Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[allroad C5 2.7 Biturbo 280 KM]

Prezentacja w/w aut.
ODPOWIEDZ
marpis

Post autor: marpis » 08 kwie 2011, 22:44

Młodyrzeszów, dzięki ;-)

Pochwalę się jeszcze, że w zeszłym tygodniu podpiąłem sobie pod Navi kamerkę cofania ;-)
ÂŚwietna sprawa, tylko szkoda, że nie włącza się automatycznie...


Mat33usz, co do ceny felg skręcanych, to powiem Ci że można mieć takie felgi za mniej niż 3000 PLN.
Ja kupiłem w całkiem fajnym stanie za 1500. Oddałem je do renowacji, bo miałem wizję zmiany koloru ;-)
Zapłaciłem za tę usługę 800 PLN. Z tego co widziałem na allegro można czasem wyrwać takie fele za 1000 PLN.
Za drugi tysiak robisz renowację i masz eleganckie fele za 2000 PLN <brawo>

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 09 kwie 2011, 10:55

marpis, naprawdę fajnie Ci ta renowacja wyszła <okok>
Sam sie do tego zabieram już od miesiąca ,ale jakoś nie mam czasu :|
Powiedz mi czy używałeś tej płynnej skóry do wypełniania pęknięć czy tylko samego lakieu?
A jeszcze sam sobie montowałeś tą kamerkę?
Bo może dał byś jakąś wskazówkę jak to zrobiłeś, bo myślałem zamontować też u siebie,
żeby żonce się dobrze parkowało,hehe <lol>

marpis

Post autor: marpis » 09 kwie 2011, 11:36

Sebastian855, płynnej skóry użyłem tylko w jednym miejscu, do wypełnienia pęknięcia na boczku oparcia kierowcy.
Pozostałe "rysy" to były po prostu zmarszczki na skórze, w których wytarła się farba. Malowanie farba tonującą załatwiło temat ;-)

Kamerkę zamontowałem samodzielnie. Kupiłem taką w ramce na tablicę rejestracyjną. Gdybyś montował u siebie, to polecałbym Ci raczej taką montowaną w miejsce podświetlenia tablicy. Przynajmniej gdybym ja jeszcze raz się za to zabierał, to właśnie taką bym zamontował u siebie, a to z tego względu, że ramka nie bardzo chciała mi się w blendzie zmieścić. Musiałem ją trochę "popieścić" szlifierką kątową ;-)
Podpięcie to żaden problem. Kable przeciągnąłem do środka tą drogą, którą idzie już wiązka kabli, więc nie musiałem nic wiercić i kombinować. Ponieważ mam u siebie tuner TV, to kamerkę podpiąłem pod wejście AV. Zasilanie podpiąłem oczywiście pod kabel od wstecznego.
Cała zabawa zajęła mi jakieś 2 h (razem w wydarciem podświetlenia led z ramki) <okok>

[ Dodano: 2011-06-16, 22:38 ]
Ostatnimi czasy zrobiłem wreszcie planowany przegląd turbinek, który niestety czekał pół roku, ze względu na konieczność wyciągania silnika i unieruchomienia fury na kilka dni.
No, ale juz jest po robocie. Jak już turbiny miałem na wierzchu, to poszły do regeneracji, choć nie były wcale w złym stanie ;-)
Przy okazji zregenerowałem alternator, rozrusznik, wymieniłem łożysko w sprężarce od klimy, uszczelki po pokrywami zaworów i świece.

Po tym małym "remoncie" przyszedł czas na zawirusowanie autka. W tym celu udałem się do firmy VTG w Warszawie, gdzie oprócz sporego doświadczenia mają hamownię 4x4.

Oto wykres z hamowni z przed i po wirusie:
Obrazek


Zysku niby niezbyt dużo, bo 33 KM i 62 Nm, ale czuć to i to bardzo. Zadowolony jestem na maxa. Teraz to dopiero się fura zbiera ;-)
Goście na hamowni mówili, że wynik jest nieco zaniżony, ponieważ temperatura powietrza w pomieszczeniu jest wysoka i nawiew nie da rady schłodzić intrcoolerów tak jak w warunkach drogowych. W naturalnych warunkach powinno być co najmniej kilka koni więcej.
Jak będę w Krakowie, to przy okazji podjadę sobie na rolki i zhamuję furę jeszcze raz ;-)

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 26 cze 2011, 21:20

marpis, Gratulacje dobrej decyzji <okok>
Przyrost mocy faktycznie nie jest zbyt wysoki,
ale już sama korekta softu duuużo zmienia w charakterystyce silnika,
oczywiście na duży plus.
Niby 30 koników więcej od serii a różnica na drodze jest spora,
wiem to po sobie,hehe
Zyczę kolejnych modów i szerokości <rotfl>

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 27 cze 2011, 21:27

brawo ,konkretny człowiek z konkretnym podejsciem. vtg miodzio <brawo>
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

Awatar użytkownika
Mlodyrzeszow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 530
Rejestracja: 08 wrz 2010, 20:33
Imię: Henryk
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Mlodyrzeszow » 28 cze 2011, 02:04

gratulacje <brawo>

PMW
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 02 maja 2009, 11:49
Lokalizacja: Warszawa STM

Post autor: PMW » 29 cze 2011, 20:36

ładny wykresik

labiss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 10 cze 2010, 21:25
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: labiss » 01 lip 2011, 21:05

Próbowałeś startować do 4,2 ? Jak to wyglądało ?
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 58&start=0

FUll fotostory z wymiany rozrządu !

marpis

Post autor: marpis » 01 lip 2011, 23:04

sebastian855, yogibear1, Mlodyrzeszow, PMW dzięki za miłe słowa ;-)

labiss, z 4.2 się nie ścigałem. W ogóle się jeszcze z nikim nie ścigałem. No chyba, że któryś z wyprzedzanych samochodów próbował się ścigać, ale ja tego nie zauważyłem <lol>

Z danych technicznych wynika że 2.7 Biturbo (cywilne) - 250 KM w serii, jest o 0.1 sekundy szybszy do setki od 4.2 - 300 KM. Myślę, że po modzie może być tylko lepiej ;-)
Co prawda ja mam furę w automacie, a to daje jakieś 0,6 sekundy straty do setki w porównaniu z manualem...
No i Allroad jest chyba nieco cięższy od "zwykłego" avanta. W dowodzie mam, że masa własna to bagatela 2000 kg.

Reasumując, gdybym miał się ścigać z Allroadem 4.2 w automacie, to mało prawdopodobne, żeby dał mi radę. Przynajmniej do 100 - 150 km. Z lżejszym sedanem w manualu może być już różnie, choć uturbiony silnik zachowuje się nieco inaczej od wolnossaka, bo ładnie ciągnie od dołu, co widać na wykresie. Dostęp do prawie 400 Nm momentu obrotowego w zakresie od 2000 - 5800 obrotów robi robotę i daje dużo frajdy z jazdy <radocha>

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 02 lip 2011, 07:39

marpis, ja miałem okazje startować spod świateł z a6 c6 sedan 4.2 350km,
jak jeszcze moje auto miało gdzieś w okolicach 270 km, oba auta z automatem.
I od samego startu na każdym biegu miałem niewielka przewagę,
przy prędkości około 180-200 różnica była dwie długości auta na plus dla mnie :)
Sam sie dziwiłem bo myślałem że dostanę baty, a tu niespodzianka <rotfl>
Uturbiony silnik jak widać radzi sobie troszkę lepiej od wolno ssaka. <okok>

DJabeł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 02 kwie 2009, 17:50
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DJabeł » 02 lip 2011, 09:40

Może nie cisnał tym 4.2 <rotfl>
Audi a6 c5 2000r 2.5TDI 180KM - post451237.html#p451237

marpis

Post autor: marpis » 02 lip 2011, 09:50

sebastian855, to ja jestem w szoku <szok> Toż to 80 KM różnicy! Czyżby aż takie duże znaczenie miała krzywa momentu obrotowego? A może to A6C6 było zepsute? <lol>

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 02 lip 2011, 13:24

sebastian855 pisze:Uturbiony silnik jak widać radzi sobie troszkę lepiej od wolno ssaka. <okok>
i trzyma moc seryjną w przeciwieństwie do wolnosssaków <figielek>

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 02 lip 2011, 18:56

DJabeł, Cisnął cisnął, bo goniłem się z nim dobrą godzinę po trasie z wawy do katowic, i co chwila zajeżdżał nam jakieś tir i przy starcie z 90km/h szły łeb w łeb.
Spod świateł natomiast miałem przewagę <lol>
A i na CB sobie z nim pogadałem chwile więc ściganko było zamierzone.
A i nigdy tak szybko nie wróciłem z wawy,heheh
marpis, moment obrotowy jest równie ważny co sama moc,
on musiał wysoko kręcić, a my mamy max moment od dołu <okok>
Stąd też spod świateł nie dał rady, a z biegu szły równo. :)

labiss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 10 cze 2010, 21:25
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: labiss » 02 lip 2011, 22:37

Jeżeli chodzi o moje auto to trzyma moc idealnie,bo mam 298 KM i pełny moment obrotowy.

Ja miałem okazję startować do 2,7,ale nie miał zbytnio szans od 160 km/h.Możemy się ustawić i porównać.
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 58&start=0

FUll fotostory z wymiany rozrządu !

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga