[A6 C5] Nierównomierne wycieranie się tarcz hamulcowych
[A6 C5] Nierównomierne wycieranie się tarcz hamulcowych
Witam! Problem jest następujący. Po wymianie z przodu tarcz hamulcowych i klocków na nowe, po pewnym czasie zauważyłem nierównomierne wycieranie się tarcz. Tzn. tarcza bardziej wyciera się od zewnętrznej. Od wewnętrznej zaś widać zardzewiałą część tarczy. Z prawej strony zjawisko jest silniejsze niż z lewej. W poniższych zdjęciach strona prawa. Po wymianie przejechałem 7 tyś. km. Dodam, że zaciski luźno chodzą. Co może być przyczyną?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Mimo wszystko może przesmaruj te pływające tuleje zacisków specjalnym smarem.
Sprawdź też klocki, wygląda na zdjęciu jakby nie dolegał dokładnie do tarczy
EDIT.
Jest jeszcze opcja zapieczonych tłoczków, można to też rozebrać, wyczyścić i przesmarować.
Tłoczek się nie cofa całkowicie i trze cały czas o tarcze od wewnętrznej.
Sprawdź też klocki, wygląda na zdjęciu jakby nie dolegał dokładnie do tarczy
EDIT.
Jest jeszcze opcja zapieczonych tłoczków, można to też rozebrać, wyczyścić i przesmarować.
Tłoczek się nie cofa całkowicie i trze cały czas o tarcze od wewnętrznej.
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 475
- Rejestracja: 02 kwie 2009, 17:50
- Imię: Jarek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
miałem dokładnie to samo na starych tarczach ale one były juz tak wyrzeźbione ze myślałem ze to jeszcze poprzedni wlasciciel zaniedbał. ( fotki w temacie moje auto) Tarcze i klocki wymieniłęm na nowe. Po przejechaniu ok 1000km jakie było moje zdziwinie gdy tarcze wygladały tak jak twoje a nawet bardziej ze na wew czesci była rdza. Winne okazały sie spręzyny (takie druty widoczne na zdj. Z wyglądu są ok ale nie miały juz odpowiednich własciwosci. Koszt nowych to 12zł za sztuke org ATE po wymianie jak ręka odjął. tarcze na całej powierzchni stały sie gładkie srebrne
Audi a6 c5 2000r 2.5TDI 180KM - post451237.html#p451237
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 475
- Rejestracja: 02 kwie 2009, 17:50
- Imię: Jarek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Ja tez byłem sceptyczny ale na forum a4 ludzie mieli taki problem i stamtąd sie dowiedziałem o spręzynach. U mnie pomogło pozdro
Audi a6 c5 2000r 2.5TDI 180KM - post451237.html#p451237
Objaw wyglada mi na kontowanie zacisku, a to dzieje sie przewaznie gdy prowadnice w jarzmie maja zbyt duzy luz lub sa krzywe.Sprawdz jaki jest luz tych prowadnic w jarzmie, jesli jest duzy to najprawdopodobniej bedziesz musial wymienic jarzma wraz z prowadnicami. Mozesz sprawdzic jak wychodza tloczi z zaciskow, czy rowno?chociaz piszesz ze tloczki chodza lekko w zacisku. A tak wogole czy przed wymiana tarcz i klockow bylo tak samo?
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Po fotkach uważam, że klocek nie przylega równomiernie do powieżchni tarczy. Od str. wew. jakby nie dotykał przyl lekkim hamowaniu...
Mechanik mi kedyś tłumaczył, że przez to że jest taki lekki rant od str. wew. tarczy to należy lekko zetrzeć dolną krawędź klocka (kontówką), żeby się lepiej klocek wpasował. To się robi jak klocki są nowe, a Ty już trochę posmigałeś...
Aby się upewnić najlepiej kolcki wyjąć i popatrzeć z profilu czy są równomiernie starte czy nie i przy okazji zetrzeć dolne krawędzie.
Jakiej firmy masz tarcze i klocki?
Mechanik mi kedyś tłumaczył, że przez to że jest taki lekki rant od str. wew. tarczy to należy lekko zetrzeć dolną krawędź klocka (kontówką), żeby się lepiej klocek wpasował. To się robi jak klocki są nowe, a Ty już trochę posmigałeś...
Aby się upewnić najlepiej kolcki wyjąć i popatrzeć z profilu czy są równomiernie starte czy nie i przy okazji zetrzeć dolne krawędzie.
Jakiej firmy masz tarcze i klocki?
Przed wymianą efekt widoczny był tylko w prawym kole. Teraz jest zarówno w lewym jak i prawym kole. Tak jak napisałem wcześniej dzieje się to po obu stronach każdej z tarcz.irekk71 pisze:A tak w ogóle czy przed wymiana tarcz i klocków było tak samo?
Tarcze: TRWM0NEER pisze:Jakiej firmy masz tarcze i klocki?
Klocki: Remsa
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
A jeżeli komplet pochodzi od 2 innych producentów?irekk71 pisze:M0NEER tak tylko ze tak to sie robi jak wymienia sie same klocki,czyli nowe klocki stare tarcze,a kolega wymienil komplecik tarcze+klocki
Nie chcę wyjść na uparciucha, ale w ramach "wstępnej inspekcji" nic bardziej sensownego sam nie wymyślę... Więc ja bym zrobił jak napisałem wczesniej: Aby się upewnić najlepiej klocki wyjąć i popatrzeć z profilu czy są równomiernie starte czy nie i przy okazji zetrzeć dolne krawędzie (aby klocki nie opierały się o wew.krawędź tarczy).
rekos, daj znać o nowinkach w tej kwestii. Powodzenia!
a ja bym wymontował klocki i je przeszlifował papierem ściernym i przeczyść jeszcze tarcze ,
wygląda mi to na przegrzanie układu hamulcowego albo na szybkiego ostudzenie gorący tarcz i klocków, np. po zjechaniu z trasy albo intensywnego ruchu miejskiego do myjni,
jak wyglądał proces docierania , układania się tych nowych części
spróbuj przeczyścić to papierkiem i zobaczysz co się dalej dzieje
wygląda mi to na przegrzanie układu hamulcowego albo na szybkiego ostudzenie gorący tarcz i klocków, np. po zjechaniu z trasy albo intensywnego ruchu miejskiego do myjni,
jak wyglądał proces docierania , układania się tych nowych części
spróbuj przeczyścić to papierkiem i zobaczysz co się dalej dzieje
---------------------------------------
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM
Nierównomierne ścieranie tarcz hamulcowych
Witam
I jest jakaś odpowiedź na ten problem?
Bo u mnie jest to samo, tylko żę u mnie aż pół tarczy od środka jest pokryte rdzą i widać że tylko pół tarczy od strony zewnętrznej hamuje. Jak tylko będę miał chwilę to zdejmę koło i zrobię fotkę. Dodam że dzieję się to dokładnie po obydwu stronach z przodu.
Pozdrawiam
I jest jakaś odpowiedź na ten problem?
Bo u mnie jest to samo, tylko żę u mnie aż pół tarczy od środka jest pokryte rdzą i widać że tylko pół tarczy od strony zewnętrznej hamuje. Jak tylko będę miał chwilę to zdejmę koło i zrobię fotkę. Dodam że dzieję się to dokładnie po obydwu stronach z przodu.
Pozdrawiam
Damiano
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga