kozdro pisze:Witam w Nowym Roku.
Koledzy śledzę temat drogowych świateł działających jako dzienne,czy ktoś zamontował moduł Proeltec w lampach biksenonowych.Ktoś z forumowiczów pisał że biksenony nie dadzą rady ze względu na otwierające sie przesłony i na ewentualne ich zakłócenie.Właśnie zakupiłem moduł i jestem zainteresowany tematem.

Przesłona bixenonu a raczej elektromagnes wychylający ją drży, brzęczy, buczy jak kto woli w każdym aucie z bi-xenonem gdy podajemy brutalnie zasilanie w postaci PWM na żarówkę świateł 56a czyli drogowych, w nowszych modelach problem nie istnieje gdyż kodowanie i moduł realizujący wykonawczo PWM z centralnej elektryki przy udziale kontroli bi-xenonu, odpowiednio załatwia sprawę za nas. Tym bardziej ze ma do tego celu kilkudziesięciu watową żarówkę w większości przypadków oddzielną więc sprawa jest prosta. Czy to reflekotrze głównym czy w p.mgielnych.
Testowane na autach nie tylko koncernu VAG.
Rozwiązanie mwx-a jest jedną z metod załatwienia sprawy.
Drugą opcją jest grzebanko w moduliku sterowania przesłoną bixenonu lecz nie każda blenda znosi te zabiegi poprawnie.
Trzecia opcja jest podobna do pierwszej mwx-owej, zabieg też w roli głównej z przekaźnikiem. Podczas pracy żarówek świateł drogowych wysterowanych przez moduł PWM w momencie gdy słyszymy brzęczenie z lamp na moment podajemy sygnał na 56a czyli przyciągamy na sekundę manetkę drogowych i dalej już jest cisza... do następnego włączenia dziennych z wykorzystaniem PWM. Realizacja podobna jak w przypadku szkicu mwx-a ale zależna od miejsca montażu modulu PWM i gustu kierownika taksówki. Czy w bliskości reflektora czy pod kierownicą, dowolność wykonania. Przekaźnik w momencie startu dziennych podaje na chwile sygnał 56a i następuje cisza. Temat dyskusyjny. Zwolenników i przeciwników tych wydumek jest sporo na forach krajowych i zagranicznych. Metod też wiele załatwienia sprawy.
Posłowie:
Jeżdżą z tak wykonanem modem (czyli podaniem przez moment sygnału 56a) auta i mają się do dzisiaj dobrze, nic się sterownikom ani elektromagnesom blend nie dzieje. Ani co najważniejsze nie walą errorów w testerach diagnostycznych i na szafach.
Nie we wszystkich gablotach to przechodzi z uwagi na to, że w momencie zadziałania samopoziomowania znów powraca brzęczenie w reflektorze. Temat rozwojowy do prób i testów.