[A6 C5] 2.8 V6 - Trzęsie na wolnych obrotach.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Podciśnienie instalacji gazowej powinno być podłączone bezpośrednio do kolektora dolotowego zaraz za przepustnicą, w tych kolektorach jest fajne miejsce na podłączenie podciśnienia ale jest ono widoczne jedynie po ściągnięciu kolektora.
Wężyk od kolektora, potem trójnik i jeden wężyk do reduktora a drugi do map sensora.
Dobrze jest aby oba te wężyki idące od trójnika były tej samej długości.
Lepiej walnij fotki spod maski całej instalacji i wklej do tematu.
Wężyk od kolektora, potem trójnik i jeden wężyk do reduktora a drugi do map sensora.
Dobrze jest aby oba te wężyki idące od trójnika były tej samej długości.
Lepiej walnij fotki spod maski całej instalacji i wklej do tematu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Ja dodam coś od siebie - miałem wsadzone świece NGK, jeździły, nic szczególnego się nie działo, ale dalej telepało na wolnych obrotach... Kupiłem nowe świece NGK przy napływie gotówki i przy okazji przeglądu gazowego.. niby te same, ale różniły sie troszeczke budową (kupowane w tym samym sklepie, dobierane z tego samego katalogu... może inne miejsce produkcji?) ...no i teraz nie telepie?? Tak więc myślę że trzęsienie na wolnych obrotach jest głownie związane z zapłonem
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
djmatys, Mógłbyś podać jaki model tych świec ? albo chociaż ile zapłacileś to dojde jakie to, bo się orientuje w temacie i przygotowuje solidne opracowanie na temat zapłonu w A6 C5 2.4 2.8 2.7t i 1.8t potrzebuje statystycznych info. I mógłbyś dodać jeszcze info o tym czy trzęsło sie na zimnym silniku czy tylko na gorącym i ogólnie takie info o swoim dragniu ktory zwalczyleś .
Od początku.
Kupiłem auto - trzęsło jak cholera... na zimnym i ciepłym, jakby 2 gary nie miały zapłonu.
Sprawdziłem całe podciśnienie, nowe wężyki, czyste odmy itp.. Wymieniłem kable (Sentech) , cewkę (Bremi czy cos tak..) oraz świece. Na początku miałem jakieś inne NGK i trzęsło tak sobie, głównie jak był ciepły silnik. Teraz wsadziłem BKR6EK i jest super Prawie w ogóle nie czuć telepania... Jeszcze do wymiany mam przewody zapłonowe, kupię jakieś lepsze to będzie pewnie już całkiem ok!
Kupiłem auto - trzęsło jak cholera... na zimnym i ciepłym, jakby 2 gary nie miały zapłonu.
Sprawdziłem całe podciśnienie, nowe wężyki, czyste odmy itp.. Wymieniłem kable (Sentech) , cewkę (Bremi czy cos tak..) oraz świece. Na początku miałem jakieś inne NGK i trzęsło tak sobie, głównie jak był ciepły silnik. Teraz wsadziłem BKR6EK i jest super Prawie w ogóle nie czuć telepania... Jeszcze do wymiany mam przewody zapłonowe, kupię jakieś lepsze to będzie pewnie już całkiem ok!
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Właśnie masz dobre świece do LPG , BKR6EKUB ktore sa dedykowane wg katalogu do tego modelu sa nieco złym rozwiązaniem choć powinno działać przy dobrze ustwionym gazie i idealnym ukladzie zapłonowym. Chodzi o to że owe świece są skonstruowane tak żę iskra powstaje w nich powietrzno ślizgowo . Poprzez prześlizg iskry po izolatorze do elektrody bocznej ( jednej lub drugiej ) A te które masz BKR6EK to świece które pomijają fakt przeskoku iskry po izolatorze tylko centralnie do elektrody . Odstęp w przypadku pierwszej świecy jest dwa razy wiekszy i wynosi 1,6 mm z czego częśc to izolator , powstaje wieksza iskra po częsci powietrzna po częsci ślizgowa ale długa na 1,6 mm . W przypadku iskry bkr6ek iskra jest krótsza i pewniejsza i mniej jest wrażliwa na spadek jakości kabli cewek itp itd. Poniżej moje bazgroły które mam nadzieje wyjaśnią różnice.
Jak widać jest różnica w wielkości iskry a sam fakt że w przypadku BKR6EKUB jest to pół ślizgowa iskra nie oznacza że ceramika po której iskra się przemieszcza pomaga w 100% zniwelować różnicę pomiędzy obiema świecami na potrzebne napięcie do jej wywołania. W praktyce jest potrzebne napięcie kilkanaście procent większe. Podsumowując świeca bez UB jest lepsza do lekko niedomagających instalacji WN, półślizgowa natomiast do poprawnie działających. Inna sprawa że lepiej mieszankę spali świeca UB pownieważ ma ona większą powierzchnię iskry co bylo zamierzeniem producentów tej świecy. Niestety wypomina ona najmniejsze niedomagania w instalacji WN
Jak widać jest różnica w wielkości iskry a sam fakt że w przypadku BKR6EKUB jest to pół ślizgowa iskra nie oznacza że ceramika po której iskra się przemieszcza pomaga w 100% zniwelować różnicę pomiędzy obiema świecami na potrzebne napięcie do jej wywołania. W praktyce jest potrzebne napięcie kilkanaście procent większe. Podsumowując świeca bez UB jest lepsza do lekko niedomagających instalacji WN, półślizgowa natomiast do poprawnie działających. Inna sprawa że lepiej mieszankę spali świeca UB pownieważ ma ona większą powierzchnię iskry co bylo zamierzeniem producentów tej świecy. Niestety wypomina ona najmniejsze niedomagania w instalacji WN
- Darek_v6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 327
- Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Planuje za jakiś czas zmienić świece i przewody.. czyli kupując wybrać lepiej te NGK BKR6EK bez UB?fishmanr11 pisze:Właśnie masz dobre świece do LPG , BKR6EKUB ktore sa dedykowane wg katalogu do tego modelu sa nieco złym rozwiązaniem choć powinno działać przy dobrze ustwionym gazie i idealnym ukladzie zapłonowym. Chodzi o to że owe świece są skonstruowane tak żę iskra powstaje w nich powietrzno ślizgowo . Poprzez prześlizg iskry po izolatorze do elektrody bocznej ( jednej lub drugiej ) A te które masz BKR6EK to świece które pomijają fakt przeskoku iskry po izolatorze tylko centralnie do elektrody . Odstęp w przypadku pierwszej świecy jest dwa razy wiekszy i wynosi 1,6 mm z czego częśc to izolator , powstaje wieksza iskra po częsci powietrzna po częsci ślizgowa ale długa na 1,6 mm . W przypadku iskry bkr6ek iskra jest krótsza i pewniejsza i mniej jest wrażliwa na spadek jakości kabli cewek itp itd. Poniżej moje bazgroły które mam nadzieje wyjaśnią różnice.
[url=http://images49.fotosik.pl/766/2057a850b29692c5.png]Obrazek[/URL]
Jak widać jest różnica w wielkości iskry a sam fakt że w przypadku BKR6EKUB jest to pół ślizgowa iskra nie oznacza że ceramika po której iskra się przemieszcza pomaga w 100% zniwelować różnicę pomiędzy obiema świecami na potrzebne napięcie do jej wywołania. W praktyce jest potrzebne napięcie kilkanaście procent większe. Podsumowując świeca bez UB jest lepsza do lekko niedomagających instalacji WN, półślizgowa natomiast do poprawnie działających. Inna sprawa że lepiej mieszankę spali świeca UB pownieważ ma ona większą powierzchnię iskry co bylo zamierzeniem producentów tej świecy. Niestety wypomina ona najmniejsze niedomagania w instalacji WN
Obecnie mam też NGK.
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Darek_v6, raczej nie chodzi o to czy lepiej . Bo z pewnością najlepiej jak działa Ci dobrze na bkr6ekUB czyli przewidzianych do tego silnika. Ale do testów są dużo tańsze świece jedno elektrodowe za 5-10 zł za sztukę czyli bkr6e bez K i bez KUP , jeżeli na tych świecach działało by ci lepiej to możesz próbować wtedy longlife dwu elektrodowych BKR6EK ponieważ wystarczają na 60000 km a mają tą samą przerwę na świecy i ciepłotę co przewidziane do tego auta i co te jedno elektrodowe. Kwestia zastosowania w nich dwóch elektrod jest po to żeby wydłużyć dystans do wymiany kompletnie te same konstrukcje. Te jedno elektrodowe przewidziane sa na okolo 10000 km ale wiem że można na nich dużo więcej zrobić. Powtarzam, że najlepsza metoda diagnozy to oscyloskop i miernik i VAG-com a nie wymienianie co raz na inne bo to może doprowadzić do bankructwa . Oczywiście założenie tych jedno-elektrodowych nie jest pewnikiem dokładniej diagnozy cewki i kabli ale w przypadku gdy poprawa będzie to wiadomo nic tylko się cieszyć .
Dodam jeszcze, że najlepsze świece jakie można założyć do tego auta i do każdego innego to świece irydowe. Np Bkr6eix. ÂŚwieca ta daje zdecydowanie iskrę o największej energii i najrówniej rozchodzi się płomień w cylindrze. Jak również potrzebuje najmniejszej energii do przeskoku iskry. Technologicznie potwierdzone i sprawdzone. Niestety cena jest duża ale świece te mogą nawet przejechać w aucie 100000 km bez większego ubytku elektrod.
Dodam jeszcze, że najlepsze świece jakie można założyć do tego auta i do każdego innego to świece irydowe. Np Bkr6eix. ÂŚwieca ta daje zdecydowanie iskrę o największej energii i najrówniej rozchodzi się płomień w cylindrze. Jak również potrzebuje najmniejszej energii do przeskoku iskry. Technologicznie potwierdzone i sprawdzone. Niestety cena jest duża ale świece te mogą nawet przejechać w aucie 100000 km bez większego ubytku elektrod.
No i sie zesralo
Jechalem wieczorkiem i trzeslo juz bardziej,czuc bylo tez paliwo-wniosek:jutro wymiana kabli i swiec.
Nastepnego dnia rano(dzis) odpalil na chwilke ,puscil wielkiego bialego baka i zdechl,tak dwa razy-relacja zony bo to jej audi.
Kreci , jest jakby chcial odpalic ale nie moze zalapac
Nowe swiece NGK -ub,przewody-dalej tak samo.
Mial juz ktos tak?Czeski film
Jechalem wieczorkiem i trzeslo juz bardziej,czuc bylo tez paliwo-wniosek:jutro wymiana kabli i swiec.
Nastepnego dnia rano(dzis) odpalil na chwilke ,puscil wielkiego bialego baka i zdechl,tak dwa razy-relacja zony bo to jej audi.
Kreci , jest jakby chcial odpalic ale nie moze zalapac
Nowe swiece NGK -ub,przewody-dalej tak samo.
Mial juz ktos tak?Czeski film
fishmanr11, dokładnie miałem wcześniej te -UB i było średnio. Teraz zajrzałem do notatek i faktycznie to te.
Tak jak pisałem mam te BKR6EK (bez -UB) i różnica jak niebo a ziemia
Gadałem dzisiaj wieczorem z gościem z dobrego warsztatu elektroniki samochodowej, mówił że najlepiej gdyby świeca miała 0.7-0.8 mm odstępu między elektrodami, wtedy w przypadku LPG spalanie jest najlepsze. Dodał jeszcze że takie właśnie świece, o takich parametrach robi... ISKRA !? ...i że to nie taka zła firma jak się kojarzy... może spróbuje ktoś?? Ja bym zrobił to chętnie, ale mam świeżutkie świeczki
Tak jak pisałem mam te BKR6EK (bez -UB) i różnica jak niebo a ziemia
Gadałem dzisiaj wieczorem z gościem z dobrego warsztatu elektroniki samochodowej, mówił że najlepiej gdyby świeca miała 0.7-0.8 mm odstępu między elektrodami, wtedy w przypadku LPG spalanie jest najlepsze. Dodał jeszcze że takie właśnie świece, o takich parametrach robi... ISKRA !? ...i że to nie taka zła firma jak się kojarzy... może spróbuje ktoś?? Ja bym zrobił to chętnie, ale mam świeżutkie świeczki
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
raymund, Kolego musisz do mechanika podjechac żęby porozbierał troche popatrzył ,przez neta nikt nie pomoże raczej bo to tylko strzelanie co to możę być a to może być wszytko . Być możę nawet coś z zaworami ale nie twierdze że tak na 100% niedomknięte jak są to może się tak zachować auto. No nie wiem bardzo duzo możliwości. Dobry diagnosta nawet elektronik powinien wykryć usterkę to, że nie ma błędu nie oznacza że za pomocą kompa i mierników nie można sprawdzić wszystkiego. kompreche warto sprawdzic chodzi o to ze jak jest to znaczy ze zawory i pierścienie ok.
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga