Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C6 3.0TDI] Pytanie o wymiane rozrządu.

Silniki wysokoprężne
MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 11 sty 2011, 07:02

szymeniu

Za ile i gdzie robiłeś wymianę... ?

MłodyWilk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 18 gru 2009, 23:05
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: MłodyWilk » 13 sty 2011, 22:20

ZelvaBOi pisze:MłodyWilk, to nie jest tak, ze trzeba. Chodzi bardziej o to, ze jak Ci to strzeli po gwarancji to juz producent ma to w d... Jemu zalezy zebys kupil nowe auto a nie jezdzil tym co masz przez 15-20 lat.
Strzelić to i może nowo założony pasek rozrządu bo miał wadę fabryczną itd itp. Ale bardziej chodzi mi o kwestię w jakim stanie jest łańcuch rozrządu po przebiegu około 200tyś km przy sprawnie działających napinaczach czyli niech już będzie, że chodzi mi o silniki z niby wyeliminowanymi wadami rozrządu.

U mnie w motorze(SUZUKI) też jest łańcuch rozrządu i serwisówce są określone czynności po których można stwierdzić w jakim stopniu zużyty jest łańuch. Np. mierzy się długość 15 ogniw i jeżeli długośc ta mieści się w takiej i takiej granicy to można go dalej użytkować. Po drugie na napinaczu są ząbki i można zobaczyć jak mocno jest wyciągnięty łańcuch patrząc ile zakresu zostało na napinaczu. Nie ma określonego przebiegu tylko wykonuje się w/w pomiary przy okazji sprawdzania luzu zaworowego i tyle.

Czy w serwisówce 3.0TDI są opisane jakieś pomiary określające czy łańcuch nadaje się do użytku czy może piszę, że np ,,wymienić łańuch przy przebiegu 200kkm".
Czy nic nie pisze i wymienia się na czuja, żeby mieć święty spokój :) ?

szymeniu (usunięty)
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 27 mar 2010, 21:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szymeniu (usunięty) » 13 sty 2011, 22:40

MaTyS pisze:szymeniu

Za ile i gdzie robiłeś wymianę... ?
Wymianę przeprowadził poprzedni właściciel, ja dostałem fakturę na części z ASO i fakutrę na usługę, byłem u tego mechanika, który to robił (wymieniał też olej w Tipie). Znam go tylko z imienia, nazywa się Bogdan i jest głównym mechanikiem Motorpolu we Wrocławiu, robi takie rzeczy na boku (zna auta VAG na wylot od 15 lat) mają do niego dostęp tylko znajomi, ja mam fory dzięki gościowi od którego kupiłem auto. Całość 7200zł części z ASO też on załatwiał po zniżkach (jak coś mam namiary na niego), będę u niego za 2 tygodnie na wymianie oliwki w silniku
Virus upload 285KM i 575Nm

Moje OOOO
https://a6klub.pl/a6-c6-30-tdi-2007- ... t27976.htm

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 14 sty 2011, 07:26

MłodyWilk

Wyciągać silnik, żeby zmierzyć ogniwka... :mrgreen:
No chyba, że zmierzył byś na dwóch z pięciu (górne, bez wyciągania silnika) i poprzez analogie uważał, że pozostałe trzy są w takiej samej kondycji.... :mrgreen:

MłodyWilk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 18 gru 2009, 23:05
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: MłodyWilk » 14 sty 2011, 18:13

Mnie tylko ciekawi co o rozrządzie w tym silniku mówi instrukcja napraw, serwisówka albo sam producent.
Czyli mówiąc inaczej czy według nich jest to element bezobsługowy czy też zalecają co jakiś czas wymianę albo sprawdzenie. Pytanie tylko jak?!

[ Dodano: 2011-01-14, 18:15 ]
Ps. Akurat w motocyklu po ściągnięciu pokrywy zaworów mam dostęp do tylu ogniwek aby pomierzyć je pomiędzy kołami wałków rozrządu i stwierdzić w jakim jest stanie.

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 10 lip 2010, 00:45
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: slaby » 27 sty 2011, 20:12

Witam
Możemy zobaczyc jakie poprawki audi zastosowało w rozrządzie.
Wniosek z tego taki ,ze nie był doskonały :-/
Obrazek

obrazek 3.0 TDI
Obrazek
pozdro <ok>
Jest RS7 Plus PERFOR 4.0 V8 TFSI

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 10 lip 2010, 00:45
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: slaby » 27 sty 2011, 21:21

Dirty pisze:To są zmiany dla wersji 233 czy 240KM?
W wersji 233KM zmiany w rozrządzie były kosmetyczne ,myśle że przekonstruowano tylko napinacze

To są zmiany dla nowej wersji 3,0TDI 238KM i 225KM ;-) Obrazek
Jest RS7 Plus PERFOR 4.0 V8 TFSI

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 27 sty 2011, 23:48

Mam przeczucie, że teraz to będą na prawdę dobre silniki, szczególnie ten 238KM w serii...
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 10 lip 2010, 00:45
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: slaby » 30 sty 2011, 20:00

Piero pisze:Mam przeczucie, że teraz to będą na prawdę dobre silniki, szczególnie ten 238KM w serii...
Zaraz zaczną się nowe problemy np z Ad-blue :evil:
Jest RS7 Plus PERFOR 4.0 V8 TFSI

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 10 lip 2010, 00:45
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: slaby » 31 sty 2011, 18:25

Dirty pisze:
slaby pisze: Zaraz zaczną się nowe problemy np z Ad-blue :evil:
Adblue?? :shock: <smuty>
sorry za oftop czy jakos tam :mrgreen: Jak znajde troche czasu to napisze więcej info w odpowiednim dziale ;-)
Tak Ad-blue euro 6 za naszą kase :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
-system oczyszczania spalin za pomocą chemicznego środka redukującego :evil:
Jak będą takie same wady konstrukcyjne jak w marce z,którą mam na co dzień do czynienia to będziemy stali z naszymi niuńkami więcej na warsztacie niż pojezdzimy :cry:
Ostatnio zmieniony 31 sty 2011, 23:23 przez slaby, łącznie zmieniany 2 razy.
Jest RS7 Plus PERFOR 4.0 V8 TFSI

MłodyWilk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 18 gru 2009, 23:05
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: MłodyWilk » 31 sty 2011, 20:03

Nastepna miała być własnie A6 3.0TDI bo cholernie mi się podoba, ale co raz bardziej zastanawiam się nad BMW E60 530d bo te silniki są dużo mniej awaryjne - z tego co piszą to BMW ma najlepszego diesela 3.0 a cena podobna...

Danielsnm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 103
Rejestracja: 25 gru 2010, 12:39
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Danielsnm » 31 sty 2011, 20:47

Ja wam powiem tylko tyle że jak ktoś pisze że ma do naprawy auto po strzelonym łańcuchu czyli koszty koło 12tys zł. Albo do wymiany ma wszystkie wtryskiwacze gdzie koszt jednego nowego to 1400 - 2500zł (chyba ze ma zamiar regenerować).
To mi się wydaje dziwnym pchać w takie koszta, skoro praktycznie nowe silniki tego typu czyli takie co mają 30000 - 70000km przebiegu z kasowanych oczywiście udokumentowanych aut chodzą po 10000zł Auta te skupują nasi złomiarze w Niemczech czy Anglii za bezcen a u nas idą na części.
Tak więc 3.0TDi w różnych wersjach można nabyć również na Allegro niektóre firmy sprzedają starsze silniki ale po całkowitej regeneracji w cenie 7,500zł warunkiem jest to że zabierają twój silnik więc chyba warto tym bardziej że ma się pisemną gwarancję na rok bez limitu kilometrów! ;-)

[ Dodano: 2011-01-31, 20:54 ]
Ja w tej chwili poważnie rozważam zakup takiego regenerowanego bądź w miarę nowego silnika bo mam w swoim aucie do wymiany wszystkie wtryski i to takie co nie ma technologii do ich regeneracji ani nie ma dostępnych końcówek wtrysku co oznacza że trzeba kupić nowe których koszt to ok. 2000zł szt. I nie zamierzam płacić szanownemu Bosh-owi za ich beznadziejny produkt - teraz wezmę taki silnik który ma wtryski nadające się do regeneracji. Najprawdopodobniej będzie to 3.0TDi model CCWA
fajnie mieć audi :)

Danielsnm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 103
Rejestracja: 25 gru 2010, 12:39
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Danielsnm » 31 sty 2011, 22:59

Dirty pisze:
Danielsnm pisze: technologii do ich regeneracji ani nie ma dostępnych końcówek wtrysku co oznacza że trzeba kupić nowe których koszt to ok. 2000zł szt
Tutaj mają trochę taniej ;-) http://allegro.pl/wtryski-wtryskiwacze- ... 11836.html
Dzięki za dobre chęci kolego ale ja mam wtryski nr bosch 0445115037 i jak dzwoniłem do Boscha to nie mają ich w magazynach ani nie są dostępne w normalnej sprzedaży! A to dlatego że mają je tylko serwisy autoryzowane i co mnie dobiło to nie ma zamiennika! a nawet jak bym gdzieś dostał te wtryski, to nie nadają się one do regeneracji i są ponadprzeciętnie awaryjne NORMALNIE PORAÂŻKA NA CAÂŁEJ LINII !!!
fajnie mieć audi :)

Danielsnm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 103
Rejestracja: 25 gru 2010, 12:39
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Danielsnm » 31 sty 2011, 23:35

Nie wiem bo nikt się nie orientuje - pytałem w boschu ale odpowiedzieli że nie ma zamienników - to kto ma wiedzieć?!?
fajnie mieć audi :)

Danielsnm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 103
Rejestracja: 25 gru 2010, 12:39
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Danielsnm » 31 sty 2011, 23:40

Dirty pisze:
Danielsnm pisze:Nie wiem bo nikt się nie orientuje - pytałem w boschu ale odpowiedzieli że nie ma zamienników - to kto ma wiedzieć?!?
Na tym forum by się pewnie ktoś znalazł :-)
HEHEHE toś mi humor poprawił - czakam na pomoc :D
fajnie mieć audi :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga