[ A6 C5] ÂŚwiatła dzienne
[ A6 C5] ÂŚwiatła dzienne
Witam, tak jak kiedyś wspominałem nadszedł ten czas, że zamontowałem światła dzienne. Kiedyś był plan wykorzystania różnego rodzaju przekaźników, ale postanowiłem zakupić moduł świateł dziennych.
![Obrazek]()
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2011, 15:57 przez mucia, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozycja ,,0 a po przekręceniu na 1 albo 2 światła dzienne się wyłączają. Dodam, że długie normalnie działają a dzienne świecą z mocą 20%. Co ciekawe na lampach z 2000r jest oznaczenie ,,RL'' hahah
[ Dodano: 2011-03-28, 20:38 ]
W realu wygląda to super bo na zdjęciach to nic nie widać. Efekt jak w C6

[ Dodano: 2011-03-28, 20:38 ]
W realu wygląda to super bo na zdjęciach to nic nie widać. Efekt jak w C6

- bart3k
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 459
- Rejestracja: 15 sty 2010, 10:14
- Imię: Bartek
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin/Piaski
- Kontakt:
jaki koszt takiego przekaźnika?
Na forum A6Klub.PL miałem 1.9, dalej było 2.5...teraz czas Pb 2.4? 3.0? a może 2.7?
Generalnie to podłączamy dwa przewody do bezpiecznika nr 18 i 19 (długie lewa i prawa strona) potem ,,plus z przełącznika świateł oraz dwa przewody do wiązki zamka centralnego (Funkcja CLH) i naturalnie masę. 30 minut roboty. Jest jeden problem, w Audi A6 nie ma przekaźnika świateł i po załączeniu modułu zapala się niebieska kontrolka na desce rozdzielczej. Tak więc montujemy diodę prostowniczą (sygnał nie może wracać na deskę rozdzielczą do zegarów) na bezpieczniku nr 19 i wszystko działa. Dla wyjaśnienia to dioda niebieska to ta na zegarach po środku 

Ostatnio zmieniony 01 kwie 2011, 15:58 przez mucia, łącznie zmieniany 1 raz.
- bart3k
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 459
- Rejestracja: 15 sty 2010, 10:14
- Imię: Bartek
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin/Piaski
- Kontakt:
zdradzisz cene?czy to tajemnica 

Na forum A6Klub.PL miałem 1.9, dalej było 2.5...teraz czas Pb 2.4? 3.0? a może 2.7?
- bart3k
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 459
- Rejestracja: 15 sty 2010, 10:14
- Imię: Bartek
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin/Piaski
- Kontakt:
no tak,mój błąd sorry
naprawdę ciekawe rozwiązanie, w szczególnosci jeśli się ktoś boryka z problemem zakłócen przez hid'y 


Na forum A6Klub.PL miałem 1.9, dalej było 2.5...teraz czas Pb 2.4? 3.0? a może 2.7?
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Jakiś czas już kombinowałem żeby takie coś zrobić przy pomocy najprostszego regulatorka PWM i dwóch diód prostowniczych do odseparowania żarówek od cewek przesłon bi-ksenonów.mucia pisze:Co ciekawe na lampach z 2000r jest oznaczenie ,,RL'' hahah
W końcu doszedłem jednak do wniosku, że szkoda marnować popołudnia żeby zmontować coś, za co i tak można dostać mandat. Może jednak jest coś, o czym nie wiem - jakie literki powinien mieć na sobie reflektor, żeby można w nim było zastosować dzienne low-beam'y? Czy jeśli będzie na reflektorze odpowiednie oznaczenie to oznacza, że nikt się nie przyczepi mimo że będzie to samoróba?
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
W bi-ksenonie załączenie długich powoduje włączenie żarówek H1 i podniesienie przesłon na palnikach ksenonowych za pomocą cewek magnetycznych. Gdyby wpiąć się bezpośrednio w przewód wchodzący do lampy to część energii szła by na niepotrzebne grzanie cewek a H1 świeciłyby pewno ciemniej. Poza tym jasność świecenia regulowana jest prawdopodobnie przy pomocy regulatora PWM, a to oznacza, że cewki mogłyby nieźle świrować - przesłona mogłaby wciąż drgać z wysoką częstotliwością a to pewno by ją uszkodziło.mc pisze:czy można zastosować do lamp z bi-xenonem ?
ÂŻeby było ok, trzeba by się wpiąć w środku lampy, pomiędzy żarówką H1 i cewką od przesłony i dorzucić diodę prostowniczą, żeby odseparować jedno od drugiego zachowując sprawność świateł drogowych i usuwając problem świecącej kontrolki na zegarach.
Obczaiłem, że da się to zrobić w stylu plug&play, bez cięcia oryginalnych przewodów, trzeba tylko zaopatrzyć się w odpowiednie konektorki, trochę kabli no i te dwie wysokoprądowe diody. Koszty tych bambetli są pomijanie małe, a regulatorek PWM z płynną regulacją mocy można kupić gotowy za około 40zł (lub polutowac samemu za ok. 10zł ). Jako źródła prądu użyłbym wyjścia z przełącznika świateł, oznaczonego TFL, który służy właśnie do świateł dziennych i działa tak jak trzeba.
Problemem pozostaje wyprowadzenie dodatkowego przewodu na zewnątrz lampy - wydaje mi się, że wszystkie piny we wtyczce są już zajęte, ale mogę się mylić.
Pytanie tylko, czy to jest legalne i nie stanowi podstawy do zatrzymania dowodu rejestracyjnego?
MC ..do bixenonow nie da rady tego zamontować bo moduł obniża moc świecenia i raczej xenon się nie zapali. Co do legalności to dobre pytanie
!! Ja na swoich lampach mam dużo oznaczeń np RL i jak panowie ,,Milicjanty mnie zatrzymają to pokaże im że jest oznaczenie i cały zestaw jest seryjny a włączony został przez serwis
Generalnie nie do udowodnienia.... hm tak myślę 


