Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[C6 3.0TDI] Pytanie o wymiane rozrządu.

Silniki wysokoprężne
Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 09 cze 2010, 20:35

MaTyS pisze:Aron

Co ty kombinujesz ? Założyłeś temat o złym paliwie, pisząc o problemach z zdiagnozowaniem awarii, a tu raptem strzelasz z rozrządem ... . :-/
Co ma piernik do wiatraka? Ktoś napisał, że nie trzeba wymieniać rozrządu przez 500kkm, to odpowiedziałem, że to nieprawda (wiem z doświadczenia oraz z opinii mechanika i ASO)

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 09 cze 2010, 20:46

Tydzień temu to auto podobno ci stanęło bo zaszkodziło mu jedno z najlepszych paliw....
"2010-06-01, 00:40 [A6C6 3.0] Zalałem złe paliwo, auto nie jedzie PILNE..."

Naprawdę nie wiem kiedy zdążył ci przeskoczyć ten łańcuch.

The End
Ostatnio zmieniony 09 cze 2010, 21:02 przez MaTyS, łącznie zmieniany 1 raz.

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 09 cze 2010, 20:59

Czy jeżeli cokolwiek i o czymkolwiek napiszę, będzie to przyrównywane do innego tematu? Jak auto stanęło na drodze, to podzieliłem się tym na forum, było to bezpośrednio po zatankowaniu paliwa, co jest dokładnie opisane w tamtym temacie. Diagnostyka pokazuje, że powód awarii był inny (jest już znany na 99%). Ten temat dotyczy czego innego i wyraziłem tu swoją opinię o wymianie rozrządu. Jeżeli chcesz polemizować to na rób to na temat (w odpowiednim miejscu odpowiedni temat). POWTARZAM: Przestrzegam przed robieniem 500tyś na jednym rozrządzie!

Awatar użytkownika
firewire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 10 sie 2008, 23:18
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: firewire » 11 cze 2010, 00:52

Ale zamieszanie...

To JEDNAK jest PIERWSZA osoba z rozrządem ?
Trza by uderzyć do KLUCZYKA z takim problemem... "to jest właściwie cecha tego silnika"

Aron nie chcesz Kluczyka pociągnąć do załatwienia tematu - rozrząd jest lifetime wg. Audi... ja bym pociągnął temat...
To Dobrze Idzie
Kiedyś było mocno modzone 4F/3.0 BMK
Teraz jest 4G/3.0 CVUA
Nie wchodzę w dyskusje "Nie znam się, ale się wypowiem", proszę o uszanowanie tego jeśli ignoruję odpowiedzi nie poparte faktami, dowodami lub doświadczeniem.

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 11 cze 2010, 06:57

Napisz coś więcej, jestem w korespondencji z Audi Polska, z działem reklamacji. Od środy zaczną mi robić rozrząd w ASO VW, który nie ma autoryzacji Audi, więc do środy mam czas aby "załatwić" coś z Audi. W VW powiedzieli mi, że Audi nie miało akcji naprawczej odnośnie tych rozrządów. Póki co w rozmowie z Audi pytałem o pomoc w diagnozie usterki (nieodpłatną). Teraz już wiem, że diagnostyka nie jest mi tak potrzebna jak 10.000,- na remont... Pocieszające jest jedynie to, że któryś łańcuszek przeskoczył (nie zerwał się), w środę będę wiedział więcej.
WYMIENIAJCIE ROZRZÂĄDY, PRZY 200kkm potrafią narobić bałaganu!!!

mest1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 20 paź 2008, 00:23
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: mest1987 » 11 cze 2010, 12:27

Hmm. ale po co wymieniać cały rozrząd nie można wymienić tylko napinaczy?? Wtedy na pewno koszt jest o wiele mniejszy

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 11 cze 2010, 13:01

kurcze,
panowie..
nie chce bagatelizowac sprawy.. ale moze nie potrzebnie siejecie postrach:)

czasem jedna osoba, moze narobic balaganu..

OwszemAron, wspolczuje, bo szkoda kasy, auto powinno jezdzic i cieszyc a nie byc skarbonka bez dna..

jednakze, moje pytanie jest takie: czy faktycznei ten problem zostal 100% zdiagnozowany..??

Jesli tak, to faktycznie.. moze jest czego zaczas sie obawiac..

Ale popatrzcie na to:


Selbständig? Testsieger Priv. Krankenkasse ab nur 57,- Euro!
Audi A6 Avant 2.7 TDI DPF-Navi-Plus(MMI-DVD)-Sport!!
11.900 EUR
Kombi, Gebrauchtfahrzeug
Preis:
11.900 EUR (Brutto)
(MwSt. ausweisbar, 19%)
Kilometerstand:
319.000 km
Hubraum:
2698 cm³

Baujahr:
2005
Leistung:
132 kW (179 PS)
Kraftstoffart:
Diesel

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... abNumber=3


nastepny:


Selbständig? Testsieger Priv. Krankenkasse ab nur 57,- Euro!
Audi A6 Avant 3.0 TDI DPF quattro tiptronic, LEDER,
17.250 EUR
Kombi, Gebrauchtfahrzeug
Preis:
17.250 EUR (Brutto)
(MwSt. ausweisbar, 19%)
Kilometerstand:
292.900 km
Leistung:
171 kW (232 PS)

Kraftstoffart:
Diesel

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1



te auta maja przejechane po grubo ponad 250k km. I nie sadze, ze cos z tym rozrzadem jest nie tak,
ale to moje zdanie <ok>

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 11 cze 2010, 13:22

Temat wałkowany na forum już nie raz... . Aron albo miał po prostu pecha, albo o czym jestem bardziej przekonany, auto ze sporo więcej nakręconymi kilometrami... .
200 tys. to można na pasku dojechać... .

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 11 cze 2010, 14:12

Na 100% przebiegu pewien nie jestem, ale na 99% TAK. Stan skór na wszystkich fotelach jest dosyć wymowny kiedy porównuję je z innymi w autach tej klasy. Lewarek, kierownica, gumy na pedałach, ks. serwisowa - to wszystko przemawia na faktyczny przebieg auta.

Jeden mechanik podejrzewał, że łańcuszek przeskoczył, drugi twierdził, że na 95% to łańcuch, teraz auto stoi w ASO VW do diagnozy a następnie wymiany rozrządu. W środę wyciągają i rozbierają silnik. Więc wychodzi na to, że miałem pecha...

crn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 17 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: PCH

Post autor: crn » 11 cze 2010, 14:47

Aron, nie odbierz tego personalnie. Wydaje mi się, że za szybko ferujesz wyroki. Najpierw obstawiłeś złe paliwo. Teraz już wiesz, że to łańcuch i każesz wszystkim wymieniać rozrząd przy 200t km. Sam przebieg weryfikujesz po wyglądzie kiery, gałek i siedzeń. Wszystko można wymienić :)
Jest na forum dwóch userów, którzy po VINie powiedzą więcej. Książka serwisowa nawet nie wiesz jak to dobrze już opanowali sprzedawcy.

Kolego posprawdzaj najpierw wszystko dobrze a potem oceniaj. Nie wykluczam absolutnie możliwości przeskoczenia po 200 tysiach ale to byłby wyjątkowy pech.
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 11 cze 2010, 17:30

crn, Pewności co do oryginalności przebiegu oczywiście jak pisałem nie mam! Są jednak poszlaki, które wskazują, że jest oryginalny. Stan auta nie wykazuje absolutnie nic podejrzanego, wskazującego, że licznik jest kręcony. Moje auto jest od 2006r w kraju, więc AutoBahn dużo raczej nie zaliczyło. Wszystkie poszlaki, elementy w aucie wskazują na przebieg prawdziwy (nawet jego historia gdyż jest w kraju od 2006r. ściągnięty został przez ASO, a nie osobę prywatną czy handlarza) i tam też serwisowany.
Mechanicy z którymi rozmawiałem zwrócili uwagę również na wadę konstrukcyjną tych silników z początków produkcji (2004r-2005r.), to nowsze 232 KM (2006r.-)ponoć mają te wady (rozrząd, wtryski) wyeliminowane. Również w ASO z takimi sytuacjami się już spotkali (przeskoczenie łańcucha).
No cóż, na początku wszystko wskazywało na paliwo, teraz gdy jestem mądrzejszy o wiedzę mechaników można pisać o czymś więcej niż przypuszczeniach. Hm, jak to możliwe, że przeskoczył łańcuch przy niespełna 200tyś km? NIE WIEM! nawet rano przy odpalaniu żadnych niepokojących dźwięków nie wydawał!
Po VINie nic nie sprawdzałem.

[ Dodano: 2010-06-14, 18:08 ]
Dirty pisze:Stan wnętrza jest pojęciem względnym, a co dopiero przy jakości audi. Jak auto robiło przebiegi autostradowe to może mieć nalatane sporo a środek jak nowy. Taka prawda niestety.
W aucie są oryginalne dywaniki, które mają od spodu nabitą datę produkcji, która pokrywa się z produkcją auta! Poza tym ASO poinformował mnie dziś, że nie mogą partycypować w kosztach naprawy, bo nie zrobiłem ostatniego przeglądu! Ostatni wpis mają przy przebiegu 163tyś, a dziś mam 197tyś! Gdyby zrobił przegląd 4tyś temu to by zapłacili za rozrząd! SZOK!
PYTANIE: Jakim cudem przy takim przebiegu rozrząd poszedł w <font color='red'><b>censored</b></font>???

Awatar użytkownika
firewire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 10 sie 2008, 23:18
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: firewire » 16 cze 2010, 00:53

Aron pisze: Poza tym ASO poinformował mnie dziś, że nie mogą partycypować w kosztach naprawy, bo nie zrobiłem ostatniego przeglądu! Ostatni wpis mają przy przebiegu 163tyś, a dziś mam 197tyś! Gdyby zrobił przegląd 4tyś temu to by zapłacili za rozrząd! SZOK!
PYTANIE: Jakim cudem przy takim przebiegu rozrząd poszedł w <font color='red'><b>censored</b></font>???
Dziś pytałem się o to jak ASO podchodzi do tego problemu...
A więc akcji serwisowej nie ma ... ale jeśli auto jest nie starsze jak 10 lat (czyli do 2014 w moim przypadku) i było regularnie serwisowane to
1. W Luksemburgu mam wrażenie że chcą temat odbić pingpongiem... ale pewnie i tak by zrobili... (jak w kilku innych przygodach jak postraszyłem ich adwokatem)
2. W Niemczech problem jest znany i jeśli auto jest serwisowane to nie ma problemu z naprawą w ASO (Audi AG pokrywa wszelkie koszty - bo łańcuch jest Lifetime)

Więc po 2014 sprzedaję swoją furę :) - na razie mam 134kkm :)
To Dobrze Idzie
Kiedyś było mocno modzone 4F/3.0 BMK
Teraz jest 4G/3.0 CVUA
Nie wchodzę w dyskusje "Nie znam się, ale się wypowiem", proszę o uszanowanie tego jeśli ignoruję odpowiedzi nie poparte faktami, dowodami lub doświadczeniem.

fabiano82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 702
Rejestracja: 30 lip 2009, 01:30
Imię: Paweł
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: fabiano82 » 16 cze 2010, 01:14

Czyli wniosek prosty robic serwisy w audi i po problemie :-P

ArabaT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 24 lis 2009, 23:27
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ArabaT » 16 cze 2010, 01:24

Aron pisze: Stan auta nie wykazuje absolutnie nic podejrzanego, wskazującego, że licznik jest kręcony. Moje auto jest od 2006r w kraju, więc AutoBahn dużo raczej nie zaliczyło. Wszystkie poszlaki, elementy w aucie wskazują na przebieg prawdziwy (nawet jego historia gdyż jest w kraju od 2006r. ściągnięty został przez ASO, a nie osobę prywatną czy handlarza) i tam też serwisowany.
Teraz to już przesadziłes. Rozumiem Twój bol i szczerze współczuje ale miejsce rejestracji pojazdu nijak się ma do jego przebiegu. Ja mam auto niespełna pół roku i naturlane jakies 45tkm wiec jak to sie ma do miejsca rejestracji?
fabiano82 pisze:Czyli wniosek prosty robic serwisy w audi i po problemie :-P
Albo robic tam gdzie taniej a dobrze i zamiast naprawiac kupic drugie serce do autka bo koszty porownywalne.

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 16 cze 2010, 08:41

ArabaT pisze:
Aron pisze: Stan auta nie wykazuje absolutnie nic podejrzanego, wskazującego, że licznik jest kręcony. Moje auto jest od 2006r w kraju, więc AutoBahn dużo raczej nie zaliczyło. Wszystkie poszlaki, elementy w aucie wskazują na przebieg prawdziwy (nawet jego historia gdyż jest w kraju od 2006r. ściągnięty został przez ASO, a nie osobę prywatną czy handlarza) i tam też serwisowany.
Teraz to już przesadziłes. miejsce rejestracji pojazdu nijak się ma do jego przebiegu.
Chyba Ty przesadziłeś! Piszą, że auto od 2006r jest w kraju i ściągnięte przez ASO jest kolejną poszlaką, że przebieg jest prawdziwy bo łatwiej to sprawdzić!. Poza tym jak pisałem przebieg sprawdzony po VINie w ASO. Pytanie nadal aktualne: Jakim cudem to gówno przeskoczyło przy takim przebiegu i serwisowaniu auta? Dziś mają wyjmować motor...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl