Jakiś czas temu pisałem Ci o tym na PW, ale jak chcesz to napisze w tym temacieDarek_v6 pisze:A jakie były u Ciebie objawy, że to wymieniłeś?
Czy po wymianie praca sinika ucichła?
[A6 C5] 2.8 - chrobot przy pierwszym odpalaniu.
- Darek_v6
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 327
- Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
A no tak, teraz pamiętam.. przed chwilą jeszcze raz przeczytałem twoje wiadomości, bardzo mi wtedy rozjaśniłeś tematpancurski pisze:Jakiś czas temu pisałem Ci o tym na PW, ale jak chcesz to napisze w tym temacieDarek_v6 pisze:A jakie były u Ciebie objawy, że to wymieniłeś?
Czy po wymianie praca sinika ucichła?
Czyli polecasz ten napinacz z allegro?
Muszę w końcu zdjąć u siebie pokrywy zaworów i ocenić stan obydwu.
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Wynikło, że coś mechanicy na początku źle złożyli, sami poprawili bez moich sugestii.
Ale jak pisałem musiałem wymienić, bo nastawnik się rozsypał a łańcuch urwał.
Mam jeszcze drgania, ale tym razem związane z przegubem półośki lub sprzęgłem (drgania, wibracje przy obrotach 1200-2000 przy przyśpieszaniu) i chyba od klimy. W tym miesiącu mam zamiar naprawy zamknąć. Masakra, ale samochód 12 lat to co się dziwić. Robię go dla siebie.
Co do nastawnika, to kupiłem tańszy na allegro, bo w momencie naprawy miałem spore problemy finansowe i na pewny 100% z ASO nie było mnie stać. Nie zawiodłem się.
Decyzja należy do Ciebie, ale nie będę ponosił konsekwencji
[ Dodano: 2011-03-15, 19:25 ]
Ale jak pisałem musiałem wymienić, bo nastawnik się rozsypał a łańcuch urwał.
Mam jeszcze drgania, ale tym razem związane z przegubem półośki lub sprzęgłem (drgania, wibracje przy obrotach 1200-2000 przy przyśpieszaniu) i chyba od klimy. W tym miesiącu mam zamiar naprawy zamknąć. Masakra, ale samochód 12 lat to co się dziwić. Robię go dla siebie.
Co do nastawnika, to kupiłem tańszy na allegro, bo w momencie naprawy miałem spore problemy finansowe i na pewny 100% z ASO nie było mnie stać. Nie zawiodłem się.
Decyzja należy do Ciebie, ale nie będę ponosił konsekwencji
[ Dodano: 2011-03-15, 19:25 ]
spoko, tylko niech położę dzieci spaćfishmanr11 pisze:pancurski, mógłbyś te drgania opisać jakie miałeś ?
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
objawy były następujące:
- błąd czujnika położenia lewego wałka rozrządu
- przy odpalaniu silnika (bez względy czy zima czy lato) klekot jak z diesla
- wyraźny metaliczny głos podczas pracy
- straszne drgania karoserii (szczególnie po lewej stronie)
Jeździłem z tym rok, i w ciągu tego czasu wyżej wymienione objawy się nasilały
ps. ponieważ jesteśmy z tego samego miasta
znasz jakiegoś fachowca od dokładnej diagnostyki vag, ewentualnie możesz napisać gdzie robisz swój samochód?
- błąd czujnika położenia lewego wałka rozrządu
- przy odpalaniu silnika (bez względy czy zima czy lato) klekot jak z diesla
- wyraźny metaliczny głos podczas pracy
- straszne drgania karoserii (szczególnie po lewej stronie)
Jeździłem z tym rok, i w ciągu tego czasu wyżej wymienione objawy się nasilały
ps. ponieważ jesteśmy z tego samego miasta
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Powiem tak . Ja naprawiam sam z kumplem po prostu jestem fanatykiem tej marki i wszytko zmieniam sam . Polecić raczej nikogo nie mogę tak naprawdę niestety bo jeszcze zanim zacząłem się zajmować autem sam wiele razy naprawiałem auto u mechaników i niby fajnie kumple i te sprawy a z ciekawości swojej sprawdzałem np czy wszytko po podłączane fajnie i podokręcane a tu lipa brak śrubki brak opaski gdzieś. Lubelscy mechanicy niestety w większości to partacze. Jest łebski koleś od diagnostyki elektroniki w miejscowosci Turka przy kościele jak wylatuje się na ÂŁęczną z Lublina to po lewej stronie. Tego kolesia mogę polecić on wie co to oscyloskop. Musisz szukać przy kościele bo nie pamiętam adresu ani numeru w tej chwili nie mam ale jak wrócę do polski to mogę ci przesłać jego namiary. Jest solidny i jest elektronikiem nie tylko z nazwy. A co do mechaniki to no strach się bać.
Masz na myśli Mulaka http://www.boschservice.lublin.pl/ ?fishmanr11 pisze:Jest łebski koleś od diagnostyki elektroniki w miejscowosci Turka przy kościele jak wylatuje się na ÂŁęczną z Lublina to po lewej stronie. Tego kolesia mogę polecić on wie co to oscyloskop. Musisz szukać przy kościele bo nie pamiętam adresu ani numeru.....
No ale to na Turystycznej, do Turki jeszcze kawałek.
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
czy to Jacek o którym piszą tu lublinelektryk-vt17445.htm ?
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Nie nie to gdzieś na wiosce było. tej turce czy może jakubowice... Szukam na google maps . Bylem ostatio u niego 2 lata temu ale wiem że działa bo kumpel coś u niego robil i też nikt nie mogł w lublinie zdiagnozować a ten znalazł i całość kosztowała 50 zł i 30 minut. Jak znadje go na googlach to zaraz wkleje do tematu
Przesłałem Ci na priv info. Bo szkoda forum domysłami zaśmiecać i robic offtopu![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Przesłałem Ci na priv info. Bo szkoda forum domysłami zaśmiecać i robic offtopu
Jestem umówiony z moim mechanikiem na diagnozę VAG.
Napiszcie proszę, jaka jest procedura sprawdzania nastawnika zmiennych faz rozrządu. Jakie wartości i w których blokach pokażą sie przy dobrym, a jakie przy zużytym nastawiku.
Przeczytałem kilka tematów od kolegi "pancurski", ale tam nie jest to opisane jednoznacznie. Koszta jak widzę nie są małe, a nie chcę wywalać niepotrzebnie kasy w błoto.
Tak jak pisałem, u mnie chrobot trwa sekundę przy pierwszym, porannym odpalaniu - każdy późniejszy jest już bez chrobotu. Na wolnych nieznacznie falują obroty.
Proszę o poradę.
Napiszcie proszę, jaka jest procedura sprawdzania nastawnika zmiennych faz rozrządu. Jakie wartości i w których blokach pokażą sie przy dobrym, a jakie przy zużytym nastawiku.
Przeczytałem kilka tematów od kolegi "pancurski", ale tam nie jest to opisane jednoznacznie. Koszta jak widzę nie są małe, a nie chcę wywalać niepotrzebnie kasy w błoto.
Tak jak pisałem, u mnie chrobot trwa sekundę przy pierwszym, porannym odpalaniu - każdy późniejszy jest już bez chrobotu. Na wolnych nieznacznie falują obroty.
Proszę o poradę.
Moje Kochanie:)
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
1. Temperatura płynu chłodzącego przynajmniej 80 °C.
2. vag sprawdzając w grupie silnik w kanale 27 dla samochodu z cięgnem gazu :
podczas pracy na biegu jałowym:
pole 1 Przestawianie wałka rozrządul Wartość wymagana: 0 (= „przestawianie wałka rozrządu WYÂŁ“)
pole 3 °obroty wału korbowego Przestawianie, 1 rząd cylindrów (prawy rząd cylindrów)l Wartość wymagana: -3 … 6 °KW
pole 4 °obroty wału korbowego Przestawianie, 2 rząd cylindrów (lewy rząd cylindrów)l Wartość wymagana: -3 … 6 °KW
podczas działania (przyśpieszania podczas testu drogowego):
pole 1 --- Przestawianie wałka rozrządul Wartość wymagana: 1 (= „przestawianie wałka rozrządu ZAÂŁ“
pole 3 … °obroty wału korbowego Przestawianie, 1 rząd cylindrów (prawy rząd cylindrów)l Wartość wymagana: 16 … 25 °KW 1)
pole 4 … °obroty wału korbowego Przestawianie, 2 rząd cylindrów (lewy rząd cylindrów)l Wartość wymagana: 16 … 25 °KW 1)
1) Jeśli podczas jazdy próbnej wskazywana jest jedynie wartość pomiędzy 6,0 i 16,0 °KW, elektryczny zawór przestawiania wałka rozrządu przełącza wprawdzie ciśnienie oleju prawidłowo na mechaniczny nastawnik wałka rozrządu, ten jednak nie może osiągnąć swojego położenia krańcowego (np. z powodu oporów w działaniu).
dla samochodów bez cięgna tylko z potencjometrem gazu to samo tylko grupa wskazań 90 nie 27
Po diagnozie podziel się wynikami. Zwróć uwagę na to jak zachowują się te parametry czy stoją blisko 0 na jałowym i jakich wartości sięgają przy przyśpieszaniu
2. vag sprawdzając w grupie silnik w kanale 27 dla samochodu z cięgnem gazu :
podczas pracy na biegu jałowym:
pole 1 Przestawianie wałka rozrządul Wartość wymagana: 0 (= „przestawianie wałka rozrządu WYÂŁ“)
pole 3 °obroty wału korbowego Przestawianie, 1 rząd cylindrów (prawy rząd cylindrów)l Wartość wymagana: -3 … 6 °KW
pole 4 °obroty wału korbowego Przestawianie, 2 rząd cylindrów (lewy rząd cylindrów)l Wartość wymagana: -3 … 6 °KW
podczas działania (przyśpieszania podczas testu drogowego):
pole 1 --- Przestawianie wałka rozrządul Wartość wymagana: 1 (= „przestawianie wałka rozrządu ZAÂŁ“
pole 3 … °obroty wału korbowego Przestawianie, 1 rząd cylindrów (prawy rząd cylindrów)l Wartość wymagana: 16 … 25 °KW 1)
pole 4 … °obroty wału korbowego Przestawianie, 2 rząd cylindrów (lewy rząd cylindrów)l Wartość wymagana: 16 … 25 °KW 1)
1) Jeśli podczas jazdy próbnej wskazywana jest jedynie wartość pomiędzy 6,0 i 16,0 °KW, elektryczny zawór przestawiania wałka rozrządu przełącza wprawdzie ciśnienie oleju prawidłowo na mechaniczny nastawnik wałka rozrządu, ten jednak nie może osiągnąć swojego położenia krańcowego (np. z powodu oporów w działaniu).
dla samochodów bez cięgna tylko z potencjometrem gazu to samo tylko grupa wskazań 90 nie 27
Po diagnozie podziel się wynikami. Zwróć uwagę na to jak zachowują się te parametry czy stoją blisko 0 na jałowym i jakich wartości sięgają przy przyśpieszaniu
- Darek_v6
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 327
- Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Jak znajde więcej czasu to u siebie tez muszę sprawdzić vagiem te napinacze.
Dzisiaj zdjąłem pokrywe zaworów ta od strony pasażera, żeby zobaczyć w jakim stanie jest napinacz i łańcuszek.. spodzewałem się, że bedzie z nim źle, ale tak na moje oko wyglada jeszcze dobrze. ÂŁańcuszek był mocno napięty, a ślizg cały..- ma tylko wyjechane lekko ślady po łańcuszku, ale przecież to normalne skoro się po nim slizga.
W wolnym czasie zdejmę pokrywe zaworów od strony kierowcy, żeby ocenić sytuację, ale tam na pewno bedzie duzo gorzej, bo od strony kierowcy słychać metaliczny szelest łańcuszka czyli napinacz i łańcuszek muszą być w złym stanie
Dzisiaj zdjąłem pokrywe zaworów ta od strony pasażera, żeby zobaczyć w jakim stanie jest napinacz i łańcuszek.. spodzewałem się, że bedzie z nim źle, ale tak na moje oko wyglada jeszcze dobrze. ÂŁańcuszek był mocno napięty, a ślizg cały..- ma tylko wyjechane lekko ślady po łańcuszku, ale przecież to normalne skoro się po nim slizga.
W wolnym czasie zdejmę pokrywe zaworów od strony kierowcy, żeby ocenić sytuację, ale tam na pewno bedzie duzo gorzej, bo od strony kierowcy słychać metaliczny szelest łańcuszka czyli napinacz i łańcuszek muszą być w złym stanie
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro









