[C6 3.0TDI] Pytanie o wymiane rozrządu.
- joker.007
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 111
- Rejestracja: 02 cze 2008, 18:01
- Lokalizacja: woj. Lubelskie/Chełm
- Kontakt:
[C6 3.0TDI] Pytanie o wymiane rozrządu.
Mam pytanie o wymianę rozrządu, co ile tys. km jest to konieczne w C6 3.0 TDi, oraz co ile wymienić olej, i jaki byście polecali.
pozdro for all, ...
pozdro for all, ...
Re: [C6 3.0TDI] Pytanie o wymiane rozrządu.
ÂŁańcucha się nie wymienia (a jak trzeba to masz przerąbane bo cały silnik trzeba wyciągać).joker.007 pisze:Mam pytanie o wymianę rozrządu, co ile tys. km jest to konieczne w C6 3.0 TDi, oraz co ile wymienić olej, i jaki byście polecali.
pozdro for all, ...
Olej wg wskazań komputera pokładowego, lej sprawdzony olej Long Life, poszukaj na forum, jest dużo opinii na ten temat. Zazwyczaj komp pokazuje 12-16tys. mil (20-26tys. km) na long life i ok. 6tys. mil na standard inspection (13tys. km).
sebbie
Code so clean you could eat off it!
Code so clean you could eat off it!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 474
- Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ipswich / Leszno
Tego Ci kolego zazdroszcze ze masz lancuszek rozrzadu.
Mnie czeka niedlugo wymiana, jakies 2 tys musze szykowac
Mnie czeka niedlugo wymiana, jakies 2 tys musze szykowac

A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum . 

- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Z tym łańcuszkiem to troszkę koloryzujecie Panowie. W C6 3.0 Tdi bardzo często i szybko zużywa się napinacz łańcucha rozrządu (czy jakoś tak) i niestety jego wymiana jest cholernie kosztowna. Wiąże się z wymontowaniem i podnoszeniem całego silnika. Tak więc i motory w C6 nie są pozbawione wad. Jak znajdę odpowiedni temat to tutaj go zamieszczę i zobaczycie, że jest to dość częsta przypadłość 3.0 Tdi.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Nie wiem jak to było w A6C6 ale w Audi A8 (ten sam motor 3.0) wymieniano ten napinacz (i "górny łańcuszek" - cokolwiek to znaczy, ja to tylko tłumaczę) za darmo w ramach serwisu (koniec 2005 początek 2006). Poradnik Parkers (presiżowy na wyspach) poleca sprawdzić przy zakupie A8 czy te prace były wykonane i czy zostało to odnotowane.Levuss pisze:Z tym łańcuszkiem to troszkę koloryzujecie Panowie. W C6 3.0 Tdi bardzo często i szybko zużywa się napinacz łańcucha rozrządu (czy jakoś tak) i niestety jego wymiana jest cholernie kosztowna. Wiąże się z wymontowaniem i podnoszeniem całego silnika. Tak więc i motory w C6 nie są pozbawione wad. Jak znajdę odpowiedni temat to tutaj go zamieszczę i zobaczycie, że jest to dość częsta przypadłość 3.0 Tdi.
sebbie
Code so clean you could eat off it!
Code so clean you could eat off it!
- joker.007
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 111
- Rejestracja: 02 cze 2008, 18:01
- Lokalizacja: woj. Lubelskie/Chełm
- Kontakt:
A jakie mogą być tego skutki (objawy) :mrgreen:Levuss pisze:Z tym łańcuszkiem to troszkę koloryzujecie Panowie. W C6 3.0 Tdi bardzo często i szybko zużywa się napinacz łańcucha rozrządu (czy jakoś tak) i niestety jego wymiana jest cholernie kosztowna. Wiąże się z wymontowaniem i podnoszeniem całego silnika. Tak więc i motory w C6 nie są pozbawione wad. Jak znajdę odpowiedni temat to tutaj go zamieszczę i zobaczycie, że jest to dość częsta przypadłość 3.0 Tdi.
joker.007 pisze:A jakie mogą być tego skutki (objawy) :mrgreen:Levuss pisze:Z tym łańcuszkiem to troszkę koloryzujecie Panowie. W C6 3.0 Tdi bardzo często i szybko zużywa się napinacz łańcucha rozrządu (czy jakoś tak) i niestety jego wymiana jest cholernie kosztowna. Wiąże się z wymontowaniem i podnoszeniem całego silnika. Tak więc i motory w C6 nie są pozbawione wad. Jak znajdę odpowiedni temat to tutaj go zamieszczę i zobaczycie, że jest to dość częsta przypadłość 3.0 Tdi.
Była na ten temat debata na forum AKP i ktoś tam to opisywał - koszt rozrzadu czyli tych napinaczy itd to 5-6tys. w aso a jak strzeli to od 10k w górę
Jak znajdę do zapodam linka
EDIT:
Własnie kapłem że temat z zeszłego roku :-?
a było to nie na akp tylko tutaj:
a6-c6kupno-vt8188.htm?highlight=rozrz%B1d
Najpierw było A4 B5 kupione okazyjnie... i tak zrodziła się miłość do czterech przeplatających się pierścieni... później wielomiesięczne polowania na A6 C5 i tak przypadkiem w rodzinie zamiast A6 jest A8 D2...
http://www.a8team.pl/topics4/51.htm
http://www.a8team.pl/topics4/51.htm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
- Imię: Artur
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Słupsk
BZDURY! Mam nabite 197tyś, tydzień temu przeskoczył mi łańcuch rozrządu (mam nadzieje, że o 1 ząbek). Koszt nowych części i wymiany to minimum 6tyś. Jeżeli okaże się, że padało coś jeszcze w silniku koszty mogą się podwoić! Nie liczcie na to, że rozrząd na łańcuchu wytrzyma 500tyś.! Ja i tak miałem szczęście, że łańcuch się nie urwał bo koszty byłyby jeszcze większe...macieja910 pisze: rozrzadem nie musisz sie martwic bo masz praktycznie wieczny