Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd

Silniki wysokoprężne
Tuborg1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 11 cze 2010, 22:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: Tuborg1 » 12 cze 2011, 16:05

Piotruś pisze:I bardzo słusznie Tuborg1 , o czym świadczą w pełni obiektywne fakty takie jak:

1. Części zakupione wiosną 2009 roku ( i później) oraz wymienione w komplecie nie tylko eliminują zagrożenie przedwczesnego "przeskoczenia na rozrządzie" ale przede wszystkim są nowe i bez porównaia lepiej dopracowane od części stosowanych fabryczne ... np. w silnikach ASB .... .
2. Wymiana WSZYSTKICH części na nowe jest nieporównywalnie tańsza i uzasadniona technicznie od wymiany na używany silnik, z niewiadomym przebiegiem i niewiadomego pochodzenia (entuzjastom używek radzę pamiętać, że kradzież samochodu często jest zgłaszana dopiero po rozsprzedaniu jego częsci na allegro - o czym boleśnie i na własnej skórze przekonało się już conajmniej dwóch userów tego forum ... ) .
3. Nowy rozrząd jest objety 24 m-ną gwarancją, a używka ... conajwyżej śmiech na sali i szukanie wiatru w polu ... .

Trzymając się faktów:

- wszystkie części rozrządu zakupione np. w niemieckim ASO (można wysyłkowo, żaden problem) ok. 1000 EUR plus robocizna w renomowanym serwisie (nie ASO) to ok. 1000 - 1500 zł.- . RAZEM: maks 5500 zł.- (w ASO oczywiście drożej ale to osobista sprawa kazdego gdzie naprawia swoje A6. Z wymianą silnika na używkę też się do ASO nie jeździ ... )
- uzywka z Allegro od 8000 zł.- za ewidentną jumę lub legalnego ulepa poskładanego z trzech innych "rodzynków" o niewiiadomej historii i stanie technicznycm do ok. 15 - 17000 zł.- za bardzo porządny silnik z oryginałem dokumentów i nieszlifowanym polem numerowym. Oczywiście do ceny silnika trzeba doliczyć jeszcze koszty przekładki na poziomie bardzo podobnym do ceny za usługę wymiany części na nowe ... <nerwus> <mysli>

Już w pierwszej opcji (8 tysi za jumę i ulepy z milionem kilometrów) widać, że wymiana na częsci fabrycznie nowe jest tańsza o conajmniej 2500 do 3000 zł.-, które moim zdaniem byłoby warto zainwestować przy jednej robocie w tylny simering wału korbowego, a przede wszystkim w nową hydraulikę zaworową na następne 250 - 300 tysi komfortowej jazdy ... .
- efekty akustyczne silnika poskładanego i pracującego na częściach najnowszej konstrukcji i np. zestawione z nową hydrauliką zaworową zbliżają się do dźwięku silników 190PS/240ps , co dla większosci userów V6-tek odgrywa bardzo istotną rolę, o ile nie zasadniczą ...
Nic dodać .
Piotruś zgadzam się z Tobą w 100%
Dziękuję

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 12 cze 2011, 23:08

si si... :)
w PL komplet hydraulicznego dzyndzla i dźwigni zaworowej z rabatem - to 64PLN. Czyli - niezbyt wiele...
Ja ze swojej strony dodam, że w zależności od "kondycji" motoru nadmiernemu zużyciu mogą ulegać tylko pewne grupy "dzyndzli i dźwigni" ... - np górny lub dolny rząd odpowiadający za zawory ssące.
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak

sli
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 29 wrz 2010, 21:12
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sli » 14 wrz 2011, 11:12

Piotruś pisze:
kochinur pisze:Moje pytanie nie było precyzyjne, więc uściślam: czy spotkałeś kogoś kto w A6 C6 RM2007 miał kłopot z rozrządem w aucie z przebiegiem do 300tyś km( zakładam,że tyle to owe lifetime) polegający na przeskoczeniu rozrządu lub zerwaniu łańcucha?
Odpowiem Ci następująco: uważam, że w silnikach RM2007 i młodszych nie zachodzi obawa, że łańcuch przeskoczy zupełnie "niespodziewanie" czy "bez zapowiedzi" i przy małym przebiegu samochodu (o ile licznik wskazuje rzetelnie).
No właśnie... Myślałem, że jestem bezpieczny w temacie rozrządu przy zakupie A6 z silnikiem ASB - auto z roku 2007, kupione w polskim salonie (jeśli to ma znaczenie).
Ja kupiłem tą A6 niecały rok temu z przebiegiem 109kkm (udokumentowany), obecnie mam 130kkm i ... od 2 tygodni co 3-4 odpalenia auta słyszę hałasujący rozrząd przez 1, czasami 2-3 sekundy.

Za 1000 km mam przegląd olejowy - na co zwrócić uwagę podczas rozmowy z mechanikami, aby problem rozwiązać?

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 14 wrz 2011, 11:42

sli pisze:na co zwrócić uwagę podczas rozmowy z mechanikami, aby problem rozwiązać?
Rozwiązaniem problemu jest wymiana napinaczy łańcucha rozrządu.

Rocznik 2007, to pewnie już nie ma gwarancji, więc pozostaje wymiana na własny koszt.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 14 wrz 2011, 11:51

sli, ja bym dodał środek do czyszczenia np. Motul Engine Clean przed wymianą oleju... Sprawdzić ciśnienie pompy olejowej...
Czy w Twoim przypadku i momencie gdy słychać rozrząd pomoże - nie wiem, ale warto spróbować bo koszt niski ok. 65 PLN. Ja tak będę robił teraz już przy każdej wymianie oleju czyli od przebiegu ok. 82kkm

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 15 wrz 2011, 08:22

Piotruś, a co myślisz o sposobie zabezpieczenia się taki jak opisałem wyżej?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 15 wrz 2011, 09:05

Piotruś, dzięki za wyjaśnienia... Pamiętaj tylko, że ja mam FSI i niestety on lubi dzięki swojej konsrukcji tworzyć osad w środku... stad pomysł o przepłukaniu tego wszystkiego przy każdej wymianie oleju... Olej leję dobry (Motul X-MAX) + wymiana co ok. 15k km... Z tego co widzę i tak gorzej nie będzie a jest szansa, że dzięki moim zabiegom nic złego z rozrządem się nie stanie przynajmniej do ok 200k km :) Chyba... :)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 15 wrz 2011, 13:14

Piotruś, dziękuję za wyjaśnienia. Widzisz... każdy mówi co innego. Jak bym tak posłuchał kilku mechaników, to każdy powie co innego o tym samym :(

Tak czy inaczej dziękuję za obszerny post sugerujący, że i tak co bym nie robił jeśli ma się zepsuć to się zepsuje i koniec...

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 15 wrz 2011, 20:10

a właśnie ja mam pytanko do kolegi Piotra bo być może serwisy nabijają ludzi w butelkę
co będzie gdy zablokuje się wariator zmiennych faz rozrządu ??
wałki będą cały czas względem siebie przestawione (no chyba, że akurat drugi będzie w tej samej fazie) nawet w położeniu spoczynkowym
u mnie się tak zdarzyło:
błąd położenia wałków zna drugim rzędzie
serwis stwierdza, że faktycznie przeskoczył ale najprawdopodobniej sprawdzają to zakładając blokady na oba wałki w jednym położeniu
po wymianie rozrządu dalej był błąd!! okazało się, że na tej stronie co niby przeskoczył rozrząd był walnięty wariator
i tu pytanie - czy uszkodzony wariator może błędnie wskazywać przestawienie rozrządu??
jeżeli tak to rodzi się problem - jak uszkodzony był tylko wariator to wymiana napinaczy, łańcuchów mijała się w tamtym momencie z celem i jest po prostu zbyteczna a koszt, jak każdy wie jest spory

sli
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 29 wrz 2010, 21:12
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sli » 16 wrz 2011, 17:53

Piotruś pisze:
sli pisze:Ja kupiłem tą A6 niecały rok temu z przebiegiem 109kkm (udokumentowany), obecnie mam 130kkm i ... od 2 tygodni co 3-4 odpalenia auta słyszę hałasujący rozrząd przez 1, czasami 2-3 sekundy.
Na forum jest conajmniej kilku użytkowników, u których zaczęło się tak samo ... .
Warto jednak żeby jakieś wprawne ucho mogło wyselekcjonować na żywo odgłosy szurającego rozrządu od odgłosów np. hydropopychaczy zanim napełnią sie olejem.
sli pisze:Za 1000 km mam przegląd olejowy - na co zwrócić uwagę podczas rozmowy z mechanikami, aby problem rozwiązać?
Obawiam się, że jeśli nie posiadasz nadzwyczajnych koneksji w ASO to będzie niebywale ciężko coś od nich wyegzekwować, a w najlepszym przypadku wymienią Ci jeden z górnych napinaczy co tak naprawdę jest krecią robotą kamuflującą problem o znacząco głębszych "korzeniach".
Przede wszystkim dzięki za odpowiedzi. Wyżej poostawiłem te fragmenty, do których chcę się odnieść.

A więc:

1. Dałeś mi do myślenia z tym "wprawnym uchem". Przeanalizowałem dokładnie to co słyszę i tak:
a) słyszę hałas średnio co 3-4 uruchomienia samochodu trwający 1-3 sek.
b) zwróciłem uwagę, że jak ustawię auto z przodem w górze (np. na podjeździe) to hałas jest prawie zawsze, a jak auto stoi na równym podłożu - to hałasuje co 5-6 odpaleń - może to jest jakaś wskazówka?
c) auto do 115kkm jeździło w trybie long-life - zmiana co 30kkm oleju - piszę o tym, bo wspomniałeś, że to może być problem
d) przy 115kkm zalano mi auto LiquiMoly (tak się to pisze?) z ustaleniem, że kolejne zmiany robimy co 15kkm (obecnie mam do wymiany jeszcze 700km) - może po zmianie oleju coś się wypłukało/przeczyściło/odetkało?

Tak się zastanawiam, czy jeśli mechanicy nie byliby pewni problemu na 100% (jeszcze auta nie oglądali) to może wymienić olej i zobaczyć czy dalej będzie hałasowało? Czy Twoim zdaniem (w przypadku, jeśli problem nie byłby po stronie napinacza łańcucha rozrządu) to po wymianie oleju może się coś polepszyć? Pytam kontrolnie, a nie na zasadzie, że chcę temat "olać", ale może to będzie jakaś dodatkowa wiedza i wskazówka.

2. Odnośnie serwisu - to auta nie serwisuję w ASO, tylko w firmie, którą założyli byli serwisanci VW/Audi z ASO, więc mam nadzieję, że łatwiej mi się z nimi będzie rozmawiało i "negocjowało" procedurę naprawczą. Tak czy inaczej dużo aut jest u nich serwisowanych i jako-takie zaufanie mam do nich, na pewno większe niż do ASO.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 16 wrz 2011, 19:05

sli, ja bym Ci polecił dolać przed wymianą oleju Motul Engine Cleaner'a... Nie zaszkodzi napewno, a może pomóc, jeśli problem byłby w osadzie... wiem, Piotruś ma inne zdanie. Decyzja oczywiście należy do Ciebie...

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 18 wrz 2011, 08:41

Piotruś,
Piotruś pisze:... ale tak dokładniej to w jakim osadzie I gdzie "osadzonym
Mówię o ew. osadach w oleju spowodowanych niewłaściwym olejem czy też np. jego dłuższym niezmienianiem. Jak wiemy kanaliki doprowadzające olej do hydronapinaczy są bardzo cienkie...
Piotruś pisze:- skąd pewność, że czyściki "na pewno nie szkodzą"
Piotruś, ja nie jestem fachowcem w dziedzinie mechaniki samochodowej i moje poglądy są wypadkową tego co czytam i o czym rozmawiam z innymi mechanikami plus własna głowa... innej wiedzy nie posiadam niestety :)
Pytania takie zadawałem mechanikom i wszyscy powiedzieli, że nie ma się o co martwić... a przypuszczenai miałem takie jak Twoje.
Piotruś pisze:- skąd w silniku zalanym Liqui-Moly miałyby się wziąść jakiekolwiek osady i które konkretnie mechanizmy miałyby przez to gorzej funkcjonować
Dużo słyszałem nt. osadu w silnikach np. FSI. Czy w dieslu tak jest... niestety nie wiem. Nikt tak do końca nie jest w stanie powiedzieć skąd sie tam bierze. Czy to jedynie wina takiej a nie innej konstrukcji FSI czy też np. EGR... Ile ludzi tyle opinii...

Co do elementów, to napewno mówię tu o hydronapinaczach... a czy coś więcej, nie wiem :) Może także i pompa oleju, choć nie znam jej konstrukcji, więc pozwól, że nie będę dalej wymyślał :)

Konkludując, być może Piotrze Ty masz 100% racji, być może mam jej trochę ja... a prawda leży gdzieś zapewne po środku, tylko trzeba do niej dotrzeć :) Każdy z Nas szuka jakiegoś sposobu, aby ustrzec się przed awarią tego cholernego rozrządu... stąd takie pomysły jak te co przedstawiłem...

Pozdrowienia dla Ciebie

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 19 wrz 2011, 10:41

osad mniejszy czy większy zawsze będzie w silniku bo jego elementy współpracując niestety zużywają się (ścierają)
większość tych drobin jest wyłapywana przez filtr ale część (bardzo niewielka) niestety nie
przypuśćmy, że taki longlife jest zmieniany co 30 tyś, tuż przed zmianą oleju postoi z dwa-trzy tygodnie na parkingu
z tych drobin na pewno zrobi się niezły szlamik na dnie miski, który może powodować zatykanie magistrali olejowych

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 19 wrz 2011, 11:04

Piotruś pisze:PS:

Drobne eksploatacyjne zanieczyszczenia albo wychwyci filtr oleju, albo odpływają z odpowiednio często przprowadzoną wymianą oleju. Poza tym drobinek metalowych ÂŻADEN CLEANER I TAK NIE ROZPUÂŚCI, a z resztą nagarów poradzi sobie olej ... bez czyścika ... .
sam rzucasz ogólnikami:
co to znaczy odpowiednio często??
sam wiesz, jaka jest norma longlife, co ile twoim zdaniem powinno się wymieniać olej w silniku diesla i benzynie fsi??

normalny użytkownik nie jest w stanie dojść do takich konkluzji
jedynie osoba z doświadczeniem może coś na ten temat powiedzieć.... jak TY <lol>

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 19 wrz 2011, 11:12

dobra, ostatnie pytanie:
Longtime High Tech 5W-30 czy Leichtlauf Special LL 5W-30 Liqui Moly ??
oba spełniają normę vw

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga