[A6 C6 2.0TDI] Problem z 2.0 TDI - głośna praca, drgania...
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
boberku - dużo zależy od tego, kto gdzie mieszka i jak jeździ. Warszawiacy dojeżdżający do pracy i wracający z pracy w nieustannych korkach na pewno mają częściej problem z DPF niż mieszkaniec Gdańska który pracuje w Gdyni, który codziennie lata do i z pracy obwodnicą. Większość użytkowników jakoś sobie radzi i nie ma większych problemów (bo jeżdżą w cyklu mieszanym), ale zdarzają się wyjątkowo oporne/pechowe przypadki i wtedy warto pomyśleć o wywaleniu DPF żeby mieć wreszcie święty spokój.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
I wystarczy. Najważniejsze to dać mu się wypalić jak już zacznie. Jak ktoś ma świadomość że ma DPF i co należy z nim robić to tak źle nie jest tak jak mówisz Czasem jednak zdarzają się pechowe egzemplarze/przypadki, nie chcą się wypalać, zapycha się, co chwile załacza się procedura wypalania i nic nie daje... wystarczy poszukać pod hasłem DPF na forach Koszty zakupu nowego są abstrakcyjne więc jeśli już takie problemy są - wtedy warto pomyśleć o wywaleniu. Póki wszystko działa - nie ma sensu ruszać absolutnie.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Soft - ważna rzecz - wiadomo. Tylko dlaczego ludzie są zmuszeni wymieniać cały DPF bo jest tak zapchany, że nic nie da się z nim zrobić, jeżdżąc na seryjnym programie? Bo jest to kolejna część dodana po to, aby łoić użytkowników na serwisie. I nikt mi nie wmówi, że producentom samochodów chodzi o ekologię... Ale DPF trzeba by założyć osobny wątek i dyskutować, bo to też temat rzeka i zaraz się burdel w wątku zrobi
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Zygi - musi to być silnik 16 zaworowy, bez wałków wyrównoważających i zabieraka... najpopularniejszy jest właśnie BKD. Są też inne silniki ale BKD jest najbardziej popularny. Należy unikać wynalazków takich jak BMM, BMN - są to niezłe silniki montowane np. w A3 (rozwiercone 1.9 TDI) ale 8V i nie podejdą.
Szukaj BKD z REALNYM przebiegiem na rozsądnym poziomie, a będziesz zadowolony.
Szukaj BKD z REALNYM przebiegiem na rozsądnym poziomie, a będziesz zadowolony.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Inne kody jakoś nie przychodzą mi do głowy, są, tylko są rzadkie.
BRE jest produkowany od 11.2005 i nie ma wałków wyrównoważających na łańcuszku i problemu wycierających się zębów na zębatce na wale korbowym (ten silnik to następca BLB produkowanego do 10.2005), ale nadal ma zabierak i wyrabiające się gniazdo. Jeśli silnik ma faktycznie taki przebieg... to podzespoły te są jak nowe, zatem ich uszkodzenie nastąpi nie wcześniej niż za 130.000-150.000km. Jeśli jednak silnik ma nie 4 tys a 104tys... to kupisz silnik z wadą fabryczną, która może go unieruchomić za jakiś czas. Możesz też wymienić silnik i pozbyć się zabieraka - ale po co wtedy wymieniać silnik?
Wymiana silnika jest niezbędna gdy mamy OIL PRESSURE i uszkodzony motor. W przeciwnym razie tańszym, a równie skutecznym bo dającym ten sam efekt rozwiązaniem jest modyfikacja napędu pompy oleju i przeróbka do stanu jaki jest właśnie w silniku BKD czyli bez wad.
Co do CAG to jest to silnik na CR z zupełnie inną turbiną, a co najistotniejsze - inną elektroniką. Adaptacja tego do A4 B7/A6 C6 gdy piertownie był silnik 2.0 TDI na PD byłaby baaardzo trudna o ile w ogóle wykonalna, także ten silnik odpada na pewno.
PS. Za to można zaadoptować turbo CAHA/CAGA od tego silnika CAG do 2.0 TDI 140KM na pompowtryskach i zrobić z niego ponad 210 KM :mrgreen: Chociaż jest dużo rezania... da się.
BRE jest produkowany od 11.2005 i nie ma wałków wyrównoważających na łańcuszku i problemu wycierających się zębów na zębatce na wale korbowym (ten silnik to następca BLB produkowanego do 10.2005), ale nadal ma zabierak i wyrabiające się gniazdo. Jeśli silnik ma faktycznie taki przebieg... to podzespoły te są jak nowe, zatem ich uszkodzenie nastąpi nie wcześniej niż za 130.000-150.000km. Jeśli jednak silnik ma nie 4 tys a 104tys... to kupisz silnik z wadą fabryczną, która może go unieruchomić za jakiś czas. Możesz też wymienić silnik i pozbyć się zabieraka - ale po co wtedy wymieniać silnik?
Wymiana silnika jest niezbędna gdy mamy OIL PRESSURE i uszkodzony motor. W przeciwnym razie tańszym, a równie skutecznym bo dającym ten sam efekt rozwiązaniem jest modyfikacja napędu pompy oleju i przeróbka do stanu jaki jest właśnie w silniku BKD czyli bez wad.
Co do CAG to jest to silnik na CR z zupełnie inną turbiną, a co najistotniejsze - inną elektroniką. Adaptacja tego do A4 B7/A6 C6 gdy piertownie był silnik 2.0 TDI na PD byłaby baaardzo trudna o ile w ogóle wykonalna, także ten silnik odpada na pewno.
PS. Za to można zaadoptować turbo CAHA/CAGA od tego silnika CAG do 2.0 TDI 140KM na pompowtryskach i zrobić z niego ponad 210 KM :mrgreen: Chociaż jest dużo rezania... da się.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
PS. Piero powiem Ci tak moze i innym tez sie przyda
kupiłem BRE po wimianie imbusa
ale z lipnymi wtryskami przebieg 171 kkm
ale powiem tak 5 zbiorników w dwóch STP
w nastepnych dwóch MOTUL Diesel coś tam
w ostatnim nic
po tym wszytskim wymeniłem olej po 4 kkm wlałem jeszcze tego czyścicela Motula przed wymianą oleju 100 km i nie mam juz falujących obrotów
moze czasem jeszcze ale nie tak jak było na poczatku
tak samo uratowałem swoje 1.9 TDI
korekcje o 30 do 40 % lepsze mam niż w dniu zakupu
BIPy troche słabe ale tez sie poprawiły sporo jeszcze powalcze
kupiłem BRE po wimianie imbusa
ale z lipnymi wtryskami przebieg 171 kkm
ale powiem tak 5 zbiorników w dwóch STP
w nastepnych dwóch MOTUL Diesel coś tam
w ostatnim nic
po tym wszytskim wymeniłem olej po 4 kkm wlałem jeszcze tego czyścicela Motula przed wymianą oleju 100 km i nie mam juz falujących obrotów
moze czasem jeszcze ale nie tak jak było na poczatku
tak samo uratowałem swoje 1.9 TDI
korekcje o 30 do 40 % lepsze mam niż w dniu zakupu
BIPy troche słabe ale tez sie poprawiły sporo jeszcze powalcze
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Boberek - fajnie, że pozbyłeś się objawów o których piszesz.
A miałeś wcześniej objawy szarpania podczas przyspieszania w przedziale 1800-2100 obr ?
A miałeś wcześniej objawy szarpania podczas przyspieszania w przedziale 1800-2100 obr ?
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Zygi - mówiąc szczerze to kiedyś nie było lepszego sposobu jak wymiana na BKD. Są to niestety spore koszty, załóżmy że min 4000zł za silnik z niskim przebiegiem i min. 1000zł wymiana. Do tego dojdzie rozrząd (650zł), filtry, olej (300zł) i już masz 6000zł.
Po modyfikacji Twój BLB zmienia się cudownie mechanicznie w BKD. Koszt 2000zł, czyli masz 4000zł zapasu na dalsze mody... np.
- profi czyszczenie wtrysków - 700zł
- chip na ok 170 KM - 900zł
- jak chcesz bardziej poszaleć z mocą to zakup turbo BKD - koszt 1200zł - potencjał na niemal 200KM
koszty znacznie mniejsze, a masz silnik bez wad, sprawne wtryski, większa moc... czego chcieć więcej ?
Ja tam nie namawiam, to tylko moja teoria
Po modyfikacji Twój BLB zmienia się cudownie mechanicznie w BKD. Koszt 2000zł, czyli masz 4000zł zapasu na dalsze mody... np.
- profi czyszczenie wtrysków - 700zł
- chip na ok 170 KM - 900zł
- jak chcesz bardziej poszaleć z mocą to zakup turbo BKD - koszt 1200zł - potencjał na niemal 200KM
koszty znacznie mniejsze, a masz silnik bez wad, sprawne wtryski, większa moc... czego chcieć więcej ?
Ja tam nie namawiam, to tylko moja teoria
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
- Zygi
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 368
- Rejestracja: 26 gru 2008, 23:01
- Imię: Zbigniew
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Stolica WLKP / UK
- Kontakt:
wszystko ładnie pięknie, ale tak jak piszesz po co wydawać 6k jak można do 3k, ja tam nie jestem za sportowymi autami, wystarczy mi ze sie najeżdżę sie w pracy najnowszymi autami 12h! dla mnie ważne jest bezpieczeństwo oraz komfort, a chce byc pewien ze jak gdzieś wyruszę w dalszą drogę z rodziną to nie chce miec przez cała drogę w głowie mysl ze zaraz mi siądzie pompa!! mieszkam w UK i tu można trafić naprawdę tanio silniczek BKD jak i inne, wiec z stąd moja ciekawość z wymianą na inny KOD, jesli pompa wytrzyma do lata to chętnie wcześniej objaśnię z Toba szczegóły co do naprawy/wymiany. dziekuje za opowiedz
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga