
Nie wydaje mi sie zeby wiecej niz 4 litry wchodzilo do tej skrzyni patrzylem castrola olej cos kolo 40zl za litr .
w PL jest straszne złodziejstwo... wystarczy sobie popatrzeć na cennik SSerwis (po ile liczą za 1l oleju ZF) to ręce opadają0x4B25A pisze:No bardzo... ale razem z filtrem i uszczelką pod miskę? No dziwne troche... szczegolnie jak na ori oleju... chyba ze o tylko w Polsce takie złodziejstwo. Daj znac na jakich komponentach...
Nom właśnie w serwisach dwóch ASO olej był tańszy niż u Sopy (SSerwis).MaTyS pisze:Liczą po tyle ile liczy sobie ASO...panton pisze: ...wystarczy sobie popatrzeć na cennik SSerwis (po ile liczą za 1l oleju ZF) to ręce opadają
Ja już od nich olej brałem - wszystko ładnie przyjechało do domu... a całą resztę zrobiłem sam.Dirty pisze:Panowie, zróbcie sobie hurtowe zamówienie na ten olej. Będzie najlepiej dla wszystkich
Pierwsza wymiana oleju zalecana przez ZF to 80 000 - 120 000km lub 8lat, więc jeszcze trochę czasu masz. Wymiana statyczna nie wymaga dodatkowego sprzętu - odkręcasz miskę, wyciągasz stary filtr, czyścisz miskę, zakładasz nowy filtr, zakręcasz miskę zgodnie z zaleceniami (przydaje się klucz dynamometryczny), zalewasz olejem, mierzysz poziom zgodnie z dokumentacją (odpowiednia temperatura - korek przelewowy). Jedziesz do ASO - robią aktualizację softu skrzyni (ok 200zł sobie za to życzą)... później VCDS i adaptacja TIPa. I masz po wymianie... wymianę statyczną jesteś w stanie sam wykonać.0x4B25A pisze:panton, skrzynia Tiptronic HAV, 6HP19A. Przebieg 74000, wymiana statyczna.
MaTyS dlatego napisałem, że po wymianie oleju jedzie do ASO zrobić upgrade softu skrzyni co spowoduje wyczyszczenie adaptacji.MaTyS pisze:Sorki, że się tak znowu czepne ale w 2004 sam nie zrobi adaptacji (nie wyzeruje poprzedniej adaptacji)panton pisze:... później VCDS i adaptacja TIPa...
Co do oleju to faktycznie słabo szukałem. Może to dla tego, że nie wymieniam oleju, więc nie byłem pod ścianą...