
duzo roboty ze zdjeciem pokrywy ?
chyba mam czarno biały ekran bo nie widzę nic na czerwonomatelek pisze:grzalka - o czujniku wspomnuial torpez strone wczesniej.
Mam pytanie, zalaczam zdjecia:
1 to widok ktory spotkam jak zdejme pokrywe (na czerwono zaznaczylem miejsca w ktorych bedzie trzeba wymienic uszczelki)
2 to uszczelki ktore musze kupic (potrzebuje na strone od zbiorniczka a chlodziwem to dobre numery sa?)
oraz 3 miejsce w ktorym musze zaaplikowac silikon (jakis specjalny musi byc? )
edit: na allegro znalazlem tylko cos takiego : http://allegro.pl/uszczelka-pokrywy-zaw ... 84215.html
nie powinieneś nic przestawić odkręcając ten element, natomiast przy samej wymianie zaślepki nie ma potrzeby jego odkręcania, w zaślepkę wystarczy wbić np. śrubokręt i wyciągnąć, nową posmarować silikonem wysokotemperaturowym i po krzyku. jak chcesz mieć pewność że tam nie leci to możesz odkręcić i też wkleić na silikon, ja tak robiłem żeby po raz 4 nie rozbierać wszystkiego. co do uszczelek to zależy jak wyglądają i czy wymieniałeś je sam i wiesz na jakie, nie ma sensu zostawiać starego badziewia i za chwilę rozbierać wszystko od początku bo będzie ciekło. lepiej je od razu wymienić. pozdro.piotrek24dm pisze:[url=http://images41.fotosik.pl/1065/770689a1c55afc02.jpg]Obrazek[/URL]
A ja chciałbym wiedzieć czy element zaznaczony na żółto można i czy trzeba odkręcać żeby coś nie przestawić przy wymianie zaślepki wałka (profilaktycznie). Oraz jeżeli miałem wymieniane uszczelki pod pokrywą zaworów 15 tys, km temu to czy trzeba kupować nowe ? Bo także chce zrobić u siebie ten napinacz bo cieknie niemiłosiernie.
Ja osobiście polecam Loctite 5699, wszystko nim kleje w samochodzie i się super sprawdza. Popatrz na allegro. Jest odporny na wszystkie płyny w samochodzie i ma wytrzymałość do 200 st Cgrzałka pisze:silikon oczywiście odporny na wysokie temperatury, na większości stacji paliw czy w marketach dostaniesz małe tubki z czarnym, czerwonym lub niebieski silikonem odpornym na działanie wyższych temperatur.pozdro.
Kiedyś to zrobiłem i wkleiłem je całe na silikon, niestety zaczęły podciekać a tyle się najeb***em by potem ten silikon obdrapać z dekla i głowicy że sprawa nie warta zachodu. Poza tym jak trochę pojeżdżą to pod wpływam ciepła i oleju sztywnieją bardzo i guma robi się mało elastyczna.piotrek24dm pisze:A czy ktoś może wsadzał stare uszczelki ponownie pod pokrywę zaworów i czy trzymają ? bo to nie jest z tania rzecz z tego co się zdążyłem zorientować żeby od tak wywalić tyle kasy na to co jeszcze może posłużyć. Wolę je wydawać na oktaniki
to na zdjęciu to właśnie odmy, jeśli nie są popękane to nie trzeba ich wymieniać, wystarczy dobrze wyczyścić wewnątrz aby przywrócić pierwotną drożność, nie do końca jest tak że po ich wymianie ustają wycieki bo jeśli nie wymienisz uszczelki w miejscu wycieku to pewnie będzie ciekło dalej, pewne jest natomiast to że zatkana odma lub ezektor mogą być winne spowodowaniu wycieków, więc jeśli są zapchane a wymienisz uszczelki jest duże prawdopodobieństwo że za chwilę znowu zacznie lecieć.piotrek24dm pisze:Potrzebuje jeszcze porady a pro po jak dostać taki komplet jak na zdjęciu jakieś numery ktoś zna czy coś ?
[url=http://images37.fotosik.pl/1062/cd9d379f23620e0dmed.jpg]Obrazek[/URL]
Oraz chciałbym do tego kupić 2x uszczelki pod pokrywę zaworów oraz zaślepki wałków x2 i do tego uszczelki napinacza. Ezektor mam nowy także jeszcze do tego chciałbym wyczyścić odmy (dobrze rozumiem one są wbudowane w pokrywy zaworów) po odkręceniu pokrywy bedą widoczne po zewnętrznej stronie ? Oraz ile mnie wyniosą te wszystkie elementy bo mam słabe rozeznanie jeżeli chodzi o ceny.
PS: Z wypowiedzi innych ludzi dowiedziałem się że po wymianie tego co jest na obrazku (rur odpowietrzających czy odm) sam nie wiem jak to fachowo nazwać i ezektora wycieki ustają. <szok>