Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] 2.8 - chrobot przy pierwszym odpalaniu.

Silniki benzynowe
pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 15 mar 2011, 18:46

Darek_v6 pisze:A jakie były u Ciebie objawy, że to wymieniłeś?
Czy po wymianie praca sinika ucichła?
Jakiś czas temu pisałem Ci o tym na PW, ale jak chcesz to napisze w tym temacie <lol>

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 15 mar 2011, 19:01

pancurski pisze:
Darek_v6 pisze:A jakie były u Ciebie objawy, że to wymieniłeś?
Czy po wymianie praca sinika ucichła?
Jakiś czas temu pisałem Ci o tym na PW, ale jak chcesz to napisze w tym temacie <lol>
A no tak, teraz pamiętam.. przed chwilą jeszcze raz przeczytałem twoje wiadomości, bardzo mi wtedy rozjaśniłeś temat <okok> Pisałeś,że klekot przy uruchomieniu ustał, nie ma drgań, ale gdy silnik się już rozgrzeje, było słychać łańcuch, mechanicy podejrzewali uszkodzony fabrycznie nastawnik.. -co z tego wynikło?

Czyli polecasz ten napinacz z allegro?
Muszę w końcu zdjąć u siebie pokrywy zaworów i ocenić stan obydwu.
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 15 mar 2011, 19:20

pancurski, mógłbyś te drgania opisać jakie miałeś ?

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 15 mar 2011, 19:23

Wynikło, że coś mechanicy na początku źle złożyli, sami poprawili bez moich sugestii.
Ale jak pisałem musiałem wymienić, bo nastawnik się rozsypał a łańcuch urwał.

Mam jeszcze drgania, ale tym razem związane z przegubem półośki lub sprzęgłem (drgania, wibracje przy obrotach 1200-2000 przy przyśpieszaniu) i chyba od klimy. W tym miesiącu mam zamiar naprawy zamknąć. Masakra, ale samochód 12 lat to co się dziwić. Robię go dla siebie.

Co do nastawnika, to kupiłem tańszy na allegro, bo w momencie naprawy miałem spore problemy finansowe i na pewny 100% z ASO nie było mnie stać. Nie zawiodłem się.
Decyzja należy do Ciebie, ale nie będę ponosił konsekwencji <rotfl>

[ Dodano: 2011-03-15, 19:25 ]
fishmanr11 pisze:pancurski, mógłbyś te drgania opisać jakie miałeś ?
spoko, tylko niech położę dzieci spać

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 15 mar 2011, 20:04

ok ok czekam <okok>

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 15 mar 2011, 20:16

objawy były następujące:
- błąd czujnika położenia lewego wałka rozrządu
- przy odpalaniu silnika (bez względy czy zima czy lato) klekot jak z diesla
- wyraźny metaliczny głos podczas pracy
- straszne drgania karoserii (szczególnie po lewej stronie)
Jeździłem z tym rok, i w ciągu tego czasu wyżej wymienione objawy się nasilały

ps. ponieważ jesteśmy z tego samego miasta <lol> znasz jakiegoś fachowca od dokładnej diagnostyki vag, ewentualnie możesz napisać gdzie robisz swój samochód?

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 15 mar 2011, 20:26

Powiem tak . Ja naprawiam sam z kumplem po prostu jestem fanatykiem tej marki i wszytko zmieniam sam . Polecić raczej nikogo nie mogę tak naprawdę niestety bo jeszcze zanim zacząłem się zajmować autem sam wiele razy naprawiałem auto u mechaników i niby fajnie kumple i te sprawy a z ciekawości swojej sprawdzałem np czy wszytko po podłączane fajnie i podokręcane a tu lipa brak śrubki brak opaski gdzieś. Lubelscy mechanicy niestety w większości to partacze. Jest łebski koleś od diagnostyki elektroniki w miejscowosci Turka przy kościele jak wylatuje się na ÂŁęczną z Lublina to po lewej stronie. Tego kolesia mogę polecić on wie co to oscyloskop. Musisz szukać przy kościele bo nie pamiętam adresu ani numeru w tej chwili nie mam ale jak wrócę do polski to mogę ci przesłać jego namiary. Jest solidny i jest elektronikiem nie tylko z nazwy. A co do mechaniki to no strach się bać.

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 15 mar 2011, 20:31

fishmanr11 pisze:Jest łebski koleś od diagnostyki elektroniki w miejscowosci Turka przy kościele jak wylatuje się na ÂŁęczną z Lublina to po lewej stronie. Tego kolesia mogę polecić on wie co to oscyloskop. Musisz szukać przy kościele bo nie pamiętam adresu ani numeru.....
Masz na myśli Mulaka http://www.boschservice.lublin.pl/ ?
No ale to na Turystycznej, do Turki jeszcze kawałek.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 15 mar 2011, 20:55

nie nie to dalej jeszcze raczej to juz turka. mlody koles w malym domku z garażem

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 15 mar 2011, 21:03

czy to Jacek o którym piszą tu lublinelektryk-vt17445.htm ?

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 15 mar 2011, 21:21

Nie nie to gdzieś na wiosce było. tej turce czy może jakubowice... Szukam na google maps . Bylem ostatio u niego 2 lata temu ale wiem że działa bo kumpel coś u niego robil i też nikt nie mogł w lublinie zdiagnozować a ten znalazł i całość kosztowała 50 zł i 30 minut. Jak znadje go na googlach to zaraz wkleje do tematu


Przesłałem Ci na priv info. Bo szkoda forum domysłami zaśmiecać i robic offtopu :]

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 16 mar 2011, 10:16

Jestem umówiony z moim mechanikiem na diagnozę VAG.
Napiszcie proszę, jaka jest procedura sprawdzania nastawnika zmiennych faz rozrządu. Jakie wartości i w których blokach pokażą sie przy dobrym, a jakie przy zużytym nastawiku.
Przeczytałem kilka tematów od kolegi "pancurski", ale tam nie jest to opisane jednoznacznie. Koszta jak widzę nie są małe, a nie chcę wywalać niepotrzebnie kasy w błoto.
Tak jak pisałem, u mnie chrobot trwa sekundę przy pierwszym, porannym odpalaniu - każdy późniejszy jest już bez chrobotu. Na wolnych nieznacznie falują obroty.
Proszę o poradę.
Moje Kochanie:)

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 16 mar 2011, 10:34

1. Temperatura płynu chłodzącego przynajmniej 80 °C.
2. vag sprawdzając w grupie silnik w kanale 27 dla samochodu z cięgnem gazu :

podczas pracy na biegu jałowym:

pole 1 Przestawianie wałka rozrządul Wartość wymagana: 0 (= &#8222;przestawianie wałka rozrządu WYÂŁ&#8220;)

pole 3 °obroty wału korbowego Przestawianie, 1 rząd cylindrów (prawy rząd cylindrów)l Wartość wymagana: -3 &#8230; 6 °KW

pole 4 °obroty wału korbowego Przestawianie, 2 rząd cylindrów (lewy rząd cylindrów)l Wartość wymagana: -3 &#8230; 6 °KW

podczas działania (przyśpieszania podczas testu drogowego):

pole 1 --- Przestawianie wałka rozrządul Wartość wymagana: 1 (= &#8222;przestawianie wałka rozrządu ZAÂŁ&#8220;

pole 3 &#8230; °obroty wału korbowego Przestawianie, 1 rząd cylindrów (prawy rząd cylindrów)l Wartość wymagana: 16 &#8230; 25 °KW 1)

pole 4 &#8230; °obroty wału korbowego Przestawianie, 2 rząd cylindrów (lewy rząd cylindrów)l Wartość wymagana: 16 &#8230; 25 °KW 1)


1) Jeśli podczas jazdy próbnej wskazywana jest jedynie wartość pomiędzy 6,0 i 16,0 °KW, elektryczny zawór przestawiania wałka rozrządu przełącza wprawdzie ciśnienie oleju prawidłowo na mechaniczny nastawnik wałka rozrządu, ten jednak nie może osiągnąć swojego położenia krańcowego (np. z powodu oporów w działaniu).

dla samochodów bez cięgna tylko z potencjometrem gazu to samo tylko grupa wskazań 90 nie 27

Po diagnozie podziel się wynikami. Zwróć uwagę na to jak zachowują się te parametry czy stoją blisko 0 na jałowym i jakich wartości sięgają przy przyśpieszaniu

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 16 mar 2011, 18:30

Jak znajde więcej czasu to u siebie tez muszę sprawdzić vagiem te napinacze.

Dzisiaj zdjąłem pokrywe zaworów ta od strony pasażera, żeby zobaczyć w jakim stanie jest napinacz i łańcuszek.. spodzewałem się, że bedzie z nim źle, ale tak na moje oko wyglada jeszcze dobrze. ÂŁańcuszek był mocno napięty, a ślizg cały..- ma tylko wyjechane lekko ślady po łańcuszku, ale przecież to normalne skoro się po nim slizga.
W wolnym czasie zdejmę pokrywe zaworów od strony kierowcy, żeby ocenić sytuację, ale tam na pewno bedzie duzo gorzej, bo od strony kierowcy słychać metaliczny szelest łańcuszka czyli napinacz i łańcuszek muszą być w złym stanie :|
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro

labiss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 10 cze 2010, 21:25
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: labiss » 16 mar 2011, 22:16

TO nie jest chrobot łańcucha tylko pompa wspomagania pada.Temat przerabiany. Na mrozie się jeszcze bardziej odezwie.
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 58&start=0

FUll fotostory z wymiany rozrządu !

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja