[ BMK 3.0 165 KM] Odpalanie na mrozie
[ BMK 3.0 165 KM] Odpalanie na mrozie
Koledzy nie wiedzialem gdzie umiescic ten temat, ale dalem go wtym dziale, najwyzej zostanie przesuniety.
Za pare dni wyjezdzam w gory na narty. Mam takie pytanie. Mam nowy akumlator filtry wszytskie mozliwe powymieniane. Przyjade na miejsce w czwaretk, wracac bede w niedziele. Auto bedzie zatem stac 3 dni. Temperatura ma byc przynajmniej -18. Czy podczas tego pobytu odpalac mam auto by podladowac akumlator, czy dodac jakis dodatek do paliwa? jaki? Co robic by nie bylo sytuacji takiej ze nie wroce do domu:-(
Za pare dni wyjezdzam w gory na narty. Mam takie pytanie. Mam nowy akumlator filtry wszytskie mozliwe powymieniane. Przyjade na miejsce w czwaretk, wracac bede w niedziele. Auto bedzie zatem stac 3 dni. Temperatura ma byc przynajmniej -18. Czy podczas tego pobytu odpalac mam auto by podladowac akumlator, czy dodac jakis dodatek do paliwa? jaki? Co robic by nie bylo sytuacji takiej ze nie wroce do domu:-(
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 584
- Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
- Imię: Jurek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Dodatek jest na pewno dobrym rozwiązaniem, ja stosuję go od łowy listopada 2011. (w zimie 2010 roku utraciłem auto na tydzieĂą czasu przez rewelacyjne paliwo w Polsce. Efekt taki że musiałem opalarką rozgrzewać przewody zapłonowe żeby odpalić auto ).
Raz mój teściu obawiał się czy mu auto odpali rano (był ochroniarzem - zmiana co 24 godziny) więc co kilka godzin podchodził do auta i odpalał, zagrzewał silnik i gasił. Rano ledwo odpalił bo padł mu bendix (czy jakieś takie ustrojstwo - nie jestem mechanikiem). Mróz był -20 kilka. Para się skraplała z powietrza na ciepłym silniku i osprzęcie po czym zamarzała i to co kilka godzin. Czyli nie warto się w to bawić.
Jednego jestem pewny, że jak zostawiam swoje auto na tydzieĂą pod chmurką to nie mam najmniejszego problemu z odpalaniem. Np w tym tygodniu 3 dni było nad ranem -13 i odpala od strzała.
Dokładnie tak, podobno aku dopiero po przejechaniu 20 km wraca do wcześniejszego poziomu. Pieron wie ile byś musiał go mieć odpalonego.MaTyS pisze:Taka próba odpalenia bez jazdy to chyba bardziej zaszkodzi aku niż pomoże...
Raz mój teściu obawiał się czy mu auto odpali rano (był ochroniarzem - zmiana co 24 godziny) więc co kilka godzin podchodził do auta i odpalał, zagrzewał silnik i gasił. Rano ledwo odpalił bo padł mu bendix (czy jakieś takie ustrojstwo - nie jestem mechanikiem). Mróz był -20 kilka. Para się skraplała z powietrza na ciepłym silniku i osprzęcie po czym zamarzała i to co kilka godzin. Czyli nie warto się w to bawić.
Jednego jestem pewny, że jak zostawiam swoje auto na tydzieĂą pod chmurką to nie mam najmniejszego problemu z odpalaniem. Np w tym tygodniu 3 dni było nad ranem -13 i odpala od strzała.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
- Imię: Artur
- Moje auto: 100 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Słupsk
Weź ze sobą na wszelki wypadek kable rozruchowe, tylko nie taki najtaĂąsze (czyli chude), tylko takie grubsze (ok. 90zł na allegro).
Ja aku wymieniałem zeszłej zimy, a teraz już pojawiają się problemy, pomimo, że stoi w garażu (nieogrzewanym). Po nocy, rano MMI pokazuje 10% naładowania i ciężko kręci... a gwarancja na niego jest taka, że ją o kant d... rozbić.
Ja aku wymieniałem zeszłej zimy, a teraz już pojawiają się problemy, pomimo, że stoi w garażu (nieogrzewanym). Po nocy, rano MMI pokazuje 10% naładowania i ciężko kręci... a gwarancja na niego jest taka, że ją o kant d... rozbić.
Kurcze! Bagaznik w limuznie jaki jest taki jest, a tu oprocz 3 pary nart+ 3 x buty + 2 wlaizki musze wziac cos co mnie uratruje wrazie niemocy odpalenia! Gdzie to wszystko pomiescic! Ale siara by byla gdyby auto takiej klasy nie odpalilo!!Zoabczymy! 10, 13 biore! Do tego klemy! Jak nie odpali pojade kupic jakis prostownik i odpale i bede mial nauczke by autem zima daleko od domu sie nie wybierac:-).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
- Imię: Artur
- Moje auto: 100 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Słupsk
Tak. Kupiłem u siebie w mieście, wymianę dokonali na podtrzymaniu. Jak zadzwoniłem by powiedzieć, że po nocy ledwo kręci i komp pokazuje 10%, to powiedział, żeby naładować prostownikiem, bo brak naładowania nie podlega reklamacji. Oni mogą zrobić o za mnie (20zł za usługę), tylko, że musiałbym im zostawić aku. Wówczas dopiero mogliby przyjąć reklamację. Czyli tak czy siak, musiałbym im oddać aku, a oni nie dadzą na czas jej rozpatrzenia lub naładowania zastępczego! Czyli jak go zareklamować? Bez aku komp mi się pewnie zrestartuje, może jeszcze jakieś sterowniki...fenomenalny pisze:Aron, a kupowales varte l
- M1A1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 166
- Rejestracja: 02 wrz 2011, 08:50
- Imię: Marian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Okolice Giżycka
- Kontakt:
Kolego a tyle pisze się na forum o kodowaniu aku,ale nie będę Cię pouczał na forum jesteś dużo dłużej ode mnie jeśli tego nie zrobiłeś to zawsze będzie Ci pokazywał te 10%Aron pisze:Po nocy, rano MMI pokazuje 10% naładowania i ciężko kręci
jeżeli wstawili Ci identyczny aku to ok,ale jak trochę inny różniący się Ah lub amperami ,to będzie kiszka no niestety takie są te nasze AUDI ,bez kabla i laptopa ani rusz.Aron pisze:wymianę dokonali na podtrzymaniu
Razu u siebie też bawiłem się i odłączyłem aku i podłączyłem z powrotem ten sam i też zaczął pokazywać 10% ale po naładowaniu teraz wszystko jest ok.
Pozdrawiam.
Wykonane
-lampy przednie LED wykonane 17.11.2012, APS plus, ledy całego auta+tablica, AMI, Polskie menu
-lampy przednie LED wykonane 17.11.2012, APS plus, ledy całego auta+tablica, AMI, Polskie menu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 527
- Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
nie zawsze - w moim przypadku po zamianie varty 95 na centrę 100 bez kodowania pokazywał na początku 100%M1A1 pisze:Kolego a tyle pisze się na forum o kodowaniu aku,ale nie będę Cię pouczał na forum jesteś dużo dłużej ode mnie jeśli tego nie zrobiłeś to zawsze będzie Ci pokazywał te 10%Aron pisze:Po nocy, rano MMI pokazuje 10% naładowania i ciężko kręci
jeżeli wstawili Ci identyczny aku to ok,ale jak trochę inny różniący się Ah lub amperami ,to będzie kiszka no niestety takie są te nasze AUDI ,bez kabla i laptopa ani rusz.Aron pisze:wymianę dokonali na podtrzymaniu
Razu u siebie też bawiłem się i odłączyłem aku i podłączyłem z powrotem ten sam i też zaczął pokazywać 10% ale po naładowaniu teraz wszystko jest ok.
Pozdrawiam.
po roku (zimą) zaczął się problem więc kupiłem ori varte 110, którą zakodowałem i po dwóch misiącach najpierw stan pokazywał 10% i po naładowaniu do 100% ciągle się wyładowywał
po paru godzinach na niewielkim mrozie znów 10%
a po dwóch dniach całkiem rozładował
wymieniłem regulator, wsadziłem starą centre (bo varta się ładowała) i o dziwo od soboty stan paska nie zszedł poniżej 100%
miałem zakładać już varte ale poczekam trochę bo mają przyjść spore mrozy, żeby sprawdzić czy faktycznie winny był akumulatro czy regulator
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
- Imię: Artur
- Moje auto: 100 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Słupsk
Skoro wiesz, że jestem tu dłużej od Ciebie, to nie znaczy, że wiesz również, czy kodowałem nowy aku czy nie - więc proponuję swoje stwierdzenia opierać na faktach niż przypuszczeniach.M1A1 pisze: Kolego a tyle pisze się na forum o kodowaniu aku,ale nie będę Cię pouczał na forum jesteś dużo dłużej ode mnie jeśli tego nie zrobiłeś to zawsze będzie Ci pokazywał te 10%
coolmen77, Obserwuję podobne zjawisko do Twojego. Po wymianie regulatora przez ile dni maksymalnie możesz nie odpalać auta? Może też wymienię regulator...
Swój aku również zakodowałem po jakimś czasie, czyli generalnie po wymianie zeszłej zimy (w grudniu) było wszystko ok. Wiosną zakodowałem, teraz jak te mrozy rano spada do 10%. Aż mam dziwne przypuszczenia, że gdybym nie kodował byłoby wszystko ok... Tylko, że to przypuszczenie jest wbrew naukom Audi. a może to ten regulator (?)
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga