Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Dymi się z bloku silnika, prawdopodobnie z wycieku o

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Mjasiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:47
Imię: Tomasz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie

Post autor: Mjasiek » 06 wrz 2011, 17:01

Chłopaki nie zakładając nowego tematu miałem podobny problem wycieku oleju spod korka wlewu oleju oraz zaślepki wałka - wszystko zostało przeze mnie naprawione i przestało w końcu walić olejem i nieprzyjemnie smrodzić natomiast pytanie moje jest takie czy spod korka wlewu oleju ma się unosić delikatny dymek - test na kartkę papieru nie daje efektu jej wypychania ani zasysania - czy ezektor w takim wypadku należy koniecznie wymienić na nowy ??

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 06 wrz 2011, 20:07

mam pytanie - czy od tej strony gdzie jest korek wlewu oleju od strony zderzaka jest jakas zaslepka walka jak od strony grodzi ?

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 07 wrz 2011, 01:01

Toperz, masz rację, źle przeczytałem z której strony koledze się dymi :| Mój błąd.
Mjasiek, spod korka? Nie. Jak jest zakręcony, to nie ma się prawa dymić.

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 08 wrz 2011, 12:32

-=Rafal=- pisze:Mjasiek, spod korka? Nie. Jak jest zakręcony, to nie ma się prawa dymić.
Chyba chodziło o to że jak go odkręci, u mnie też się bardzo delikatnie dymi, podejrzewam iż uszczelniacze juz swoje przeżyły :(
matelek pisze:mam pytanie - czy od tej strony gdzie jest korek wlewu oleju od strony zderzaka jest jakas zaslepka walka jak od strony grodzi ?
Tak powinna by z tego co pamietam

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 08 wrz 2011, 15:06

Toperz, co do dymienia przy odkreconym to normalne. Mamy 15-17 stopni, olej ma 100 wiec dymi sie temperatura. Raczej normalne zjawisko jak delikatny, naprawde delikatnt dymek sie unosi.

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 08 wrz 2011, 15:24

-=Rafal=-, jak by się dymiło z pod zamkniętego to chciał bym, to zobaczyć <rotfl>

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 08 wrz 2011, 17:32

Toperz, kolega napisał "spod korka". Dla mnie to raczej określenie, jak korek zakręcony i spod niego się wydobywa dym. :D A jak po odkręceniu jest lekki dymek, to się nie ma czym przejmować. Tak jak pisałem, olej ma dużą temperaturę no i dymią opary po prostu..

Mjasiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:47
Imię: Tomasz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie

Post autor: Mjasiek » 08 wrz 2011, 19:18

Chodziło mi oczywiście o delikatny dymek po "odkręceniu korka wlewu" oleju ale nowy ezektor już zamówiony bo nic nie zaszkodzi mi go wymienić przy okazji czyszczenia odmy <rotfl>

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 08 wrz 2011, 19:55

Chłopaki w moim przypadku póki co korek zostawiłem w spokoju zająłem sie owym ezektorem i po wymontowaniu okazało się że jest zapchany, kupiłem dziś nowy w ASO za 100zł i w sumie powycierałem cały silnik do około i zrobiłem 30 km na razie jest sucho i sie nie dymi ani nie śmierdzi. Zobaczę co bedzie dalej mam nadzieję że bedzie okej. Przy okazji wymieniłem wężyk od podciśnienia (urwany) który był podłączony blisko miejsca dymienia.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 09 wrz 2011, 07:19

toperz - mozna prosic jakies zdjecie podgladowe ?

rumiii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 27 sie 2011, 11:08
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: rumiii » 10 wrz 2011, 16:38

Panowie to ja się też podłącze...mianowicie uciekał mi olej, poczytałem, pogadałem z mechanikiem no i wstępnie ustaliliśmy uszczelkę pod zaworami...jednak doczytałem, że wyciek też może byćspod korka wlewu oleju...ściągnąłem osłony silnika i faktycznie, pod korkiem wlewu oleju syf, gniazdo świecy zalane:/...ładnie poczyściłem, wymieniłem uszczelkę pod korkiem i ... poleciałem w trasę i po 200km zerkam pod maskę...zapobiegawczo nie założyłem osłony silnika, no i okazało się, że dalej leje spod korka...przeglądnąłem odmę, i ezektor, no ale tam ładnie i czysto, dodatkowo ezektor zasysa kiedy silnik chodzi, także z tego ci się orientuję, to wszystko ok...test na kartkę wychodzi jakoś tak dziwnie, bo ani nie zasysa, ani nie wypycha. Jest jeszcze jedna rzecz którą zauważyłem, mianowicie kiedy dokręcam korek wlewu oleju to uszczelka pod nim obraca się razem z nim, czy tak powinno być?
Z góry dziękuję za podpowiedzi co i jak.
Jeśli nie wiesz jak postąpić, to na wszelki wypadek postąp uczciwie:)

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 10 wrz 2011, 20:50

rumiii, włóż drugą uszczelkę. Ta pod korkiem, nie powinna się obracać, włóż dwie uszczelki i problem zniknie. :)

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 11 wrz 2011, 12:56

Po dłuższym użytkowaniu ze zmartwieniem stwierdzam iż problem dymienia nie pozostał wyeliminowany. Także pewnie czeka mnie wymiana tego uszczelniacza wałka i jakiejś zaślepki jak pisaliście. Nie wiem czy sam dam rade bo tam jest mało miejsca a tak po za tym to nawet nie wiem dokładnie w którym miejscu są dane elementy. :(
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 11 wrz 2011, 16:47

piotrek24dm, zacznij od zaślepki wałka. Dostęp jest strasznie łatwy. ÂŚciągasz obudowę silnika, odkręcasz zbiorniczek wyrównawczy od płynu chłodniczego i już. Wybijasz starą, wciskasz nową i po krzyku. Uszczelniacz z której strony chcesz wymieniać?

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 11 wrz 2011, 19:41

tak strasznie to się tylko wydaje, jak ktoś ma trochę zacięcia to sobie poradzi. miałem podobny problem więc po pierwsze do wymiany uszczelki pod deklami. dym i smród dalej, poczytałem na forum posmarować w kącikach uszczelkę silikonem, dalej to samo. trzecie podejście wywaliłem wszystko, zaślepki wałków wymienione po obu stronach, uszczelki pod napinaczami łańcuszków wymienione, dodatkowo wszystko wklejone na silikon i już kilka miechów spokój. oczywiście wymieniony ezektor i wyczyszczona odma. poczytaj na forum jest o tym sporo i powinieneś sobie poradzić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja