po lamersku zapytam, po czym poznać, że samochód z cięgnem czy bez?fishmanr11 pisze:...
2. vag sprawdzając w grupie silnik w kanale 27 dla samochodu z cięgnem gazu ......
dla samochodów bez cięgna tylko z potencjometrem gazu to samo tylko grupa wskazań 90 nie 27
[A6 C5] 2.8 - chrobot przy pierwszym odpalaniu.
- Darek_v6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 327
- Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Zdejmij górną osłone silnika i przy scianie grodziowej masz przepustnice i tam obadaj czy przy niej jest linka.pancurski pisze:po lamersku zapytam, po czym poznać, że samochód z cięgnem czy bez?fishmanr11 pisze:...
2. vag sprawdzając w grupie silnik w kanale 27 dla samochodu z cięgnem gazu ......
dla samochodów bez cięgna tylko z potencjometrem gazu to samo tylko grupa wskazań 90 nie 27
Tak w ogóle to jeszcze nie słyszałem, żeby nasze 2.8 wychodziły bez cięgna..

Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- Darek_v6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 327
- Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Czy jest ktoś jeszcze na forum kto kupował z Allegro ten napinacz za 900zł i jest w stanie cos powiedzieć na jego temat?
Oto link: http://allegro.pl/napinacz-lancucha-roz ... 34310.html
Oto link: http://allegro.pl/napinacz-lancucha-roz ... 34310.html
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
poszukaj kolego Darek_v6, w tematach trochę v6-napinacze-lancucha-rozrzadu-vt15683.htm w tym temacie . Przeczytaj go tam są umieszczone informacje . do tego są jeszcze inne tematy z tego co pamietam i w kazdym o tych napinaczach jest. Wybór będzie należał do Ciebie i tak bo nikt nie podejmie za Ciebie decyzji czy brać do auta coś tańszego z allegro co niby jest oryginalne czy pojechać do ASO. Zdania są podzielone tyle Ci powiem.
Re: 2.8 - chrobot przy pierwszym odpalaniu.
Witam!Killer71 pisze:Cześć, zauważyłem od dłuższego czasu, że jak furka postoi dzień lub dwa, to przy pierwszym odpaleniu przez sekundę lub dwie słychać chrobot przesuwającego się łańcucha po jakimś przedmiocie. We wrześniu 2010 wymieniałem kompletny rozrząd z wszystkimi napinaczami, rolkami, pompą, napinacz hydrauliczny również i wiele innych rzeczy przy okazji. Olej zmieniam co 10000km, jeżdżę na Castrolu Magnatec 10W/40. W lecie tego chrobotu nie było. W zimie go słychać tylko przy pierwszym odpalaniu, później w ciągu dnia już nie. Olej gęsty i musi minąć chwilka, żeby dotarł do któregoś napinacza? Mam się czym martwić, czy raczej nie???
Ja stawiam raczej na popularne "szklanki" - popychacze hydrauliczne. Dzieje się tak tylko przy odpalaniu zimnego silnika... Idę o zakład.
Po prostu jak był zimny (zwłaszcza w zimie), to musiałeś mu nieźle dać po gazie i stąd ten problem, ogólnie, jeśli to jest to, to raczej nie ma paniki. W cieplejsze dni problem albo całkiem zniknie, albo na tyle się wyciszy , że przestaniesz na to zwracać uwagę.
Narka.
Cześć, jestem po wstępnej diagnozie.
Mechanik nie ma VAGa tylko program z Delphi, wiec tak:
Odczyt na wolnych obrotach
1. Temperatura płynu 93stC
2. Obroty 750 - 790
3. Kąt wyprzedzenia zapłonu - 15st
4. Regulator faz rozrządu - rząd cylindrów 1 - 0,0KW (wartość stała w miejscu)
5. Regulator faz rozrządu - rząd cylindrów 2 - 0,0KW (wartość stała w miejscu)
Odczyt przy 4000 obrotów
1. Regulator faz rozrządu - rząd cylindrów 1 - 3,0KW
2. Regulator faz rozrządu - rząd cylindrów 2 - 0,0KW
Czy te wyniki są OK?
Jeszcze jedna sprawa, dzisiaj zaraz po podpięciu interfrejsu pokazały się błędy:
17967 - Moduł sterujący przepustnicą: błąd w nastawie podstawowej - nieciągły.
17973 - Siłownik przepustnicy: nie osiągnięto dolnego ogranicznika - nieciągły.
Po wykasowaniu tych błędów samochód na wolnych chodzi o niebo stabilniej.
Przepustnica czyszczona i adoptwana miesiąc temu ... i wtedy też były te błędy!!!
Też zostały wykasowane - falowanie obrotów też wtedy ustało. Wymieniałem wtedy świece i myślałem, że one anulowały to falowanie, niestety po tygodniu falowanie powoli wróciło.
No i dziś te same błędy, co wtedy! Skasowałem i jest w miarę, pewnie za tydzień falowanie wróci. Przepustnica do wymiany???
Kolego "gryfpc":
"Po prostu jak był zimny (zwłaszcza w zimie), to musiałeś mu nieźle dać po gazie i stąd ten problem" - nie mam 17 lat i kręconych włosów, nie muszę się lansować, szanuję swoje samochody i wiem jak działa silnik. Zwłaszcza w zimie.
Mechanik nie ma VAGa tylko program z Delphi, wiec tak:
Odczyt na wolnych obrotach
1. Temperatura płynu 93stC
2. Obroty 750 - 790
3. Kąt wyprzedzenia zapłonu - 15st
4. Regulator faz rozrządu - rząd cylindrów 1 - 0,0KW (wartość stała w miejscu)
5. Regulator faz rozrządu - rząd cylindrów 2 - 0,0KW (wartość stała w miejscu)
Odczyt przy 4000 obrotów
1. Regulator faz rozrządu - rząd cylindrów 1 - 3,0KW
2. Regulator faz rozrządu - rząd cylindrów 2 - 0,0KW
Czy te wyniki są OK?
Jeszcze jedna sprawa, dzisiaj zaraz po podpięciu interfrejsu pokazały się błędy:
17967 - Moduł sterujący przepustnicą: błąd w nastawie podstawowej - nieciągły.
17973 - Siłownik przepustnicy: nie osiągnięto dolnego ogranicznika - nieciągły.
Po wykasowaniu tych błędów samochód na wolnych chodzi o niebo stabilniej.
Przepustnica czyszczona i adoptwana miesiąc temu ... i wtedy też były te błędy!!!
Też zostały wykasowane - falowanie obrotów też wtedy ustało. Wymieniałem wtedy świece i myślałem, że one anulowały to falowanie, niestety po tygodniu falowanie powoli wróciło.
No i dziś te same błędy, co wtedy! Skasowałem i jest w miarę, pewnie za tydzień falowanie wróci. Przepustnica do wymiany???
Kolego "gryfpc":
"Po prostu jak był zimny (zwłaszcza w zimie), to musiałeś mu nieźle dać po gazie i stąd ten problem" - nie mam 17 lat i kręconych włosów, nie muszę się lansować, szanuję swoje samochody i wiem jak działa silnik. Zwłaszcza w zimie.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2011, 18:46 przez Killer71, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje Kochanie:)
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Odczyt przy 4000 obrotów
1. Regulator faz rozrządu - rząd cylindrów 1 - 3,0KW
2. Regulator faz rozrządu - rząd cylindrów 2 - 0,0KW
Tutaj coś nie bardzo ale chodzi o to że te testy wykonuje sie na drodze nie na postoju pod obciążeniem . Z tych wyników widać ze nie działają regulatory na wysokich obrotach a na wolnych sa jak najbardziej ok. Ale one załączają się tylko pod obciążeniem . to jest wazne. Jak nie ma obciążenia czyli na jałowym to stoją sobie . pisalem o teście drogowym .
1. Regulator faz rozrządu - rząd cylindrów 1 - 3,0KW
2. Regulator faz rozrządu - rząd cylindrów 2 - 0,0KW
Tutaj coś nie bardzo ale chodzi o to że te testy wykonuje sie na drodze nie na postoju pod obciążeniem . Z tych wyników widać ze nie działają regulatory na wysokich obrotach a na wolnych sa jak najbardziej ok. Ale one załączają się tylko pod obciążeniem . to jest wazne. Jak nie ma obciążenia czyli na jałowym to stoją sobie . pisalem o teście drogowym .
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Chrobot może wynikać z tego że zaworki cisnienia oleju są zapchane . znajdują się pod kolektorem ssacym. Nie są stosunkowo drogie ale cięzko je wyminić bo trzeba kolektor sciągać. Cisnienie schodzi po nocy z układu olejowego i chwili trzeba zeby je odnowić i stad napinacz zaterkocze. Nic złego się takiego nie dzieje tak naprawde być moze też sprezyna w napinaczu jest już troche zużyta ale no nie definiuje to napinacza do wymiany . Tak samo może niby puszczac on troche olej ale wtedy nie miał byś tak stałych parametrów na vagu po rozgrzaniu.
Po co zaraz te nerwy Kolego, przecież nie napisałem nic złośliwie - czasem tak już jest, że rano człowiek się gdzieś spieszy i depta prawą nogą nie licząc się z konsekwencjami... Stąd moje przypuszczenia, ale jak widzisz nie bezzasadne, bo Kolega powyżej też coś o hydraulice napomknął...Killer71 pisze:Kolego "gryfpc":
"Po prostu jak był zimny (zwłaszcza w zimie), to musiałeś mu nieźle dać po gazie i stąd ten problem" - nie mam 17 lat i kręconych włosów, nie muszę się lansować, szanuję swoje samochody i wiem jak działa silnik. Zwłaszcza w zimie.

Masz rację, sorki. Poniosło mnie. Wiem, że czasem się spieszymy, ale ja nawet służbowymi tak nie jeżdżę, a co dopiero moją Niuńką:) Kupiłem ją w BDB stanie, ale i tak wsadziłem w nią 7000 zł, dopieszczając ją mechanicznie i elektrycznie. Poprostu boli mnie gdy coś w niej niedomaga, taki już jestem. Bardzo ją lubię 
Więc jak Panowie, pomoże ktoś w tym temacie?:
"Jeszcze jedna sprawa, dzisiaj zaraz po podpięciu interfrejsu pokazały się błędy:
17967 - Moduł sterujący przepustnicą: błąd w nastawie podstawowej - nieciągły.
17973 - Siłownik przepustnicy: nie osiągnięto dolnego ogranicznika - nieciągły.
Po wykasowaniu tych błędów samochód na wolnych chodzi o niebo stabilniej.
Przepustnica czyszczona i adoptwana miesiąc temu ... i wtedy też były te błędy!!!
Też zostały wykasowane - falowanie obrotów też wtedy ustało. Wymieniałem wtedy świece i myślałem, że one anulowały to falowanie, niestety po tygodniu falowanie powoli wróciło.
No i dziś te same błędy, co wtedy! Skasowałem i jest w miarę, pewnie za tydzień falowanie wróci. Przepustnica do wymiany???"

Więc jak Panowie, pomoże ktoś w tym temacie?:
"Jeszcze jedna sprawa, dzisiaj zaraz po podpięciu interfrejsu pokazały się błędy:
17967 - Moduł sterujący przepustnicą: błąd w nastawie podstawowej - nieciągły.
17973 - Siłownik przepustnicy: nie osiągnięto dolnego ogranicznika - nieciągły.
Po wykasowaniu tych błędów samochód na wolnych chodzi o niebo stabilniej.
Przepustnica czyszczona i adoptwana miesiąc temu ... i wtedy też były te błędy!!!
Też zostały wykasowane - falowanie obrotów też wtedy ustało. Wymieniałem wtedy świece i myślałem, że one anulowały to falowanie, niestety po tygodniu falowanie powoli wróciło.
No i dziś te same błędy, co wtedy! Skasowałem i jest w miarę, pewnie za tydzień falowanie wróci. Przepustnica do wymiany???"
Moje Kochanie:)