[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.
Gość z zaprzyjaźnionego warsztatu, chcę podjąć się wymiany oleju w skrzyni. Chcę ją zalać jakimś Castrolem (78 pln za litr, dostępny w opakowaniach 0,5l albo 20l wtedy cena 50/l), nie pamiętam teraz oznaczenia. Czy to może być poprawny olej do tej skrzyni, czy raczej nie ?
Wymiana została wyceniona na 620 PLN, Serwis Sopa wymianę wycenił na 1550 PLN. Sam olej u Sopy to koszt 1000 PLN.
Od razu dodam, że to nie pan mietek będzie wymieniał ten olej
Wymiana została wyceniona na 620 PLN, Serwis Sopa wymianę wycenił na 1550 PLN. Sam olej u Sopy to koszt 1000 PLN.
Od razu dodam, że to nie pan mietek będzie wymieniał ten olej
Ostatnio zmieniony 15 lut 2010, 15:22 przez MaTyS, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Ten olej którym chce mi zalać skrzynie to coś takiego:
Transmax Z
Całkowicie syntetyczny olej do przekładni automatycznych i ręcznych.
Castrol Transmax Z różni się od zwykłych olejów przekładniowych ATF stuprocentową odpornością na ścinanie. Konwencjonalne oleje ATF tracą 35% swojej lepkości już po pierwszych 5.000 km przebiegu. Skutkiem tego jest powstawanie osadów oraz szybsze zużywanie się przekładni.
Tramsmax Z w trakcie długiego użytkowania nie traci swojej lepkości i pozostaje stabilny. Osiągnięte to zostało dzięki szerokim pracom badawczym i ma ogromne znaczenie dla wszystkich części skrzyni biegów, powierzchni ciernych w przekładniach automatycznych, a także na synchronizację w skrzyniach ręcznych.
Wydłużony okres między wymianami (90.000 km) dla przekładni ZF Ecomat MB AT i Voith AT.
Charakterystyka:
- 100% stabilność, w bardzo niskich i wysokich temperaturach zapewnia bezawaryjne działanie przekładni;
- poprawia komfort zmiany biegów;
- redukuje temperaturę przekładni ok. 15 st. C;
- odporny na ścieranie;
- dłuższe okresy między wymianami
Specyfikacje:
MB Approval 236.81, MAN 339 Typ Z3 / V2, ZF TE - ML 11B/14C/16M
ZF TE -ML-04D,11B,14C,16M Voith 55.633633/533, VW501.60
Transmax Z
Całkowicie syntetyczny olej do przekładni automatycznych i ręcznych.
Castrol Transmax Z różni się od zwykłych olejów przekładniowych ATF stuprocentową odpornością na ścinanie. Konwencjonalne oleje ATF tracą 35% swojej lepkości już po pierwszych 5.000 km przebiegu. Skutkiem tego jest powstawanie osadów oraz szybsze zużywanie się przekładni.
Tramsmax Z w trakcie długiego użytkowania nie traci swojej lepkości i pozostaje stabilny. Osiągnięte to zostało dzięki szerokim pracom badawczym i ma ogromne znaczenie dla wszystkich części skrzyni biegów, powierzchni ciernych w przekładniach automatycznych, a także na synchronizację w skrzyniach ręcznych.
Wydłużony okres między wymianami (90.000 km) dla przekładni ZF Ecomat MB AT i Voith AT.
Charakterystyka:
- 100% stabilność, w bardzo niskich i wysokich temperaturach zapewnia bezawaryjne działanie przekładni;
- poprawia komfort zmiany biegów;
- redukuje temperaturę przekładni ok. 15 st. C;
- odporny na ścieranie;
- dłuższe okresy między wymianami
Specyfikacje:
MB Approval 236.81, MAN 339 Typ Z3 / V2, ZF TE - ML 11B/14C/16M
ZF TE -ML-04D,11B,14C,16M Voith 55.633633/533, VW501.60
U mnie też chyba będę wymieniał olej w TIPie. Dowiadywałem się o cenę w ASO i mi zaśpiewali 210 zł/litr. Dzwoniłem jednak do warsztatu pod Poznaniem specjalizującym się w automatach i za wymianę oleju z filtrami powiedzieli 600zł. Podczas wymiany wydaje mi się, że trzeba liczyć przynajmniej z 4-5 literków więc jak to jest że mieszczą się w tej kwocie. Albo leją jakiś zamiennik albo mają spory rabat na ten olej. Dodam, że kolo z tego warsztatu mówił że zalewają oryginałem.
MaTyS, a kiedy wymieniasz? ÂŻeby tak się udało sprawdzić co zalewają w tej cenie. Mogło by to sporo pomóc no i zaoszczędzić parę złotych.
Jaki masz przebieg u siebie? Wymieniasz bo masz jakieś objawy czy profilaktycznie?
W poprzedniej skrzyni jaką miałem, w Multi w VAGu można było sprawdzic czy jest adaptacja. Nie wiece koledzy czy w TIPie jest też taka możliwość??
Jaki masz przebieg u siebie? Wymieniasz bo masz jakieś objawy czy profilaktycznie?
W poprzedniej skrzyni jaką miałem, w Multi w VAGu można było sprawdzic czy jest adaptacja. Nie wiece koledzy czy w TIPie jest też taka możliwość??
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
radzę się dobrze zorientować co i jak z tym olejem w C6
daję głowę, że w warsztatach których pytaliście, mają zamiar wam zalać ESSO
logiczne, że by nie wyrobili cenowo
skoro Sopa zaśpiewał 1550zł to coś w tym jest, jak wiadomo Sopa nie jest drogi
pewnie to cena jest taka przez olej
więc radzę się dwa razy zastanowić co i jak z tą wymianą
daję głowę, że w warsztatach których pytaliście, mają zamiar wam zalać ESSO
logiczne, że by nie wyrobili cenowo
skoro Sopa zaśpiewał 1550zł to coś w tym jest, jak wiadomo Sopa nie jest drogi
pewnie to cena jest taka przez olej
więc radzę się dwa razy zastanowić co i jak z tą wymianą
MaTyS, i jak wymieniałeś już może??
Ja moją wyruszam po niedzieli i pierwsze co zrobię to właśnie chyba z tym olejem podziałam. Znalazłem sklep gdzie bańkę oleju mają za 150 pln brutto. Chyba zamówię...
Ja moją wyruszam po niedzieli i pierwsze co zrobię to właśnie chyba z tym olejem podziałam. Znalazłem sklep gdzie bańkę oleju mają za 150 pln brutto. Chyba zamówię...
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Naprawdę nie wiem co zrobić, wymienił bym u Sopy ale mam daleko. Znowu ASO w Olsztynie chyba chce mnie wyrolować bo niby nie wiadomo ile oleju da radę spuścić może 5 może 8 litrów..., gdzie olej 210 za litr. Sopa wyraźnie w wycenie podał 5 litrów. Na zapytanie e-mail CASTROL Polska odpowiedział mi, że TRANSMAX Z jest odpowiednim olejem do mojej skrzyni, ale na zapytanie o mieszanie tego co mam w skrzyni z ich olejem nie uzyskałem odpowiedzi.
Co do oleju, który chcesz kupić w sklepie to raczej wątpliwa sprawa ( no chyba,że do C5 to inny olej), poza ASO nie dostaniesz tego oleju. Jest kolega na forum, który oferuje olej z ASO cena z rabatem 165 zł +przesyłka, no chyba, że jesteś z południa to możesz sam odebrać.
Co do oleju, który chcesz kupić w sklepie to raczej wątpliwa sprawa ( no chyba,że do C5 to inny olej), poza ASO nie dostaniesz tego oleju. Jest kolega na forum, który oferuje olej z ASO cena z rabatem 165 zł +przesyłka, no chyba, że jesteś z południa to możesz sam odebrać.
No właśnie taką cenę na olej znalazłem u jednego kolegi z forum. Podobno ma części oryg z ASO tylko chyba import prywatny.
Masz gdzieś numer serwisowy tego oleju? Jeśli tak to porównamy czy to ten sam.
Właśnie dzwoniłem do tego warsztatu gdzie wymiana oleju to koszt 600-700 zł netto. Powiedzieli, że wymieniają filtr, uszczelkę pod miskę, korek no i olej. Na pytanie skąd ta cena za olej powiedzieli, że mają ten sam olej co Audi od producenta ZF w cenie 70 zł...
Masz gdzieś numer serwisowy tego oleju? Jeśli tak to porównamy czy to ten sam.
Właśnie dzwoniłem do tego warsztatu gdzie wymiana oleju to koszt 600-700 zł netto. Powiedzieli, że wymieniają filtr, uszczelkę pod miskę, korek no i olej. Na pytanie skąd ta cena za olej powiedzieli, że mają ten sam olej co Audi od producenta ZF w cenie 70 zł...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga