Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[RS6 C5]skacze temperatura cieczy

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
dylu8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 14 sty 2011, 16:59
Lokalizacja: Gdynia

[RS6 C5]skacze temperatura cieczy

Post autor: dylu8 » 24 lut 2011, 22:47

Dzisiaj zaobserwowałem troszkę niepokojące zjawisko w moim samochodzie.
Mianowicie po osiągnięciu temperatury roboczej i nawet długiej jeździe,czasami temp wzrasta do ok 100st.(przedostatnia kreska na wskaźniku)
Po chwili wraca do normy jakby nic się nie wydarzyło,zastanawiam się czy problemem nie jest jakiś termostat..
Spotkał się ktoś z takim problemem???
Ostatnio zmieniony 25 lut 2011, 10:18 przez dylu8, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 25 lut 2011, 04:09

W jakich warunkach drogowych wzrasta temperatura ?
Wachania wskazówki są nagłe , czy jest to raczej jednostajny wzrost ?




___________
Pozdrawiam <dresik>

dylu8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 14 sty 2011, 16:59
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: dylu8 » 25 lut 2011, 08:51

Przy spokojnej jeździe,czasami podczas postoju.Warunki pogodowe -10,wczoraj były pierwsze objawy.
Temperatura wzrasta spokojnie,jednostajnie bez nagłych skoków.

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 25 lut 2011, 15:41

Takie podstawowe rzeczy jak poziom płynu chłodzącego , załanczanie się wentylatorów sprawdzałeś ?

PS.Staraj się mieć ogrzewnie na opór w takich sytułacjach..



___________
Pozdrawiam

dylu8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 14 sty 2011, 16:59
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: dylu8 » 25 lut 2011, 16:06

Tak,wszystko jest jak być powinno..Czasami po jeździe i wyłączeniu silnika chwile działał wentylator nawet mimo ujemnych temperatur na zewnątrz.
Będziemy obserwować :)

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 25 lut 2011, 16:53

Kolego trzeba działać z tego co mówisz to ewidentnie masz za wysoką temperature roboczą..
To że wentylator prauje przy ujemnych temperaturach to absolotnie nic nienormalnego jeżeli auto się grzeje.. ma do tego prawo..
Awaria termostatu jest w stanie wywołać takie objawy nawet przy ujemnych temperaturach..
Motoru kawał , na małym obiegu moze się troche spocić przy nieco wolniejszym podróżowaniu..
Miejmy nadzieje ze to nic grubszego..
<okok>


______________
Pozdrawiam <dresik>

dylu8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 14 sty 2011, 16:59
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: dylu8 » 25 lut 2011, 17:46

Temperatura robocza jest zawsze taka sama 90st.
Tylko czasami zauważam jej wzrost i stad mój niepokój.Myślę ze termostat może się blokować i dlatego przy nagrzanym silniku zamyka duży obieg i stad wzrost samej temperatury,po chwili wszystko wraca do normy.
To nie jest zjawisko które objawia mi się przez cały czas,występuje tylko "okazjonalnie" :)

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 25 lut 2011, 17:52

dylu8, do sprawdzenia masz:

-wisko
-termostat
-czujnik temp.cieczy
-po nagrzaniu sprawdz weze przy chlodnicy (czy spuchniete,czy nie)

Podepnij kompa i moze sie okarze co boli Twoja smoczyce

[ Dodano: 2011-02-25, 17:54 ]
wydaje mi sie ze termostat niemoze sie zamknac przy tak duzym cisnieniu jakie jest w ukladzie i po nagrzaniu
Ostatnio zmieniony 25 lut 2011, 19:00 przez Robtoy, łącznie zmieniany 1 raz.

dylu8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 14 sty 2011, 16:59
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: dylu8 » 25 lut 2011, 18:21

Sorki ale nie do końca wiem co co takiego wisko i jak sprawdzić termostat bez jego wypruwania?
Węże przy chłodnicy były cieple i nie zauważyłem ze są spuchnięte.

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 25 lut 2011, 18:59

ok

(wisko) to glowny wentylator ten najwiekszy dla poglebienia Twojej wiedzy podpowiem Ci zebys wpisal w szukajce np.wisko,wentylator wiskotyczny niegniewaj sie ze nietlumacze dokladniej ,ale jak sam poczytasz tematy to utrwalisz sobie wiedze na ten temat a i napewno dowiesz sie przy okazji o wiele wiecej rzeczy ,ktore napewno Cie zainteresuja i przydadza sie Tobie na przyszlosc.

Termostat najczesciej psuje sie w pozycji otwartej i Twoje objawy niepasuja do tej usterki a mozna ja poznac po tym ze np.wiecej czasu musi uplynac zanim sie zagrzeje autko i do wykrycia tej awari potrzebna jest zima a dokladniej ujemne temperatury na dworku

przyklad
zagzej auto znajdz jakis dluzszy odcinek drogi ,,z gorki,,i zjezdzajac z niej nieuzywaj gazu jezeli temp zacznie spadac to termostat jest zepsuty w pozycji otwartej

zasada dzialania termostatu jest taka ze otwiera sie gdy ciecz osiagnie zadana temperature robocza silnika ,a zamyka gdy ciecz traci odpowiednia temp.
Wiec dlatego obstawiam ze to nie termostat choc nie wykluczam calkowicie bo istnieje mozliwosc ze np jakies cialo stale blokuje go (zadko tak bywa)

weze od chlodnicy jesli po nagzaniu auta sa tak twarde ze nie idzie ich scisnac to poszla uszczelka pod glowica najprawdopodobniej (to jeden z najczarniejszych scenariuszy i modl sie zeby to nie bylo to)

czujnik temperatury cieczy (niewiem gdzie dokladnie sie znajduje w tym silniku)mozliwe ze cos z nim niehalo jakies zwarcie ,przebicie

podepnij kompa to jest pierwsza rzecza ,ktora powinienes zrobic

Jesli Ci pomoglem to nieklikaj mi ikonki pomogl OK.W zamian koniecznie napisz w tym temacie co bylo zepsute ,jak do tego doszedles i jak to naprawiono ok

[ Dodano: 2011-02-25, 19:07 ]
ja osobiscie obstawiam optymistycznie ze masz problem z czujnikiem lub wlasnie wiskoza

gietek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 01 wrz 2009, 08:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gietek » 27 lut 2011, 08:55

wiemy jak sprawdzić czy jest walnięty termostat a ja mam pytanie, w jaki sposób można sprawdzić czy czujnik temp działa prawidłowo ?

Pozdr.

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 27 lut 2011, 11:02

dylu8, skoro wentylatory (wisko) są sprawne zacząłbym od prostego zabiegu: sprężonym powietrzem przedmuchaj chłodnice. Zacznij od str.wew -od str.silnika, a później z przodu.
Z czasem sporo kurzu potrafi się nazbierać w chłodnicy, przez co ta traci swoją efektywność... efektem tego jest częste załączanie się wentylatorów.

P.S. chyba przy prędkościach pow.70km/h wentylatory już się nie włączają.

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 27 lut 2011, 12:40

gietek, czujniki mona sprawdzic VAGiem

gietek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 01 wrz 2009, 08:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gietek » 27 lut 2011, 14:11

Vag pokazuje mi tą samą temperaturę którą widzę na desce, więc chyba mam do wymiany termostat, w mieście się jakoś dogrzeje do tych 90st ale w trasie spada do 60-70 st.

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 27 lut 2011, 17:22

Ternostat umarl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga