Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Nierównomierne wycieranie się tarcz hamulcowych

Układ hamulcowy
rekos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 23 wrz 2010, 13:49
Lokalizacja: Warszawa

[A6 C5] Nierównomierne wycieranie się tarcz hamulcowych

Post autor: rekos » 11 lis 2010, 18:24

Witam! Problem jest następujący. Po wymianie z przodu tarcz hamulcowych i klocków na nowe, po pewnym czasie zauważyłem nierównomierne wycieranie się tarcz. Tzn. tarcza bardziej wyciera się od zewnętrznej. Od wewnętrznej zaś widać zardzewiałą część tarczy. Z prawej strony zjawisko jest silniejsze niż z lewej. W poniższych zdjęciach strona prawa. Po wymianie przejechałem 7 tyś. km. Dodam, że zaciski luźno chodzą. Co może być przyczyną? Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 11 lis 2010, 20:41

Mimo wszystko może przesmaruj te pływające tuleje zacisków specjalnym smarem.
Sprawdź też klocki, wygląda na zdjęciu jakby nie dolegał dokładnie do tarczy

EDIT.
Jest jeszcze opcja zapieczonych tłoczków, można to też rozebrać, wyczyścić i przesmarować.
Tłoczek się nie cofa całkowicie i trze cały czas o tarcze od wewnętrznej.
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !

rekos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 23 wrz 2010, 13:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rekos » 12 lis 2010, 11:46

Tłoczki "chodzą" bardzo lekko. Klocki dobrze dolegają. Na zdjęciu widać ścięcie pod kątem, fazkę, która jest zawsze w nowym klocku.

DJabeł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 02 kwie 2009, 17:50
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DJabeł » 12 lis 2010, 19:22

miałem dokładnie to samo na starych tarczach ale one były juz tak wyrzeźbione ze myślałem ze to jeszcze poprzedni wlasciciel zaniedbał. ( fotki w temacie moje auto) Tarcze i klocki wymieniłęm na nowe. Po przejechaniu ok 1000km jakie było moje zdziwinie gdy tarcze wygladały tak jak twoje a nawet bardziej ze na wew czesci była rdza. Winne okazały sie spręzyny (takie druty widoczne na zdj. Z wyglądu są ok ale nie miały juz odpowiednich własciwosci. Koszt nowych to 12zł za sztuke org ATE po wymianie jak ręka odjął. tarcze na całej powierzchni stały sie gładkie srebrne <ok>
Audi a6 c5 2000r 2.5TDI 180KM - post451237.html#p451237

rekos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 23 wrz 2010, 13:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rekos » 15 lis 2010, 13:38

Zaryzykuję i wymienię tym bardziej, że nie jest to duży koszt ale mam wrażenie, że nie tu leży przyczyna. Zadanie sprężyn jest inne.

[ Dodano: 2010-11-15, 13:41 ]
Dodam, że tarcza z drugiej strony, tzn. od wahaczy wygląda tak samo.

DJabeł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 02 kwie 2009, 17:50
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DJabeł » 15 lis 2010, 16:29

Ja tez byłem sceptyczny ale na forum a4 ludzie mieli taki problem i stamtąd sie dowiedziałem o spręzynach. U mnie pomogło pozdro :-)
Audi a6 c5 2000r 2.5TDI 180KM - post451237.html#p451237

rekos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 23 wrz 2010, 13:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rekos » 22 sty 2011, 13:03

Jednak wymiana sprężyn nic nie dała, efekt nasilił się. Czy ktoś wie co jest przyczyną nierównomiernego ścierania się tarcz??

Awatar użytkownika
irekk71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:40
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: irekk71 » 22 sty 2011, 18:50

Objaw wyglada mi na kontowanie zacisku, a to dzieje sie przewaznie gdy prowadnice w jarzmie maja zbyt duzy luz lub sa krzywe.Sprawdz jaki jest luz tych prowadnic w jarzmie, jesli jest duzy to najprawdopodobniej bedziesz musial wymienic jarzma wraz z prowadnicami. Mozesz sprawdzic jak wychodza tloczi z zaciskow, czy rowno?chociaz piszesz ze tloczki chodza lekko w zacisku. A tak wogole czy przed wymiana tarcz i klockow bylo tak samo?

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 22 sty 2011, 22:01

Po fotkach uważam, że klocek nie przylega równomiernie do powieżchni tarczy. Od str. wew. jakby nie dotykał przyl lekkim hamowaniu...

Mechanik mi kedyś tłumaczył, że przez to że jest taki lekki rant od str. wew. tarczy to należy lekko zetrzeć dolną krawędź klocka (kontówką), żeby się lepiej klocek wpasował. To się robi jak klocki są nowe, a Ty już trochę posmigałeś...

Aby się upewnić najlepiej kolcki wyjąć i popatrzeć z profilu czy są równomiernie starte czy nie i przy okazji zetrzeć dolne krawędzie.

Jakiej firmy masz tarcze i klocki?

Awatar użytkownika
irekk71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:40
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: irekk71 » 22 sty 2011, 22:55

M0NEER tak tylko ze tak to sie robi jak wymienia sie same klocki,czyli nowe klocki stare tarcze,a kolega wymienil komplecik tarcze+klocki

rekos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 23 wrz 2010, 13:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rekos » 23 sty 2011, 22:19

irekk71 pisze:A tak w ogóle czy przed wymiana tarcz i klocków było tak samo?
Przed wymianą efekt widoczny był tylko w prawym kole. Teraz jest zarówno w lewym jak i prawym kole. Tak jak napisałem wcześniej dzieje się to po obu stronach każdej z tarcz.
M0NEER pisze:Jakiej firmy masz tarcze i klocki?
Tarcze: TRW
Klocki: Remsa

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 23 sty 2011, 23:08

irekk71 pisze:M0NEER tak tylko ze tak to sie robi jak wymienia sie same klocki,czyli nowe klocki stare tarcze,a kolega wymienil komplecik tarcze+klocki
A jeżeli komplet pochodzi od 2 innych producentów?

Nie chcę wyjść na uparciucha, ale w ramach "wstępnej inspekcji" nic bardziej sensownego sam nie wymyślę... Więc ja bym zrobił jak napisałem wczesniej: Aby się upewnić najlepiej klocki wyjąć i popatrzeć z profilu czy są równomiernie starte czy nie i przy okazji zetrzeć dolne krawędzie (aby klocki nie opierały się o wew.krawędź tarczy).

rekos, daj znać o nowinkach w tej kwestii. Powodzenia!

gogsu1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 03 wrz 2010, 22:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gogsu1 » 25 sty 2011, 16:59

Czekam niecierpliwie ponieważ u mojego ojca jest to samo i dziadzuś płacze

Awatar użytkownika
ZiBi1100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 06 cze 2009, 13:46
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: ZiBi1100 » 27 lut 2011, 19:48

a ja bym wymontował klocki i je przeszlifował papierem ściernym i przeczyść jeszcze tarcze ,

wygląda mi to na przegrzanie układu hamulcowego :] albo na szybkiego ostudzenie gorący tarcz i klocków, np. po zjechaniu z trasy albo intensywnego ruchu miejskiego do myjni,

jak wyglądał proces docierania , układania się tych nowych części <mysli>
spróbuj przeczyścić to papierkiem i zobaczysz co się dalej dzieje
---------------------------------------
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM

Awatar użytkownika
Damiano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 20 sty 2011, 15:59
Lokalizacja: Łódzkie

Nierównomierne ścieranie tarcz hamulcowych

Post autor: Damiano » 12 mar 2012, 13:27

Witam
I jest jakaś odpowiedź na ten problem?
Bo u mnie jest to samo, tylko żę u mnie aż pół tarczy od środka jest pokryte rdzą i widać że tylko pół tarczy od strony zewnętrznej hamuje. Jak tylko będę miał chwilę to zdejmę koło i zrobię fotkę. Dodam że dzieję się to dokładnie po obydwu stronach z przodu. <wnerw>
Pozdrawiam
Damiano

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga