[A6 C5] Jakie tarcze oraz klocki hamulcowe ?
U mnie w ASO Opla tak robi Jeden z nielicznych serwisów, gdzie na prawdę wszystkie czynności wykonuje się "jak w książce pisze".
A jeśli chodzi o klocki to w ostatnim czasie zauważyłem pogorszenie jakości klocków TRW (Lucas). Chodzi o to, że piszczą przy lekkim hamowaniu. Nie ma reguły czy montuje je na nowe czy używane tarcze. Piszczą przez praktycznie cały okres użytkowania. Zawsze polecałem i stosowałem te TRW, ale te piski są denerwujące. Zacząłem stosować Ferodo i tu żadnych pisków i innych nieprzyjemnych rzeczy nie ma. Skuteczność hamowania na wysokim poziomie w przystępnej cenie.
A jeśli chodzi o klocki to w ostatnim czasie zauważyłem pogorszenie jakości klocków TRW (Lucas). Chodzi o to, że piszczą przy lekkim hamowaniu. Nie ma reguły czy montuje je na nowe czy używane tarcze. Piszczą przez praktycznie cały okres użytkowania. Zawsze polecałem i stosowałem te TRW, ale te piski są denerwujące. Zacząłem stosować Ferodo i tu żadnych pisków i innych nieprzyjemnych rzeczy nie ma. Skuteczność hamowania na wysokim poziomie w przystępnej cenie.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Potwierdzam. Denerwują mnie tak, że jestem bliski wywalenia ich na śmietnik, tylko nie wiem czym je zastąpić.Zbyniek pisze: w ostatnim czasie zauważyłem pogorszenie jakości klocków TRW (Lucas). Chodzi o to, że piszczą przy lekkim hamowaniu.
Potrafią popiskiwać nawet podczas wolnej jazdy bez hamowania.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Mechanik mi je oglądał/czyścił/smarował już 2 razy i podobno wszystko jest ok i nie czuć żadnego oporu podczas obracania.vonito pisze: to coś masz z dociskiem rypniete...chyba...
Mi też wydaje się że to nie w porządku, tylko nie wiem już co sprawdzić albo wymienić.
Nie piszczy zawsze. Tak w 30% przypadków. Jak popiskuje i musnę hamulec to czasem przestaje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 59
- Rejestracja: 19 lip 2009, 21:57
- Lokalizacja: slask
Niekoniecznie zacisk rypnięty.vonito pisze:to coś masz z dociskiem rypniete...chyba...mwx pisze:Potrafią popiskiwać nawet podczas wolnej jazdy bez hamowania.
Mi kiedyś w służbowym Seicento również piszczały bez hamowania. Zaciski rozbierane, uszczelnienia tłoczków, wszystko picus glancuś. Tłoczek cofał się bez problemu i nadal piszczało. Szału dostawałem. Zmieniłem klocki na Ferodo i cisza natychmiast. Tak więc ja TRW odradzam, a miałem więcej takich przypadków.
mwx, Witam kolego właśnie przerabiałem ten problem tarcza tylna piszczała jak taczka na budowie przy wolnej jeździe szlak mnie trafiał czysciłem cudowałem i dupa wstyt ludzie się oglądali na ulicy.Dziasiaj załozyłem nowe tarcze i klocki i jest ok nie miałem już więcej cierpliwości do szukania przyczyny.
Z zasady to tarcza nie piszczy tylko klocek.. Ja mam u siebie TRW i nie narzekam, mialem textary, kupiłem takie jakie były założone w serwisie audi i piszczały strasznie.. nawiasem mówiac to nie polecam tarcz firmy ate.. przegrzały sie po 5 tysiach, juz trw wytrzymały mi więcej bo jakies 20 tkm. teraz zakladam zestaw 320/288 zimmermany, słyszalem o nich wiele pozytywnych opini
- Mipol
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 02 kwie 2009, 00:15
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tychy
Przy moim silniku komplet tarcze + klocki TRW się w ogóle nie sprawdził. Założone na przód 320mm, tarcze po 5k km lub przeważnie w czasie zimy zaczęły się krzywić. Nie pomagały wymiany na nowe TRW - po 6-9 miesiącach problem wracał jak bumerang. Hamujesz i czujesz drgania na kierownicy. Niby niewielkie, ale drażniące jak jeździsz innymi autami i takiego problemu nie ma.
Tył od razu zmieniłem na ATE bo TRW nie chciały wejść (całe szczęście ).
Czekam aż zajadę TRW na przodzie i kupię ATE i może będzie spokój. Znudziło mi się toczenie tarcz co sezon.
Tył od razu zmieniłem na ATE bo TRW nie chciały wejść (całe szczęście ).
Czekam aż zajadę TRW na przodzie i kupię ATE i może będzie spokój. Znudziło mi się toczenie tarcz co sezon.
Audi - There's no better way to drive.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga