[A6 C5] Jakie tarcze oraz klocki hamulcowe ?
- Mipol
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 02 kwie 2009, 00:15
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tychy
arekjask,
Właśnie problem w tym ze szczeki i zaciski były czyszczone przed ostatnim montażem klocków i tarcz a problem pojawił się już po raz drugi. Mogę jeszcze raz podjechać do mechanika co by sprawdził tłoczki chociaż najdziwniejsze jest to że problem pojawia się tylko z wewnętrznej strony tam gdzie naciskają tłoczki (zaciski dają radę od zewnętrznej). Czy może być tak że tłoczek za mocno dociska jedną część tarczy i przez to zaczyna się przegrzewać, zapiekać i od tego robią się rowki ?
Felgi mam proste - w listopadzie zamontowałem nówki zimówki 17' a tak to jeżdżę na 18'-tkach. Pomykam 160-180km/h i nie tłucze. Nie spodziewam się, że to wina felg.
Tak czy siak klocki mam juz prawie do wymiany więc proszę o radę co wybrać:
Bosch, Ferodo ?
A jeszcze jedno - może to wina zawieszenia że tak nierówno ściera i przez krzywe ustawienia gałek jest zbieżność i za mocno trze i doprowadza do przegrzania tarczy właśnie w tym miejscu ?
Właśnie problem w tym ze szczeki i zaciski były czyszczone przed ostatnim montażem klocków i tarcz a problem pojawił się już po raz drugi. Mogę jeszcze raz podjechać do mechanika co by sprawdził tłoczki chociaż najdziwniejsze jest to że problem pojawia się tylko z wewnętrznej strony tam gdzie naciskają tłoczki (zaciski dają radę od zewnętrznej). Czy może być tak że tłoczek za mocno dociska jedną część tarczy i przez to zaczyna się przegrzewać, zapiekać i od tego robią się rowki ?
Felgi mam proste - w listopadzie zamontowałem nówki zimówki 17' a tak to jeżdżę na 18'-tkach. Pomykam 160-180km/h i nie tłucze. Nie spodziewam się, że to wina felg.
Tak czy siak klocki mam juz prawie do wymiany więc proszę o radę co wybrać:
Bosch, Ferodo ?
A jeszcze jedno - może to wina zawieszenia że tak nierówno ściera i przez krzywe ustawienia gałek jest zbieżność i za mocno trze i doprowadza do przegrzania tarczy właśnie w tym miejscu ?
Audi - There's no better way to drive.
Witam
U mnie tez zbliża się wymiana tarcz i klocków na przodzie , co myślicie o takim zestawie ?
http://moto.allegro.pl/tarcze-klocki-au ... 46526.html
Czy jednak zostać przy standardowych bez nawierceń i naciec ?
U mnie tez zbliża się wymiana tarcz i klocków na przodzie , co myślicie o takim zestawie ?
http://moto.allegro.pl/tarcze-klocki-au ... 46526.html
Czy jednak zostać przy standardowych bez nawierceń i naciec ?
Dawid
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
dexmen, jak nie masz na co kasy wydawać, to sobie kup! Będziesz miał satysfakcję, że masz wiercone tarcze. I większe wydatki, bo klocki szybciej się zetrą . Efektywniejsze hamowanie odbywa się przecież kosztem większego zużycia klocków i tarcz.
Zwróć uwagę, że te tarcze są przeznaczone raczej do celów sportowych i do najmocniejszych silników. Jeśli nie ścigasz się swoją niunią i nie mieszkasz w górach (tylko w Wawie), to - IMHO - zbędny wydatek.
Ja mam taki silnik jak ty (180 KM) i tarcze ATE 321x30mm. I hamuje bardzo dobrze (do tego mam też dobre oponki ).
Zwróć uwagę, że te tarcze są przeznaczone raczej do celów sportowych i do najmocniejszych silników. Jeśli nie ścigasz się swoją niunią i nie mieszkasz w górach (tylko w Wawie), to - IMHO - zbędny wydatek.
Ja mam taki silnik jak ty (180 KM) i tarcze ATE 321x30mm. I hamuje bardzo dobrze (do tego mam też dobre oponki ).
Kogel-mogel FB
Fora to jest biwak.
Fora to jest biwak.
No i dobrze.
Dzięki za rade , pytałem bo ostatnio te założone w serwisie (przez mojego znajomego ) długo nie zagościły , telepały ze hej , oczywiście po przetoczeniu było ok.
Myślałem żeby następnych nie pokrzywić i zamontować jakieś lepsze , ale skoro mówisz ze to nie ma sensu to ok uderzę w zwykle ATE w Passacie mi się sprawdzały
Pozdrawiam
Dzięki za rade , pytałem bo ostatnio te założone w serwisie (przez mojego znajomego ) długo nie zagościły , telepały ze hej , oczywiście po przetoczeniu było ok.
Myślałem żeby następnych nie pokrzywić i zamontować jakieś lepsze , ale skoro mówisz ze to nie ma sensu to ok uderzę w zwykle ATE w Passacie mi się sprawdzały
Pozdrawiam
Dawid
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Z tego, co wiem, to są to dwie sprzeczne rzeczy: klocki bardziej miękkie szybciej się ścierają, bardziej pylą, ale praktycznie nie piszczą. Z kolei klocki mniej pylące są twardsze, dlatego częściej zdarza im się piszczeć.censored pisze:A ja wręcz w drugą stronę Totalnie tragiczne te tarcze i klocki Do samego hamowania nie mam zastrzeżeń bo tu się dobrze sprawują , natomiast ich głośność , tarcie i pylenie to jakiś dramat
Nie jestem specjalistą, ale bardziej efektywne są chyba właśnie te bardziej miękkie, które - niestety - bardziej brudzą.
Kogel-mogel FB
Fora to jest biwak.
Fora to jest biwak.
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
koledzy a co powiecie na te klocki?
http://moto.allegro.pl/klocki-przod-trw ... 91728.html
http://allegro.pl/klocki-trw-tyl-audi-a ... 28165.html
http://moto.allegro.pl/klocki-przod-trw ... 91728.html
http://allegro.pl/klocki-trw-tyl-audi-a ... 28165.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Głowy nie dam, ale wygląda to mniej więcej tak:kokot1973 pisze: Czy ktoś z Panów wie jaka średnica tarcz hamulcowych odpowiada kodom z naklejki w bagażniku...
1LT-
1KD- ?
1LT - 312 mm przód,
1KD - 245 mm tył.
Może ktoś jeszcze to potwierdzi.
Dopiszę jeszcze:
1LG - 321x30 mm przód (to na 100%).
Kogel-mogel FB
Fora to jest biwak.
Fora to jest biwak.
- emilzizi
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
- Imię: Emil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wielkopolska
Witam panowie.Planuje zakup nowych tarcz hamulcowych oraz klocków na przód. 321x30 mm.
Mam zamiar za inwestować w ori zestaw.Pytanie czy jest sens?Czy warto wydać tyle kasy na ori heble?
Chodzi mi oto czy jest coś równie dobrego,a nawet lepszego niż ori zestaw,w podobnej cenie.Lubię nieraz trochę ostrzej pojeździć, i nie chciał bym żeby po paru ostrzejszych hamowaniach zabrakło hebli,bądź zaczęła wichrować kiera.
Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
Mam zamiar za inwestować w ori zestaw.Pytanie czy jest sens?Czy warto wydać tyle kasy na ori heble?
Chodzi mi oto czy jest coś równie dobrego,a nawet lepszego niż ori zestaw,w podobnej cenie.Lubię nieraz trochę ostrzej pojeździć, i nie chciał bym żeby po paru ostrzejszych hamowaniach zabrakło hebli,bądź zaczęła wichrować kiera.
Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2011, 17:08 przez emilzizi, łącznie zmieniany 1 raz.
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 18 gru 2010, 00:46
- Lokalizacja: Radlin / Hagen
- Kontakt:
wg ETKI:
przod:
1LB,1LE -288X25MM
1LT,1LF -312X25MM
1LG,1LA -320X30MM wg wlepy mam te
1LX,(T7Z,T7S) - 321X30MM
tyl:
1KD- mam niby 245(tylko) x ile mm
a wg etki quattro z 2003r mialy tarcze 255x
wytlumaczcie mi to pany bo musza klocki kupic na przod a tyl t+k mysle o ATE lub zimmerman
przod:
1LB,1LE -288X25MM
1LT,1LF -312X25MM
1LG,1LA -320X30MM wg wlepy mam te
1LX,(T7Z,T7S) - 321X30MM
tyl:
1KD- mam niby 245(tylko) x ile mm
a wg etki quattro z 2003r mialy tarcze 255x
wytlumaczcie mi to pany bo musza klocki kupic na przod a tyl t+k mysle o ATE lub zimmerman
www.krzysztofpodolski.com Nie bądz obojetny przekaz 1% na szczytny cel
126p-> GSI 8V E > GSI 16V F > A6Q 2.5TDi 179ps > A6Q 2.8 193ps > jest i ona S6 C5 ANK
126p-> GSI 8V E > GSI 16V F > A6Q 2.5TDi 179ps > A6Q 2.8 193ps > jest i ona S6 C5 ANK
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga