Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[allroad C5 2.7 Biturbo 280 KM]

Prezentacja w/w aut.
ODPOWIEDZ
marpis

Post autor: marpis » 12 sty 2012, 13:06

Sebastian855, dzięki za rady ;-)

Odpuszczę w takim razie filtr sportowy, skoro przyrost mocy jest taki niewielki.
Jeśli chodzi i wymianę IC i zakładanie wydechu, to planowałem to zrobić od razu w jednej firmie i w dniu odbioru auta od razu pojechać na strojenie ;-)

Awatar użytkownika
wachu153
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 15 lis 2011, 22:12
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy

Post autor: wachu153 » 12 sty 2012, 15:13

Z tego co czytałem na zachodnich forach, to seryjny dolot starcza do 400 KM.
Nawet nie ma do kupienia dolotów i stożka pod nasz konkretny model, więc pewnie mody są niewskazane ;)
Możesz co najwyżej włożyć wkładkę K&N i starczy.
było FWD, było RWD, jest QUATTRO ;)

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 12 sty 2012, 15:19

wachu153, są dedykowane doloty od Simoty i CDA ,ale generalnie z myślą o S4,
silnik ten sam wiec można montować,
tylko ceny dość wysokie, ale jak komuś się podoba to śmiało można teki zestaw zakupić <okok>
Wkładka K&N jest dużo taĂąsza i łatwa w montażu :)

Awatar użytkownika
wachu153
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 15 lis 2011, 22:12
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy

Post autor: wachu153 » 14 sty 2012, 10:39

kolega założył SIMOTę do e46 328i, coś mu nie pasowało i pojechał na hamownię - tego samego dnia wrócił do seryjnego dolotu - nie chciał sie podzielić wynikiem, ale potężny spadek mocy był
CDA to pewnie inna bajka, ale też kosmos cenowy
było FWD, było RWD, jest QUATTRO ;)

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 16 sty 2012, 20:54

Ludzie krzyczą, że do 2.7 to najlepsza gąbka z Pipercross'a .
Simoty czy CDA nie założył bym ..

marpis

Post autor: marpis » 20 sty 2012, 21:41

Instalacja założona:-)
Jedzie na gazie jak szalony! ÂŻadnej różnicy. No ale zakładałem instalację z "zapasem mocy".
Myślę, że spokojnie do 350KM by pociągnęła, a tyle to niestety miał nie będę ;-(

Sebastian855, dzięki Twojej radzie kazałem ustawić instalację tak, że przy 5000 obrotów, lub przy obciążeniu silnika powyżej 90%, przełącza mi na benzynę <okok>

Kojelny etap, czyli wydech i intercoolery dopiero latem. Niestety wcześniej czeka mnie sporo ważniejszych wydatków <lol>

Najfajniejsza sprawa przy gazie, to tankowanie <radocha>
Tu "do pełna" kosztuje tylko 130, a nie 370 PLN <rotfl>

Dionizy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:13
Imię: Michał
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KTA/Rotterdam

Post autor: Dionizy » 21 sty 2012, 12:13

Witam autko piekne :) i troche pracy w nie włozyles <okok> tyle kucy teraz pod maska smiga <lol> . Nie ma jak gaz :) ja w sowjej wlasnie się zastanawiam czy nie robic tyle ze chyba mali kilometrow robie po tylko 15 tys rocznie.
Pozdrawiam

marpis

Post autor: marpis » 21 sty 2012, 21:56

Dionizy, dzięki za uznanie ;-)
Mi wyszło z szybkich wyliczeĂą, że po pół roku jazdy koszt instalacji mi się zwróci, więc nie było co się zastanawiać, tym bardziej, że benzyna taĂąsza już raczej nie będzie...

Dziś podczas rozważaĂą dalszych modów, nagle sobie przypomniałem o ograniczeniach skrzyni biegów... Mam ZF 5hp19FLA. Z tego co znalazłem w necie, to ta skrzynia przenosi max 420 Nm. Już juz mam w okolicach 400 Nm. Podniesienie mocy o 32,4 KM zaowocowało podniesieniem momentu o 62,2 Nm. Czyli osiągnięcie max momentu jaki może przenieść skrzynia spotka mnie za mniej więcej 10 KM.

Czy warto ryzykować uszkodzenie skrzyni dla tych 10 KM?
Zakładałem, że dzięki intercoolerom i przelotowemu wydechowi wyciągnę jeszcze ze 20-30 KM, tylko że taki przyrost mocy będzie skutkował zwiększeniem momentu obrotowego daleko poza przewidywania producenta...

Chyba będę musiał się pogodzić z moim stadkiem kucyków ;-) Na pocieszenie sobie koĂącowe tłumiki przelotowe zamontuję, żeby trochę dźwięku wydobyć i na tym pewnie zakoĂączę na razie dłubanie...

Och...a tak się podjarałem ;-)
Kolejne auto trzeba będzie po prostu mocniejsze kupić ;-)

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 22 sty 2012, 08:20

marpis, skrzynia to pojęcie względne, zależy od jej stanu ile wytrzyma.
Ale na Twoim miejscu dałbym sobie spokój z modami allroada,
bo to z przeznaczenia wózek nie do sportu i wiele byś musiał zainwestować żeby
prowadziło się dobrze przy większej mocy ;)
i zastanowił się nad jakimś autkiem typowo pod mody i sportowy charakter,
jakieś s4 albo s6, lub może coś z palety BMW? :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja