Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] 2.8 - chrobot przy pierwszym odpalaniu.

Silniki benzynowe
pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 16 mar 2011, 22:29

fishmanr11 pisze:...
2. vag sprawdzając w grupie silnik w kanale 27 dla samochodu z cięgnem gazu ......



dla samochodów bez cięgna tylko z potencjometrem gazu to samo tylko grupa wskazań 90 nie 27
po lamersku zapytam, po czym poznać, że samochód z cięgnem czy bez?

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 16 mar 2011, 22:42

pancurski pisze:
fishmanr11 pisze:...
2. vag sprawdzając w grupie silnik w kanale 27 dla samochodu z cięgnem gazu ......



dla samochodów bez cięgna tylko z potencjometrem gazu to samo tylko grupa wskazań 90 nie 27
po lamersku zapytam, po czym poznać, że samochód z cięgnem czy bez?
Zdejmij górną osłone silnika i przy scianie grodziowej masz przepustnice i tam obadaj czy przy niej jest linka.
Tak w ogóle to jeszcze nie słyszałem, żeby nasze 2.8 wychodziły bez cięgna.. <mysli>
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 16 mar 2011, 23:24

To ogólny zapis dla sprawdzenia napnaczy nie tylko w 2.8 . Także są silniczki bez cięgna tylko z przepustnica z potencjometrem.

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 17 mar 2011, 16:54

Czy jest ktoś jeszcze na forum kto kupował z Allegro ten napinacz za 900zł i jest w stanie cos powiedzieć na jego temat?

Oto link: http://allegro.pl/napinacz-lancucha-roz ... 34310.html
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 17 mar 2011, 17:54

poszukaj kolego Darek_v6, w tematach trochę v6-napinacze-lancucha-rozrzadu-vt15683.htm w tym temacie . Przeczytaj go tam są umieszczone informacje . do tego są jeszcze inne tematy z tego co pamietam i w kazdym o tych napinaczach jest. Wybór będzie należał do Ciebie i tak bo nikt nie podejmie za Ciebie decyzji czy brać do auta coś tańszego z allegro co niby jest oryginalne czy pojechać do ASO. Zdania są podzielone tyle Ci powiem.

gryfpc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 07 wrz 2008, 22:39
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: 2.8 - chrobot przy pierwszym odpalaniu.

Post autor: gryfpc » 17 mar 2011, 18:33

Killer71 pisze:Cześć, zauważyłem od dłuższego czasu, że jak furka postoi dzień lub dwa, to przy pierwszym odpaleniu przez sekundę lub dwie słychać chrobot przesuwającego się łańcucha po jakimś przedmiocie. We wrześniu 2010 wymieniałem kompletny rozrząd z wszystkimi napinaczami, rolkami, pompą, napinacz hydrauliczny również i wiele innych rzeczy przy okazji. Olej zmieniam co 10000km, jeżdżę na Castrolu Magnatec 10W/40. W lecie tego chrobotu nie było. W zimie go słychać tylko przy pierwszym odpalaniu, później w ciągu dnia już nie. Olej gęsty i musi minąć chwilka, żeby dotarł do któregoś napinacza? Mam się czym martwić, czy raczej nie???
Witam!
Ja stawiam raczej na popularne "szklanki" - popychacze hydrauliczne. Dzieje się tak tylko przy odpalaniu zimnego silnika... Idę o zakład.
Po prostu jak był zimny (zwłaszcza w zimie), to musiałeś mu nieźle dać po gazie i stąd ten problem, ogólnie, jeśli to jest to, to raczej nie ma paniki. W cieplejsze dni problem albo całkiem zniknie, albo na tyle się wyciszy , że przestaniesz na to zwracać uwagę.
Narka.

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 17 mar 2011, 18:40

Cześć, jestem po wstępnej diagnozie.
Mechanik nie ma VAGa tylko program z Delphi, wiec tak:

Odczyt na wolnych obrotach
1. Temperatura płynu 93stC
2. Obroty 750 - 790
3. Kąt wyprzedzenia zapłonu - 15st
4. Regulator faz rozrządu - rząd cylindrów 1 - 0,0KW (wartość stała w miejscu)
5. Regulator faz rozrządu - rząd cylindrów 2 - 0,0KW (wartość stała w miejscu)

Odczyt przy 4000 obrotów
1. Regulator faz rozrządu - rząd cylindrów 1 - 3,0KW
2. Regulator faz rozrządu - rząd cylindrów 2 - 0,0KW

Czy te wyniki są OK?

Jeszcze jedna sprawa, dzisiaj zaraz po podpięciu interfrejsu pokazały się błędy:
17967 - Moduł sterujący przepustnicą: błąd w nastawie podstawowej - nieciągły.
17973 - Siłownik przepustnicy: nie osiągnięto dolnego ogranicznika - nieciągły.

Po wykasowaniu tych błędów samochód na wolnych chodzi o niebo stabilniej.

Przepustnica czyszczona i adoptwana miesiąc temu ... i wtedy też były te błędy!!!
Też zostały wykasowane - falowanie obrotów też wtedy ustało. Wymieniałem wtedy świece i myślałem, że one anulowały to falowanie, niestety po tygodniu falowanie powoli wróciło.

No i dziś te same błędy, co wtedy! Skasowałem i jest w miarę, pewnie za tydzień falowanie wróci. Przepustnica do wymiany???



Kolego "gryfpc":
"Po prostu jak był zimny (zwłaszcza w zimie), to musiałeś mu nieźle dać po gazie i stąd ten problem" - nie mam 17 lat i kręconych włosów, nie muszę się lansować, szanuję swoje samochody i wiem jak działa silnik. Zwłaszcza w zimie.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2011, 18:46 przez Killer71, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje Kochanie:)

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 17 mar 2011, 18:43

Odczyt przy 4000 obrotów
1. Regulator faz rozrządu - rząd cylindrów 1 - 3,0KW
2. Regulator faz rozrządu - rząd cylindrów 2 - 0,0KW

Tutaj coś nie bardzo ale chodzi o to że te testy wykonuje sie na drodze nie na postoju pod obciążeniem . Z tych wyników widać ze nie działają regulatory na wysokich obrotach a na wolnych sa jak najbardziej ok. Ale one załączają się tylko pod obciążeniem . to jest wazne. Jak nie ma obciążenia czyli na jałowym to stoją sobie . pisalem o teście drogowym .

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 17 mar 2011, 18:48

Nie miałem jak sprawdzić ich na drodze. Mechanik ma stcjonarny komp z tym programem :|
Moje Kochanie:)

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 17 mar 2011, 18:52

W każdym razie z pewnoscią nie wymieniaj ich bo widzę że na jałowym jak stoją sztywno to masz pieknie. I nic nie trzeba ruszać . A jestem pewien że osiągnie te 21 KW jeden i drugi. najwazniejsze wolne obroty

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 17 mar 2011, 18:54

Uspokoiłeś mnie trochę :) Co sądzisz o tej przepustnicy?
I skąd w takim razie ten chrobot?
Moje Kochanie:)

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 17 mar 2011, 19:03

Chrobot może wynikać z tego że zaworki cisnienia oleju są zapchane . znajdują się pod kolektorem ssacym. Nie są stosunkowo drogie ale cięzko je wyminić bo trzeba kolektor sciągać. Cisnienie schodzi po nocy z układu olejowego i chwili trzeba zeby je odnowić i stad napinacz zaterkocze. Nic złego się takiego nie dzieje tak naprawde być moze też sprezyna w napinaczu jest już troche zużyta ale no nie definiuje to napinacza do wymiany . Tak samo może niby puszczac on troche olej ale wtedy nie miał byś tak stałych parametrów na vagu po rozgrzaniu.

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 17 mar 2011, 19:10

Ok, w takim razie chrobot nie jest groźny :) Pozostaje zjawisko falowania obrotów - info o błędach przepustnicy w poście powyżej. Czy ktoś może coś poradzić?
Moje Kochanie:)

gryfpc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 07 wrz 2008, 22:39
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: gryfpc » 17 mar 2011, 19:13

Killer71 pisze:Kolego "gryfpc":
"Po prostu jak był zimny (zwłaszcza w zimie), to musiałeś mu nieźle dać po gazie i stąd ten problem" - nie mam 17 lat i kręconych włosów, nie muszę się lansować, szanuję swoje samochody i wiem jak działa silnik. Zwłaszcza w zimie.
Po co zaraz te nerwy Kolego, przecież nie napisałem nic złośliwie - czasem tak już jest, że rano człowiek się gdzieś spieszy i depta prawą nogą nie licząc się z konsekwencjami... Stąd moje przypuszczenia, ale jak widzisz nie bezzasadne, bo Kolega powyżej też coś o hydraulice napomknął...
<piwo>

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 17 mar 2011, 19:25

Masz rację, sorki. Poniosło mnie. Wiem, że czasem się spieszymy, ale ja nawet służbowymi tak nie jeżdżę, a co dopiero moją Niuńką:) Kupiłem ją w BDB stanie, ale i tak wsadziłem w nią 7000 zł, dopieszczając ją mechanicznie i elektrycznie. Poprostu boli mnie gdy coś w niej niedomaga, taki już jestem. Bardzo ją lubię ;)

Więc jak Panowie, pomoże ktoś w tym temacie?:

"Jeszcze jedna sprawa, dzisiaj zaraz po podpięciu interfrejsu pokazały się błędy:
17967 - Moduł sterujący przepustnicą: błąd w nastawie podstawowej - nieciągły.
17973 - Siłownik przepustnicy: nie osiągnięto dolnego ogranicznika - nieciągły.

Po wykasowaniu tych błędów samochód na wolnych chodzi o niebo stabilniej.

Przepustnica czyszczona i adoptwana miesiąc temu ... i wtedy też były te błędy!!!
Też zostały wykasowane - falowanie obrotów też wtedy ustało. Wymieniałem wtedy świece i myślałem, że one anulowały to falowanie, niestety po tygodniu falowanie powoli wróciło.

No i dziś te same błędy, co wtedy! Skasowałem i jest w miarę, pewnie za tydzień falowanie wróci. Przepustnica do wymiany???"
Moje Kochanie:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja