Nic dodać .Piotruś pisze:I bardzo słusznie Tuborg1 , o czym świadczą w pełni obiektywne fakty takie jak:
1. Części zakupione wiosną 2009 roku ( i później) oraz wymienione w komplecie nie tylko eliminują zagrożenie przedwczesnego "przeskoczenia na rozrządzie" ale przede wszystkim są nowe i bez porównaia lepiej dopracowane od części stosowanych fabryczne ... np. w silnikach ASB .... .
2. Wymiana WSZYSTKICH części na nowe jest nieporównywalnie tańsza i uzasadniona technicznie od wymiany na używany silnik, z niewiadomym przebiegiem i niewiadomego pochodzenia (entuzjastom używek radzę pamiętać, że kradzież samochodu często jest zgłaszana dopiero po rozsprzedaniu jego częsci na allegro - o czym boleśnie i na własnej skórze przekonało się już conajmniej dwóch userów tego forum ... ) .
3. Nowy rozrząd jest objety 24 m-ną gwarancją, a używka ... conajwyżej śmiech na sali i szukanie wiatru w polu ... .
Trzymając się faktów:
- wszystkie części rozrządu zakupione np. w niemieckim ASO (można wysyłkowo, żaden problem) ok. 1000 EUR plus robocizna w renomowanym serwisie (nie ASO) to ok. 1000 - 1500 zł.- . RAZEM: maks 5500 zł.- (w ASO oczywiście drożej ale to osobista sprawa kazdego gdzie naprawia swoje A6. Z wymianą silnika na używkę też się do ASO nie jeździ ... )
- uzywka z Allegro od 8000 zł.- za ewidentną jumę lub legalnego ulepa poskładanego z trzech innych "rodzynków" o niewiiadomej historii i stanie technicznycm do ok. 15 - 17000 zł.- za bardzo porządny silnik z oryginałem dokumentów i nieszlifowanym polem numerowym. Oczywiście do ceny silnika trzeba doliczyć jeszcze koszty przekładki na poziomie bardzo podobnym do ceny za usługę wymiany części na nowe ...
Już w pierwszej opcji (8 tysi za jumę i ulepy z milionem kilometrów) widać, że wymiana na częsci fabrycznie nowe jest tańsza o conajmniej 2500 do 3000 zł.-, które moim zdaniem byłoby warto zainwestować przy jednej robocie w tylny simering wału korbowego, a przede wszystkim w nową hydraulikę zaworową na następne 250 - 300 tysi komfortowej jazdy ... .
- efekty akustyczne silnika poskładanego i pracującego na częściach najnowszej konstrukcji i np. zestawione z nową hydrauliką zaworową zbliżają się do dźwięku silników 190PS/240ps , co dla większosci userów V6-tek odgrywa bardzo istotną rolę, o ile nie zasadniczą ...
Piotruś zgadzam się z Tobą w 100%
Dziękuję