Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] 2.8 V6 - Trzęsie na wolnych obrotach.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 28 mar 2011, 21:54

Podciśnienie instalacji gazowej powinno być podłączone bezpośrednio do kolektora dolotowego zaraz za przepustnicą, w tych kolektorach jest fajne miejsce na podłączenie podciśnienia ale jest ono widoczne jedynie po ściągnięciu kolektora.
Wężyk od kolektora, potem trójnik i jeden wężyk do reduktora a drugi do map sensora.
Dobrze jest aby oba te wężyki idące od trójnika były tej samej długości.
Lepiej walnij fotki spod maski całej instalacji i wklej do tematu.

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 29 mar 2011, 14:00

Fassi pamiętasz może, jakie powinno być podciśnienie w kolektorze na jałowym?

[ Dodano: 2011-03-29, 21:12 ]
U mnie jest zarówno przy regulatorze ciśnienia paliwa jak i na wyjściu z kolektora -0,6Bara
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 29 mar 2011, 21:18

Ja dodam coś od siebie - miałem wsadzone świece NGK, jeździły, nic szczególnego się nie działo, ale dalej telepało na wolnych obrotach... Kupiłem nowe świece NGK przy napływie gotówki i przy okazji przeglądu gazowego.. niby te same, ale różniły sie troszeczke budową (kupowane w tym samym sklepie, dobierane z tego samego katalogu... może inne miejsce produkcji?) ...no i teraz nie telepie?? Tak więc myślę że trzęsienie na wolnych obrotach jest głownie związane z zapłonem :]

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 29 mar 2011, 22:38

djmatys, Mógłbyś podać jaki model tych świec ? albo chociaż ile zapłacileś to dojde jakie to, bo się orientuje w temacie i przygotowuje solidne opracowanie na temat zapłonu w A6 C5 2.4 2.8 2.7t i 1.8t potrzebuje statystycznych info. I mógłbyś dodać jeszcze info o tym czy trzęsło sie na zimnym silniku czy tylko na gorącym i ogólnie takie info o swoim dragniu ktory zwalczyleś .

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 30 mar 2011, 13:17

Od początku.
Kupiłem auto - trzęsło jak cholera... na zimnym i ciepłym, jakby 2 gary nie miały zapłonu.
Sprawdziłem całe podciśnienie, nowe wężyki, czyste odmy itp.. Wymieniłem kable (Sentech) , cewkę (Bremi czy cos tak..) oraz świece. Na początku miałem jakieś inne NGK i trzęsło tak sobie, głównie jak był ciepły silnik. Teraz wsadziłem BKR6EK i jest super :) Prawie w ogóle nie czuć telepania... Jeszcze do wymiany mam przewody zapłonowe, kupię jakieś lepsze to będzie pewnie już całkiem ok!

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 30 mar 2011, 14:09

Właśnie masz dobre świece do LPG , BKR6EKUB ktore sa dedykowane wg katalogu do tego modelu sa nieco złym rozwiązaniem choć powinno działać przy dobrze ustwionym gazie i idealnym ukladzie zapłonowym. Chodzi o to że owe świece są skonstruowane tak żę iskra powstaje w nich powietrzno ślizgowo . Poprzez prześlizg iskry po izolatorze do elektrody bocznej ( jednej lub drugiej ) A te które masz BKR6EK to świece które pomijają fakt przeskoku iskry po izolatorze tylko centralnie do elektrody . Odstęp w przypadku pierwszej świecy jest dwa razy wiekszy i wynosi 1,6 mm z czego częśc to izolator , powstaje wieksza iskra po częsci powietrzna po częsci ślizgowa ale długa na 1,6 mm . W przypadku iskry bkr6ek iskra jest krótsza i pewniejsza i mniej jest wrażliwa na spadek jakości kabli cewek itp itd. Poniżej moje bazgroły które mam nadzieje wyjaśnią różnice.
Obrazek


Jak widać jest różnica w wielkości iskry a sam fakt że w przypadku BKR6EKUB jest to pół ślizgowa iskra nie oznacza że ceramika po której iskra się przemieszcza pomaga w 100% zniwelować różnicę pomiędzy obiema świecami na potrzebne napięcie do jej wywołania. W praktyce jest potrzebne napięcie kilkanaście procent większe. Podsumowując świeca bez UB jest lepsza do lekko niedomagających instalacji WN, półślizgowa natomiast do poprawnie działających. Inna sprawa że lepiej mieszankę spali świeca UB pownieważ ma ona większą powierzchnię iskry co bylo zamierzeniem producentów tej świecy. Niestety wypomina ona najmniejsze niedomagania w instalacji WN

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 30 mar 2011, 16:27

fishmanr11 pisze:Właśnie masz dobre świece do LPG , BKR6EKUB ktore sa dedykowane wg katalogu do tego modelu sa nieco złym rozwiązaniem choć powinno działać przy dobrze ustwionym gazie i idealnym ukladzie zapłonowym. Chodzi o to że owe świece są skonstruowane tak żę iskra powstaje w nich powietrzno ślizgowo . Poprzez prześlizg iskry po izolatorze do elektrody bocznej ( jednej lub drugiej ) A te które masz BKR6EK to świece które pomijają fakt przeskoku iskry po izolatorze tylko centralnie do elektrody . Odstęp w przypadku pierwszej świecy jest dwa razy wiekszy i wynosi 1,6 mm z czego częśc to izolator , powstaje wieksza iskra po częsci powietrzna po częsci ślizgowa ale długa na 1,6 mm . W przypadku iskry bkr6ek iskra jest krótsza i pewniejsza i mniej jest wrażliwa na spadek jakości kabli cewek itp itd. Poniżej moje bazgroły które mam nadzieje wyjaśnią różnice.
[url=http://images49.fotosik.pl/766/2057a850b29692c5.png]Obrazek[/URL]


Jak widać jest różnica w wielkości iskry a sam fakt że w przypadku BKR6EKUB jest to pół ślizgowa iskra nie oznacza że ceramika po której iskra się przemieszcza pomaga w 100% zniwelować różnicę pomiędzy obiema świecami na potrzebne napięcie do jej wywołania. W praktyce jest potrzebne napięcie kilkanaście procent większe. Podsumowując świeca bez UB jest lepsza do lekko niedomagających instalacji WN, półślizgowa natomiast do poprawnie działających. Inna sprawa że lepiej mieszankę spali świeca UB pownieważ ma ona większą powierzchnię iskry co bylo zamierzeniem producentów tej świecy. Niestety wypomina ona najmniejsze niedomagania w instalacji WN
Planuje za jakiś czas zmienić świece i przewody.. czyli kupując wybrać lepiej te NGK BKR6EK bez UB? <mysli>

Obecnie mam też NGK.
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 30 mar 2011, 16:47

Darek_v6, raczej nie chodzi o to czy lepiej . Bo z pewnością najlepiej jak działa Ci dobrze na bkr6ekUB czyli przewidzianych do tego silnika. Ale do testów są dużo tańsze świece jedno elektrodowe za 5-10 zł za sztukę czyli bkr6e bez K i bez KUP , jeżeli na tych świecach działało by ci lepiej to możesz próbować wtedy longlife dwu elektrodowych BKR6EK ponieważ wystarczają na 60000 km a mają tą samą przerwę na świecy i ciepłotę co przewidziane do tego auta i co te jedno elektrodowe. Kwestia zastosowania w nich dwóch elektrod jest po to żeby wydłużyć dystans do wymiany kompletnie te same konstrukcje. Te jedno elektrodowe przewidziane sa na okolo 10000 km ale wiem że można na nich dużo więcej zrobić. Powtarzam, że najlepsza metoda diagnozy to oscyloskop i miernik i VAG-com a nie wymienianie co raz na inne bo to może doprowadzić do bankructwa :). Oczywiście założenie tych jedno-elektrodowych nie jest pewnikiem dokładniej diagnozy cewki i kabli ale w przypadku gdy poprawa będzie to wiadomo nic tylko się cieszyć .

Dodam jeszcze, że najlepsze świece jakie można założyć do tego auta i do każdego innego to świece irydowe. Np Bkr6eix. ÂŚwieca ta daje zdecydowanie iskrę o największej energii i najrówniej rozchodzi się płomień w cylindrze. Jak również potrzebuje najmniejszej energii do przeskoku iskry. Technologicznie potwierdzone i sprawdzone. Niestety cena jest duża ale świece te mogą nawet przejechać w aucie 100000 km bez większego ubytku elektrod.

raymund
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 15 mar 2010, 15:58
Lokalizacja: swietokrzyskie

Post autor: raymund » 30 mar 2011, 22:26

No i sie zesralo <wnerw>
Jechalem wieczorkiem i trzeslo juz bardziej,czuc bylo tez paliwo-wniosek:jutro wymiana kabli i swiec.
Nastepnego dnia rano(dzis) odpalil na chwilke ,puscil wielkiego bialego baka i zdechl,tak dwa razy-relacja zony bo to jej audi.
Kreci , jest jakby chcial odpalic ale nie moze zalapac :|
Nowe swiece NGK -ub,przewody-dalej tak samo.
Mial juz ktos tak?Czeski film :|

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 30 mar 2011, 22:38

fishmanr11, dokładnie miałem wcześniej te -UB i było średnio. Teraz zajrzałem do notatek i faktycznie to te.

Tak jak pisałem mam te BKR6EK (bez -UB) i różnica jak niebo a ziemia :)

Gadałem dzisiaj wieczorem z gościem z dobrego warsztatu elektroniki samochodowej, mówił że najlepiej gdyby świeca miała 0.7-0.8 mm odstępu między elektrodami, wtedy w przypadku LPG spalanie jest najlepsze. Dodał jeszcze że takie właśnie świece, o takich parametrach robi... ISKRA !? ...i że to nie taka zła firma jak się kojarzy... może spróbuje ktoś?? Ja bym zrobił to chętnie, ale mam świeżutkie świeczki :)

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 30 mar 2011, 22:57

raymund, Oj raczej do kompa to się kwalifikuje tu nie tak prosto. Tak prycha zdycha to w kompie jakiś błąd jest na bank

raymund
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 15 mar 2010, 15:58
Lokalizacja: swietokrzyskie

Post autor: raymund » 31 mar 2011, 00:06

Nie ma bledow :|

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 31 mar 2011, 10:18

raymund, Kolego musisz do mechanika podjechac żęby porozbierał troche popatrzył ,przez neta nikt nie pomoże raczej bo to tylko strzelanie co to możę być a to może być wszytko . Być możę nawet coś z zaworami ale nie twierdze że tak na 100% niedomknięte jak są to może się tak zachować auto. No nie wiem bardzo duzo możliwości. Dobry diagnosta nawet elektronik powinien wykryć usterkę to, że nie ma błędu nie oznacza że za pomocą kompa i mierników nie można sprawdzić wszystkiego. kompreche warto sprawdzic chodzi o to ze jak jest to znaczy ze zawory i pierścienie ok.

raymund
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 15 mar 2010, 15:58
Lokalizacja: swietokrzyskie

Post autor: raymund » 31 mar 2011, 14:03

Podjechac <rotfl> to bedzie ciezko,tylko laweta.
Dzieki,wiem ze przez tel. lub neta to tylko cuda,ale... :|
ciezko tu u mnie teraz z kims kumatym :(

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 31 mar 2011, 14:22

hmm no tak . Sprawdź co możesz sam jak oczywiście będziesz miał okazje być przy aucie. Czasami jakiś kabelek nie łączy , przede wszystkim wykręć świece i zobacz co z nimi czy suche czy mokre i czy iskra jest . to taka podstawa diagnozy benzyniaka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga