[A6 C5] 2.8 - chrobot przy pierwszym odpalaniu.
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
przepustnica nie osiąga dolnego ogranicznika to mi wygląda na to ze musisz opuścic linkę bo ona jest regulowana . Za mocno podniesiona moze i nie odbija przepustnica . albo odbija tak na minimum . moze tez blokowac sie linka pedał gazu albo coś jeszcze ., moze przepustnica brudzi ci sie mocno. Adaptacje jak masz zrobiona teraz to znaczy ze jest zaadoptowana do obecnych warunków ( zabrudzenia przepustnicy ) . I problem pojawai sie po zwiększeniu zabrudzenia. WArto spokojnie powoli sie przyjrzeć przepustnicy lince i moze pedał gazu tak jak wspomnialem. Bład w nastawie podstawowej swaidczy o tym ze jest tak jakby zle zaadoptowana ze jej rozwarcie jest dobre ale poczatek i koniec otwarcia nastepuje w nie adoptowanych miejscach. No smierdzi mi tu linką lub brudem w przepustnicy .
Tu możesz mieć rację
W zimie (przy -20stC) dwa razy przyjechałem do pracy na 2500 obrotów bez dotykania pedału gazu. Linka zamarzła - być może jest tak oblepiona brudem w środku. Przepustnica nie odbijała <szok> ? Jak Niuńka postała w słońcu, to wszystko wróciło do normy
Więc co, wymiana linki i ponowna adaptacja przepustnicy?


Moje Kochanie:)
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- Darek_v6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 327
- Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
fishmanr11 pisze:1. Temperatura płynu chłodzącego przynajmniej 80 °C.
2. vag sprawdzając w grupie silnik w kanale 27 dla samochodu z cięgnem gazu :
podczas pracy na biegu jałowym:
pole 1 Przestawianie wałka rozrządul Wartość wymagana: 0 (= „przestawianie wałka rozrządu WYÂŁ“)
pole 3 °obroty wału korbowego Przestawianie, 1 rząd cylindrów (prawy rząd cylindrów)l Wartość wymagana: -3 … 6 °KW
pole 4 °obroty wału korbowego Przestawianie, 2 rząd cylindrów (lewy rząd cylindrów)l Wartość wymagana: -3 … 6 °KW
podczas działania (przyśpieszania podczas testu drogowego):
pole 1 --- Przestawianie wałka rozrządul Wartość wymagana: 1 (= „przestawianie wałka rozrządu ZAÂŁ“
pole 3 … °obroty wału korbowego Przestawianie, 1 rząd cylindrów (prawy rząd cylindrów)l Wartość wymagana: 16 … 25 °KW 1)
pole 4 … °obroty wału korbowego Przestawianie, 2 rząd cylindrów (lewy rząd cylindrów)l Wartość wymagana: 16 … 25 °KW 1)
1) Jeśli podczas jazdy próbnej wskazywana jest jedynie wartość pomiędzy 6,0 i 16,0 °KW, elektryczny zawór przestawiania wałka rozrządu przełącza wprawdzie ciśnienie oleju prawidłowo na mechaniczny nastawnik wałka rozrządu, ten jednak nie może osiągnąć swojego położenia krańcowego (np. z powodu oporów w działaniu).
dla samochodów bez cięgna tylko z potencjometrem gazu to samo tylko grupa wskazań 90 nie 27
Po diagnozie podziel się wynikami. Zwróć uwagę na to jak zachowują się te parametry czy stoją blisko 0 na jałowym i jakich wartości sięgają przy przyśpieszaniu
Chciałbym u siebie VAGiem sprawdzić za pomocą tego opisu działanie napinaczy, ale w VAGu nie mogę wpisać kanału 27.
Wchodzę w SILNIK a potem naciskam na ''pojedynczy odczyt'' nastepnie wpisuję kanał 27, zatwierdzam to enterem i nic się nie dzieje

Napiszcie mi czy robię to dobrze.. mam interfejs od niedawna i moge się mylić...
Były:
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro
- Fiat 126p
- VW Corrado 1.8 G60
- Audi 80 B4 2.0 Historia modeli.
- Audi A4 B5 2.6 V6 sedan
- Audi A6 C5 2.8 V6 quattro