudełku i tak były po dwa (a cena sztuki i tak nie była wysoka). Przy filtrze kabinowym bardzo istotna jest jego szczelność (wokół obrysu oraz na połączeniu tych dwóch modułów filtrów) stąd każdego kto podzieli mój pogląd zachęcam do oklejenia tych krawędzi które nie zostały okejone pianką/gąbką aby je uszczelnić. Kurz przedostający się do parownika w połączeniu z wilgocią zaczyna wydzielać nieprzyjemny zapach zgniłej szmaty a odgrzybianiem się tego usunąć nie da (nie ta istota problemu). Stąd zwłaszcza łączenie tych filtrów warto moim zdaniem dodatkowo okleić gąbką do uszczelniania okien i wtedy marka samego filtra ma mniejsze znaczenie dla eksploatacji.
Ostatnio zmieniony 09 lut 2012, 17:20 przez innova, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja