Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] ÂŚwiatła dzienne

Elektryka
ODPOWIEDZ
kozdro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 07 mar 2009, 17:41
Lokalizacja: Oława

Post autor: kozdro » 08 sty 2012, 19:34

Dzięki kolego mwx za szybki odpis,widzę ,że bi-ks trzeba na razie odpuścić.Nie chcę za dużo rezać w aucie-trochę brak czasu a troszkę za dużo pajęczyny.Może coś się pojawi nowego na rynku.
Pozdro od kozdro. <luzik>

Renegade
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 12 gru 2007, 20:37
Lokalizacja: RZ

Post autor: Renegade » 09 sty 2012, 10:51

kozdro pisze:Witam w Nowym Roku.
Koledzy śledzę temat drogowych świateł działających jako dzienne,czy ktoś zamontował moduł Proeltec w lampach biksenonowych.Ktoś z forumowiczów pisał że biksenony nie dadzą rady ze względu na otwierające sie przesłony i na ewentualne ich zakłócenie.Właśnie zakupiłem moduł i jestem zainteresowany tematem. <mysli>
Przesłona bixenonu a raczej elektromagnes wychylający ją drży, brzęczy, buczy jak kto woli w każdym aucie z bi-xenonem gdy podajemy brutalnie zasilanie w postaci PWM na żarówkę świateł 56a czyli drogowych, w nowszych modelach problem nie istnieje gdyż kodowanie i moduł realizujący wykonawczo PWM z centralnej elektryki przy udziale kontroli bi-xenonu, odpowiednio załatwia sprawę za nas. Tym bardziej ze ma do tego celu kilkudziesięciu watową żarówkę w większości przypadków oddzielną więc sprawa jest prosta. Czy to reflekotrze głównym czy w p.mgielnych.
Testowane na autach nie tylko koncernu VAG.
Rozwiązanie mwx-a jest jedną z metod załatwienia sprawy.
Drugą opcją jest grzebanko w moduliku sterowania przesłoną bixenonu lecz nie każda blenda znosi te zabiegi poprawnie.

Trzecia opcja jest podobna do pierwszej mwx-owej, zabieg też w roli głównej z przekaźnikiem. Podczas pracy żarówek świateł drogowych wysterowanych przez moduł PWM w momencie gdy słyszymy brzęczenie z lamp na moment podajemy sygnał na 56a czyli przyciągamy na sekundę manetkę drogowych i dalej już jest cisza... do następnego włączenia dziennych z wykorzystaniem PWM. Realizacja podobna jak w przypadku szkicu mwx-a ale zależna od miejsca montażu modulu PWM i gustu kierownika taksówki. Czy w bliskości reflektora czy pod kierownicą, dowolność wykonania. Przekaźnik w momencie startu dziennych podaje na chwile sygnał 56a i następuje cisza. Temat dyskusyjny. Zwolenników i przeciwników tych wydumek jest sporo na forach krajowych i zagranicznych. Metod też wiele załatwienia sprawy.
Posłowie:
Jeżdżą z tak wykonanem modem (czyli podaniem przez moment sygnału 56a) auta i mają się do dzisiaj dobrze, nic się sterownikom ani elektromagnesom blend nie dzieje. Ani co najważniejsze nie walą errorów w testerach diagnostycznych i na szafach.

Nie we wszystkich gablotach to przechodzi z uwagi na to, że w momencie zadziałania samopoziomowania znów powraca brzęczenie w reflektorze. Temat rozwojowy do prób i testów.

Awatar użytkownika
LuQas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 19 wrz 2009, 20:21
Imię: Janek ASO Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: RS6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: LuQas » 12 sty 2012, 22:12

czy to taki moduł który posiadacie ??

http://allegro.pl/swiatla-dzienne-modul ... 92467.html

kozdro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 07 mar 2009, 17:41
Lokalizacja: Oława

Post autor: kozdro » 14 sty 2012, 16:43

Kolego LuQas taki moduł kupiłem, ale jest problem właśnie biksami , a dokładnie chodzi o przesłony. Zamontowałem ten moduł na próbe do Calibry i działa super,po upływie ok. 5-7 sec, od zapalenia silnika włączają sie swiatła drogowe 40 % mocy a po zgaszeniu silnika gasną po upływie 5-7 sec.

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 14 sty 2012, 17:00

kozdro ja przerabiam swoje obecnie lampy na bixenony i beda odrazu dzienne zastosuje cos podobnego jak mwx ale trosze inaczej, jak calosc zrobie to dam cala relacje.

Awatar użytkownika
LuQas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 19 wrz 2009, 20:21
Imię: Janek ASO Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: RS6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: LuQas » 14 sty 2012, 17:07

kozdro, ja nie mam u Siebie BiXa także myślę że u mnie nie będzie problemu

kozdro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 07 mar 2009, 17:41
Lokalizacja: Oława

Post autor: kozdro » 14 sty 2012, 19:48

Igorek czekamy na relacje ja napewno jestem zainteresowany <okok>


MWX cz nie powinien być taki oto przkaznik

sory śoś się nie załadowało zdjęcie <luzik>
Obrazek

Renegade
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 12 gru 2007, 20:37
Lokalizacja: RZ

Post autor: Renegade » 22 sty 2012, 07:35

kozdro, taki jak najbardziej wystarczy.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 22 sty 2012, 20:20

kozdro, narysowales to samo, co ja, tylko bez polaczen.
Potrzebny jest najzwyklejszy przekaznik . Wystarczy zeby styki wytrzymaly 5A, choc lepiej zeby byl lekki zapas.

Ja uzylem malych montazowych bo takie mialem w szufladzie i takie dobrze wchodza na lekki wcisk pod silniczek w lampie.
Mozesz uzyc zwyklego samochodowego, ale bedzie ciezej go upchnac tak, zeby nie przeszkadzac systemowi autopoziomowania.

EagleOne
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 01 kwie 2011, 00:59
Lokalizacja: Katowice

halooo

Post autor: EagleOne » 24 sty 2012, 10:32

Po co montować przekaźniki żeby odseparować przysłone? wystarczą 2 diody ..... jedna z jednej strony, druga z drugiej i wszystko będzie działało jak do tej pory, ale diodka nie przepusci napiecia na przyslone i wszystko cacy. Poza tym zauwazylem ze w jednych A6 z Bi-xenonem moduł działa, w innych podobno zdarza sie ze przyslona drga. Nie wiem czemu raz jest tak raz tak. Moze roznice we wiazkach.

(przekazniki posiadaja ruchome czesci co zwieksza ryzyko awarii, szczegolnie w aucie gdzie wszystko drga i sie nagrzewa, my montujemy diodki 6A-10A jakie mamy pod reką i wszystko smiga. Wystarczy ja wpiac na plusowy przewod żarówki świateł drogowych, a moduł czy kto tam co wymyślił wpiac miedzy żarówka a diodką i wszystko chodzi jak należy .)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 24 sty 2012, 12:00

Prawda, ze lepiej eliminowac ruchome elementy.
Wrzuciłem przekazniki, bo diody na włączonych długich bardzo się grzały, nawet takie na 15A.
No i nie ma spadku napięcia ;p

EagleOne
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 01 kwie 2011, 00:59
Lokalizacja: Katowice

Dioda

Post autor: EagleOne » 24 sty 2012, 14:54

Poźniej znajde je w necie i wysle linka, nie grzeją sie te co montujemy. Fakt że są dość "kopiaste" ale nadmiernych strat w postaci ciepła nie zauważyliśmy.

kozdro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 07 mar 2009, 17:41
Lokalizacja: Oława

Post autor: kozdro » 04 lut 2012, 08:42

EagleOne , gdzie dokładnie montujesz te diody,w lampach czy przy bezpiecznikach na wyjściu przewodów długich świateł <mysli>

EagleOne
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 01 kwie 2011, 00:59
Lokalizacja: Katowice

Diodki

Post autor: EagleOne » 04 lut 2012, 11:21

Hey, jezeli masz bi-xenon i przysłona Ci drga to na przewodzie podającym napięcie na żarówkę od drogowych w lampie zakładasz.

kozdro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 07 mar 2009, 17:41
Lokalizacja: Oława

Post autor: kozdro » 28 lut 2012, 15:33

Witam.Widzę ,że temat świateł i modułu dziennych trochę zastygł.Zamontowałem moduł Proeltec do swoich biksenonów ,działa super ale niestety drga przesłona od ksenonów.Odkryłem taki oto sposób aby uciszyć przesłonę-podciągam manetkę od świateł długich na sec.i ksenon się ucisza.Jest to jakiś sposób na biksy ktoś wspominał otym rozwiązaniu.Muszę spróbować zamontować diody,ale prosiłbym kolegę EagleOne o dokładny opis tego rozwiązania, z góry dzięki. <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja