[ A6 C5 2.5 Tdi] nagle nie odpala?
[ A6 C5 2.5 Tdi] nagle nie odpala?
Witam,
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że nie mam pojęcia o samochodach i sam problem może okazać się banalny ale..
do rzeczy.
(audi a6, 2,5 tdi 150km, 1998r)
kilka dni temu zauważyłem, że samochód jakby "dłużej mieli zanim się odpali". Zakładałem, że może być to spowodowane niską temperaturą (ok. -10 stopni) jednak dzisiaj przejechałem ok 3 kilometry, żeby załatwić pewną sprawę, zaparkowałem a gdy wróciłem po 15 minutach nie udało mi się już odpalić samochodu. Cały czas "mieli" jak podczas normalnego odpalania ale nie chce "zaskoczyć". ÂŻaden komunikat alarmowy na komputerze się nie włącza, akumulator naładowany, ponad pół baku paliwa. Chciałbym się dowiedzieć co to może być i co powinienem sprawdzić samodzielnie zanim zaciągnę samochód do warsztatu gdzie przez moją niewiedzę skroją ze mnie kupe pieniędzy a okaże się, że mogłem sam coś na to poradzić nie ruszając auta z parkingu.
z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że nie mam pojęcia o samochodach i sam problem może okazać się banalny ale..
do rzeczy.
(audi a6, 2,5 tdi 150km, 1998r)
kilka dni temu zauważyłem, że samochód jakby "dłużej mieli zanim się odpali". Zakładałem, że może być to spowodowane niską temperaturą (ok. -10 stopni) jednak dzisiaj przejechałem ok 3 kilometry, żeby załatwić pewną sprawę, zaparkowałem a gdy wróciłem po 15 minutach nie udało mi się już odpalić samochodu. Cały czas "mieli" jak podczas normalnego odpalania ale nie chce "zaskoczyć". ÂŻaden komunikat alarmowy na komputerze się nie włącza, akumulator naładowany, ponad pół baku paliwa. Chciałbym się dowiedzieć co to może być i co powinienem sprawdzić samodzielnie zanim zaciągnę samochód do warsztatu gdzie przez moją niewiedzę skroją ze mnie kupe pieniędzy a okaże się, że mogłem sam coś na to poradzić nie ruszając auta z parkingu.
z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Jeżeli jesteś pewien diagnostyki komputerowej, to tak od zaraz to układ nie traci szczelności. No chyba ze jesteś przypadkiem 1:1000, ale nie zaszkodzi sprawdzić układu paliwowego pod względem szczelności.
Jeżeli bak masz zalany powyżej połowy to wykluczam nagłą śmierć pompki paliwa. Sprawdziłbym na początek kąt ustawienia wtrysku(wiele o tym na naszym forum), jeżeli i to nie przyniesie rezultatów to niestety pompa VP na porządny stół boscha i do sprawdzenia. I tu nie bawiłbym się w zamienne metody a może....a może....
To tyle ...czekamy na wieści
Jeżeli bak masz zalany powyżej połowy to wykluczam nagłą śmierć pompki paliwa. Sprawdziłbym na początek kąt ustawienia wtrysku(wiele o tym na naszym forum), jeżeli i to nie przyniesie rezultatów to niestety pompa VP na porządny stół boscha i do sprawdzenia. I tu nie bawiłbym się w zamienne metody a może....a może....
To tyle ...czekamy na wieści

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
censored,
He he...minutka....... ale o to samo nam chodzi

He he...minutka....... ale o to samo nam chodzi


Ostatnio zmieniony 26 lut 2011, 21:43 przez citrin, łącznie zmieniany 3 razy.
udało mi się odpalić. wrzuciłem 1 bieg i podczas "kręcenia" dodałem gazu i odpuszczałem sprzęgło (tak jak podczas ruszania). Wcześniej sprawdziłem poziom oleju i było go zdecydowanie za mało (co dziwne, bo 2 tygodnie temu sprawdzałem i było ok. Komputer też nie krzyczał, że jest go za mało). Pojechałem na stacje, dolałem litr i teraz odpala bez problemu. To w ogóle możliwe żeby samochód nie chciał odpalić bo oleju jest za mało? Zawsze wydawało mi się, że odpalenie jest możliwe tyle, że łatwo można zatrzeć silnik. Na dniach wstawie go do warsztatu, żeby zbadali sprawę. Jakieś nowe wnioski, sugestie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 71
- Rejestracja: 03 wrz 2010, 15:10
- Lokalizacja: gdańsk
witam kolegę przyznam że miałem taki sam przypadek jakoś 2 razy w ciągu 2-ch miesięcy , ropa w baku aku. pełen żadnych sygnałów alarmowych auto kręci ale nie odpala , oleju jeszcze nie sprawdziłem , ale za to vag nie wykazał żadnego błędu silnika .
w moim przypadku stało się to po włączeniu się alarmu jak byłem już w aucie , jakby był odcięty zapłon , ale za drugim razy nic nadzwyczajnego się nie stało .

w moim przypadku stało się to po włączeniu się alarmu jak byłem już w aucie , jakby był odcięty zapłon , ale za drugim razy nic nadzwyczajnego się nie stało .



Witam kolegów!
Problem dotyczy audi A6 2.5 TDI silnik BDG z 2004 roku. Przy przyspieszaniu silnik pracuje jak Ford Transit. Sprawdziłem pompę w i zamontowałem. Nic się nie zmieniło, zaczęło wyświetlać ESP, następnie błąd 550 po rozgrzaniu silnika. Wymieniłem pompę na fabrycznie nową, lecz problem nie ustał. Jak jest zimna jest wszystko ok. Jeżeli przejadę parę kilometrów i zagrzeję się wtedy wyświetla się ESP, a następnie błąd 550. Czy przyczyną może być wtryskiwacz sterujący, komp nie wyświetla błędu wtryskiwacza, a oporność to ok. 100 omów. Może ktoś miał taki przypadek.
Problem dotyczy audi A6 2.5 TDI silnik BDG z 2004 roku. Przy przyspieszaniu silnik pracuje jak Ford Transit. Sprawdziłem pompę w i zamontowałem. Nic się nie zmieniło, zaczęło wyświetlać ESP, następnie błąd 550 po rozgrzaniu silnika. Wymieniłem pompę na fabrycznie nową, lecz problem nie ustał. Jak jest zimna jest wszystko ok. Jeżeli przejadę parę kilometrów i zagrzeję się wtedy wyświetla się ESP, a następnie błąd 550. Czy przyczyną może być wtryskiwacz sterujący, komp nie wyświetla błędu wtryskiwacza, a oporność to ok. 100 omów. Może ktoś miał taki przypadek.
Witam. Mam podobny problem co kuba89, wczoraj podczas wyprzedzania, zredukowałem do 3 biegu i przycisnąłem go po czym po chwili auto zgasło w czasie jazdy i już nie odpaliło, paliwo mam na jakieś 100 km (dopiero sie zapaliła rezerwa), aku w porządku, normalnie kręci, a nie odpala. Próbowałem ruszac z dwójki i także nic. Olej dolewał mi mechanik kilka godzin prędzej więc poziom ok. Wygląda to na to, jakby auto nie podawało paliwa. Padła pompka? Jakies sugestie?
Dodam, że jest to silnik 1.9 TDi 110 Km (nie chciałem zakładać nowego tematu)
Dodam, że jest to silnik 1.9 TDi 110 Km (nie chciałem zakładać nowego tematu)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 71
- Rejestracja: 03 wrz 2010, 15:10
- Lokalizacja: gdańsk
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 71
- Rejestracja: 03 wrz 2010, 15:10
- Lokalizacja: gdańsk
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 71
- Rejestracja: 03 wrz 2010, 15:10
- Lokalizacja: gdańsk
tylko dlaczego nie dochodzi ropa ? to jest pytanko zastanawiałem się czy może dowiem się coś przed oddaniem auta do naprawy , ale jeszcze poczekam
<szok>
[ Dodano: 2011-05-03, 12:05 ]
witam ponownie autko już od jakiegoś czasu dział elegancko , pewnego dnia przyjechał magik psiknął plakiem w silnik i odpalił jak czas nie nie było żadnych błędów tak po odpaleniu pojawił się błąd Sterownika , po wykasowaniu błędu p jakiś 20 razach gaszenia i palenia auta błąd jak do tej pory nie powrócił , jednak patrząc na wężyk z paliwem widać jak popierdzielają tam bąbelki powietrza i na wszelki pojade odpowietrzyć układ
pozdro.
![;] ;]](https://a6klub.pl/images/smilies/krzywy.gif)

[ Dodano: 2011-05-03, 12:05 ]
witam ponownie autko już od jakiegoś czasu dział elegancko , pewnego dnia przyjechał magik psiknął plakiem w silnik i odpalił jak czas nie nie było żadnych błędów tak po odpaleniu pojawił się błąd Sterownika , po wykasowaniu błędu p jakiś 20 razach gaszenia i palenia auta błąd jak do tej pory nie powrócił , jednak patrząc na wężyk z paliwem widać jak popierdzielają tam bąbelki powietrza i na wszelki pojade odpowietrzyć układ

pozdro.