Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Jakie tarcze oraz klocki hamulcowe ?

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mipol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 02 kwie 2009, 00:15
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Mipol » 01 lut 2011, 19:42

arekjask,

Właśnie problem w tym ze szczeki i zaciski były czyszczone przed ostatnim montażem klocków i tarcz a problem pojawił się już po raz drugi. Mogę jeszcze raz podjechać do mechanika co by sprawdził tłoczki chociaż najdziwniejsze jest to że problem pojawia się tylko z wewnętrznej strony tam gdzie naciskają tłoczki (zaciski dają radę od zewnętrznej). Czy może być tak że tłoczek za mocno dociska jedną część tarczy i przez to zaczyna się przegrzewać, zapiekać i od tego robią się rowki ?

Felgi mam proste - w listopadzie zamontowałem nówki zimówki 17' a tak to jeżdżę na 18'-tkach. Pomykam 160-180km/h i nie tłucze. Nie spodziewam się, że to wina felg.

Tak czy siak klocki mam juz prawie do wymiany więc proszę o radę co wybrać:

Bosch, Ferodo ? :->

A jeszcze jedno - może to wina zawieszenia że tak nierówno ściera i przez krzywe ustawienia gałek jest zbieżność i za mocno trze i doprowadza do przegrzania tarczy właśnie w tym miejscu ?
Audi - There's no better way to drive.

dexmen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 19 wrz 2010, 23:17
Lokalizacja: Warszawa/Rejowiec

Post autor: dexmen » 09 lut 2011, 18:22

Witam
U mnie tez zbliża się wymiana tarcz i klocków na przodzie , co myślicie o takim zestawie ?
http://moto.allegro.pl/tarcze-klocki-au ... 46526.html
Czy jednak zostać przy standardowych bez nawierceń i naciec ?
Dawid

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 09 lut 2011, 18:43

dexmen, jak nie masz na co kasy wydawać, to sobie kup! Będziesz miał satysfakcję, że masz wiercone tarcze. I większe wydatki, bo klocki szybciej się zetrą :-). Efektywniejsze hamowanie odbywa się przecież kosztem większego zużycia klocków i tarcz.

Zwróć uwagę, że te tarcze są przeznaczone raczej do celów sportowych i do najmocniejszych silników. Jeśli nie ścigasz się swoją niunią i nie mieszkasz w górach (tylko w Wawie), to - IMHO - zbędny wydatek.

Ja mam taki silnik jak ty (180 KM) i tarcze ATE 321x30mm. I hamuje bardzo dobrze (do tego mam też dobre oponki ;-) ).
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

dexmen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 19 wrz 2010, 23:17
Lokalizacja: Warszawa/Rejowiec

Post autor: dexmen » 09 lut 2011, 19:22

No i dobrze.
Dzięki za rade , pytałem bo ostatnio te założone w serwisie (przez mojego znajomego ) długo nie zagościły , telepały ze hej , oczywiście po przetoczeniu było ok.
Myślałem żeby następnych nie pokrzywić i zamontować jakieś lepsze , ale skoro mówisz ze to nie ma sensu to ok uderzę w zwykle ATE w Passacie mi się sprawdzały :)
Pozdrawiam
Dawid

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 09 lut 2011, 19:33

dexmen, ten zestawik raczej do najlepszych nie należy.
Miałem kiedyś klocki trw i nie polecam.
Teraz mam zestaw ATE Power Disc i jestem zadowolony ;-)

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 10 lut 2011, 10:53

censored, U mnie hamują bardzo dobrze ;-)
Wogóle nie hałasują ,ani żadnego tarcia nie słyszę,
ale co do pylenia to masz rację, bardzo brudzą felgi :-/
Ale coś za coś, względem poprzednich TRW są o niebo lepsze :-D

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 10 lut 2011, 10:56

censored pisze:A ja wręcz w drugą stronę :( Totalnie tragiczne te tarcze i klocki :-/ Do samego hamowania nie mam zastrzeżeń bo tu się dobrze sprawują , natomiast ich głośność , tarcie i pylenie to jakiś dramat :-/
Z tego, co wiem, to są to dwie sprzeczne rzeczy: klocki bardziej miękkie szybciej się ścierają, bardziej pylą, ale praktycznie nie piszczą. Z kolei klocki mniej pylące są twardsze, dlatego częściej zdarza im się piszczeć.
Nie jestem specjalistą, ale bardziej efektywne są chyba właśnie te bardziej miękkie, które - niestety - bardziej brudzą.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 10 lut 2011, 11:05

arekjask, Dlatego może u mnie TRW charczały i słabo hamowały,
a po założeniu ATE nic nie piszczy i nie charczy,
a samo hamowanie o niebo lepsze ;-)

Awatar użytkownika
Markiz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:44
Lokalizacja: Środa Wielkopolska

Post autor: Markiz » 10 lut 2011, 13:30


Awatar użytkownika
kokot1973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 lis 2008, 13:17
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kokot1973 » 21 lut 2011, 14:56

Witam ponownie.
Czy ktoś z Panów wie jaka średnica tarcz hamulcowych odpowiada kodom z naklejki w bagażniku...

1LT-
1KD- ?

Czeka mnie wymiana na nowe a nie wiem jakie mam zakupić ( o jakiej średnicy zewn.)
Proszę o pomoc i z góry dziękuję.

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 21 lut 2011, 15:19

kokot1973 pisze: Czy ktoś z Panów wie jaka średnica tarcz hamulcowych odpowiada kodom z naklejki w bagażniku...

1LT-
1KD- ?
Głowy nie dam, ale wygląda to mniej więcej tak:

1LT - 312 mm przód,
1KD - 245 mm tył.

Może ktoś jeszcze to potwierdzi.

Dopiszę jeszcze:

1LG - 321x30 mm przód (to na 100%).
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

vectra007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 29 lis 2009, 12:02
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: vectra007 » 22 lut 2011, 22:37

doklanie jak pisza koledzy ja ci polecam ebc nacinane i nawiercane i klocki ebc bedziesz zadowolony
w razie problemow pisz pomoge nie staram sie wymadrzac staram sie pomoc ucza sie na bledach :)

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 25 lut 2011, 20:57

Witam panowie.Planuje zakup nowych tarcz hamulcowych oraz klocków na przód. 321x30 mm.
Mam zamiar za inwestować w ori zestaw.Pytanie czy jest sens?Czy warto wydać tyle kasy na ori heble?
Chodzi mi oto czy jest coś równie dobrego,a nawet lepszego niż ori zestaw,w podobnej cenie.Lubię nieraz trochę ostrzej pojeździć, i nie chciał bym żeby po paru ostrzejszych hamowaniach zabrakło hebli,bądź zaczęła wichrować kiera.
Proszę o pomoc i z góry dziękuję. ;)
Ostatnio zmieniony 27 lut 2011, 17:08 przez emilzizi, łącznie zmieniany 1 raz.
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm

m3rvin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 18 gru 2010, 00:46
Lokalizacja: Radlin / Hagen
Kontakt:

Post autor: m3rvin » 27 lut 2011, 10:58

wg ETKI:
przod:
1LB,1LE -288X25MM
1LT,1LF -312X25MM
1LG,1LA -320X30MM wg wlepy mam te
1LX,(T7Z,T7S) - 321X30MM

tyl:
1KD- mam niby 245(tylko) x ile mm

a wg etki quattro z 2003r mialy tarcze 255x

wytlumaczcie mi to pany bo musza klocki kupic na przod a tyl t+k mysle o ATE lub zimmerman
www.krzysztofpodolski.com Nie bądz obojetny przekaz 1% na szczytny cel :)
126p-> GSI 8V E > GSI 16V F > A6Q 2.5TDi 179ps > A6Q 2.8 193ps > jest i ona S6 C5 ANK

Awatar użytkownika
tomass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 15 maja 2010, 20:16
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: tomass » 02 mar 2011, 17:52

ja tez potwierdzam przód 312mm tył 245mm :) pozdrawiam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga