Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BMK 3.0 165 KM] Odpalanie na mrozie

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 01 lut 2012, 17:11

No to i ja dorzucę swoje spostrzeżenia. Jakiś czas temu (jak było jeszcze +5c) zostawiłem auto na 2 doby. Było mokro więc włączyłem webasto. Schodzę na dół po 5 min pokazuje mi 80%. Dziwne, bo poprzedniej zimy przy mrozach -18c i chodzącym webasto przez +/- 20min 100%. No nic olałem. Wyjechałem na parę dni i zostawilem kluczyki bratu zeby wymienil mi olej i filtry. Po ok 3 dniach brat wsiada i wywala low battery. Samochód ledwo odpalił ale odpalił. Dojechał do warsztatu, zmienił co miał zmienić i odstawił auto. Niestety nie sprawdził poziomu naładowania aku więc nie wiem ile było jak odstawiał. Ja 2 dni później wróciłem i ledwo udało mi się otworzyć centralkę. Zamknać już nie dało rady. Odpaliłem z kabli. Pojechałem do pracy jakieś 10km w korku (cały czas 10%). Postał trochę, później przez 2h jechałem w korku jakieś 40km do brata do warsztatu na wyłaczonym wszystkim co się dało i nadal 10%. No nic pewnie aku padł i trzeba kupic nowy... Podłączyliśmy dla pewności prostownik na 2h. Naładowało do jakiś 40%. Potem już podczas jazdy -10km naładował się do 100%. I od tamtej pory jest ok. Rano chodzi webasto przez 15 min przy obecnych mrozach i pokazuje 100%. Nie mam bladego pojęcia co się stało. Teraz stał 3 dni na mrozie -8 - -15c. Włączylłem webasto które pochodziło jakieś 5 min. Odpalił bez problemu i aku 100%!! :)

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 01 lut 2012, 18:20

krawcraf pisze:Podłączyliśmy dla pewności prostownik na 2h. Naładowało do jakiś 40%.
Można ładować aku prostownikiem nie do pełna? Czy to nie szkodzi aku?

Z Twojego doświadczenia wynika, że nie szkodzi...

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 02 lut 2012, 15:45

W zasadzie nie powinno się, ale z drugiej strony jak ladujesz rozladowane aku z alternatora po odpaleniu z kabli jest przyjamniej w zalozeniu jeszcze gorzej... Nie mialem czasu na podlaczenie na dluzej ale to wystarczylo i jest ok. Aku mam 110ah varty 3 letni.

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 02 lut 2012, 20:00

Jestem juz na miejscu! zimno jak nie wiem ale w nosie mam! Audi to audi! Zoabczymy w niedziele! Mialem dzis cykora jak gostek wjezdzal pod gore i nie dal rady i auto sie zaczelo cofac:-) Ale audiczka dala rade! szla jak glupia! Jednak quatro to quatro!

Awatar użytkownika
M1A1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 166
Rejestracja: 02 wrz 2011, 08:50
Imię: Marian
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Okolice Giżycka
Kontakt:

Post autor: M1A1 » 03 lut 2012, 09:02

A więc wczoraj po pracy -19 C auto stało cały dzieĂą na mrozie i odpaliło bez problemu mimo ,że na pewno mam 1 świecę do wymiany a może i więcej.
fenomenalny pisze:Jednak quatro to quatro!
O to właśnie mi chodziło kupując AUDI. <lol>
Wykonane
-lampy przednie LED wykonane 17.11.2012, APS plus, ledy całego auta+tablica, AMI, Polskie menu

Audikmen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 01 lut 2012, 12:14
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Audikmen » 03 lut 2012, 15:48

Napędu Subaru to to nie ma, ale quattro też daje rade.

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 03 lut 2012, 16:47

M1A1, fenomenalny, Oj tam Quattro jak się ma dobre oponki zimowe to bez quattro tez podjedzie się ;p Chociaż teraz żałuję że nie kupiłem audioli z Quattro :)

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 03 lut 2012, 16:54

igo_89, no niebylbym tego pewien:)

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 04 lut 2012, 11:58

Koledzy dziś odpalilem auto po 3 dniowym postoju na mrozie. W nocy od-21 sto -25. Akumlator nowy swiece maja 7 miesięcy. Miał cieżko. Ocenie sami


Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 04 lut 2012, 14:26

hmmm swiece dzialaja :-) Ciekaw jestem jak auto by odpalilo i czy wogole by odpalilo jesli bym tylko raz podgrzal? Ciekawe dlaczego tak dlugo krecil? Rozrusznik? Silnik? Czy co?

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 04 lut 2012, 15:28

"...Jeśli nie zostanie zachowany czas oczekiwania 60 s (jeśli zapłon zostanie wyłączony i natychmiast z powrotem włączony), trzpienie świec żarowych mogą ulec uszkodzeniu (przez ponowne rozgrzewanie wstępne)..."

Zasad jest mi znana, zacząłem się tylko zastanawiać dla czego przy tak rozbudowanej elektronice w naszych autach sterownik pozwala na podgrzewanie świec w krótkich odstępach czasu ??

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 04 lut 2012, 15:38

Rozumie, że upalony trzpieĂą nie koniecznie będzie sygnalizowany przez sterownik i trzeba wymontować świece aby być pewnym ich kondycji ??

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 04 lut 2012, 15:56

Swiece sprawdzilem tylko na podstawie VCDSa. Bledu zadnego nie mam! A co do Paliwa to jestem go pewien na 100% a pozatym by byc pewniejszym dolalem dodatek do paliwa z firmy wurth ktory wielokrotnie byl testowany przeze mnie w innych autach. zabezpiecza on paliwo przed zamarznieciem do temperatur i 36'.

marian_17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 22 lut 2011, 09:43
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: marian_17 » 05 lut 2012, 01:10

Witam! Co prawda mam silnik 2.7 TDI ale postanowiłem napisać w tym temacie ponieważ mnie dotyczy. A mianowicie odpalania na mrozie. itp...

Od jakiegoś czasu świeci mi check oznajmiający problemy z kolektorem ssącym.

Kilka dni temu jadąc moje audi straciło moc, w przedziale od 0-3tyś obrotów i zaświeciła się kontrolka świec żarowych.

Następnego dnia rano po 20 stopniowym mrozie poszedłem odpalić autko które stało w nieocieplonym garażu. Auto nie chciało odpalić. Kreciło, kręciło, kopciło z rur, tak jakby sie dławiło i nie zapaliło.
Postanowiłem wezwać lawete i zawieź auto do mechanika. Zleciłem mu:

- zrobienie porządku z kolektorem ssącym (regeneracja, u niego 1000zł za dwie strony)
- Zrobienie serwisu(oleje filtry itp)
- diagnoze w temacice braku mocy i niemożności zapalenia na mrozie.

Mechanik wepchnął auto do garażu, ogrzewanego. Po Czym rano zapalił bez problemu.
Wymienił filtr paliwa, olej + filtr , filtr powietrza, zaworek jakiś przy filtrze paliwa, przedmuchał drogę paliwa, wymienił świece.
Lecz autko dalej nie ma mocy w zakresie obrotów 0-3tyś.

Pozostawił auto na mrozie na noc. Dziś rano historia się powtarza. Autko nie odpala.
Mechanik stwierdził że moze to wtryskiwacze i zaproponował mi że może je sprawdzić ale to kosztuje 100zł od sztuki. tj. 600zł za sprawdzenie plus 400zł za wymontowanie. Czyli 1000zł za samą diagnozę. A Jak się okaże że któryś jest uwalony to 1500zł sztuka.

I tutaj pojawiają się moje pytania:

Czy ten problem z odpalaniem może być spowodowany uszkodzeniem wtryskiwaczy? skoro w cieple auto pali? Czy w tak zaawansowanym technologicznie aucie nie da się sprawdzić wtryskiwaczy na komputerze? tylko trzeba rozbierać silnik ?!

Czy ten brak mocy to nie przypadkiem od tych klap w kolektorze ssącym?

ale się rozpisałem... Z góry dzięki za radę. Nie chce wyrzucać kasy w błoto, i wymieniać wszystko metodą prób i błędów.
WYKONANE MODY:
- Przednie lampy poliftowe LED
- Tylnie lampy Full LED
- Alu Audi S5 19"
- Polskie MENU
- Podświetlenie rejestracji LED
- Całe auto biała perła
- Końcówki tłumików 90mm
- CHIP + 46KM - Dzieki GCS Tuning

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 05 lut 2012, 05:50

marian_17, czytaj forum!!! Można sprawdzić korekty na każdym z cylindrow i "wstępnie" ocenić Wtryski. A skoro auto nadal jest mulowate to jaki błąd teraz pokazuje?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja