[allroad C5 2.7 Biturbo 280 KM]
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rok z hakiem minął i czas się przesiąść na coś innego
Ponieważ nie korzystam praktycznie z możliwości zawieszenia i chciałbym jednak troszkę więcej mocy (bez większych modów) postanowiłem przesiąść się na S6.
Mam coś na oku, ale czy kupie to nie wiem. Tak, czy inaczej zdecydowałem się na sprzedaż mojego wypieszczonego cacuszka
Na dniach niunia trafi na allegro.
EDYTA I
No to se ese kupiłem
a6-c5-s6-prosze-o-uwagi-vt41920.htm
Zniechęciłem się do dalszych poszukiwań i podjąłem męską decyzję - Allroad zostaje na jakiś czas jeszcze, ale na pewno coś przy nim jeszcze podłubię. Przynajmniej troszkę wydech uwolnię, bo za cicho jest
EDYTA II
Plany na rok 2012. Cel to zwiększenie mocy w okolice 400 kucy:
- podtlenek butanu (to nie w celu zwiększenia mocy, tylko oszczędności)
- wymiana wydechu na indywidualnie wykonany, oparty na przelotowych tłumikach i większej niż w oryginale średnicy w firmie El-tec (http://www.el-tec.pl/pl/index.html)
- intercooler centralny
- wymiana turbin na k04 z RS4
- wymiana DV-ek na mocniejsze
- pewnie trzeba będzie wzmocnić newralgiczne elementy układu doładowania, ze względu na wzrost ciśnienia
- wymiana skrzyni na manual od S6
- program
Sebastian855, mogę Cię prosić o ewentualną korektę tych modów?
Ponieważ nie korzystam praktycznie z możliwości zawieszenia i chciałbym jednak troszkę więcej mocy (bez większych modów) postanowiłem przesiąść się na S6.
Mam coś na oku, ale czy kupie to nie wiem. Tak, czy inaczej zdecydowałem się na sprzedaż mojego wypieszczonego cacuszka
Na dniach niunia trafi na allegro.
EDYTA I
No to se ese kupiłem
a6-c5-s6-prosze-o-uwagi-vt41920.htm
Zniechęciłem się do dalszych poszukiwań i podjąłem męską decyzję - Allroad zostaje na jakiś czas jeszcze, ale na pewno coś przy nim jeszcze podłubię. Przynajmniej troszkę wydech uwolnię, bo za cicho jest
EDYTA II
Plany na rok 2012. Cel to zwiększenie mocy w okolice 400 kucy:
- podtlenek butanu (to nie w celu zwiększenia mocy, tylko oszczędności)
- wymiana wydechu na indywidualnie wykonany, oparty na przelotowych tłumikach i większej niż w oryginale średnicy w firmie El-tec (http://www.el-tec.pl/pl/index.html)
- intercooler centralny
- wymiana turbin na k04 z RS4
- wymiana DV-ek na mocniejsze
- pewnie trzeba będzie wzmocnić newralgiczne elementy układu doładowania, ze względu na wzrost ciśnienia
- wymiana skrzyni na manual od S6
- program
Sebastian855, mogę Cię prosić o ewentualną korektę tych modów?
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- lady monia
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 116
- Rejestracja: 25 gru 2010, 22:50
- Lokalizacja: Katowice/Sławków
Powodzenia w modach życzę Poszukaj mądrego mechanika który ci to ogarnie najpierw bo mało takich jest
Bo napisane jest piękne wymienię to i tamto a w rzeczywistości to wcale takie proste nie jest bez dobrego mechanika się za to nie bierz
Bo napisane jest piękne wymienię to i tamto a w rzeczywistości to wcale takie proste nie jest bez dobrego mechanika się za to nie bierz
Helmut, zielony bolid :-)Już wzmocniony Helmut 400 koników a zapowiada się więcej
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 475
- Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
- Imię: Radek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lubartów
Zarejestruj się na LPG-forum i poszukaj tam dobrego gazownika w Twoim rejonie, który ogarnie Ci to z zamkniętymi oczami, bez wałków na częściach.marpis pisze:Pierwsza sprawa to gaz. W zeszłym roku wg szybkich wyliczeĂą przepaliłem benzyny za 19 tysi... W przyszłym tygodniu ustawiam się na gazowanie...
Mnie też różni czarodzieje obiecywali złote góry na różnych instalacjach po 2500 zł - 3000 zł. Po zgłębieniu tematu to na same części wydałem koło 2800 zł
Raggaman, temat LPG mam już w miarę ogarnięty, bo robiłem przymiarki do tego prawie rok temu (zarejestrowany jestem też na tym forum jakoś od roku). Wtedy koszt instalacji miał mnie wynieść 4800 PLN, więc na taki wydatek jestem przygotowany. Wiem, że tu nie miejsca na kompromisy, jeśli ma to hulać
Lady Monia, zdaję sobie sprawę, że to grubsza robota. Mam sprytnego mechanika, który już raz silnik mi wyciągał, przy okazji regeneracji turbin. Myślę, że z Waszą pomocą (doświadczeniem) damy radę. A jak nie, to będę się uśmiechał, to Waszego mechanika
Lady Monia, zdaję sobie sprawę, że to grubsza robota. Mam sprytnego mechanika, który już raz silnik mi wyciągał, przy okazji regeneracji turbin. Myślę, że z Waszą pomocą (doświadczeniem) damy radę. A jak nie, to będę się uśmiechał, to Waszego mechanika
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Marpis musisz to przemyśleć bo to nie jest takie proste,
zapomniałem Ci napisać o hamulcach,
bo na serii daleko nie zajedziesz,
ja zmieniam zaraz po sezonie, bo dojeżdżam zimówki.
kwestia jeszcze intercoolera centralnego,
zrobisz taką dziurę w zderzaku jak ja?
Bo w allroadzie to może wyglądać nie wyjściowo,
pomyśl bardziej nad ickami z RS4 i dobrym dolotem powietrza na nie,
nie będzie takiego chłodzenia jak przy centralnym,
ale nie będziesz musiał zderzaka ciąć.
Nie wiem jeszcze jak sprawuje się pneumatyczny zawias,
bo nie miałem okazji takim jechać, ale do szybkiej jazdy musi być sztywno.
Chyba że na samym dole jest twardo to spoko
zapomniałem Ci napisać o hamulcach,
bo na serii daleko nie zajedziesz,
ja zmieniam zaraz po sezonie, bo dojeżdżam zimówki.
kwestia jeszcze intercoolera centralnego,
zrobisz taką dziurę w zderzaku jak ja?
Bo w allroadzie to może wyglądać nie wyjściowo,
pomyśl bardziej nad ickami z RS4 i dobrym dolotem powietrza na nie,
nie będzie takiego chłodzenia jak przy centralnym,
ale nie będziesz musiał zderzaka ciąć.
Nie wiem jeszcze jak sprawuje się pneumatyczny zawias,
bo nie miałem okazji takim jechać, ale do szybkiej jazdy musi być sztywno.
Chyba że na samym dole jest twardo to spoko
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
- Lokalizacja: Mazowieckie
Niestety nie jest twardo i tutaj cięzko coś poprawić,trochę da zmiana kół na 18 i miejszy profil opony ale to też nie będzie to,pneumatyka ustawiona jest na komfort więc kicha może dała by coś zmiana amortyzatorów są juz w sprzedaży na allegro.A to już następne koszty.Jak by to wszystko policzyć to kosmos +30K
Panowie, macie rację...
Nie będę się pchał w tak daleko zaawansowane mody...
No nic, coć muszę podłubać, po powoli brakuje mocy i drażni mnie ta cisza w aucie.
Jak mu dam po garach, to czuję się jakbym leciał odrzutowcem, a nie jechał samochodem
Zamiast dźwięku 6 cylindrów słyszę świst turbin
Czasem mam wrażenie, że jeżdżę meleksem a nie Audi V6.
ÂŻona jeździ Omegą v6 3.2 i tam, jak depnę, to wrażenia dźwiękowe są dużo przyjemniejsze dla ucha. Aż się jeździć chce, choć przy 218 hp nie ma specjalnej frajdy
No dobra, do rzeczy.
W przyszłym tygodniu auto idzie na zagazowanie.
Instalacja będzie zbudowana na Stagu 300 premium, dwóch Zavolakach S-kach i Hanach niebieskich. Butla jakieś 50L, bo więcej w miejsce po kole raczej się nie zmieści w Allroadzie.
Po zagazowaniu zacznę się przymierzać do obgadanych z Sebastianem855 modyfikacji.
A więc będzie:
- wymiana całego wydechu na przelotowy 2,5 cala (wydech będzie robiony na zamówienie, cały z kwasówki, przez profesjonalną firmę z okolic Wawy )
- przeszczep intercoolerów od RS4
- program
Sebastian855, zastanawiam się, czy jest sens kombinować coś z dolotem powietrza przed programem. Jakiś filtr sportowy? Da to cokolwiek?
Nie będę się pchał w tak daleko zaawansowane mody...
No nic, coć muszę podłubać, po powoli brakuje mocy i drażni mnie ta cisza w aucie.
Jak mu dam po garach, to czuję się jakbym leciał odrzutowcem, a nie jechał samochodem
Zamiast dźwięku 6 cylindrów słyszę świst turbin
Czasem mam wrażenie, że jeżdżę meleksem a nie Audi V6.
ÂŻona jeździ Omegą v6 3.2 i tam, jak depnę, to wrażenia dźwiękowe są dużo przyjemniejsze dla ucha. Aż się jeździć chce, choć przy 218 hp nie ma specjalnej frajdy
No dobra, do rzeczy.
W przyszłym tygodniu auto idzie na zagazowanie.
Instalacja będzie zbudowana na Stagu 300 premium, dwóch Zavolakach S-kach i Hanach niebieskich. Butla jakieś 50L, bo więcej w miejsce po kole raczej się nie zmieści w Allroadzie.
Po zagazowaniu zacznę się przymierzać do obgadanych z Sebastianem855 modyfikacji.
A więc będzie:
- wymiana całego wydechu na przelotowy 2,5 cala (wydech będzie robiony na zamówienie, cały z kwasówki, przez profesjonalną firmę z okolic Wawy )
- przeszczep intercoolerów od RS4
- program
Sebastian855, zastanawiam się, czy jest sens kombinować coś z dolotem powietrza przed programem. Jakiś filtr sportowy? Da to cokolwiek?
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
marpis,
Sam filtr nie da Ci takiego przyrostu który odczujesz,
na hamowni pewnie by tam coś więcej pokazało, ale to tak rzędu maks. kilka KM.
Co do samych filtrów to wkładka K&N taka jaka ja założyłem,
nie zmienia zupełnie nic jeśli chodzi o brzmienie,
filtr stożkowy daje efekty dźwiękowe takie że po prostu głośniej słychać turbiny.
Efekty przyrostu mocy w obydwu przypadkach zbliżone.
Co do dalszych modów to radze połaczyć robienie wydechu i założenie Icków,
w miarę jak najbardziej zbliżonym do siebie czasie, i po robocie od razu jechać na program,
ponieważ zmiana objętości dolotu i uwolnienie wydechu i powiększenie jego średnicy,
spowoduje że sondy lambda będą głupiały i będzie Ci się zalewał silnik,
bo sondy odczytają zbyt ubogą mieszankę.
To tyle
Pozdro
Ja u siebie filtr sportowy załozyłem na samym koĂącu,a dokładniej wczorajmarpis pisze:Sebastian855, zastanawiam się, czy jest sens kombinować coś z dolotem powietrza przed programem. Jakiś filtr sportowy? Da to cokolwiek?
Sam filtr nie da Ci takiego przyrostu który odczujesz,
na hamowni pewnie by tam coś więcej pokazało, ale to tak rzędu maks. kilka KM.
Co do samych filtrów to wkładka K&N taka jaka ja założyłem,
nie zmienia zupełnie nic jeśli chodzi o brzmienie,
filtr stożkowy daje efekty dźwiękowe takie że po prostu głośniej słychać turbiny.
Efekty przyrostu mocy w obydwu przypadkach zbliżone.
Co do dalszych modów to radze połaczyć robienie wydechu i założenie Icków,
w miarę jak najbardziej zbliżonym do siebie czasie, i po robocie od razu jechać na program,
ponieważ zmiana objętości dolotu i uwolnienie wydechu i powiększenie jego średnicy,
spowoduje że sondy lambda będą głupiały i będzie Ci się zalewał silnik,
bo sondy odczytają zbyt ubogą mieszankę.
To tyle
Pozdro
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga