Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[allroad C5 2.7 Biturbo 280 KM]

Prezentacja w/w aut.
ODPOWIEDZ
marpis

Post autor: marpis » 02 lip 2011, 22:40

Labiss, czyli do 160 km/h 2.7 pozamiatał?
To była seria, czy modzony był?

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 03 lip 2011, 08:36

marpis, Tu masz filmik jak koledzy się na a4 ścigali jeden s4 2.7T 320KM,
a drugi S6 C6 v10 5.2 435KM

Poczciwe 2.7 rozjechało audi z motorem z lambo,
jakbym nie widział to bym nie uwierzył, a jednak <lol>

labiss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 10 cze 2010, 21:25
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: labiss » 03 lip 2011, 20:41

Nie pozamiatał.Szedłem o maskę szybciej,a od 160 km/h już całkowicie zacząłem odchodzić.

Po sofcie jakimś podobno,ale co i jak to nie wiem.

Tu jest przykład o wiele cięższego a8 z silnikiem 4.2 vs 2.7 bt w lżejszym a6.

Na pewno nie jest to miarodajne,ale mniej więcej tak to wyglądało.
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 58&start=0

FUll fotostory z wymiany rozrządu !

lotdin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 09 lis 2010, 17:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: lotdin » 08 sie 2011, 11:14

Ten filmik to akurat złe porównanie. A8 nie jest takie ciężkie( aluminium) i ma 300 PS a a6 waży też nie mało i ma 70 koni mniej (230 przed liftowe 2.7 biturbo) 70 koni różnicy..

marpis

Post autor: marpis » 04 sty 2012, 23:35

Rok z hakiem minął i czas się przesiąść na coś innego ;-)
Ponieważ nie korzystam praktycznie z możliwości zawieszenia i chciałbym jednak troszkę więcej mocy (bez większych modów) postanowiłem przesiąść się na S6.
Mam coś na oku, ale czy kupie to nie wiem. Tak, czy inaczej zdecydowałem się na sprzedaż mojego wypieszczonego cacuszka <lol>

Na dniach niunia trafi na allegro.


EDYTA I
No to se ese kupiłem ;-)

a6-c5-s6-prosze-o-uwagi-vt41920.htm

Zniechęciłem się do dalszych poszukiwań i podjąłem męską decyzję - Allroad zostaje na jakiś czas jeszcze, ale na pewno coś przy nim jeszcze podłubię. Przynajmniej troszkę wydech uwolnię, bo za cicho jest ;-)


EDYTA II

Plany na rok 2012. Cel to zwiększenie mocy w okolice 400 kucy:

- podtlenek butanu (to nie w celu zwiększenia mocy, tylko oszczędności) ;-)
- wymiana wydechu na indywidualnie wykonany, oparty na przelotowych tłumikach i większej niż w oryginale średnicy w firmie El-tec (http://www.el-tec.pl/pl/index.html)
- intercooler centralny
- wymiana turbin na k04 z RS4
- wymiana DV-ek na mocniejsze
- pewnie trzeba będzie wzmocnić newralgiczne elementy układu doładowania, ze względu na wzrost ciśnienia
- wymiana skrzyni na manual od S6
- program

Sebastian855, mogę Cię prosić o ewentualną korektę tych modów?

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 08 sty 2012, 23:13

marpis, do listy dodaj wtryski mocniejsze,
większa pompę paliwa,
sprzęgło i dwumas z rs4,
cały kompletny napęd od s6 czyli wał, półośki dyfer, i kupe innych rzeczy.
Na poczatek to chyba tyle <mysli>

marpis

Post autor: marpis » 09 sty 2012, 00:08

o w mordkę...
Będzie ostro ;-)

Pierwsza sprawa to gaz. W zeszłym roku wg szybkich wyliczeĂą przepaliłem benzyny za 19 tysi... W przyszłym tygodniu ustawiam się na gazowanie...

Po gazowaniu planuję zrobić wydech.

Sebastian855, jaką średnicę rur założyć? 3, czy 3,5 cala?

Awatar użytkownika
lady monia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 116
Rejestracja: 25 gru 2010, 22:50
Lokalizacja: Katowice/Sławków

Post autor: lady monia » 09 sty 2012, 08:31

Powodzenia w modach życzę :) Poszukaj mądrego mechanika który ci to ogarnie najpierw :) bo mało takich jest :]
Bo napisane jest piękne wymienię to i tamto a w rzeczywistości to wcale takie proste nie jest ;) bez dobrego mechanika się za to nie bierz ;)
Helmut, zielony bolid :-)Już wzmocniony Helmut 400 koników :-) a zapowiada się więcej :-)

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 09 sty 2012, 09:23

marpis pisze:Pierwsza sprawa to gaz. W zeszłym roku wg szybkich wyliczeĂą przepaliłem benzyny za 19 tysi... W przyszłym tygodniu ustawiam się na gazowanie...
Zarejestruj się na LPG-forum i poszukaj tam dobrego gazownika w Twoim rejonie, który ogarnie Ci to z zamkniętymi oczami, bez wałków na częściach.
Mnie też różni czarodzieje obiecywali złote góry na różnych instalacjach po 2500 zł - 3000 zł. Po zgłębieniu tematu to na same części wydałem koło 2800 zł :)

marpis

Post autor: marpis » 09 sty 2012, 09:42

Raggaman, temat LPG mam już w miarę ogarnięty, bo robiłem przymiarki do tego prawie rok temu (zarejestrowany jestem też na tym forum jakoś od roku). Wtedy koszt instalacji miał mnie wynieść 4800 PLN, więc na taki wydatek jestem przygotowany. Wiem, że tu nie miejsca na kompromisy, jeśli ma to hulać ;-)

Lady Monia, zdaję sobie sprawę, że to grubsza robota. Mam sprytnego mechanika, który już raz silnik mi wyciągał, przy okazji regeneracji turbin. Myślę, że z Waszą pomocą (doświadczeniem) damy radę. A jak nie, to będę się uśmiechał, to Waszego mechanika ;-)

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 09 sty 2012, 13:27

marpis pisze:Sebastian855, jaką średnicę rur założyć? 3, czy 3,5 cala?
marpis, wystarczy spokojnie 2x2.5 cala :)
Powodzenia w modach i czekamy na efekty :D

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 09 sty 2012, 15:04

Marpis musisz to przemyśleć bo to nie jest takie proste,
zapomniałem Ci napisać o hamulcach,
bo na serii daleko nie zajedziesz,
ja zmieniam zaraz po sezonie, bo dojeżdżam zimówki.

kwestia jeszcze intercoolera centralnego,
zrobisz taką dziurę w zderzaku jak ja?
Bo w allroadzie to może wyglądać nie wyjściowo,
pomyśl bardziej nad ickami z RS4 i dobrym dolotem powietrza na nie,
nie będzie takiego chłodzenia jak przy centralnym,
ale nie będziesz musiał zderzaka ciąć. ;)

Nie wiem jeszcze jak sprawuje się pneumatyczny zawias,
bo nie miałem okazji takim jechać, ale do szybkiej jazdy musi być sztywno.
Chyba że na samym dole jest twardo to spoko :)

krzys19600
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys19600 » 09 sty 2012, 16:23

Niestety nie jest twardo i tutaj cięzko coś poprawić,trochę da zmiana kół na 18 i miejszy profil opony ale to też nie będzie to,pneumatyka ustawiona jest na komfort więc kicha może dała by coś zmiana amortyzatorów są juz w sprzedaży na allegro.A to już następne koszty.Jak by to wszystko policzyć to kosmos +30K

marpis

Post autor: marpis » 12 sty 2012, 00:02

Panowie, macie rację...
Nie będę się pchał w tak daleko zaawansowane mody...

No nic, coć muszę podłubać, po powoli brakuje mocy i drażni mnie ta cisza w aucie.
Jak mu dam po garach, to czuję się jakbym leciał odrzutowcem, a nie jechał samochodem ;-)
Zamiast dźwięku 6 cylindrów słyszę świst turbin <lol>
Czasem mam wrażenie, że jeżdżę meleksem a nie Audi V6.
ÂŻona jeździ Omegą v6 3.2 i tam, jak depnę, to wrażenia dźwiękowe są dużo przyjemniejsze dla ucha. Aż się jeździć chce, choć przy 218 hp nie ma specjalnej frajdy ;-)

No dobra, do rzeczy.
W przyszłym tygodniu auto idzie na zagazowanie.
Instalacja będzie zbudowana na Stagu 300 premium, dwóch Zavolakach S-kach i Hanach niebieskich. Butla jakieś 50L, bo więcej w miejsce po kole raczej się nie zmieści w Allroadzie.


Po zagazowaniu zacznę się przymierzać do obgadanych z Sebastianem855 modyfikacji.
A więc będzie:

- wymiana całego wydechu na przelotowy 2,5 cala (wydech będzie robiony na zamówienie, cały z kwasówki, przez profesjonalną firmę z okolic Wawy <okok> )
- przeszczep intercoolerów od RS4
- program


Sebastian855, zastanawiam się, czy jest sens kombinować coś z dolotem powietrza przed programem. Jakiś filtr sportowy? Da to cokolwiek?

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 12 sty 2012, 12:38

marpis,
marpis pisze:Sebastian855, zastanawiam się, czy jest sens kombinować coś z dolotem powietrza przed programem. Jakiś filtr sportowy? Da to cokolwiek?
Ja u siebie filtr sportowy załozyłem na samym koĂącu,a dokładniej wczoraj <lol>
Sam filtr nie da Ci takiego przyrostu który odczujesz,
na hamowni pewnie by tam coś więcej pokazało, ale to tak rzędu maks. kilka KM.
Co do samych filtrów to wkładka K&N taka jaka ja założyłem,
nie zmienia zupełnie nic jeśli chodzi o brzmienie,
filtr stożkowy daje efekty dźwiękowe takie że po prostu głośniej słychać turbiny.
Efekty przyrostu mocy w obydwu przypadkach zbliżone.

Co do dalszych modów to radze połaczyć robienie wydechu i założenie Icków,
w miarę jak najbardziej zbliżonym do siebie czasie, i po robocie od razu jechać na program,
ponieważ zmiana objętości dolotu i uwolnienie wydechu i powiększenie jego średnicy,
spowoduje że sondy lambda będą głupiały i będzie Ci się zalewał silnik,
bo sondy odczytają zbyt ubogą mieszankę.

To tyle :)
Pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga