[RS6 C5]skacze temperatura cieczy
[RS6 C5]skacze temperatura cieczy
Dzisiaj zaobserwowałem troszkę niepokojące zjawisko w moim samochodzie.
Mianowicie po osiągnięciu temperatury roboczej i nawet długiej jeździe,czasami temp wzrasta do ok 100st.(przedostatnia kreska na wskaźniku)
Po chwili wraca do normy jakby nic się nie wydarzyło,zastanawiam się czy problemem nie jest jakiś termostat..
Spotkał się ktoś z takim problemem???
Mianowicie po osiągnięciu temperatury roboczej i nawet długiej jeździe,czasami temp wzrasta do ok 100st.(przedostatnia kreska na wskaźniku)
Po chwili wraca do normy jakby nic się nie wydarzyło,zastanawiam się czy problemem nie jest jakiś termostat..
Spotkał się ktoś z takim problemem???
Ostatnio zmieniony 25 lut 2011, 10:18 przez dylu8, łącznie zmieniany 1 raz.
- Fascynat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 299
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8 125KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Kolego trzeba działać z tego co mówisz to ewidentnie masz za wysoką temperature roboczą..
To że wentylator prauje przy ujemnych temperaturach to absolotnie nic nienormalnego jeżeli auto się grzeje.. ma do tego prawo..
Awaria termostatu jest w stanie wywołać takie objawy nawet przy ujemnych temperaturach..
Motoru kawał , na małym obiegu moze się troche spocić przy nieco wolniejszym podróżowaniu..
Miejmy nadzieje ze to nic grubszego..
______________
Pozdrawiam
To że wentylator prauje przy ujemnych temperaturach to absolotnie nic nienormalnego jeżeli auto się grzeje.. ma do tego prawo..
Awaria termostatu jest w stanie wywołać takie objawy nawet przy ujemnych temperaturach..
Motoru kawał , na małym obiegu moze się troche spocić przy nieco wolniejszym podróżowaniu..
Miejmy nadzieje ze to nic grubszego..

______________
Pozdrawiam

Temperatura robocza jest zawsze taka sama 90st.
Tylko czasami zauważam jej wzrost i stad mój niepokój.Myślę ze termostat może się blokować i dlatego przy nagrzanym silniku zamyka duży obieg i stad wzrost samej temperatury,po chwili wszystko wraca do normy.
To nie jest zjawisko które objawia mi się przez cały czas,występuje tylko "okazjonalnie"
Tylko czasami zauważam jej wzrost i stad mój niepokój.Myślę ze termostat może się blokować i dlatego przy nagrzanym silniku zamyka duży obieg i stad wzrost samej temperatury,po chwili wszystko wraca do normy.
To nie jest zjawisko które objawia mi się przez cały czas,występuje tylko "okazjonalnie"

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
- Imię: Robert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lubuskie
dylu8, do sprawdzenia masz:
-wisko
-termostat
-czujnik temp.cieczy
-po nagrzaniu sprawdz weze przy chlodnicy (czy spuchniete,czy nie)
Podepnij kompa i moze sie okarze co boli Twoja smoczyce
[ Dodano: 2011-02-25, 17:54 ]
wydaje mi sie ze termostat niemoze sie zamknac przy tak duzym cisnieniu jakie jest w ukladzie i po nagrzaniu
-wisko
-termostat
-czujnik temp.cieczy
-po nagrzaniu sprawdz weze przy chlodnicy (czy spuchniete,czy nie)
Podepnij kompa i moze sie okarze co boli Twoja smoczyce
[ Dodano: 2011-02-25, 17:54 ]
wydaje mi sie ze termostat niemoze sie zamknac przy tak duzym cisnieniu jakie jest w ukladzie i po nagrzaniu
Ostatnio zmieniony 25 lut 2011, 19:00 przez Robtoy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
- Imię: Robert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lubuskie
ok
(wisko) to glowny wentylator ten najwiekszy dla poglebienia Twojej wiedzy podpowiem Ci zebys wpisal w szukajce np.wisko,wentylator wiskotyczny niegniewaj sie ze nietlumacze dokladniej ,ale jak sam poczytasz tematy to utrwalisz sobie wiedze na ten temat a i napewno dowiesz sie przy okazji o wiele wiecej rzeczy ,ktore napewno Cie zainteresuja i przydadza sie Tobie na przyszlosc.
Termostat najczesciej psuje sie w pozycji otwartej i Twoje objawy niepasuja do tej usterki a mozna ja poznac po tym ze np.wiecej czasu musi uplynac zanim sie zagrzeje autko i do wykrycia tej awari potrzebna jest zima a dokladniej ujemne temperatury na dworku
przyklad
zagzej auto znajdz jakis dluzszy odcinek drogi ,,z gorki,,i zjezdzajac z niej nieuzywaj gazu jezeli temp zacznie spadac to termostat jest zepsuty w pozycji otwartej
zasada dzialania termostatu jest taka ze otwiera sie gdy ciecz osiagnie zadana temperature robocza silnika ,a zamyka gdy ciecz traci odpowiednia temp.
Wiec dlatego obstawiam ze to nie termostat choc nie wykluczam calkowicie bo istnieje mozliwosc ze np jakies cialo stale blokuje go (zadko tak bywa)
weze od chlodnicy jesli po nagzaniu auta sa tak twarde ze nie idzie ich scisnac to poszla uszczelka pod glowica najprawdopodobniej (to jeden z najczarniejszych scenariuszy i modl sie zeby to nie bylo to)
czujnik temperatury cieczy (niewiem gdzie dokladnie sie znajduje w tym silniku)mozliwe ze cos z nim niehalo jakies zwarcie ,przebicie
podepnij kompa to jest pierwsza rzecza ,ktora powinienes zrobic
Jesli Ci pomoglem to nieklikaj mi ikonki pomogl OK.W zamian koniecznie napisz w tym temacie co bylo zepsute ,jak do tego doszedles i jak to naprawiono ok
[ Dodano: 2011-02-25, 19:07 ]
ja osobiscie obstawiam optymistycznie ze masz problem z czujnikiem lub wlasnie wiskoza
(wisko) to glowny wentylator ten najwiekszy dla poglebienia Twojej wiedzy podpowiem Ci zebys wpisal w szukajce np.wisko,wentylator wiskotyczny niegniewaj sie ze nietlumacze dokladniej ,ale jak sam poczytasz tematy to utrwalisz sobie wiedze na ten temat a i napewno dowiesz sie przy okazji o wiele wiecej rzeczy ,ktore napewno Cie zainteresuja i przydadza sie Tobie na przyszlosc.
Termostat najczesciej psuje sie w pozycji otwartej i Twoje objawy niepasuja do tej usterki a mozna ja poznac po tym ze np.wiecej czasu musi uplynac zanim sie zagrzeje autko i do wykrycia tej awari potrzebna jest zima a dokladniej ujemne temperatury na dworku
przyklad
zagzej auto znajdz jakis dluzszy odcinek drogi ,,z gorki,,i zjezdzajac z niej nieuzywaj gazu jezeli temp zacznie spadac to termostat jest zepsuty w pozycji otwartej
zasada dzialania termostatu jest taka ze otwiera sie gdy ciecz osiagnie zadana temperature robocza silnika ,a zamyka gdy ciecz traci odpowiednia temp.
Wiec dlatego obstawiam ze to nie termostat choc nie wykluczam calkowicie bo istnieje mozliwosc ze np jakies cialo stale blokuje go (zadko tak bywa)
weze od chlodnicy jesli po nagzaniu auta sa tak twarde ze nie idzie ich scisnac to poszla uszczelka pod glowica najprawdopodobniej (to jeden z najczarniejszych scenariuszy i modl sie zeby to nie bylo to)
czujnik temperatury cieczy (niewiem gdzie dokladnie sie znajduje w tym silniku)mozliwe ze cos z nim niehalo jakies zwarcie ,przebicie
podepnij kompa to jest pierwsza rzecza ,ktora powinienes zrobic
Jesli Ci pomoglem to nieklikaj mi ikonki pomogl OK.W zamian koniecznie napisz w tym temacie co bylo zepsute ,jak do tego doszedles i jak to naprawiono ok
[ Dodano: 2011-02-25, 19:07 ]
ja osobiscie obstawiam optymistycznie ze masz problem z czujnikiem lub wlasnie wiskoza
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
dylu8, skoro wentylatory (wisko) są sprawne zacząłbym od prostego zabiegu: sprężonym powietrzem przedmuchaj chłodnice. Zacznij od str.wew -od str.silnika, a później z przodu.
Z czasem sporo kurzu potrafi się nazbierać w chłodnicy, przez co ta traci swoją efektywność... efektem tego jest częste załączanie się wentylatorów.
P.S. chyba przy prędkościach pow.70km/h wentylatory już się nie włączają.
Z czasem sporo kurzu potrafi się nazbierać w chłodnicy, przez co ta traci swoją efektywność... efektem tego jest częste załączanie się wentylatorów.
P.S. chyba przy prędkościach pow.70km/h wentylatory już się nie włączają.