[ A6 C5] Hamulce - dziwne objawy - pytanie
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
[ A6 C5] Hamulce - dziwne objawy - pytanie
Dziś miałem wyciek płynu hamulcowego z tylnego lewego koła (wyciek był na połączeniu przewodu hamulcowego z cylinderkiem, na tym kwardracie aluminiowym, w którego wkręca się srubę, wlasnie wyciek był na śrubie).
Myślalem, że pękł przewód (hamulec szybko opadał na podłogę aż wygoniło ze zbiorniczka cały płyn) ale przewód jest cały....
Po zdemontowaniu przewodu i ponownym zamontowaniu wszystko pięknie się do kupy złożyło, wszystko co zarzygał płyn zostało wytarte i sprężarką wysuszone.
Po zalaniu płynu, odpowietrzeniu hamulców brak jakich kolwiek wycieków, czy śladów wycieku czy to na przewodzie czy na cylinderku, kilka dobrych minut męczyłem hamulce wciskając pedał hebla do oporu, mechanik przyglądał się czy nie ma wycieków no i jest ok.
Problem polega na ty, że teraz na pracującym silniku gdy trzymam na maxa z całych sił pedał hamulca to po okolo 3 - 4 sek czuć, że pedał hamulca stopniowo i powoli się zapada........ ale do pdłogi nie dotyka, zostaje tak na oko może z 1 - 2 cm nad podłogą
Czy ktoś z Was może zaobserwował, jak w Waszych A6 C5 zachowuje się pedał hamulca gdy trzymacie NA PRACUJÂĄCYM SILNIKU pedał wciśnięty do oporu na maxa przez okolo 20 - 30 sek
Mi się wydaje, że jest coś u mnie nie tak, że pedał nie ma prawa się zapadać nawet gdy wciskamy go ile tylko sił w kopycie
Na ZGASZONYM silniku pedał nie ucieka... Czy winę za taki stan rzeczy może ponosić pompa hamulcowa (np umiera)? Hamulce odpowietrzane były dwukrotnie po tym jak zaobserwowałem, że pedał powoli się zapada przy max nacisku na pracującym silniku... i odpowietrzanienic nie zmieniło
Hamulce działają bez problemu, skutecznie hamują, pedał przy ostrym hamowaniu nie wpada w podłogę.
Co mam robić, gdzie szukać przyczyny opadajacego pedału na postoju przy max jego wcisnieciu ?
Ktoś z Was może juz taką lub podobną sytuacje przerabiał ?
Myślalem, że pękł przewód (hamulec szybko opadał na podłogę aż wygoniło ze zbiorniczka cały płyn) ale przewód jest cały....
Po zdemontowaniu przewodu i ponownym zamontowaniu wszystko pięknie się do kupy złożyło, wszystko co zarzygał płyn zostało wytarte i sprężarką wysuszone.
Po zalaniu płynu, odpowietrzeniu hamulców brak jakich kolwiek wycieków, czy śladów wycieku czy to na przewodzie czy na cylinderku, kilka dobrych minut męczyłem hamulce wciskając pedał hebla do oporu, mechanik przyglądał się czy nie ma wycieków no i jest ok.
Problem polega na ty, że teraz na pracującym silniku gdy trzymam na maxa z całych sił pedał hamulca to po okolo 3 - 4 sek czuć, że pedał hamulca stopniowo i powoli się zapada........ ale do pdłogi nie dotyka, zostaje tak na oko może z 1 - 2 cm nad podłogą
Czy ktoś z Was może zaobserwował, jak w Waszych A6 C5 zachowuje się pedał hamulca gdy trzymacie NA PRACUJÂĄCYM SILNIKU pedał wciśnięty do oporu na maxa przez okolo 20 - 30 sek
Mi się wydaje, że jest coś u mnie nie tak, że pedał nie ma prawa się zapadać nawet gdy wciskamy go ile tylko sił w kopycie
Na ZGASZONYM silniku pedał nie ucieka... Czy winę za taki stan rzeczy może ponosić pompa hamulcowa (np umiera)? Hamulce odpowietrzane były dwukrotnie po tym jak zaobserwowałem, że pedał powoli się zapada przy max nacisku na pracującym silniku... i odpowietrzanienic nie zmieniło
Hamulce działają bez problemu, skutecznie hamują, pedał przy ostrym hamowaniu nie wpada w podłogę.
Co mam robić, gdzie szukać przyczyny opadajacego pedału na postoju przy max jego wcisnieciu ?
Ktoś z Was może juz taką lub podobną sytuacje przerabiał ?
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
tzn, że u Ciebie też pedał zapada się na okolo 1 - 2 cm nad podłogą ?kowal0502 pisze:po mojemu wszystko jest ok widocznie nigdy na to nie zwracales uwagi
Przyznam szczerze, że nigdy na to uwagi nie zwracałem, więc wole zapytać Was, bo pewnie ktoś z z użytkowników na ten stan rzeczy uwagę zwrócił?
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
Tak, wszystko ok, ABS działa jak należy, dy trzymam napompowany już pedał hamulca na ZGASZONYM silniku i silnik odpalam, pedał obniża się o około 2 cm i nie puszczając pedału, nadal obniża się i zatrzymuje się dopiero na okolo 1 - 2 cm nad podłogąkowal0502 pisze:a wszystko chodzi jak nalezy abs itp jak wciskasz pedal na wylaczonym silniku (jest twardy) i caly czas trzymajac wcisniety pedal oppalasz auto schodzi do dolu??
Nigdy nie przywiązywalem do tego uwagi więc nie mam porównania jak było przedtem a jak jest teraz, po rozszczelnieniu układu hamulcowego
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 121
- Rejestracja: 03 mar 2010, 16:48
- Lokalizacja: Mrągowo/Irlandia,Buncrana
Kamilvti,
a6-c5-brak-hamulcow-vt30730.htm
kiedyś Ci na to odpowiadalem......
Podkładki są dwie z jednej strony i z drugiej,musisz je wydłubać z tego przewodu(tego prostokąta),na nim są takie fazki wyfrezowane i pół podkładki wchodzi w te fazki z jednej i drugiej strony.
Podkladke dostaniesz w motoryzacyjnym aluminiową musisz dopasować, średnica wewnętrzna musi pasować do śruby a zewnętrzna do tej fazki w przewodzie.
a6-c5-brak-hamulcow-vt30730.htm
kiedyś Ci na to odpowiadalem......
Podkładki są dwie z jednej strony i z drugiej,musisz je wydłubać z tego przewodu(tego prostokąta),na nim są takie fazki wyfrezowane i pół podkładki wchodzi w te fazki z jednej i drugiej strony.
Podkladke dostaniesz w motoryzacyjnym aluminiową musisz dopasować, średnica wewnętrzna musi pasować do śruby a zewnętrzna do tej fazki w przewodzie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 121
- Rejestracja: 03 mar 2010, 16:48
- Lokalizacja: Mrągowo/Irlandia,Buncrana
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
Podkładkę?? Jaką ? <szok>Kamilvti pisze:sadze ze jak cisniesz pedal na odpalonym silniku to powinien troche opadac ale nie w ciagu 5 sek np
jak naprawiles wyciek w kole z kad wzioles podkladke i jaka ona ma byc <>>?
Na własne oczy widziaqłem jak mechanik odkręcał przewód hamulcowy i nie było żadnej podkładki. Ten "kwardat" jest z aluminum i mechanior mówił, że tu podkladki się nie daje.
A druga dziwna sprawa taka, że do mojej A6 NIE ma przewodów hamulcowych, albo sprzedawcy to ciotki, i nie mogą znaleźć. Byłem w dwóch sklepach i w żadnym nie ma takich przewodów jak mi trzeba. Są krótkie max 255m i mają inne końcówki <szok> U mnie przewód elastyczny idący od cylinderka aż do rurki metalowej z którą się łączy tuż za belką ma mieć długość okolo 40 - 45cm.....
Dziś zrobiłem mały test w autach kolegów (2 Passaty B5 i jedna A4) i tam też pedał hamulca się zapada na pracującym ilniku gdy jest maksymalnie mocno wciśnięty, wiec chyba ten typ tak ma
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 121
- Rejestracja: 03 mar 2010, 16:48
- Lokalizacja: Mrągowo/Irlandia,Buncrana
eneron
Jest podkładka bo sam ją wymienialem.A przewód od cylinderka idzie plastykowo metalowy po belce i potem łączy się z gumowym a następniie z normalnym metalowym pod podwoziem.Podkładka jest na 100%,tez myślałem ze niema ale ją wydłubałem z tego prostokąta.Niech Twój mechanior zrobi to samo wydłubać ją trzeba.
Jest podkładka bo sam ją wymienialem.A przewód od cylinderka idzie plastykowo metalowy po belce i potem łączy się z gumowym a następniie z normalnym metalowym pod podwoziem.Podkładka jest na 100%,tez myślałem ze niema ale ją wydłubałem z tego prostokąta.Niech Twój mechanior zrobi to samo wydłubać ją trzeba.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
wg mojej oceny wszystko jest w porzadkukowal0502 pisze:po mojemu wszystko jest ok widocznie nigdy na to nie zwracales uwagi
przerabialem temat rok temu jak zle opowietrzyli mi hamulce
wtedy tez pedal po czasie schodzil do praiwe samego konca (serwo dziala)
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga