[ A6 C5] ÂŚwiatła dzienne
[ A6 C5] ÂŚwiatła dzienne
Witam, tak jak kiedyś wspominałem nadszedł ten czas, że zamontowałem światła dzienne. Kiedyś był plan wykorzystania różnego rodzaju przekaźników, ale postanowiłem zakupić moduł świateł dziennych.
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2011, 15:57 przez mucia, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozycja ,,0 a po przekręceniu na 1 albo 2 światła dzienne się wyłączają. Dodam, że długie normalnie działają a dzienne świecą z mocą 20%. Co ciekawe na lampach z 2000r jest oznaczenie ,,RL'' hahah
[ Dodano: 2011-03-28, 20:38 ]
W realu wygląda to super bo na zdjęciach to nic nie widać. Efekt jak w C6
[ Dodano: 2011-03-28, 20:38 ]
W realu wygląda to super bo na zdjęciach to nic nie widać. Efekt jak w C6
- bart3k
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 459
- Rejestracja: 15 sty 2010, 10:14
- Imię: Bartek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin/Piaski
- Kontakt:
jaki koszt takiego przekaźnika?
Na forum A6Klub.PL miałem 1.9, dalej było 2.5...teraz czas Pb 2.4? 3.0? a może 2.7?
Generalnie to podłączamy dwa przewody do bezpiecznika nr 18 i 19 (długie lewa i prawa strona) potem ,,plus z przełącznika świateł oraz dwa przewody do wiązki zamka centralnego (Funkcja CLH) i naturalnie masę. 30 minut roboty. Jest jeden problem, w Audi A6 nie ma przekaźnika świateł i po załączeniu modułu zapala się niebieska kontrolka na desce rozdzielczej. Tak więc montujemy diodę prostowniczą (sygnał nie może wracać na deskę rozdzielczą do zegarów) na bezpieczniku nr 19 i wszystko działa. Dla wyjaśnienia to dioda niebieska to ta na zegarach po środku
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2011, 15:58 przez mucia, łącznie zmieniany 1 raz.
- bart3k
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 459
- Rejestracja: 15 sty 2010, 10:14
- Imię: Bartek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin/Piaski
- Kontakt:
zdradzisz cene?czy to tajemnica
Na forum A6Klub.PL miałem 1.9, dalej było 2.5...teraz czas Pb 2.4? 3.0? a może 2.7?
- bart3k
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 459
- Rejestracja: 15 sty 2010, 10:14
- Imię: Bartek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin/Piaski
- Kontakt:
no tak,mój błąd sorry naprawdę ciekawe rozwiązanie, w szczególnosci jeśli się ktoś boryka z problemem zakłócen przez hid'y
Na forum A6Klub.PL miałem 1.9, dalej było 2.5...teraz czas Pb 2.4? 3.0? a może 2.7?
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Jakiś czas już kombinowałem żeby takie coś zrobić przy pomocy najprostszego regulatorka PWM i dwóch diód prostowniczych do odseparowania żarówek od cewek przesłon bi-ksenonów.mucia pisze:Co ciekawe na lampach z 2000r jest oznaczenie ,,RL'' hahah
W końcu doszedłem jednak do wniosku, że szkoda marnować popołudnia żeby zmontować coś, za co i tak można dostać mandat. Może jednak jest coś, o czym nie wiem - jakie literki powinien mieć na sobie reflektor, żeby można w nim było zastosować dzienne low-beam'y? Czy jeśli będzie na reflektorze odpowiednie oznaczenie to oznacza, że nikt się nie przyczepi mimo że będzie to samoróba?
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
W bi-ksenonie załączenie długich powoduje włączenie żarówek H1 i podniesienie przesłon na palnikach ksenonowych za pomocą cewek magnetycznych. Gdyby wpiąć się bezpośrednio w przewód wchodzący do lampy to część energii szła by na niepotrzebne grzanie cewek a H1 świeciłyby pewno ciemniej. Poza tym jasność świecenia regulowana jest prawdopodobnie przy pomocy regulatora PWM, a to oznacza, że cewki mogłyby nieźle świrować - przesłona mogłaby wciąż drgać z wysoką częstotliwością a to pewno by ją uszkodziło.mc pisze:czy można zastosować do lamp z bi-xenonem ?
ÂŻeby było ok, trzeba by się wpiąć w środku lampy, pomiędzy żarówką H1 i cewką od przesłony i dorzucić diodę prostowniczą, żeby odseparować jedno od drugiego zachowując sprawność świateł drogowych i usuwając problem świecącej kontrolki na zegarach.
Obczaiłem, że da się to zrobić w stylu plug&play, bez cięcia oryginalnych przewodów, trzeba tylko zaopatrzyć się w odpowiednie konektorki, trochę kabli no i te dwie wysokoprądowe diody. Koszty tych bambetli są pomijanie małe, a regulatorek PWM z płynną regulacją mocy można kupić gotowy za około 40zł (lub polutowac samemu za ok. 10zł ). Jako źródła prądu użyłbym wyjścia z przełącznika świateł, oznaczonego TFL, który służy właśnie do świateł dziennych i działa tak jak trzeba.
Problemem pozostaje wyprowadzenie dodatkowego przewodu na zewnątrz lampy - wydaje mi się, że wszystkie piny we wtyczce są już zajęte, ale mogę się mylić.
Pytanie tylko, czy to jest legalne i nie stanowi podstawy do zatrzymania dowodu rejestracyjnego?
MC ..do bixenonow nie da rady tego zamontować bo moduł obniża moc świecenia i raczej xenon się nie zapali. Co do legalności to dobre pytanie !! Ja na swoich lampach mam dużo oznaczeń np RL i jak panowie ,,Milicjanty mnie zatrzymają to pokaże im że jest oznaczenie i cały zestaw jest seryjny a włączony został przez serwis Generalnie nie do udowodnienia.... hm tak myślę
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga