Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] Wymiana oleju i filtra

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Dany1107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2010, 13:37
Lokalizacja: Thetford Norfolk.Kuj-Pom

olej

Post autor: Dany1107 » 09 paź 2011, 00:01

Panowie a czy mogę zalac ten olej zamiast Castrola Edge, ponoc jest wyrabiany przez Castrola i ponoc tez jest tak dobry. Obrazek
Dany1107.

olimpus104
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 163
Rejestracja: 24 kwie 2009, 09:56
Imię: Damian
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gryfice-Bognor Regis

Post autor: olimpus104 » 09 paź 2011, 00:23

Ja nim zalalem <lol>
kontakt administratora:
Polecam!

Awatar użytkownika
Dany1107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2010, 13:37
Lokalizacja: Thetford Norfolk.Kuj-Pom

olej

Post autor: Dany1107 » 09 paź 2011, 01:25

olimpus104.Czyli mogę smiało zmienic Castrola na Quantum bez obawy ze coś nie halo będzie? Bo z tego co wyczytałem to w sumie to samo.Pozdro
Dany1107.

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 09 paź 2011, 10:04

Dany1107,
jesli jest do silnikow z DPF ( jeslimasz DPFa) to lej :) <rotfl>

Awatar użytkownika
Dany1107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2010, 13:37
Lokalizacja: Thetford Norfolk.Kuj-Pom

olej

Post autor: Dany1107 » 09 paź 2011, 22:12

pama.Własnie nie mam DPF,a, cały czas lałem Edge 5w30 z normą 507,00 i ten Quantum też ma te normy, moje pytanie, czy powinienem taki olej nadal lac czy inny z inna normą, wyczytałem już chyba całe forum i dokładnej odp to nie znalazłem.
Dany1107.

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 10 paź 2011, 07:43

Dany1107,
generlanie, jesli spelnia normy ( czesto chca, zeby spelnial normy VW/AUDI) +ew. byl do PDFa ( Ty nie potrrzebujesz).. to lalbym to co tansze :)

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 10 paź 2011, 08:39

Dany1107

Dobrze lałeś, 507 jak najbardziej ok.
Możesz szukać z normą 504 tylko dla silników bez DPF. Ja osobiście leje 507 Long LIfe i wymieniam co 15 tys.

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 11 paź 2011, 18:24

Dany1107, Zalej Motula a bedziesz na pewno zadowolony :)

Awatar użytkownika
Dany1107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2010, 13:37
Lokalizacja: Thetford Norfolk.Kuj-Pom

olej

Post autor: Dany1107 » 15 paź 2011, 20:35

No znalazłem Motula ale cenowo nie odbiega od Castrola, myślę ze ten Quantum będzie ok, tym bardziej ze wychodzi od Castrola.Dzięki serdecznie za pomoc panowie.Pozdrawiam.
Dany1107.

olimpus104
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 163
Rejestracja: 24 kwie 2009, 09:56
Imię: Damian
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gryfice-Bognor Regis

Post autor: olimpus104 » 15 paź 2011, 22:06

Niemam PDF-mozesz lac smial <okok> o
kontakt administratora:
Polecam!

Awatar użytkownika
maciek71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 10 sie 2010, 12:16
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: maciek71 » 03 sty 2012, 14:14

Koledzy mam pytanko czy przy zaprogramowanym przy aucie trybie przeglądów LONG LIFE (czyli w moim rozumieniu według wskazań komputera ale i tak max przebieg to 30 tyś km) wymiana oleju w połowie tego okresy czyli np po 15 tyś km nie "namiesza" czegoś w samochodzie ? Domyślam się że wskazywany czas dokonania wymiany w trybie LL opiera się m.in. na jakimś czujniku lepkości oleju i stąd właśnie moje pytanie. Ostatni mój przegląd według wskazań kompa to przebieg przeszło 29 tyś km (ok 11 miesięcy) i wydaje mi się to troszkę długo dla oleju dlatego chciałbym pomiędzy serwisami LL wymienić go jeszcze raz.

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 03 sty 2012, 18:17

To tylko wskazania serwisowe, możesz śmiało wymienić olej. Najlepiej zmienić wogule tryb serwisowania z LL na standardowy, silnikowi wyjdzie to tylko na zdrowie ;)

Awatar użytkownika
maciek71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 10 sie 2010, 12:16
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: maciek71 » 03 sty 2012, 18:44

MaTyS, patrząc na koszty serwisowania w ASO to wole już pozostać na trybie Long Life a w połowie pomiędzy nimi robić sobie wymianę oleju z wkładem filtra we własnym zakresie.Prawda w sumie jest taka że równie dobrze a nawet lepiej byłoby zrobić normalnie co 15 tyś poza ASO ale przy ewentualnej odsprzedaży każdy patrzy na pieczątki ASO w przeglądach i na historie serwisową auta.Więc takie rozwiązanie wydaje mi się w miarę rozsądne i dla auta i dla jego historii.A tak w ogóle to myślę sobie że gdyby ASO troszeczkę z tymi cenami części i usług "zmądrzało" to może i klientów by im przybyło. A tak kasując po rabacie niemal 2 tyś zł za przegląd na 60 tyś km odstraszają ludzi od siebie.

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 03 sty 2012, 18:54

W sumie masz rację, nie pomyślałem o tym bo wymieniam olej poza ASO. Ostatnia wymiana (olej, filtr oleju, filtr powietrza) - 430 PLN ;)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 10 sty 2012, 21:31

Przemcio, ale czy dobrze rozumiem, problem był z osłoną silnika? Z czym oni niby mieli problem? Z kilkoma śrubami? ;|

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja