Pozdro od kozdro.
[ A6 C5] ÂŚwiatła dzienne
Przesłona bixenonu a raczej elektromagnes wychylający ją drży, brzęczy, buczy jak kto woli w każdym aucie z bi-xenonem gdy podajemy brutalnie zasilanie w postaci PWM na żarówkę świateł 56a czyli drogowych, w nowszych modelach problem nie istnieje gdyż kodowanie i moduł realizujący wykonawczo PWM z centralnej elektryki przy udziale kontroli bi-xenonu, odpowiednio załatwia sprawę za nas. Tym bardziej ze ma do tego celu kilkudziesięciu watową żarówkę w większości przypadków oddzielną więc sprawa jest prosta. Czy to reflekotrze głównym czy w p.mgielnych.kozdro pisze:Witam w Nowym Roku.
Koledzy śledzę temat drogowych świateł działających jako dzienne,czy ktoś zamontował moduł Proeltec w lampach biksenonowych.Ktoś z forumowiczów pisał że biksenony nie dadzą rady ze względu na otwierające sie przesłony i na ewentualne ich zakłócenie.Właśnie zakupiłem moduł i jestem zainteresowany tematem.
Testowane na autach nie tylko koncernu VAG.
Rozwiązanie mwx-a jest jedną z metod załatwienia sprawy.
Drugą opcją jest grzebanko w moduliku sterowania przesłoną bixenonu lecz nie każda blenda znosi te zabiegi poprawnie.
Trzecia opcja jest podobna do pierwszej mwx-owej, zabieg też w roli głównej z przekaźnikiem. Podczas pracy żarówek świateł drogowych wysterowanych przez moduł PWM w momencie gdy słyszymy brzęczenie z lamp na moment podajemy sygnał na 56a czyli przyciągamy na sekundę manetkę drogowych i dalej już jest cisza... do następnego włączenia dziennych z wykorzystaniem PWM. Realizacja podobna jak w przypadku szkicu mwx-a ale zależna od miejsca montażu modulu PWM i gustu kierownika taksówki. Czy w bliskości reflektora czy pod kierownicą, dowolność wykonania. Przekaźnik w momencie startu dziennych podaje na chwile sygnał 56a i następuje cisza. Temat dyskusyjny. Zwolenników i przeciwników tych wydumek jest sporo na forach krajowych i zagranicznych. Metod też wiele załatwienia sprawy.
Posłowie:
Jeżdżą z tak wykonanem modem (czyli podaniem przez moment sygnału 56a) auta i mają się do dzisiaj dobrze, nic się sterownikom ani elektromagnesom blend nie dzieje. Ani co najważniejsze nie walą errorów w testerach diagnostycznych i na szafach.
Nie we wszystkich gablotach to przechodzi z uwagi na to, że w momencie zadziałania samopoziomowania znów powraca brzęczenie w reflektorze. Temat rozwojowy do prób i testów.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
kozdro, narysowales to samo, co ja, tylko bez polaczen.
Potrzebny jest najzwyklejszy przekaznik . Wystarczy zeby styki wytrzymaly 5A, choc lepiej zeby byl lekki zapas.
Ja uzylem malych montazowych bo takie mialem w szufladzie i takie dobrze wchodza na lekki wcisk pod silniczek w lampie.
Mozesz uzyc zwyklego samochodowego, ale bedzie ciezej go upchnac tak, zeby nie przeszkadzac systemowi autopoziomowania.
Potrzebny jest najzwyklejszy przekaznik . Wystarczy zeby styki wytrzymaly 5A, choc lepiej zeby byl lekki zapas.
Ja uzylem malych montazowych bo takie mialem w szufladzie i takie dobrze wchodza na lekki wcisk pod silniczek w lampie.
Mozesz uzyc zwyklego samochodowego, ale bedzie ciezej go upchnac tak, zeby nie przeszkadzac systemowi autopoziomowania.
halooo
Po co montować przekaźniki żeby odseparować przysłone? wystarczą 2 diody ..... jedna z jednej strony, druga z drugiej i wszystko będzie działało jak do tej pory, ale diodka nie przepusci napiecia na przyslone i wszystko cacy. Poza tym zauwazylem ze w jednych A6 z Bi-xenonem moduł działa, w innych podobno zdarza sie ze przyslona drga. Nie wiem czemu raz jest tak raz tak. Moze roznice we wiazkach.
(przekazniki posiadaja ruchome czesci co zwieksza ryzyko awarii, szczegolnie w aucie gdzie wszystko drga i sie nagrzewa, my montujemy diodki 6A-10A jakie mamy pod reką i wszystko smiga. Wystarczy ja wpiac na plusowy przewod żarówki świateł drogowych, a moduł czy kto tam co wymyślił wpiac miedzy żarówka a diodką i wszystko chodzi jak należy .)
(przekazniki posiadaja ruchome czesci co zwieksza ryzyko awarii, szczegolnie w aucie gdzie wszystko drga i sie nagrzewa, my montujemy diodki 6A-10A jakie mamy pod reką i wszystko smiga. Wystarczy ja wpiac na plusowy przewod żarówki świateł drogowych, a moduł czy kto tam co wymyślił wpiac miedzy żarówka a diodką i wszystko chodzi jak należy .)
Witam.Widzę ,że temat świateł i modułu dziennych trochę zastygł.Zamontowałem moduł Proeltec do swoich biksenonów ,działa super ale niestety drga przesłona od ksenonów.Odkryłem taki oto sposób aby uciszyć przesłonę-podciągam manetkę od świateł długich na sec.i ksenon się ucisza.Jest to jakiś sposób na biksy ktoś wspominał otym rozwiązaniu.Muszę spróbować zamontować diody,ale prosiłbym kolegę EagleOne o dokładny opis tego rozwiązania, z góry dzięki. 













