Tak naprawdę największym problemem jest fachowa, rzetelna i uczciwa obsługa.
Przykłady:
http://www.autojozefow.pl/ chyba znany wszystkim
u nich wymiana kosztuje 700zł w 6HP19 - skąd taka cena? Olej jakim zalewają skrzynie to Castrol...
Metoda wymiany - statyczna (odkręcają miskę, wymieniają filtr, zalewają nowym olejem)
http://www.asbserwis.com/ również znany i reklamowany
u nich wymiana kosztuje 900zł (120zł x 6.5-7l) Zalewają ZF6+ (chwała im za to, że nie jakimś Castrolem itp.)
Na pytanie dlaczego nie ZF8 usłyszałem odpowiedź, że ten olej jest do skrzyni 8 biegowej co jest prawdą ZF8 jest to najnowszy olej tej firmy i zalewane są wszystkie skrzynie (8HP30, 8HP45, 8HP70, 8HP90) tylko, że również jest on rekomendowany do 6HP19A.
http://www.zf.com/na/content/media/unit ... en0700.pdf
Metoda wymiany - statyczna. Pytałem o dynamiczną i powiedział, że nie ma sensu bo wtedy trzeba przepłukać całą skrzynię nowym olejem i pójdzie go bardzo dużo - 20 litrów nawet.
Faktycznie przy wymianie dynamicznej pójdzie dużo oleju ponieważ zostanie wymieniony cały olej (jest tam go 9-10l) ale skąd 20l to już nie wiem.
Preferują sposób na dwa razy - I wymiana oleju, filtr + uszczelka a po małym przebiegu ponowna wymiana oleju (filtr i cała reszta zostaje bez zmian). Identycznym sposobem przeprowadziłem wymianę w moim TIPie.
Aktualizacja softu jest możliwa.
Podsumowując to ten serwis wydał mi się najbardziej kompetentny i uczciwy.
http://sserwis.pl/ czy Pan Sopa
Wymiana oleju metodą dynamiczną (olej + filtr + uszczelka + nowy soft + praca) = 2700zł z kawałkiem
Wymiana dynamiczna będzie wykonana olejem o normie G060162A1/A2/A6 czyli ZF8.
Pomijając fakt, że Pani podczas rozmowy telefonicznej była średnio uprzejma i na moje pytanie "Jakim olejem będzie zalewana skrzynia?" usłyszałem odpowiedź "Takim jak ma być..", dopiero dalej dopytując jakim usłyszałem, że "zgodnym z normą ....." i pomijając cenę jednego litra oleju ponad 220zł (w ASO był ten sam sporo tańszy) o dystrybutorze nie wspominając (mnie wyniósł jeden litr 54zł ZF8 oczywiście) to zastanowiło mnie jeszcze jedno.
Zgodnie z dokumentacją ZF do skrzyni 6HP19A wchodzi:
Oil Capacity
9 liters (9.51 Quarts) + 0.5 liter for cooling system
Wymiana dynamiczna polega na przepompowaniu świeżym olejem całej skrzyni. Taka wymiana została przeprowadzona u Niemców, gdzie na fakturze jest policzone, że zostało zużyte 11.0l oleju co by się zgadzało (10l w skrzyni a jeden litr wypłynął zanim zaczął lecieć czysty).
SSerwis wymiana dynamiczna w tej skrzyni to 7l - jak? nie mam pojęcia... dlatego zrezygnowałem z ich usługi nie z uwagi na cenę, która też była z kosmosu tylko z uwagi na te rozbieżności.
Na zakończenie artykuł opisujący dwie metody wymiany oleju w ASB.
http://www.motochemica.pl/porady-techni ... ni-biegow/
0x4B25A jak już wymienisz to się koniecznie napisz.