Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] ÂŚwiatła dzienne

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mucia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2008, 01:47
Lokalizacja: Warszawa

[ A6 C5] ÂŚwiatła dzienne

Post autor: mucia » 28 mar 2011, 20:26

Witam, tak jak kiedyś wspominałem nadszedł ten czas, że zamontowałem światła dzienne. Kiedyś był plan wykorzystania różnego rodzaju przekaźników, ale postanowiłem zakupić moduł świateł dziennych. Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2011, 15:57 przez mucia, łącznie zmieniany 1 raz.

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 28 mar 2011, 20:31

wkońcu :) <okok>
teraz w jakiej pozycji masz włącznik swiateł ? zeby swieciły dzienne > ?
ÂŻarówki zostały te same rozumie ?

Awatar użytkownika
mucia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2008, 01:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mucia » 28 mar 2011, 20:36

Pozycja ,,0 a po przekręceniu na 1 albo 2 światła dzienne się wyłączają. Dodam, że długie normalnie działają a dzienne świecą z mocą 20%. Co ciekawe na lampach z 2000r jest oznaczenie ,,RL'' hahah <lol>

[ Dodano: 2011-03-28, 20:38 ]
W realu wygląda to super bo na zdjęciach to nic nie widać. Efekt jak w C6 <rotfl>

Awatar użytkownika
MisiuF1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 31 maja 2010, 07:12
Lokalizacja: Zamość

Post autor: MisiuF1 » 28 mar 2011, 22:05

jak z montażem tego modułu w Audi? dużo z tym zabawy? podoba mi się to rozwiązanie :)

Awatar użytkownika
bart3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 15 sty 2010, 10:14
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Piaski
Kontakt:

Post autor: bart3k » 28 mar 2011, 22:17

jaki koszt takiego przekaźnika?

Awatar użytkownika
mucia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2008, 01:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mucia » 28 mar 2011, 22:31

Generalnie to podłączamy dwa przewody do bezpiecznika nr 18 i 19 (długie lewa i prawa strona) potem ,,plus z przełącznika świateł oraz dwa przewody do wiązki zamka centralnego (Funkcja CLH) i naturalnie masę. 30 minut roboty. Jest jeden problem, w Audi A6 nie ma przekaźnika świateł i po załączeniu modułu zapala się niebieska kontrolka na desce rozdzielczej. Tak więc montujemy diodę prostowniczą (sygnał nie może wracać na deskę rozdzielczą do zegarów) na bezpieczniku nr 19 i wszystko działa. Dla wyjaśnienia to dioda niebieska to ta na zegarach po środku :p
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2011, 15:58 przez mucia, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bart3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 15 sty 2010, 10:14
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Piaski
Kontakt:

Post autor: bart3k » 28 mar 2011, 22:53

zdradzisz cene?czy to tajemnica ;>

Awatar użytkownika
mucia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2008, 01:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mucia » 28 mar 2011, 23:01

W pierwszym poście podałem na dole link do strony, w którym jest cena 115 zł za sztukę.

Awatar użytkownika
mc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 04 lis 2009, 23:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mc » 28 mar 2011, 23:04

fajny pomysł,
czy w trakcie jazdy na dziennych można błysnąć światłami długimi np. w celu ostrzeżenia lub pozdrowienia ?

Awatar użytkownika
bart3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 15 sty 2010, 10:14
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Piaski
Kontakt:

Post autor: bart3k » 28 mar 2011, 23:08

no tak,mój błąd sorry <milczek> naprawdę ciekawe rozwiązanie, w szczególnosci jeśli się ktoś boryka z problemem zakłócen przez hid'y :|

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 28 mar 2011, 23:28

mucia pisze:Co ciekawe na lampach z 2000r jest oznaczenie ,,RL'' hahah
Jakiś czas już kombinowałem żeby takie coś zrobić przy pomocy najprostszego regulatorka PWM i dwóch diód prostowniczych do odseparowania żarówek od cewek przesłon bi-ksenonów.

W końcu doszedłem jednak do wniosku, że szkoda marnować popołudnia żeby zmontować coś, za co i tak można dostać mandat. Może jednak jest coś, o czym nie wiem - jakie literki powinien mieć na sobie reflektor, żeby można w nim było zastosować dzienne low-beam'y? Czy jeśli będzie na reflektorze odpowiednie oznaczenie to oznacza, że nikt się nie przyczepi mimo że będzie to samoróba?

Awatar użytkownika
mc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 04 lis 2009, 23:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mc » 28 mar 2011, 23:47

czy można zastosować do lamp z bi-xenonem ?

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 29 mar 2011, 00:08

mc pisze:czy można zastosować do lamp z bi-xenonem ?
W bi-ksenonie załączenie długich powoduje włączenie żarówek H1 i podniesienie przesłon na palnikach ksenonowych za pomocą cewek magnetycznych. Gdyby wpiąć się bezpośrednio w przewód wchodzący do lampy to część energii szła by na niepotrzebne grzanie cewek a H1 świeciłyby pewno ciemniej. Poza tym jasność świecenia regulowana jest prawdopodobnie przy pomocy regulatora PWM, a to oznacza, że cewki mogłyby nieźle świrować - przesłona mogłaby wciąż drgać z wysoką częstotliwością a to pewno by ją uszkodziło.

ÂŻeby było ok, trzeba by się wpiąć w środku lampy, pomiędzy żarówką H1 i cewką od przesłony i dorzucić diodę prostowniczą, żeby odseparować jedno od drugiego zachowując sprawność świateł drogowych i usuwając problem świecącej kontrolki na zegarach.
Obczaiłem, że da się to zrobić w stylu plug&play, bez cięcia oryginalnych przewodów, trzeba tylko zaopatrzyć się w odpowiednie konektorki, trochę kabli no i te dwie wysokoprądowe diody. Koszty tych bambetli są pomijanie małe, a regulatorek PWM z płynną regulacją mocy można kupić gotowy za około 40zł (lub polutowac samemu za ok. 10zł ). Jako źródła prądu użyłbym wyjścia z przełącznika świateł, oznaczonego TFL, który służy właśnie do świateł dziennych i działa tak jak trzeba.

Problemem pozostaje wyprowadzenie dodatkowego przewodu na zewnątrz lampy - wydaje mi się, że wszystkie piny we wtyczce są już zajęte, ale mogę się mylić.

Pytanie tylko, czy to jest legalne i nie stanowi podstawy do zatrzymania dowodu rejestracyjnego?

Awatar użytkownika
mucia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2008, 01:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mucia » 29 mar 2011, 09:01

MC ..do bixenonow nie da rady tego zamontować bo moduł obniża moc świecenia i raczej xenon się nie zapali. Co do legalności to dobre pytanie !!!! Ja na swoich lampach mam dużo oznaczeń np RL i jak panowie ,,Milicjanty mnie zatrzymają to pokaże im że jest oznaczenie i cały zestaw jest seryjny a włączony został przez serwis <lol> Generalnie nie do udowodnienia.... hm tak myślę :p

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 29 mar 2011, 10:10

mucia pisze:MC ..do bixenonow nie da rady tego zamontować bo moduł obniża moc świecenia i raczej xenon się nie zapali.
Nie chodzi o to żeby zapalał się ksenon, tylko żarówka H1, która współpracuje z ksenonem.

ÂŚwiatła bi-x na długich świecą i ksenonem i żarówką H1.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga