duzo roboty ze zdjeciem pokrywy ?
[A6 C5] Dymi się z bloku silnika, prawdopodobnie z wycieku o
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
żeby zdjąć pokrywy to trzeba najpierw ściągnąć plastikowe obudowy na silniku, potem dekle masz już na widoku, pościągaj kable ze świec, każda pokrywa jest przykręcona na zdaje się 10 nakrętek, 8 dookoła i po 2 na górze jeśli dobrze pamiętam. jeśli jeszcze tego nie rozbierałeś i nie wymieniałeś uszczelek to skąd pomysł na szukanie wycieków spod czujnika. pierwsze zawsze sprawdź uszczelki pod deklami, jak masz to już rozebrane to nie zaszkodzi wymienić lub chociaż wkleić na silikon uszczelki pod napinaczami łańcuszka, są tam takie cienkie blaszki i wymieniane już zaślepki wałków. wtedy po złożeniu będziesz miał pewność że tam jest wszystko ok. ja niestety zacząłem od uszczelek pod kapami i potem musiałem rozbierać wszystko ponownie. poszukaj na forum jest dokładny opis ze zdjęciami wymiany uszczelek z zaznaczonymi miejscami gdzie uszczelki posmarować silikonem itp. nie zapomnij o dokładnym odtłuszczeniu wszystkich elementów i uszczelek przed montażem. od strony pasażera całe ustrojstwo masz z tyłu a od strony kierowcy dokładnie to samo z tym że odwrócone i znajduje się z przodu. czytałem też wcześniej że jest możliwość wycieków spod simmeringów na wałkach, które znajdują się pod kołami pasowymi ale u mnie na szczęście nie musiałem tego nawet sprawdzać bo po wykonaniu wszystkich zabiegów, które opisałem wcześniej jak i w tym poście było wszystko ok. na koniec należy sprawdzić drożność odmy i ezektora bo niestety wycieki w moim przypadku były spowodowane najprawdopodobniej właśnie przez niedrożność owych elementów.
-
matelek
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 665
- Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: myszków
- Kontakt:
grzalka - o czujniku wspomnuial torpez strone wczesniej.
Mam pytanie, zalaczam zdjecia:
1 to widok ktory spotkam jak zdejme pokrywe (na czerwono zaznaczylem miejsca w ktorych bedzie trzeba wymienic uszczelki)
2 to uszczelki ktore musze kupic (potrzebuje na strone od zbiorniczka a chlodziwem to dobre numery sa?)
oraz 3 miejsce w ktorym musze zaaplikowac silikon (jakis specjalny musi byc? )
edit: na allegro znalazlem tylko cos takiego : http://allegro.pl/uszczelka-pokrywy-zaw ... 84215.html
Mam pytanie, zalaczam zdjecia:
1 to widok ktory spotkam jak zdejme pokrywe (na czerwono zaznaczylem miejsca w ktorych bedzie trzeba wymienic uszczelki)
2 to uszczelki ktore musze kupic (potrzebuje na strone od zbiorniczka a chlodziwem to dobre numery sa?)
oraz 3 miejsce w ktorym musze zaaplikowac silikon (jakis specjalny musi byc? )
edit: na allegro znalazlem tylko cos takiego : http://allegro.pl/uszczelka-pokrywy-zaw ... 84215.html
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
piotrek24dm
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki

A ja chciałbym wiedzieć czy element zaznaczony na żółto można i czy trzeba odkręcać żeby coś nie przestawić przy wymianie zaślepki wałka (profilaktycznie). Oraz jeżeli miałem wymieniane uszczelki pod pokrywą zaworów 15 tys, km temu to czy trzeba kupować nowe ? Bo także chce zrobić u siebie ten napinacz bo cieknie niemiłosiernie.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
chyba mam czarno biały ekran bo nie widzę nic na czerwonomatelek pisze:grzalka - o czujniku wspomnuial torpez strone wczesniej.
Mam pytanie, zalaczam zdjecia:
1 to widok ktory spotkam jak zdejme pokrywe (na czerwono zaznaczylem miejsca w ktorych bedzie trzeba wymienic uszczelki)
2 to uszczelki ktore musze kupic (potrzebuje na strone od zbiorniczka a chlodziwem to dobre numery sa?)
oraz 3 miejsce w ktorym musze zaaplikowac silikon (jakis specjalny musi byc? )
edit: na allegro znalazlem tylko cos takiego : http://allegro.pl/uszczelka-pokrywy-zaw ... 84215.html
[ Dodano: 2011-09-15, 22:51 ]
nie powinieneś nic przestawić odkręcając ten element, natomiast przy samej wymianie zaślepki nie ma potrzeby jego odkręcania, w zaślepkę wystarczy wbić np. śrubokręt i wyciągnąć, nową posmarować silikonem wysokotemperaturowym i po krzyku. jak chcesz mieć pewność że tam nie leci to możesz odkręcić i też wkleić na silikon, ja tak robiłem żeby po raz 4 nie rozbierać wszystkiego. co do uszczelek to zależy jak wyglądają i czy wymieniałeś je sam i wiesz na jakie, nie ma sensu zostawiać starego badziewia i za chwilę rozbierać wszystko od początku bo będzie ciekło. lepiej je od razu wymienić. pozdro.piotrek24dm pisze:[url=http://images41.fotosik.pl/1065/770689a1c55afc02.jpg]Obrazek[/URL]
A ja chciałbym wiedzieć czy element zaznaczony na żółto można i czy trzeba odkręcać żeby coś nie przestawić przy wymianie zaślepki wałka (profilaktycznie). Oraz jeżeli miałem wymieniane uszczelki pod pokrywą zaworów 15 tys, km temu to czy trzeba kupować nowe ? Bo także chce zrobić u siebie ten napinacz bo cieknie niemiłosiernie.
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
Ja osobiście polecam Loctite 5699, wszystko nim kleje w samochodzie i się super sprawdza. Popatrz na allegro. Jest odporny na wszystkie płyny w samochodzie i ma wytrzymałość do 200 st Cgrzałka pisze:silikon oczywiście odporny na wysokie temperatury, na większości stacji paliw czy w marketach dostaniesz małe tubki z czarnym, czerwonym lub niebieski silikonem odpornym na działanie wyższych temperatur.pozdro.
[ Dodano: 2011-09-16, 08:06 ]
PS, co najważniejsze po 2h jest już suchy a nie trzeba czekać jak w zwykłych silikonach 24h i nie śmierdzi octem
-
piotrek24dm
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
A czy ktoś może wsadzał stare uszczelki ponownie pod pokrywę zaworów i czy trzymają ? bo to nie jest z tania rzecz z tego co się zdążyłem zorientować żeby od tak wywalić tyle kasy na to co jeszcze może posłużyć. Wolę je wydawać na oktaniki 
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
Kiedyś to zrobiłem i wkleiłem je całe na silikon, niestety zaczęły podciekać a tyle się najeb***em by potem ten silikon obdrapać z dekla i głowicy że sprawa nie warta zachodu. Poza tym jak trochę pojeżdżą to pod wpływam ciepła i oleju sztywnieją bardzo i guma robi się mało elastyczna.piotrek24dm pisze:A czy ktoś może wsadzał stare uszczelki ponownie pod pokrywę zaworów i czy trzymają ? bo to nie jest z tania rzecz z tego co się zdążyłem zorientować żeby od tak wywalić tyle kasy na to co jeszcze może posłużyć. Wolę je wydawać na oktaniki
-
piotrek24dm
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Potrzebuje jeszcze porady a pro po jak dostać taki komplet jak na zdjęciu jakieś numery ktoś zna czy coś ?
![Obrazek]()
Oraz chciałbym do tego kupić 2x uszczelki pod pokrywę zaworów oraz zaślepki wałków x2 i do tego uszczelki napinacza. Ezektor mam nowy także jeszcze do tego chciałbym wyczyścić odmy (dobrze rozumiem one są wbudowane w pokrywy zaworów) po odkręceniu pokrywy bedą widoczne po zewnętrznej stronie ? Oraz ile mnie wyniosą te wszystkie elementy bo mam słabe rozeznanie jeżeli chodzi o ceny.![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
PS: Z wypowiedzi innych ludzi dowiedziałem się że po wymianie tego co jest na obrazku (rur odpowietrzających czy odm) sam nie wiem jak to fachowo nazwać i ezektora wycieki ustają. <szok>

Oraz chciałbym do tego kupić 2x uszczelki pod pokrywę zaworów oraz zaślepki wałków x2 i do tego uszczelki napinacza. Ezektor mam nowy także jeszcze do tego chciałbym wyczyścić odmy (dobrze rozumiem one są wbudowane w pokrywy zaworów) po odkręceniu pokrywy bedą widoczne po zewnętrznej stronie ? Oraz ile mnie wyniosą te wszystkie elementy bo mam słabe rozeznanie jeżeli chodzi o ceny.
PS: Z wypowiedzi innych ludzi dowiedziałem się że po wymianie tego co jest na obrazku (rur odpowietrzających czy odm) sam nie wiem jak to fachowo nazwać i ezektora wycieki ustają. <szok>
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
-
Forum Audi A7
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
to na zdjęciu to właśnie odmy, jeśli nie są popękane to nie trzeba ich wymieniać, wystarczy dobrze wyczyścić wewnątrz aby przywrócić pierwotną drożność, nie do końca jest tak że po ich wymianie ustają wycieki bo jeśli nie wymienisz uszczelki w miejscu wycieku to pewnie będzie ciekło dalej, pewne jest natomiast to że zatkana odma lub ezektor mogą być winne spowodowaniu wycieków, więc jeśli są zapchane a wymienisz uszczelki jest duże prawdopodobieństwo że za chwilę znowu zacznie lecieć.piotrek24dm pisze:Potrzebuje jeszcze porady a pro po jak dostać taki komplet jak na zdjęciu jakieś numery ktoś zna czy coś ?
[url=http://images37.fotosik.pl/1062/cd9d379f23620e0dmed.jpg]Obrazek[/URL]
Oraz chciałbym do tego kupić 2x uszczelki pod pokrywę zaworów oraz zaślepki wałków x2 i do tego uszczelki napinacza. Ezektor mam nowy także jeszcze do tego chciałbym wyczyścić odmy (dobrze rozumiem one są wbudowane w pokrywy zaworów) po odkręceniu pokrywy bedą widoczne po zewnętrznej stronie ? Oraz ile mnie wyniosą te wszystkie elementy bo mam słabe rozeznanie jeżeli chodzi o ceny.
PS: Z wypowiedzi innych ludzi dowiedziałem się że po wymianie tego co jest na obrazku (rur odpowietrzających czy odm) sam nie wiem jak to fachowo nazwać i ezektora wycieki ustają. <szok>
-
piotrek24dm
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Wiem że można te odmy zastąpić gumową rurką tylko nie wiem jakiej średnicy i czy to zwykła rurka czy jakaś odporna na temperatury ?
Miałem na myśli zrobienie czegoś takiego. Bo kupienie oryginału z tego co mówicie bardzo drogie.
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Miałem na myśli zrobienie czegoś takiego. Bo kupienie oryginału z tego co mówicie bardzo drogie.


Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
-
matelek
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 665
- Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: myszków
- Kontakt:
kolego ja mialem cos takiego jak kupilem auto - tylko mialem grube weze czarne zalozone.
Ja wsumie tego nie ruszalem i chodzilo (zero wyciekow itp) - ale gazownik jak zmienial wtryski to zwrocil uwage ze to jest pelne szlamu.
Dorwalem kompletna odme (to co pokazales na zdjeciu ) na szrocie wyczyscilem zalozylem i latam tak juz ponad pol roku.
Ezektor kupilem w aso za chyba 90 zl.
Teraz mi tez cieknie ale to wina tego ze uszczelki pod deklem mi mechanik stare zalozyl na silikon.
Moze inni sie tez wypowiedza
Ja wsumie tego nie ruszalem i chodzilo (zero wyciekow itp) - ale gazownik jak zmienial wtryski to zwrocil uwage ze to jest pelne szlamu.
Dorwalem kompletna odme (to co pokazales na zdjeciu ) na szrocie wyczyscilem zalozylem i latam tak juz ponad pol roku.
Ezektor kupilem w aso za chyba 90 zl.
Teraz mi tez cieknie ale to wina tego ze uszczelki pod deklem mi mechanik stare zalozyl na silikon.
Moze inni sie tez wypowiedza








