Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Dymi się z bloku silnika, prawdopodobnie z wycieku o

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 14 wrz 2011, 17:20

mnapisz prosze gdzie ten czujnik jest sprawdze dla pewnosci :)
duzo roboty ze zdjeciem pokrywy ?

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 14 wrz 2011, 17:39

żeby zdjąć pokrywy to trzeba najpierw ściągnąć plastikowe obudowy na silniku, potem dekle masz już na widoku, pościągaj kable ze świec, każda pokrywa jest przykręcona na zdaje się 10 nakrętek, 8 dookoła i po 2 na górze jeśli dobrze pamiętam. jeśli jeszcze tego nie rozbierałeś i nie wymieniałeś uszczelek to skąd pomysł na szukanie wycieków spod czujnika. pierwsze zawsze sprawdź uszczelki pod deklami, jak masz to już rozebrane to nie zaszkodzi wymienić lub chociaż wkleić na silikon uszczelki pod napinaczami łańcuszka, są tam takie cienkie blaszki i wymieniane już zaślepki wałków. wtedy po złożeniu będziesz miał pewność że tam jest wszystko ok. ja niestety zacząłem od uszczelek pod kapami i potem musiałem rozbierać wszystko ponownie. poszukaj na forum jest dokładny opis ze zdjęciami wymiany uszczelek z zaznaczonymi miejscami gdzie uszczelki posmarować silikonem itp. nie zapomnij o dokładnym odtłuszczeniu wszystkich elementów i uszczelek przed montażem. od strony pasażera całe ustrojstwo masz z tyłu a od strony kierowcy dokładnie to samo z tym że odwrócone i znajduje się z przodu. czytałem też wcześniej że jest możliwość wycieków spod simmeringów na wałkach, które znajdują się pod kołami pasowymi ale u mnie na szczęście nie musiałem tego nawet sprawdzać bo po wykonaniu wszystkich zabiegów, które opisałem wcześniej jak i w tym poście było wszystko ok. na koniec należy sprawdzić drożność odmy i ezektora bo niestety wycieki w moim przypadku były spowodowane najprawdopodobniej właśnie przez niedrożność owych elementów.

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 15 wrz 2011, 16:53

grzalka - o czujniku wspomnuial torpez strone wczesniej.

Mam pytanie, zalaczam zdjecia:
1 to widok ktory spotkam jak zdejme pokrywe (na czerwono zaznaczylem miejsca w ktorych bedzie trzeba wymienic uszczelki)
2 to uszczelki ktore musze kupic (potrzebuje na strone od zbiorniczka a chlodziwem to dobre numery sa?)
oraz 3 miejsce w ktorym musze zaaplikowac silikon (jakis specjalny musi byc? )

edit: na allegro znalazlem tylko cos takiego : http://allegro.pl/uszczelka-pokrywy-zaw ... 84215.html
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 15 wrz 2011, 20:23

Obrazek

A ja chciałbym wiedzieć czy element zaznaczony na żółto można i czy trzeba odkręcać żeby coś nie przestawić przy wymianie zaślepki wałka (profilaktycznie). Oraz jeżeli miałem wymieniane uszczelki pod pokrywą zaworów 15 tys, km temu to czy trzeba kupować nowe ? Bo także chce zrobić u siebie ten napinacz bo cieknie niemiłosiernie.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 15 wrz 2011, 22:44

matelek pisze:grzalka - o czujniku wspomnuial torpez strone wczesniej.

Mam pytanie, zalaczam zdjecia:
1 to widok ktory spotkam jak zdejme pokrywe (na czerwono zaznaczylem miejsca w ktorych bedzie trzeba wymienic uszczelki)
2 to uszczelki ktore musze kupic (potrzebuje na strone od zbiorniczka a chlodziwem to dobre numery sa?)
oraz 3 miejsce w ktorym musze zaaplikowac silikon (jakis specjalny musi byc? )

edit: na allegro znalazlem tylko cos takiego : http://allegro.pl/uszczelka-pokrywy-zaw ... 84215.html
chyba mam czarno biały ekran bo nie widzę nic na czerwono :) czujnikiem na razie się nie przejmuj rzadko się zdarza aby on był przyczyna wycieków, najpierw usuń te bardziej prawdopodobne a potem jeśli nic się nie zmieni to trzeba myśleć dalej. jeśli chodzi o same uszczelki to powinny być te, nie pamiętam numerów ale to jest to i pasuje na obie strony tylko odwrotnie założone. silikon oczywiście odporny na wysokie temperatury, na większości stacji paliw czy w marketach dostaniesz małe tubki z czarnym, czerwonym lub niebieski silikonem odpornym na działanie wyższych temperatur.pozdro.

[ Dodano: 2011-09-15, 22:51 ]
piotrek24dm pisze:[url=http://images41.fotosik.pl/1065/770689a1c55afc02.jpg]Obrazek[/URL]

A ja chciałbym wiedzieć czy element zaznaczony na żółto można i czy trzeba odkręcać żeby coś nie przestawić przy wymianie zaślepki wałka (profilaktycznie). Oraz jeżeli miałem wymieniane uszczelki pod pokrywą zaworów 15 tys, km temu to czy trzeba kupować nowe ? Bo także chce zrobić u siebie ten napinacz bo cieknie niemiłosiernie.
nie powinieneś nic przestawić odkręcając ten element, natomiast przy samej wymianie zaślepki nie ma potrzeby jego odkręcania, w zaślepkę wystarczy wbić np. śrubokręt i wyciągnąć, nową posmarować silikonem wysokotemperaturowym i po krzyku. jak chcesz mieć pewność że tam nie leci to możesz odkręcić i też wkleić na silikon, ja tak robiłem żeby po raz 4 nie rozbierać wszystkiego. co do uszczelek to zależy jak wyglądają i czy wymieniałeś je sam i wiesz na jakie, nie ma sensu zostawiać starego badziewia i za chwilę rozbierać wszystko od początku bo będzie ciekło. lepiej je od razu wymienić. pozdro.

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 16 wrz 2011, 08:05

grzałka pisze:silikon oczywiście odporny na wysokie temperatury, na większości stacji paliw czy w marketach dostaniesz małe tubki z czarnym, czerwonym lub niebieski silikonem odpornym na działanie wyższych temperatur.pozdro.
Ja osobiście polecam Loctite 5699, wszystko nim kleje w samochodzie i się super sprawdza. Popatrz na allegro. Jest odporny na wszystkie płyny w samochodzie i ma wytrzymałość do 200 st C

[ Dodano: 2011-09-16, 08:06 ]
PS, co najważniejsze po 2h jest już suchy a nie trzeba czekać jak w zwykłych silikonach 24h i nie śmierdzi octem :)

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 16 wrz 2011, 08:17

bo trzeba kliknac w zdjecie wtedy zobaczysz czerwien :)

ok , uszczelki zamowione, silikon rowniez.

W przyszylm tygodniu zaczynam wymiane.

Mam nadzieje ze to bedzie to i juz nie bedzie smierdziec tym olejem w srodku.

Dzieki za odpowiedzi wszystkie :)

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 16 wrz 2011, 08:57

A czy ktoś może wsadzał stare uszczelki ponownie pod pokrywę zaworów i czy trzymają ? bo to nie jest z tania rzecz z tego co się zdążyłem zorientować żeby od tak wywalić tyle kasy na to co jeszcze może posłużyć. Wolę je wydawać na oktaniki <lol>
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 16 wrz 2011, 10:55

piotrek24dm pisze:A czy ktoś może wsadzał stare uszczelki ponownie pod pokrywę zaworów i czy trzymają ? bo to nie jest z tania rzecz z tego co się zdążyłem zorientować żeby od tak wywalić tyle kasy na to co jeszcze może posłużyć. Wolę je wydawać na oktaniki <lol>
Kiedyś to zrobiłem i wkleiłem je całe na silikon, niestety zaczęły podciekać a tyle się najeb***em by potem ten silikon obdrapać z dekla i głowicy że sprawa nie warta zachodu. Poza tym jak trochę pojeżdżą to pod wpływam ciepła i oleju sztywnieją bardzo i guma robi się mało elastyczna.

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 16 wrz 2011, 17:38

Potrzebuje jeszcze porady a pro po jak dostać taki komplet jak na zdjęciu jakieś numery ktoś zna czy coś ?
Obrazek

Oraz chciałbym do tego kupić 2x uszczelki pod pokrywę zaworów oraz zaślepki wałków x2 i do tego uszczelki napinacza. Ezektor mam nowy także jeszcze do tego chciałbym wyczyścić odmy (dobrze rozumiem one są wbudowane w pokrywy zaworów) po odkręceniu pokrywy bedą widoczne po zewnętrznej stronie ? Oraz ile mnie wyniosą te wszystkie elementy bo mam słabe rozeznanie jeżeli chodzi o ceny. :]


PS: Z wypowiedzi innych ludzi dowiedziałem się że po wymianie tego co jest na obrazku (rur odpowietrzających czy odm) sam nie wiem jak to fachowo nazwać i ezektora wycieki ustają. <szok>
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 16 wrz 2011, 20:09

Przewody odpowietrzające dostaniesz tylko w aso i sporo kosztują około 340zł.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 17 wrz 2011, 09:07

piotrek24dm pisze:Potrzebuje jeszcze porady a pro po jak dostać taki komplet jak na zdjęciu jakieś numery ktoś zna czy coś ?
[url=http://images37.fotosik.pl/1062/cd9d379f23620e0dmed.jpg]Obrazek[/URL]

Oraz chciałbym do tego kupić 2x uszczelki pod pokrywę zaworów oraz zaślepki wałków x2 i do tego uszczelki napinacza. Ezektor mam nowy także jeszcze do tego chciałbym wyczyścić odmy (dobrze rozumiem one są wbudowane w pokrywy zaworów) po odkręceniu pokrywy bedą widoczne po zewnętrznej stronie ? Oraz ile mnie wyniosą te wszystkie elementy bo mam słabe rozeznanie jeżeli chodzi o ceny. :]


PS: Z wypowiedzi innych ludzi dowiedziałem się że po wymianie tego co jest na obrazku (rur odpowietrzających czy odm) sam nie wiem jak to fachowo nazwać i ezektora wycieki ustają. <szok>
to na zdjęciu to właśnie odmy, jeśli nie są popękane to nie trzeba ich wymieniać, wystarczy dobrze wyczyścić wewnątrz aby przywrócić pierwotną drożność, nie do końca jest tak że po ich wymianie ustają wycieki bo jeśli nie wymienisz uszczelki w miejscu wycieku to pewnie będzie ciekło dalej, pewne jest natomiast to że zatkana odma lub ezektor mogą być winne spowodowaniu wycieków, więc jeśli są zapchane a wymienisz uszczelki jest duże prawdopodobieństwo że za chwilę znowu zacznie lecieć.

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 17 wrz 2011, 09:25

Wiem że można te odmy zastąpić gumową rurką tylko nie wiem jakiej średnicy i czy to zwykła rurka czy jakaś odporna na temperatury ?

Miałem na myśli zrobienie czegoś takiego. Bo kupienie oryginału z tego co mówicie bardzo drogie.

Obrazek

Obrazek
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 17 wrz 2011, 10:38

kolego ja mialem cos takiego jak kupilem auto - tylko mialem grube weze czarne zalozone.
Ja wsumie tego nie ruszalem i chodzilo (zero wyciekow itp) - ale gazownik jak zmienial wtryski to zwrocil uwage ze to jest pelne szlamu.
Dorwalem kompletna odme (to co pokazales na zdjeciu ) na szrocie wyczyscilem zalozylem i latam tak juz ponad pol roku.
Ezektor kupilem w aso za chyba 90 zl.
Teraz mi tez cieknie ale to wina tego ze uszczelki pod deklem mi mechanik stare zalozyl na silikon.

Moze inni sie tez wypowiedza :)

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 17 wrz 2011, 21:54

piotrek24dm, proszę Cię. Przecież to rzeźba w ch*j. Kup org, albo używki ze szrotu, odtłuszcz i już. Będzie jak nowe. Zobacz te co masz teraz, jak nie są popękane, to po co wymieniać? Ezektor tylko wymień. Co ja co, ale ta fotka mnie rozbawiła.. Masakra :|

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja