Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 2.5 Tdi] nagle nie odpala?

Silniki wysokoprężne
kuba89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 26 lut 2011, 19:26
Lokalizacja: Gdańsk

[ A6 C5 2.5 Tdi] nagle nie odpala?

Post autor: kuba89 » 26 lut 2011, 19:55

Witam,
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że nie mam pojęcia o samochodach i sam problem może okazać się banalny ale..

do rzeczy.
(audi a6, 2,5 tdi 150km, 1998r)
kilka dni temu zauważyłem, że samochód jakby "dłużej mieli zanim się odpali". Zakładałem, że może być to spowodowane niską temperaturą (ok. -10 stopni) jednak dzisiaj przejechałem ok 3 kilometry, żeby załatwić pewną sprawę, zaparkowałem a gdy wróciłem po 15 minutach nie udało mi się już odpalić samochodu. Cały czas "mieli" jak podczas normalnego odpalania ale nie chce "zaskoczyć". ÂŻaden komunikat alarmowy na komputerze się nie włącza, akumulator naładowany, ponad pół baku paliwa. Chciałbym się dowiedzieć co to może być i co powinienem sprawdzić samodzielnie zanim zaciągnę samochód do warsztatu gdzie przez moją niewiedzę skroją ze mnie kupe pieniędzy a okaże się, że mogłem sam coś na to poradzić nie ruszając auta z parkingu.

z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 26 lut 2011, 21:02

Jeżeli jesteś pewien diagnostyki komputerowej, to tak od zaraz to układ nie traci szczelności. No chyba ze jesteś przypadkiem 1:1000, ale nie zaszkodzi sprawdzić układu paliwowego pod względem szczelności.
Jeżeli bak masz zalany powyżej połowy to wykluczam nagłą śmierć pompki paliwa. Sprawdziłbym na początek kąt ustawienia wtrysku(wiele o tym na naszym forum), jeżeli i to nie przyniesie rezultatów to niestety pompa VP na porządny stół boscha i do sprawdzenia. I tu nie bawiłbym się w zamienne metody a może....a może....
To tyle ...czekamy na wieści <okok>

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 26 lut 2011, 21:05

censored,
He he...minutka....... ale o to samo nam chodzi <luzik> <lol>
Ostatnio zmieniony 26 lut 2011, 21:43 przez citrin, łącznie zmieniany 3 razy.

kuba89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 26 lut 2011, 19:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kuba89 » 26 lut 2011, 21:06

właśnie mi się przypomniało, że przy odpalaniu samochód trochę dymił przez pierwsze kilka sekund. Czy może być to wina świec czy nie miałoby to wpływu na odpalanie i zapaliłby bez problemu?

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 26 lut 2011, 21:19

kuba89 pisze:dymił przez pierwsze kilka sekund. Czy może być to wina świec
Może i tak ale te kilka sekund nie ma zbytnio do rzeczy. Samochód zimny...wiadomo 4 na6 świec grzeją a może i nie i tak to się dzieje.
W ważniejsze jest co się dzieje później.....tak jak pisałeś.
Pozdro

kuba89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 26 lut 2011, 19:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kuba89 » 27 lut 2011, 16:49

udało mi się odpalić. wrzuciłem 1 bieg i podczas "kręcenia" dodałem gazu i odpuszczałem sprzęgło (tak jak podczas ruszania). Wcześniej sprawdziłem poziom oleju i było go zdecydowanie za mało (co dziwne, bo 2 tygodnie temu sprawdzałem i było ok. Komputer też nie krzyczał, że jest go za mało). Pojechałem na stacje, dolałem litr i teraz odpala bez problemu. To w ogóle możliwe żeby samochód nie chciał odpalić bo oleju jest za mało? Zawsze wydawało mi się, że odpalenie jest możliwe tyle, że łatwo można zatrzeć silnik. Na dniach wstawie go do warsztatu, żeby zbadali sprawę. Jakieś nowe wnioski, sugestie?

roberte313
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 03 wrz 2010, 15:10
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: roberte313 » 02 mar 2011, 20:44

witam kolegę przyznam że miałem taki sam przypadek jakoś 2 razy w ciągu 2-ch miesięcy , ropa w baku aku. pełen żadnych sygnałów alarmowych auto kręci ale nie odpala , oleju jeszcze nie sprawdziłem , ale za to vag nie wykazał żadnego błędu silnika .
w moim przypadku stało się to po włączeniu się alarmu jak byłem już w aucie , jakby był odcięty zapłon , ale za drugim razy nic nadzwyczajnego się nie stało . <lol> <lol> <lol>

Darek25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 02 mar 2011, 20:00
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Darek25 » 02 mar 2011, 22:41

Witam kolegów!
Problem dotyczy audi A6 2.5 TDI silnik BDG z 2004 roku. Przy przyspieszaniu silnik pracuje jak Ford Transit. Sprawdziłem pompę w i zamontowałem. Nic się nie zmieniło, zaczęło wyświetlać ESP, następnie błąd 550 po rozgrzaniu silnika. Wymieniłem pompę na fabrycznie nową, lecz problem nie ustał. Jak jest zimna jest wszystko ok. Jeżeli przejadę parę kilometrów i zagrzeję się wtedy wyświetla się ESP, a następnie błąd 550. Czy przyczyną może być wtryskiwacz sterujący, komp nie wyświetla błędu wtryskiwacza, a oporność to ok. 100 omów. Może ktoś miał taki przypadek.

ris
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 22 lut 2011, 23:10
Lokalizacja: kuj-pom

Post autor: ris » 05 mar 2011, 12:27

Witam. Mam podobny problem co kuba89, wczoraj podczas wyprzedzania, zredukowałem do 3 biegu i przycisnąłem go po czym po chwili auto zgasło w czasie jazdy i już nie odpaliło, paliwo mam na jakieś 100 km (dopiero sie zapaliła rezerwa), aku w porządku, normalnie kręci, a nie odpala. Próbowałem ruszac z dwójki i także nic. Olej dolewał mi mechanik kilka godzin prędzej więc poziom ok. Wygląda to na to, jakby auto nie podawało paliwa. Padła pompka? Jakies sugestie?

Dodam, że jest to silnik 1.9 TDi 110 Km (nie chciałem zakładać nowego tematu)

roberte313
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 03 wrz 2010, 15:10
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: roberte313 » 06 mar 2011, 17:46

moja sytuacja się wyjaśniła pojechałem do znajomych a na drugi dzień znów akcja ,, nie odpala '' znajomy sprawdził paski , kostki i nie było przyczyny , dopiero jak poluźnił wtrysk to stwierdził że nie dochodzi paliwo .
albo sterownik albo pompa :/

teraz tylko naprawiać ;] pozdrawiam

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 06 mar 2011, 19:58

jeżeli była by to pompa to w 80% przypadków ropka by leciała tylko pod za małym ciśnieniem...ale zawsze te 20% zostaje!

roberte313
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 03 wrz 2010, 15:10
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: roberte313 » 06 mar 2011, 20:12

albo sterownik padł :/ :/ <wnerw> :)

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 06 mar 2011, 20:31

uszkodzony sterownik na 100 % nie powoduje że pompa nie podaje paliwa.
A przed pompą masz rope?
Musiało by coś mechanicznie sie zepsuć w pompie.Jeżeli elektronika to podaje nie wtedy co trzeba, pod za małym ciśnieniem...

roberte313
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 03 wrz 2010, 15:10
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: roberte313 » 07 mar 2011, 16:37

tylko dlaczego nie dochodzi ropa ? to jest pytanko zastanawiałem się czy może dowiem się coś przed oddaniem auta do naprawy , ale jeszcze poczekam ;] <szok> <hura>

[ Dodano: 2011-05-03, 12:05 ]
witam ponownie autko już od jakiegoś czasu dział elegancko , pewnego dnia przyjechał magik psiknął plakiem w silnik i odpalił jak czas nie nie było żadnych błędów tak po odpaleniu pojawił się błąd Sterownika , po wykasowaniu błędu p jakiś 20 razach gaszenia i palenia auta błąd jak do tej pory nie powrócił , jednak patrząc na wężyk z paliwem widać jak popierdzielają tam bąbelki powietrza i na wszelki pojade odpowietrzyć układ :)


pozdro.

lagus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 20 cze 2013, 22:39
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: lagus » 21 cze 2013, 22:35

witam mam Audi A 6 Z 2000 ROKU 2,5 TDI kreci dlugo zanim opdali pompa jest po wymianie jak odpali to jest kupa dymu za mna jak jest zimny jak cieply pali na dotyk co to moze byc?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga