Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd

Silniki wysokoprężne
vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 10 cze 2011, 11:15

Mav3ric pisze:Górne napinacze 2szt i 2 łańcuchy a nie 1. Problem tak piszą, dotyczy hydraulicznego napinacza a czy te górne takie są?
mi w Aso powiedzieli że jak słychać przy zapalaniu a nie przy normalnej pracy silnika to górne... się dzisiaj okaże...

ile masz najechane ?

Mav3ric
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 21 gru 2009, 18:05
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Mav3ric » 10 cze 2011, 12:01

217tys km . U mnie dokładnie tylko przy odpalaniu grzechocze. Kiedyś bardzo krótko teraz troszkę dłużej do 2-3sek

Awatar użytkownika
KrisP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 09 sie 2010, 21:32
Lokalizacja: Eindhoven/Holandia

Post autor: KrisP » 10 cze 2011, 13:09

Piero pisze:Temat bardzo się rozwinął, więc postanowiłem dołożyć dwa słowa od siebie.

To że problem (wada fabryczna) jest - każdy widzi. Nie pierwsza i nie ostatnia. Dotyczy on bardzo istotnego elementu układu napędowego więc warto podjąć tutaj dobre decyzje.

Kilka sytuacji:

1. Auto chodzi idealnie, nic nie hałasuje.
IMO: zero paniki, jeździmy dalej i cieszymy się bezawaryjnością :)

2. Zaczynają się pojawiać metaliczne dźwięki z okolicy rozrządu. Najpewniej są to górne napinacze rozrządu. koszt wymiany ok 2500zł. Czy warto robić? Myślę, że bez pośpiechu. Nie jest mi znany żaden przypadek zerwania łańcucha bądź innego poważnego uszkodzenia rozrządu w 3.0 TDI. Wręcz przeciwnie - wielu użytkowników (także forumowiczów) przejeździło tak 15-40tys km i nic się nie wydarzyło. Jeżeli zamierzamy pojeździć autem jeszcze ponad 2 lata to można pomyśleć o naprawie. Jeśli zamierzamy sprzedać w niedalekiej przyszłości - zdecydowanie olać. Nic się nie powinno popsuć.

3. Zaczynają się pojawiać metaliczne dźwięki z okolicy rozrządu. Okazuje się, że do wymiany jest cały rozrząd. Koszt ok 7500zł. Wymieniać? Nie! Dlaczego?

Podsumowanie:
Nawet jeśli wystąpią niepokojące dźwięki z okolic rozrządu nie oznacza to od razu żadnej poważnej usterki. Oczywiście może nieco irytować i wkurzać, ale prawdopodobnie nic po za tym. Naprawa to pakowanie się w nieco niepotrzebne koszta. Ja osobiście jeździłbym i nic nie robił. Jeśli nawet po 50 tys? albo dalej, rozrząd się posypie, kupuje prawie nowy silnik za ok 8000zł, daję 2000zł za wymianę i mam prawie nowy motor, bez wad fabrycznych rozrządu, a stary jeszcze sprzedaję na części. Koszty na pewno mniejsze niż wymiana całego rozrządu, a w aucie będzie siedział prawie nowy silnik, a nie tylko nowy rozrząd.
Jeśli jednak nie lubimy takich akcji to wymiana górnych napinaczy + łańcucha i po zawodach. Wymiana całego rozrządu to moim zdaniem najgorsze rozwiązanie: kosztowne i mało efektywne. A gdybym prywatnie użytkował 3.0 TDI nie robiłbym NIC.
Znane są liczne przypadki definitywnych uszkodzeń, żeby tak się stresować...?

Lista części podlegających wymianie

Mysle ze nalezy tutaj wspomniec jeszcze o takim faktorze jak utrata wartosci samochodu na skutek wymiany calego silnika..jesli wezmiemy to pod uwage to nie jestem pewien czy wymiana kompletnego rozrzadu ostatecznie przy odsprzedazy nie okaze sie korzystniejsza.
Jak narazie:
Chip - 272hp, 526Nm
Wydech ABT
i pare innych komponentow z S6..RS6
pelna pielegnacja SWISSWAX (woski: Shield + Concorso)
https://a6klub.pl/album_personal.htm?user_id=16500

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 10 cze 2011, 13:48

no jestem po wymianie
na razie cisza przy zapalaniu i pracy silnika
zaczynam liczyć kilometry zobaczymy ile wytyrzymają w tej ciszy ;)
gwarancja 2 lata

Mav3ric
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 21 gru 2009, 18:05
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Mav3ric » 10 cze 2011, 16:48

vonito pisze:no jestem po wymianie
na razie cisza przy zapalaniu i pracy silnika
zaczynam liczyć kilometry zobaczymy ile wytyrzymają w tej ciszy ;)
gwarancja 2 lata
Możesz wrzucić pełna liste części z nr OE które wymieniłes?

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 10 cze 2011, 20:54

KrisP - wymiana silnika nie musi oznaczać problemów przy sprzedaży czy niższej ceny - wręcz przeciwnie. Przykładem może być moja A4 2.0 TDI 2005r. Wymieniony silnik, turbo, hamulce na większe, sofcik na 200KM. W chwili wystawiania na Allegro była to prawie najdroższa A4 B7 2.0 TDI 2005r. (59.000zł), droższa od roczników 2006 i 2007. Auto sprzedawało się 2 tygodnie, kupiła pierwsza osoba jaka przyjechała na oględziny i jazdę próbną. Wymiana silnika na nowszy JEST ATUTEM - tylko trzeba to w należyty sposób opisać w ogłoszeniu i uświadomić nabywcę, a nie np. zatajać.

greg25 - powiedz to wszystkim kupującym np. 2.0 TDI z przebiegami +150.000km :) . Czy wszyscy sprzedający wymieniają silniki albo robią mody napędu pompy oleju przed sprzedażą wiedząc, że za kilka tys silnik się posypie, żeby przypadkiem nowemu właścicielowi się nie popsuło ??? Albo uprzedzają nabywce, że za kilka tygodni/miesięcy zapali mu się komunikat brak ciśnienia oleju??? No nie bądź śmieszny. Każdy jeśli coś robi, to robi dla siebie. Jeśli nie robi to sam ponosi pewne ryzyko. Chyba nie wydasz kilku tysięcy złotych tuż przed sprzedażą auta aby nowemu właścicielowi nic się nie popsuło? Jak mnie kupujący zapyta czy robiłem coś przy rozrządzie to powiem, że nie i tyle. Albo kupi albo nie.
Jak jedziesz do DE po auto, to co - wszystkie mają naprawiony rozrząd elegancko i czekają sobie na nowego właściciela? Przecież tak samo w każdej chwili może rozrząd przeskoczyć, co za różnica czy auto kupione w PL czy w DE. Wszystko zależy od przebiegu, historii napraw i szczęścia.
PS. Ja kupiłem 3 moje ostatnie auta w PL, z czego 2 przez internet, bez oglądania nawet. Procedury kredytowe były załatwione, pojechałem tylko po odbiór... Co ma być to będzie. Jak kupujesz najtańsze auto z listy nie licz że będzie "igła". Jak wybierzesz droższe, z mniejszym przebiegiem - powinno być lepiej. Przy autach często cena = jakość, a na pewno działa to w drugą stronę tj. niska cena = syf. Okazje NIE ISTNIEJÂĄ...
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

Awatar użytkownika
KrisP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 09 sie 2010, 21:32
Lokalizacja: Eindhoven/Holandia

Post autor: KrisP » 10 cze 2011, 21:33

Piero pisze:KrisP - wymiana silnika nie musi oznaczać problemów przy sprzedaży czy niższej ceny - wręcz przeciwnie. Przykładem może być moja A4 2.0 TDI 2005r. Wymieniony silnik, turbo, hamulce na większe, sofcik na 200KM. W chwili wystawiania na Allegro była to prawie najdroższa A4 B7 2.0 TDI 2005r. (59.000zł), droższa od roczników 2006 i 2007. Auto sprzedawało się 2 tygodnie, kupiła pierwsza osoba jaka przyjechała na oględziny i jazdę próbną. Wymiana silnika na nowszy JEST ATUTEM - tylko trzeba to w należyty sposób opisać w ogłoszeniu i uświadomić nabywcę, a nie np. zatajać.
Zgadzam sie i tutaj z Toba bo duzo zalezy tez od tego ile serca wkladamy w nasze auto. Ja mialem na mysli sytuacje kiedy auto okazuje sie zlepkiem roznego pochodzenia czesci..

Jesli trafiles na nowy silnik to jasne ze dluzej bedzie cieszyl wlasciciela i cena mogla byc dla Ciebie satysfakcjonujaca.
Jak narazie:
Chip - 272hp, 526Nm
Wydech ABT
i pare innych komponentow z S6..RS6
pelna pielegnacja SWISSWAX (woski: Shield + Concorso)
https://a6klub.pl/album_personal.htm?user_id=16500

Tuborg1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 11 cze 2010, 22:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: Tuborg1 » 10 cze 2011, 21:36

Piero pisze:Wymiana silnika na nowszy JEST ATUTEM - tylko trzeba to w należyty sposób opisać w ogłoszeniu i uświadomić nabywcę, a nie np. zatajać.
Ja takiego auta bym nie kupił - odpada w przedbiegach, dlatego u siebie wymieniałem cały rozrząd i.....nie żałuję. jeśli miałbym wybierać jeszcze raz to znów wybrał bym to rozwiązanie - nie uznaję półśrodków

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 11 cze 2011, 07:55

Ilu użytkowników tyle opinii - i dobrze! Najważniejsze, że mamy różne możliwości a nie jesteśmy skazani na 1 rozwiązanie! :)
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2015
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 11 cze 2011, 13:52

Tuborg1 pisze:
Piero pisze:Wymiana silnika na nowszy JEST ATUTEM - tylko trzeba to w należyty sposób opisać w ogłoszeniu i uświadomić nabywcę, a nie np. zatajać.
Ja takiego auta bym nie kupił - odpada w przedbiegach, dlatego u siebie wymieniałem cały rozrząd i.....nie żałuję. jeśli miałbym wybierać jeszcze raz to znów wybrał bym to rozwiązanie - nie uznaję półśrodków
Wymiana silnika półśrodkiem?? Właśnie wymiana rozrządu jest połowicznym rozwiązaniem.

Tuborg1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 11 cze 2010, 22:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: Tuborg1 » 11 cze 2011, 18:07

kamilos_69 pisze:Wymiana silnika półśrodkiem?? Właśnie wymiana rozrządu jest połowicznym rozwiązaniem.
Wymiana całego rozrządu , w przypadku jego "grzechotania " jest połowicznym rozwiązaniem ???
Nie rozumiem....jeśli przepali Ci się żarówka też wymieniasz całą lampę i cieszysz się bo masz teraz nowszy model z poprawionymi wadami tej pierwszej???

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2015
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 11 cze 2011, 18:36

Nie przyrównuj wymiany żarówki w lampie do rozrządu w silniku.

Ile zapłaciłeś za wymianę kompletnego rozrządu i robociznę??

Zdajesz sobie sprawę z tego że bardzo prawdopodobnie wymieniłeś drogi element silnika którego wcale nie musiałeś wymieniać.
I taka naprawa którą przeprowadziłeś nie jest wcale większa w kosztach jak swap na nowszy konstrukcyjnie silnik który jest pozbawiony wad poprzednika.

fabiano82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 702
Rejestracja: 30 lip 2009, 01:30
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: fabiano82 » 11 cze 2011, 20:16

Kamilos_69 no co tu duzo mowic... dokladnie tak jak piszesz <okok>
Wykonane mody Audi A6
-MMI high
-grill s line
-tylne lampy led
-navi
-ami
-zderzak 2009
-lampy LED 2010
-lusterka mat chrom
-zegary kolor FIS
-DAB
Plany
-tv

kochinur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 02 maja 2011, 16:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kochinur » 12 cze 2011, 13:31

No dobrze Piotruś, mam świadomość,że nic nie jest wieczne, a samochody szczególnie.

Moje pytanie nie było precyzyjne, więc uściślam: czy spotkałeś kogoś kto w A6 C6 RM2007 miał kłopot z rozrządem w aucie z przebiegiem do 300tyś km( zakładam,że tyle to owe lifetime) polegający na przeskoczeniu rozrządu lub zerwaniu łańcucha?
Drugie pytanie; skoro ciągle udoskonalano rozrząd to czy auta RM2008(takie mam) różnią się pod tym względemod aut RM2007

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2015
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 12 cze 2011, 15:23

kochinur pisze: Drugie pytanie; skoro ciągle udoskonalano rozrząd to czy auta RM2008(takie mam) różnią się pod tym względemod aut RM2007
To są te same motory.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga